Ny LSK.no lansert 6.2.08

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    #61
    Opprinnelig skrevet av chrissp
    Denne er nok ikke bare rettet til meg, og kanskje ikke i det hele tatt, meg likevel vil jeg svare.
    Jeg føler meg i høy grad også truffet, og ønsker foreløpig en kort utdypelse. Mer fyldig og konstruktiv tilbakemelding vil komme senere.

    Synes andre innspill til forbedringer her har vært meget konstruktive. I mine øyne er det som bør endres umiddelbart:

    * Rydd opp i rotet. Sidene inneholder alt for mange elementer. De står for tett, har for mye grafikk, farger, bevegelse etc. Man begår stort sett samtlige usability-tabber som kan begås. Ta en titt til hvordan profesjonelle innenfor usability bygger nettsider og gir tips. Se for eksempel www.netliferesearch.no. Kort fortalt så ville jeg foretrukket mer Google og mindre VG-inspirert design. Er man i tvil om et element skal med, så er hovedregelen å fjerne det. Less is more.

    * Fargebruk. På en god, stor skjerm, så skriker den grelle gulfargen i bakgrunnen mot deg. Virkelig skriker. Gjør denne svart ASAP, da flyter den mer anonymt inn i resten av siden. Bruken av hvit skrift på svart bakgrunn er også omstridt i fagmiljøer. Det fungerer kanskje på "partysider", men ofte ikke ellers. Informasjonen under "Siste nytt" hos www.lsk.no er fin og leselig. Forsøk heller den sammensetningen konsistent på sidene.

    * Sidestruktur. Forsøk med mer oversiktlig navigering, og en god hierarkisk struktur, noe som også vil minske "information overload" på sidene.
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

    Kommentar

    • blue
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2004
      • 1429

      #62
      Tydeligvis mange her på forumet som har mer enn gjennomsnittlig peiling på web-design. Flott at dere kommer med innspill, og send gjerne disse videre til LSK i konstruktiv form.

      Men for meg, og sikkert mange andre, så er det informasjonen som er det viktigste. Jeg kan ikke forstå at LSK har valgt å lansere en ny hjemmeside som ikke er oppdatert! I stedet for en stor opptur, ble dette bare kjedelig. Jeg klarer ikke å glede meg over nytt design så lenge innholdet er like dårlig som det var!
      Fugla 4 Life!

      Kommentar

      • Skinke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2007
        • 3914

        #63
        Opprinnelig skrevet av BennyLem
        Jeg føler meg i høy grad også truffet, og ønsker foreløpig en kort utdypelse. Mer fyldig og konstruktiv tilbakemelding vil komme senere.

        Synes andre innspill til forbedringer her har vært meget konstruktive. I mine øyne er det som bør endres umiddelbart:

        * Rydd opp i rotet. Sidene inneholder alt for mange elementer. De står for tett, har for mye grafikk, farger, bevegelse etc. Man begår stort sett samtlige usability-tabber som kan begås. Ta en titt til hvordan profesjonelle innenfor usability bygger nettsider og gir tips. Se for eksempel www.netliferesearch.no. Kort fortalt så ville jeg foretrukket mer Google og mindre VG-inspirert design. Er man i tvil om et element skal med, så er hovedregelen å fjerne det. Less is more.

        * Fargebruk. På en god, stor skjerm, så skriker den grelle gulfargen i bakgrunnen mot deg. Virkelig skriker. Gjør denne svart ASAP, da flyter den mer anonymt inn i resten av siden. Bruken av hvit skrift på svart bakgrunn er også omstridt i fagmiljøer. Det fungerer kanskje på "partysider", men ofte ikke ellers. Informasjonen under "Siste nytt" hos www.lsk.no er fin og leselig. Forsøk heller den sammensetningen konsistent på sidene.

        * Sidestruktur. Forsøk med mer oversiktlig navigering, og en god hierarkisk struktur, noe som også vil minske "information overload" på sidene.
        Bra skrevet. Mangler bare å si at RSS er ett must å ha!
        Daukjøtt Felt C

        Kommentar

        • Emil B
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2006
          • 5921

          #64
          Det virker som veldig mange har noe å klage på her. Tviler på at de "såkalte" IT ekspertene her hadde laget noe bedre side selv. Synes siden er fin jeg.

          Kommentar

          • veiron
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6267

            #65
            Opprinnelig skrevet av VK
            Det virker som veldig mange har noe å klage på her. Tviler på at de "såkalte" IT ekspertene her hadde laget noe bedre side selv.
            Det er faenmeg den mest hjernedøde kommentaren jeg har lest på lenge. Gratulerer!

            Man kan ha en mening og sans for estetikk uten nødvendigvis å være faglært selv. Men nå regner jeg med at den nye siden til LSK er laget av folk som tar seg betalt, og da må man også kunne kreve bedre.

            Om du synes at maten på en restaurant smaker hamsterpung, føler du da at du ikke kan si ifra om du ikke klarer å lage mat selv?

            Kommentar

            • chrissp
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 2403

              #66
              Opprinnelig skrevet av VK
              Det virker som veldig mange har noe å klage på her. Tviler på at de "såkalte" IT ekspertene her hadde laget noe bedre side selv. Synes siden er fin jeg.
              Jeg er ikke IT-ekspert. Jeg er utdannet innen PR og markedsføring og tilfeldighetene ville det slik at jeg i min første jobb ble ansatt som webredaktør og det har jeg fortsatt med.

              Ikke er jeg designer heller, men jeg vet sånn cirka hva som fungerer og ikke fungerer når jeg ser det. Noe erfaring får man jo selvfølgelig når man analyserer webstatistikk fra uke til uke, deltatt på titalls brukertester og sittet i ekspertjury for utdelingen av Rosingprisen for beste nettjeneste og er anvarlig for 150 publiserere.

              Om det gjør meg til ekspert? Nei, men litt mer erfaring enn mange andre.

              Jeg spør aldri om folk synes nettsiden er fin. Jeg observerer og ser om de besøkende klarerer å løse oppgaven de må for at siden skal nå sine mål.
              Bølerkanaris

              Kommentar

              • mr.Jordbakke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3845

                #67
                Det er positivt med innspill rettet mot forbedringspotensiale, men når hovedinntrykket på flere av innleggene i denne tråden kun er negative, tror jeg de virker mot sin hensikt. Som lærer har jeg noe erfaring på dette området. Hvis en elev har et problemområde og jeg kun foukserer på det negative, blir det vanskelig å få foresatte med på laget og vanskelig å få bukt med problemet som eleven sliter med. Hvis jeg hadde lagt ned mange timer for å forbedre noe, for så å få en haug meg negative kommentarer, og kun negative, da hadde jeg tatt det personlig.

                Dette har utviklet seg til å bli en sutretråd. Noe bra må dere da se, eller?
                NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                Mvh
                Mr.Jordbakke

                Kommentar

                • Geirfugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2006
                  • 561

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                  Det er positivt med innspill rettet mot forbedringspotensiale, men når hovedinntrykket på flere av innleggene i denne tråden kun er negative, tror jeg de virker mot sin hensikt. Som lærer har jeg noe erfaring på dette området. Hvis en elev har et problemområde og jeg kun foukserer på det negative, blir det vanskelig å få foresatte med på laget og vanskelig å få bukt med problemet som eleven sliter med. Hvis jeg hadde lagt ned mange timer for å forbedre noe, for så å få en haug meg negative kommentarer, og kun negative, da hadde jeg tatt det personlig.

                  Dette har utviklet seg til å bli en sutretråd. Noe bra må dere da se, eller?
                  He-he. Jeg for min del skulle ønske jeg kunne si ja. Men foreløpig er svaret dessverre nei. Oppbygginge er ikke i nærheten av å være intuitiv, og den gigantiske banneren og det enorme bildet i hovedsaken gjør at det viktige for meg - kampene, spilllerne, trenerne, resultatene, statistikken - ikke ligger rett foran øynene mine.

                  Kall meg gjerne både det ene og det andre, men min mening står fast. Og i denne sammenheng er det fristende å sitere RævBKs hovedsponsor: Det enkle er ofte det beste.

                  Kommentar

                  • mr.Jordbakke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3845

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av Geirfugl
                    Og i denne sammenheng er det fristende å sitere RævBKs hovedsponsor: Det enkle er ofte det beste.
                    Del øyeblikket - del drømmen!
                    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                    Mvh
                    Mr.Jordbakke

                    Kommentar

                    • Ballkunstneren
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2006
                      • 780

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av blue
                      Tydeligvis mange her på forumet som har mer enn gjennomsnittlig peiling på web-design. Flott at dere kommer med innspill, og send gjerne disse videre til LSK i konstruktiv form.
                      Allerede gjort.. Tipper det kan sendes til okb@lsk.no

                      Kommentar

                      • iL
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 10771

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                        Det er positivt med innspill rettet mot forbedringspotensiale, men når hovedinntrykket på flere av innleggene i denne tråden kun er negative, tror jeg de virker mot sin hensikt. Som lærer har jeg noe erfaring på dette området. Hvis en elev har et problemområde og jeg kun foukserer på det negative, blir det vanskelig å få foresatte med på laget og vanskelig å få bukt med problemet som eleven sliter med. Hvis jeg hadde lagt ned mange timer for å forbedre noe, for så å få en haug meg negative kommentarer, og kun negative, da hadde jeg tatt det personlig.

                        Dette har utviklet seg til å bli en sutretråd. Noe bra må dere da se, eller?
                        Hvis man har laget noe dårlig, så må man takle å kunne høre det også.

                        Man kan ikke skryte bare for å skryte, når det ærlig talt ikke er noe å skryte av.
                        Nei på webside fronten er dessverre LSK en av de dårligste i klassen. På design var desuten gamle siden bedre, selv om den var totalt håpløs den også.
                        Kanarifugla flyr høyt i år!

                        Kommentar

                        • Lars
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6156

                          #72
                          Jordbakke: Det er stor forskjell på å gi tilbakemeldinger til barn og til voksne (som får betalt for jobben de gjør). Jeg ser overhodet ikke poenget med å pakke inn kritikken mot web-teamet, selv om kritikken selvsagt bør være saklig og gjerne konstruktiv.

                          Kommentar

                          • KimFL
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2003
                            • 1410

                            #73
                            Nye lsk.no er absolutt på riktig vei...men som mange har sagt her, er den noe rotete. Spesielt da på design.

                            Sånn bare for moro skyld, lagde jeg en kjapp designtegning på hvordan lsk.no ser ut:

                            ...pluss en tegning på hvordan Viking har gjort det (slik en side skal se ut)...


                            Er vel ingen tvil om hva som ser best ut her...
                            En annen ting å legge merke til, er mangelen på reklame på Viking sine sider....


                            KimFL

                            Kommentar

                            • prefekt
                              Juniormedlem
                              Bøffel
                              • Jan 2007
                              • 20

                              #74
                              Reklame og lsk.no-forslag..

                              Foppal styres av penger, klarer LSK å tjene penger på nettsidene sine så syns jeg det er greit med reklame.. Men de må rydde opp, det har du helt rett i

                              For at de skal tjene penger på reklame så må de ha trafikk på siden. For å få trafikk må de kommunisere noe til noen, og de "noen" må ha såpass glede av siden at de kommer tilbake og anbefaler den til andre.. For å få til det tror jeg lsk må få et bedre fokus på sidene sine. I dag fremstår sidene rotete både visuelt, innholdsmessig og målgruppemessig.. Det virker som om forarbeidet deres har bestått av kun å tenke "la oss si noe til alle vi så med lsk-logoen på ett eller annet plagg i fjor..." LSK har et sterkt merkenavn, og er en flott klubb, men så interessante er de ikke..

                              Et par forslag til LSK:
                              1: La kfl.no ta seg av fanboyza. De som lager kfl er fans selv, og er mye flinkere på fanstuff enn det dere er...

                              2: Nå har dere luka vekk en målgruppe, bestem dere for hvilken målgruppe dere vil satse på, for eksempel "fedre". Dette er en viktig kanal for å rekruttere fanboyz. Ut fra egen erfaring vil jeg tro at en typisk lsk supporter er med pappa på kamp fra 4-7årsalderen, for så å dra med kompiser fra de er 15 år.. Når de bikker 30 er de fedre, og det er de lenge... Som fedre er man også ansvarlig for å kjøpe "gear" til kidza, og man har ofte litt penger.Og for å være skikkelig gammeldags; Det er far i huset som bytter bank for hele familien, det far som kjøper bil og det er far som tvinger guttiungen til å trene to timer hver kveld for at han skal komme på a-laget i 2022. Altså en god målgruppe..

                              3: hvis dere nå går for "fedre", hva kan dere gi dem som er interessant nok til at de kommer innom siden 5-30 ganger "off season", og en gang i uken "in season"? Sett fra mitt ståsted (ja jeg er far, men ikke helt ute av Fanboyz enda...) så må det være informasjon om laget. DET ER LAGET DERE LEVER AV, ikke reklamen... Reklame kommer som en konsekvens av laget, ikke omvendt... Få tak i en fyr som kan fotball, og minst like viktig, kan SKRIVE. La han skrive om strategi, taktikk, hvem man kikker på, der i verden potensielle spillere er osv. Innby til diskusjon, Hvis det kommer gode forslag i diskusjonen, ta disse med tilbake til klubben osv... Mitt poeng er, nettsiden må gi meg noe jeg ikke kan lese i VG. VG har sportsjournalister som tjener en halv million+ og skriver om foppal daglig. Dere klarer ikke å konkurrere med VG på tabloid, ergo må dere satse på kvalitet og dybde (eller noe annet, bare ikke det samme som avisene..)

                              4: en siste lille ting.. RYDD OPP PÅ ROMMET DERES!!! det er så rotete på lsk,no om dagen at kona truer med husarrest hvis det ikke ryddes opp..

                              Og så må vi vinne serien i år, men der kan jeg ikke bidra med noe annet enn forsiktig klapping og et par ukvemsord til dommern, så stå på...
                              Jonathan Livingston ruules...

                              Kommentar

                              • alene
                                Juniormedlem
                                Bøffelpromp
                                • Jan 2008
                                • 11

                                #75
                                Syns siden er ok, er enig i at det er litt mye reklame, men savner en "ukeplan." Hadde det på den gamle siden, den ble oppdatert tre dager etter at uken var begynt, men bedre enn å ikke ha det i det hele tatt. Er det noen som vet om det kommer ?

                                Kommentar

                                • cave
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Nov 2006
                                  • 108

                                  #76
                                  Umulig å lese saker



                                  Når jeg skal lese saken over blir det bare kaos. Tabellen ligger over teksten, teksten er på tre fire ord og man må derfor scrolle som en gal for å lese hele.

                                  At det i det hele tatt er mulig å lage nettsider som ikke kan leses verken i Opera eller Firefox, jeg prøvde begge, i 2008 er for meg en gåte. Sidene burde øyeblikkelig nedlegges i påvente av noe som har et snev av kvalitet. Se gjerne til England!!

                                  Kommentar

                                  • sniper
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 5254

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av cave
                                    http://www.lsk.no/default.aspx?did=9093032

                                    Når jeg skal lese saken over blir det bare kaos. Tabellen ligger over teksten, teksten er på tre fire ord og man må derfor scrolle som en gal for å lese hele.

                                    At det i det hele tatt er mulig å lage nettsider som ikke kan leses verken i Opera eller Firefox, jeg prøvde begge, i 2008 er for meg en gåte. Sidene burde øyeblikkelig nedlegges i påvente av noe som har et snev av kvalitet. Se gjerne til England!!
                                    Det er mange saker man ikke får lest i Firefox. De har tydeligvis gitt beng, og satser kun på kunder med IE.

                                    Petter

                                    Kommentar

                                    • KimFL
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2003
                                      • 1410

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av prefekt
                                      Foppal styres av penger, klarer LSK å tjene penger på nettsidene sine så syns jeg det er greit med reklame.. Men de må rydde opp, det har du helt rett i
                                      Joa, klubben må tjene penger...men er web-sidene det rette mediet for dette formålet? Ser man på sidene til de andre klubbene i tippeligaen, så har de fleste mindre reklame der, enn på LSK sine sider....selv om noen helt klart er mye verre.

                                      Opprinnelig skrevet av petter
                                      Det er mange saker man ikke får lest i Firefox. De har tydeligvis gitt beng, og satser kun på kunder med IE.

                                      Petter
                                      Dette er rett og slett for dårlig. Burde ikke være noen hindring at man bruker andre browsere enn IE.


                                      KimFL

                                      Kommentar

                                      • erlando
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2006
                                        • 858

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av petter
                                        Det er mange saker man ikke får lest i Firefox. De har tydeligvis gitt beng, og satser kun på kunder med IE.

                                        Petter
                                        Selvfølgelig. Kunder med selvstendige meninger og evner til å ta egne valg er ikke noe som passer inn i markedsavdelingens visjon om et sittende Åråsen med rosa VG-caps, regnbuefargede reklamejakker og spar-klappere.

                                        I LSK ønsker man kun de kundene som tar det de får.
                                        Ja til pause i pausen!

                                        Kommentar

                                        • cave
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Nov 2006
                                          • 108

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av petter
                                          Det er mange saker man ikke får lest i Firefox. De har tydeligvis gitt beng, og satser kun på kunder med IE.

                                          Petter
                                          Flott! Regner med at dette gir oss noen kroner i kassa fra Microsoft. Vi er jo tross alt den eneste eliteserieklubben som bevisst luker ut Opera og Firefox brukere.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎