Forsvaret

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ON
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3639

    Forsvaret

    Jeg har gått igjenom alle scoringer mot lsk hittil i år, å la merke til at Pål steffen svært ofte ikke markerer mannen sin, og det oppstår problemer i forsvaret. Det ser også ut til at det er dårlig med komunikasjon og forståelse mellom Baron og Andresen. Vi mangler liksom den personen som tar ansvar og blir bak å sikrer framfor å gå ut usikker ut i en klynge, hvor ballen bare kan få en liten tup eller head så er den hos den mannen pål steffen skulle dekket, baron går ut med en gang, og har liten sjanse til å ta skudda.

    Dette mener JEG at kan være en grunn til at vi ikke har mere poeng hitill i år. Midtbanen og angrepet har gjort en god jobb.

    All honnør til pål steffen for målet i dag, å han er en god forsvars spiller, men kanskje litt lite rutine enda?
  • King_Raymond
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4987

    #2
    Tror nok dette skyldes at han har lite rutine og erfaring ennå, og den eneste måten han skaffer seg dette på er å få spille kamper. Han var også involvert i mange av baklengsmålene i treningskampene i vinter også, men tror han kommer til å lære fort å bli bedre å bedre utover sesongen...
    Ultras Felt C Lillestrøm

    Kommentar

    • ON
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3639

      #3
      Ja. men det er jo jævelig idiotisk da at vi slipper inn mål bak der...Sier ikke at vi ikke skal spille med pål s, men kanskje en annen må ta litt mer ansvar og få en "halveis" kapteinrolle bak der?

      Kommentar

      • Rovfugl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 3672

        #4
        jeg synes at for mange av våre spillere er for litre involvert , har flere ganger sett at spillere får gå umerkert inn i 16-meteren vår , og at flere av våre spillere ikke merkerer noen , men ser ut som om de står vilkårlig plassert og håper at ballen kommer deres vei , vet ikke om dette er tilfellet men det ser slik ut
        DØ FOR FUGLA!!!
        http://www.fluefiskebloggen.no
        LSK er min religion
        Ujah er min gud

        Kommentar

        • Justnes
          Medlem
          Hoffnarr
          • Nov 2003
          • 57

          #5
          Synes også vi har gitt vekk altfor mange dumme, tilfeldige og lette mål i år. Av de fem målene vi har sluppet inn i år, synes jeg alle er i kategorien mål vi ikke skal slippe inn. Vi har selvmålet til Powell mot Ræv og tabben til Baron igår som er tilfeldigheter og kanskje uflaks, men andremålet til både Rosenborg og Molde synes jeg vitner om et passivt Lillestrøm-lag og på målet til Tromsø prøver vi en offside-felle uten press på ballfører. Jeg tror Arne Scheie ville kalt det en dødssynd, og er noe som ikke skal skje.

          Når dette er sagt, så er det jo klart at jeg ikke regner med at vi skal gå gjennom tippeligaen uten å slippe inn mål, og tilfeldigheter, tabber og lette og dumme mål vil bli sluppet inn gjennom sesongen, men det er bare så surt at det skjer nå gang på gang i den viktige sesongstarten.

          Hvorfor det skjer er jo et mere interessant spørsmål. Medtellende faktorer er nok at tre av fire i forsvarsrekken er nye og at Pål Steffen mangler rutine, men jeg mener at den viktigste grunnen til at vi har tapt fire poeng de siste kvarteret de siste to kampene er at vi mister initiativet i kampene. Vi leder, har full kontroll og kan cruise inn tre poeng, men blir for redde, legger oss bakpå og inviterer motstanderen inn i kampen.

          Dette er vel psykologisk, men håper Arne og Hallvar sammen med spillerne kan gjøre noe med dette fremover. Trøsten er jo at forsvaret vil jo bare bli bedre sammenspilt fremover, og at vi nok snart vil få flaksen og tilfeldighetene på vår side. Selv om vi nok hadde det til dels på første målet igår.
          Petter Justnes

          Kommentar

          • ON
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3639

            #6
            flaks? det var da et skudd å ikke passning, og var totalt beregna. :lol: hehe

            Kommentar

            • Frydenlund
              Medlem
              Hoffnarr
              • Feb 2004
              • 52

              #7
              Ja, men vi har jo ikke så mange andre å bruke da?
              Orjinta holder jo ikke mål enda...

              Kommentar

              • Rovfugl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 3672

                #8
                forsvaret vårt virker så tregt til tider ! det irriterer meg at det virker som om de bare rygger hele tiden , helt inn til motstanderen kan skyte .
                ikke rygg , gå på ballfører og press dem til feil eller prøv å ta ballen .....
                DØ FOR FUGLA!!!
                http://www.fluefiskebloggen.no
                LSK er min religion
                Ujah er min gud

                Kommentar

                • Joppe
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Dec 2003
                  • 173

                  #9
                  Fotball er et veldig rart spill. Jeg spiller selv aktivt og har gjort det i en "mannsalder". Hver kamp har sitt eget løp og utvikling. I en kamp kan hele laget ha en fandenivolsk innstilling, presse høyt og kjempe det andre laget ut av stilen. Mens i neste kamp så er laget daft og uinspirert. Det ser vi jo i TL også. Det varierer mye og alle slår alle.
                  Det ser ut som om LSK er best hjemme på Åråsen i år, og jeg håper kampen mot Enga blir som andreomg. mot RBK da vi virkelig kjørte dem!

                  Kommentar

                  • fugla_4_ever
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2003
                    • 467

                    #10
                    Helt enig i dette innlegget. Jeg tror oppgaven som "arven etter Bjarmann" har vært en litt tøff oppgave for unggutten. Syntes egentlig han gjorde det bedre på høyrebekk, men Pål Steffen er helt klart en glimrende spiller når det går som det skal. Syntes også Werni har hatt litt problemer...

                    Kommentar

                    • Ola
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 1651

                      #11
                      Å spille midtstopper er kanskje den vanskeligste og minst takknemmelige jobbe på banen. Det er mye mer krevende enn å spille back. (Jeg er selv back som har steppett inn i midten ved noen anledninger.

                      MEN HVA SKJER MED ROMANUS??

                      Kommentar

                      • Kim Fredrik
                        Medlem
                        Bøffel
                        • May 2004
                        • 34

                        #12
                        Ingen kan ta arven etter Bjarmann for han var bare helt vill...
                        Er det noen som egentlig vet noe om Romanus, som har sett han på banen eller no? Vet ikke mer enn det jeg har lest :?
                        Åååh! Vi er Lillestrøm oh ah!
                        Vi er Lillestrøm, Lillestrøm, vi er Lillestrøm

                        Kommentar

                        • thomasg
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Nov 2003
                          • 122

                          #13
                          Jeg så Romanus i den første kampen til 2. laget.spiller, Han er en god fotballspiller, veldig teknisk og gode pasninger, MEN... Han spiller med altfor høy risiko foreløpig til å kunne gå inn på 1. laget. Det er tydelig at han ikke er vant til å spille midtstopper på den måten vi gjør det her i Norge. Defor frykter jeg at det tar lang tid før vi får se han i tippeligakamp. Det er nok Wherman som stort sett kommer til å fylle opp EU kvota en stund fremover

                          Kommentar

                          • andee
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2004
                            • 1191

                            #14
                            Etter min mening er Pål Steffen og Kippe for tida Fuglas to klart beste stoppere - uten tvil! Har sett Romanus en del etter at han kom til Sportsklubben, både på trening og i match (seinest i stad mot Skjetten), og han er foreløpig et par hakk under de ovennevnte. De to skåringene til Skjetten tidligere i kveld for eksempel, kommer etter at Jo og Romanus "halvsover" (uten at jeg skal dra talentfulle Grønlund jr inn i dette) i midtforsvaret og Kenneth Andreassen stormer igjennom og skyter på halvspretten på en sjanseløs Midsund i begge tilfellene.

                            At noen på forumet her lar frustrasjonen over foreløpig litt for få poeng gå ut over Pål Steffen, synes jeg både er uheldig og trist. Utligningsmålet til Rosenborg er det eneste han delvis kan lastes for, og der bør nok også Werni (som IKKE hadde Karadaz på blindsida si, i motsetning til Pål Steffen) ta på seg sin del av ansvaret.

                            Tromsø sitt utligningsmål kommer etter at hele backrekka står og venter på en korrekt offside-avblåsning, som dessverre for oss gule og svarte aldri finner sted.

                            Selvmålet til Powell trenger vel ingen videre kommentar, og da er det bare de to i Molde igjen: Førsteskåringa er jo bærtur av Baron. Regel nr 1 for målvakter er vel å holde seg på streken når to spillere går i en duell. Pål Steffen viker unna for å ikke skalle ned vår vanligvis så eminente sisteskanse, noe enhver midtstopper med noe mellom øra ville gjort. Etter det er faktisk Stefanutto i en duell, som etter min mening (goalen vår er jo tross alt vid åpen), burde resultert i en nedfelt blå-hvit spiller, altså frispark på 18 meter som er totalt "ufarlig" i forhold til det som hendte to sekunder seinere (selv med den god venstrefoten til Hoseth på matta).

                            Det blei tidligere på denne tråden stilt spørsmålstegn ved rutinen til Pål Steffen.. tror ikke Shane har så veldig mye mer å rutte med etter noen år i Australia heller, men etter min mening er begge absolutt gode nok, grunnen til at jeg skjenner litt på de andre er fordi jeg følte at noen her "var ute etter" Pål Steffen. Sisteskåringa til Molde var jo klabb og babb som jeg iallfall så Kippe svinge venstrebeinet etter for å klarere, uten videre hell. Mange kunne/burde kanskje klarert den, men til slutt fikk dessverre Hoseth (som var Søgårds "mann" i andreomgangen) banke den inn bak Baron.

                            Noen føler kanskje innlegget mitt blei i lengste og mest unødvendige laget nå, men jeg følte absolutt for å slå et slag for den mest Lillestrømske Fuglaspeller'n siden.. ja, siden hvem? Et halvt mål av fem på Pål Steffens kappe er definitiv godkjent, men hvis noen vil arrestere meg siden dette er mitt første innlegg og greier, gjør gjerne det - til alle dere andre: ha en flott natt, gjør det! andee :wink:
                            TS05 - Felt C

                            Kommentar

                            • Justnes
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Nov 2003
                              • 57

                              #15
                              Jeg for min del er ikke ute etter Pål Steffen, synes bare hele forsvaret vårt har opptrådd litt uryddig ved de fleste av målene vi har sluppet inn i år. Det er vel fordi vi har mistet Bjarmann i midten og har to nye på backene, men også fordi hele laget gir fra seg initiativet og vi blir dermed overspilt.

                              Uansett så bedrer dette seg fremover, og sånn som Viking spilte mot Enga på søndag, så er jeg ikke i tvil om at vi banker Viking i morgen!
                              Petter Justnes

                              Kommentar

                              • andee
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2004
                                • 1191

                                #16
                                Da er vi så&si helt enig, Justnes :wink: Etter min mening har det også til tider vært bra uryddig!

                                Sånn som Fugla sparka mot Molde på søndag er jeg personlig ikke så sikker på tre pinner mot Viking i mårra.. MEN, siden Viking åpenbart spilte tragisk og skapte null og niks borte mot detta tafatte bydelslaget litt seinere den kvelden (jeg prioriterte en deilig Kanada-seier med svenskene) bør vi så absolutt være med og kjempe om seieren i mårra! Og da er vi allerede foran Rosenborg :wink:

                                Når det gjelder en "ny Bjarmann" må vi alle huske på at Bjar ikke var Bjar (dere skjønner hva jeg mener) i en alder av skarve 21.. Pål Steffen vokser for hver dag som går!

                                Bjarmann er en levende legende, og du spør hvorfor det...?
                                Alle vil bli en ny Bjarmann, men Bjar er fortsatt å se..
                                TS05 - Felt C

                                Kommentar

                                • gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3174

                                  #17
                                  Jeg har siden i vinter vært ørlite urolig for forsvaret, med kaptein Bjarmann borte og to-tre nye spillere i backrekka (PSA spilte mest back i fjor, selv om han uten tvil er best som midtstopper). Baron er ikke like flink til å skrike til og dirigere forsvaret som f.eks. Grodås, eller Misund. Kippe ble prøvd ut som kaptein, men er litt for beskjeden og forsiktig som person til den rollen, og vraka til fordel for Powell. Jeg regner med at Kippe tar mer ansvar etter hvert som han ikke lenger spiller ved siden av Sjefen. Kanskje kan Pål Steffen med tida ta sjefsrollen, men foreløpig ville det være urimelig å vente mye mer av ham enn han har vist nå. (Selv om jeg savner litt av den suverene roen han viste i de to kampene han fikk som midtstopper i fjor.) Shane og Chris var litt uvante med spillemåten, og Werni var helt ute med skader i fjor, og blir aldri noen rask tekniker.

                                  Likevel synes jeg forsvarsrekka har greid seg bedre enn jeg hadde frykta. Noen blemmer vil alltid inntreffe. Hovedproblemet i kampene hittil, både bakover og framover, har vært midtbanen. Bakover har samarbeidet mellom midtbanen og forsvarsrekka vært ustøtt, med resultat som ofte innebærer at motstanderen altfor ofte har fått gå upressa ned mot sekstenmeteren.

                                  Framover har Powell og Sundgot jobba meget bra, og Søgård har gjort (enda) mer enn en kunne vente av ham, noe han også har fått fortjent skryt for, bl.a. av Erlandsen, som vanligvis ikke sløser med godorda. Resten av midtbanen har ikke fungert som den burde, annet enn i korte perioder, heller ikke framover. Jeg tror det skyldes to forhold: For kort innkjøringstid for Koren og Andersson, og kortvarige, men uheldige skadeavbrudd for kantspillerne Berget, Strand og Kristoffersen (enda så sterk tro jeg har på Thorud, så er han nok ikke klar for en uvant kantrolle fra start i Tippeligaen riktig ennå).

                                  Jeg tror derfor, optimist som jeg er, at med kantspillerne tilbake i god form, og med Andersson og Koren (spillere jeg venter meg mye mer av) enda bedre innkjørt i et LSK med større register og variasjon enn noen gang tidligere, så vil det bli mer moro utover i sesongen. Men fullt utbytte av nye spillere, breiere stall og en spillestil med flere valgmuligheter vil vi kanskje først få utover i sesongen, og naturligvis til neste sesong.

                                  Omlegginga kom litt seint i gang i vinter. Og selv om LSKs tradisjon som "høstlag" i år burde suppleres av også å være "vårlag", med bedre treningsforhold, færre skader og breiere stall, har sesongen åpna litt for tidlig og litt for nølende til at Fugla kan sikte helt mot toppen.

                                  For øvrig velkommen til andee, som slett ikke behøver å unnskylde seg for sitt første innlegg.

                                  gilbert

                                  som noterer seg at Pål Steffen nå har skåra både i cupen og serien, det første som resultat av godt spill som meget offensiv stopper, det andre på et lykketreff og keepertabbe.

                                  Kommentar

                                  Working...
                                  😀
                                  😂
                                  🥰
                                  😘
                                  🤢
                                  😎
                                  😞
                                  😡
                                  👍
                                  👎