Videresalg av Heinz vil gi penger til LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    Videresalg av Heinz vil gi penger til LSK

    Om Heinz selges for 1 million pund vil LSK sitte igjen med 2,715,923.03 NOK med dagens kurs.
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    #2
    Hvordan kjenner vi formelen for hvor mye LSK sitter igjen med?
    Kilde og formel?
    RoyVaadal.

    Kommentar

    • Torolf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 9574

      #3
      Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
      Hvordan kjenner vi formelen for hvor mye LSK sitter igjen med?
      Kilde og formel?
      Papir-RB skriver i dag at "LSK skal ha 20 prosent av den overskytende summen man fikk av Barnsley (cirka to millioner kroner)".

      Litt klønete formulert, men du skjønner formelen: (Salgssum - 2 mill. kroner) * 20 %

      Hvis Müller går for 1 million pund, sitter LSK igjen med ca. 1,8 mill. kroner.
      Last edited by Torolf; 29.12.2007, 09:07.

      Kommentar

      • holmiz
        The kjøkken-kanariz
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6064

        #4
        GBP = 10,802 per NOK (fra DN.no i dag kl 08.55)
        1.000.000 x 10,802 = 10.802.000 NOK
        10.802.000 - 2.000.000 = 8.802.000 NOK overskytende sum
        20% x 8.802.000 = 1.760.400 NOK til LSK

        Eller som Torolf skriver ca 1,8 mill. kroner, så hvor Lars finner den ekstra millionen lurer jeg også på.
        Last edited by holmiz; 29.12.2007, 09:15. Begrunnelse: tok med Torolf sin presisering
        Hilsen Anders

        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

        Kommentar

        • Torolf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 9574

          #5
          Opprinnelig skrevet av holmiz
          GBP = 10,802 per NOK (fra DN.no i dag kl 08.55)
          1.000.000 x 10,802 = 10.802.000 NOK
          10.802.000 - 2.000.000 = 8.802.000 NOK overskytende sum
          20% x 8.802.000 = 1.760.400 NOK til LSK
          Jeg har regnet med overgangssummer i GBP (1 000 000 - 175 000) * 10,85 * 20 % = 1 790 000.
          Last edited by Torolf; 29.12.2007, 09:25.

          Kommentar

          • holmiz
            The kjøkken-kanariz
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6064

            #6
            Opprinnelig skrevet av Torolf
            Jeg har regnet med overgangssummer i GBP (1 000 000 - 175 000) * 10,85 * 20 % = 1 790 000.
            Dagens kurs er 10.802, noe lavere enn den du bruker men ellers er jeg helt med. Forøvrig tok jeg utgangspunkt i oppgitt salgssum 2.000.000 NOK da jeg ikke kjenner eksakt sum.

            Anyhow, begge oss to ender i vårt regnestykke på ca 1.8 mill. NOK til LSK uansett dersom Heinz blir solgt for nevnte sum 1 mill pund.
            Last edited by holmiz; 29.12.2007, 09:20. Begrunnelse: manglende ord = manglende mening
            Hilsen Anders

            Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
            Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

            Kommentar

            • dollyholly
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2007
              • 965

              #7
              Og summen burde LSK donere til en veldedig sak, Muller er en voldsmann!

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13244

                #8
                Opprinnelig skrevet av dollyholly
                Og summen burde LSK donere til en veldedig sak, Muller er en voldsmann!
                Vi kan spandere briller på NFF. Et stygt og beklagelig uhell, at Fevang blir alvorlig skadd innebærer ikke at Müller har gjort noe med vilje. Hadde ikke fevang truffet kneet til müller ville han fått gult kort for angrep på keeper. Denne diskusjonen er tatt før, men å kalle heinz en voldsmann er for drøyt. Takk for pengene, ditt rykte hos meg er uplettet herr hornyboy.

                Kommentar

                • dollyholly
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2007
                  • 965

                  #9
                  Har tenkt mye på den episoden og jeg syntes den er stygg, skikkelig stygg!

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13244

                    #10
                    Stygg? På hvilken måte? Mange blander sammen skadeomfanget og skyldspørsmålet. Ville noen reagert om Fevang ikke var blitt skadd? Neppe. Nok et eksempel på Se & Hør journalistikken hvor noe oppleves som så provoserende at gjerningmannen MÅ være skyldig. En skandale at NFF ikke kunne håndtere dette som voksne mennesker. Straffen viser med all tydelighet at de forstår at dette ikke var med overlegg, allikevel ønsker de å blidgjøre blodtåke-gjengen ved å si at han er "liksom-skyldig" ved å gi ham to kampers karantene.

                    Personlig skulle jeg likt å se dette i rettsapparatet, hvor saken ville blitt avfeid av en irritert dommer i forhørsretten etter en rask gjennomgang av videoen. Om så Müller hadde vært tredje generasjon Ninja med flere svarte belter enn en S/M-sjappe så ville han ikke klart å felle fevang uten å se på ham. En trist og vond situasjon, men for bermen på sørlandet enda en anledning til å rope "Korsfest, Korsfest", som så mange ganger før.
                    Last edited by reka; 29.12.2007, 11:08.

                    Kommentar

                    • Ketil Cantona
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6813

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av dollyholly
                      Har tenkt mye på den episoden og jeg syntes den er stygg, skikkelig stygg!
                      Om det var uhell eller ikke så mener du at LSK skal gi fra seg nesten 2 mill...? Sikker på at du ikke er Liin eller enga supporter?... Makan!

                      Kommentar

                      • Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

                        #12
                        Beklager hvis jeg har kommet med feilinformasjon, men jeg er 100% sikker på at jeg har lest at vi skal få 25%.

                        Og 25% av 1 mill pund er for tiden 2,7-2,8 mill. Jeg glemte selvsagt at man skulle få prosenter av summen som overstiger 175.000 pund, dvs at vi skal ha 20/25 % av 825.000 pund. Mao er dere mye nærmere sannheten enn jeg var i innlegg mitt, som forøvrig ikke var et åpningsinnlegg. Hadde jeg visst at Roy skulle åpne en ny tråd hadde jeg selvsagt laget et litt mer gjennomtenkt innlegg. ;-)

                        Kommentar

                        • holmiz
                          The kjøkken-kanariz
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 6064

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Lars
                          Beklager hvis jeg har kommet med feilinformasjon, men jeg er 100% sikker på at jeg har lest at vi skal få 25%.

                          Og 25% av 1 mill pund er for tiden 2,7-2,8 mill. Jeg glemte selvsagt at man skulle få prosenter av summen som overstiger 175.000 pund, dvs at vi skal ha 20/25 % av 825.000 pund. Mao er dere mye nærmere sannheten enn jeg var i innlegg mitt, som forøvrig ikke var et åpningsinnlegg. Hadde jeg visst at Roy skulle åpne en ny tråd hadde jeg selvsagt laget et litt mer gjennomtenkt innlegg.
                          Fra LSK.no:
                          LSK ble torsdag formelt enig med Barnsley om Heinz Müller. Overgangssummen ble 250 000 euro, og 20 % av videresalg.


                          Nå husker ikke jeg hva euroen sto i på salgtidspunktet, men ca 8 NOK/EUR virker rimelig og det gir en salgssum på 2mill. NOK. (Dagens kurs er på 7,966 i følge dn.no for oss spesielt interesserte.)

                          Så da gjenstår det å se om Lars fortsatt er 100% sikker på 25%, eller om han må bite i gresset etter at Roy skilte ut innlegget og laget egen tråd på hovedforumet til fri forlystelse for oss som er glade tall
                          Last edited by holmiz; 29.12.2007, 18:19. Begrunnelse: leif og quote'ing
                          Hilsen Anders

                          Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                          Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                          Kommentar

                          • Lars
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6156

                            #14
                            Jeg har aldri sagt at jeg er 100 % sikker på at det er 25 %, jeg skrev at jeg er 100 % sikker på at jeg har lest det et eller annet sted. Mener det var en nettavis.

                            /oppklaring

                            PS: Det er alltid mellomrom mellom antallet prosent og selve prosenttegnet. Selv om jeg aldri gjør riktig bortsett fra i dette innlegget.

                            Kommentar

                            • dollyholly
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2007
                              • 965

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Paddis
                              Om det var uhell eller ikke så mener du at LSK skal gi fra seg nesten 2 mill...? Sikker på at du ikke er Liin eller enga supporter?... Makan!
                              Nei, jeg var LSK-Supporter før du i det hele tatt var påtenkt!

                              Syntes det kan være en god gest å donere pengene til et godt formål, eller kanskje til Kanarifansen?

                              Kommentar

                              • Lars
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6156

                                #16
                                Hva i all verden har Müller/Fevang-saken med salget av Heinz å gjøre? Ser overhodet ikke noe fornuft i forslaget ditt. For å ta et annet eksempel: Skal Brann gi fra seg overgangssummen dersom de selger Eirik Bakke? Noen av taklingene hans de siste årene har jo vært skandaløst stygge!

                                LSK hentet Heinz "gratis" og utviklet ham ganske kraftig over 3 sesonger. Kjell Lier, Claus Reitmaier og spesielt Frode Grodås er vel de som skal størstedelen av æren for det. Når vi da selger en keeper som vi tydeligvis har gjort god nok for Championship/Premier League, skal vi selvsagt ta imot betalingen for jobben.

                                Kommentar

                                • FlisByenStolthet
                                  Medlem
                                  Møteplager
                                  • Dec 2007
                                  • 92

                                  #17
                                  Det blir ingen overgang til Arsenal for Heinz, desverre.

                                  Lehmann har i dag nektet overgang til Dortmund pga. lavere lønn.

                                  Kommentar

                                  • Hamburg & Kanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 3006

                                    #18
                                    Kan vel tenkes at AFC likevel klarer å offloade surpompen Lehmann til en annen klubb. Noen vil vel ha han...
                                    LSK Norges beste lag

                                    Kommentar

                                    • blue
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2004
                                      • 1429

                                      #19
                                      Surpompen har uansett bare kontrakt frem til sommeren, og den kommer garantert ikke til å bli fornyet. Tipper Heinz spiller i PL etter vinduet stenger.
                                      Fugla 4 Life!

                                      Kommentar

                                      • Kanarifugl84
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2007
                                        • 2319

                                        #20


                                        Her lukter det kroner inn i kassa på Åråsen, Müller spiller nok temmelig sikkert ikke i Championship for Barnsley neste sesong. Får håpe på videre godt spill utover denne sesongen slik at Barnsley med god grunn kan kreve litt høyere overgangssum for Horney.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎