Cornere - LSKs svakhet...

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fugla_4_ever
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 467

    Cornere - LSKs svakhet...

    Nå syntes jeg det er på tide å ta et skikkelig oppgjør med det som er den største landeplagen på Åråsen-gresset, syntes jeg. Hvorfor i svarte putter vi alle 11 mann tett opptil keeperen ved corner? Vi har jo sett i år at det ikke duger. På frispark gjør vi det som trengs, men det vi presterer på corner er rett og slett ræva! Det ender nesten alltid med at keeperen får frispark. Hvis vi først får avslutta blir det ikke nok trøkk fordi alle står stille. Har sett at Powell prøver å ta intsjativet til å starte på enden av 16-meteren, det er bra. En god kaptein, men dere andre (evt. Erlandsen) start utenfra!

    Ellers må jeg si at det største sjokket har lagt seg etter dagens tap er det ikke så ille allikavel. Hvis vi slår Viking er det knall-bra. Mot enga blir det seier, det er sikkert. Håper KFL holder trøkke like bra som forrige gang!
  • Baron
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Nov 2003
    • 187

    #2
    Kan ikke si at jeg har merket at vi har noen store problemer med cornerne, med hvis det er sant det du sier så er det til forandring, i fjor kom vel nesten halvparten av måla våre på cornere. (overdriver kanskje litt , men det kom en god del)
    Baron!

    Kommentar

    • Anders_Bakken
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2004
      • 542

      #3
      Jeg er litt enig....før var omtrent hver tredje corner LSK -mål...kan jo virke som motstanderne er mer påpasselige...før hadde vi jo et rykte som tilsa at vi var livsfarlige på dødballer...noe jeg syntes vi bør være ennå...og som Kippe beviste i dag m en herlig goal 8)

      Kommentar

      • _Jonern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 4376

        #4
        enig jeg og.. syns hvertfall 3-4 spillere skal starte på 16 metern..
        og da mener jeg kippe, sundgot, powell, og andresen.. hvis de spillera kommer i fart og cornern er godt slått så er det vansklige å stoppe..

        så kan søgård, andersson osv. ta eventuell retur

        mye lettere for forsvarerne når omtrendt alle mann står stille i boksen når hjørnesparket blir slått
        ..................

        Kommentar

        • King_Raymond
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4987

          #5
          Kan vel ikke si meg enig i at cornere er ett stort problem for oss. Selv om det er mulig at vi scorte oftere på cornere før så ser jeg ikke på dette som noe stort problem akkurat...
          Ultras Felt C Lillestrøm

          Kommentar

          • Joppe
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Dec 2003
            • 173

            #6
            Skal laget ha nye formasjoner på cornere, skal de ihvrtfall ikke innøves nå, da er det bedre å vente til etter sesongen. Synes cornerne vår funker bra...Blir cornerne slått riktig er det ett fett om spillerne står ved keeper eller starter utenfra.

            Kommentar

            • _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4376

              #7
              Opprinnelig skrevet av Joppe
              Skal laget ha nye formasjoner på cornere, skal de ihvrtfall ikke innøves nå, da er det bedre å vente til etter sesongen. Synes cornerne vår funker bra...Blir cornerne slått riktig er det ett fett om spillerne står ved keeper eller starter utenfra.
              joa.. bortsett fra at det er dobbelt så vansklig for forsvarsspillerne når de møter spillere i fart!

              når man står rolig, så er det enkelt for hoftun/riseth/panzzzzer osv. å bruke sleipe triks, ved å holde i trøya/gå i ryggen.. kommer man i fart så er det lettere å rive seg fra oppasser og skalle ballen i nota :wink:

              men selvfølgelig er noen uenig ](*,)
              ..................

              Kommentar

              • Baron
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Nov 2003
                • 187

                #8
                En annen ting jeg må ta opp nå som vi først snakker om cornere, er at jeg syns det er en genistrek av Arne at Koren står igjen oppe nå vi har cornere mot oss. Har ikke resultert hittil i år, men får Koren ballen rettvent så tror jeg ikke han skal la seg be to ganger før han runder av to spillere og er alene med keeper. Dette syns jeg er jevlig lurt, og håper at det kommer til og resultere i at Koren kommer alene med keeper flere ganger i år...
                Baron!

                Kommentar

                • Kim Fredrik
                  Medlem
                  Bøffel
                  • May 2004
                  • 34

                  #9
                  Enig med Jonern der. Oppdager det selv også når jeg spiller kamp (gutter 14) at det er vanskeligere å markere folk når de kommer løpende inn. Jeg syns også at det er lettere å komme meg fri når jeg starter ved 16.
                  Åååh! Vi er Lillestrøm oh ah!
                  Vi er Lillestrøm, Lillestrøm, vi er Lillestrøm

                  Kommentar

                  • _Jonern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 4376

                    #10
                    noen som så rbk's skåring? nettopp det jeg mener 8)
                    ..................

                    Kommentar

                    • Anders_Bakken
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2004
                      • 542

                      #11
                      Jepp...men markeringsglipp var vel hovedårsaken til ræv scoring....men selfølgelig...det blir veldig mye lettere å ta ut en stillestående mann i duell enn en mann som kommer m fart og guts og vil stange det som kommer av baller.

                      Kommentar

                      • andee
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2004
                        • 1191

                        #12
                        Ja, jeg så RBK-skåringa og kunne ikke vært mer enig. Enkelt for Frode Johnsen å skalle den inn (selv om Ørjan bolleklipp Berg for en gangs skyld ikke stod med begge arma rundt målvakta, som han bl.a gjorde mot Fredrikstad) Et annet poeng er jo at det blir en helt annen kraft i head'inga hvis løpet kommer uten i fra.. og ikke den dvaske stussen som Fugla har fått til hittil i år. Håper jeg driter meg skikkelig ut nå og at Kippe stusser inn en eksakt sånn en nå på onsdag! :wink:
                        TS05 - Felt C

                        Kommentar

                        • gonken
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • Nov 2003
                          • 56

                          #13
                          Det som er viktigst er selvfølgelig at cornerne kommer der dem skal.
                          Dette syns jeg ikke har vært like bra de siste sesongene.
                          Jeg syns spesielt Pål Strand slår for mange cornere rett på hodet til forsvarspilleren på første stolpe.

                          Dødballer er et veldig viktig våpen, og derfor er det veldig viktig at gutta som tar disse terper sikkelig på det.
                          Har sett anderson stått igjen lenge etter trening for å øve på cornere/frispark og dette gir resultater.

                          Kommentar

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎