Påsans skade

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    Påsans skade

    Hentet fra dagens RB, www.rb.no

    ----------

    SASA får sjansen

    Skadet Pål Strand kan miste hele vårsesongen

    ÅRÅSEN: LSK-trener Uwe Rösler ser til Sasa Radulovic (26) når Pål Strand skal erstattes de kommende kampene.

    - Det er nærliggende å gi Sasa sjansen nå, men i første omgang kommer vi ikke til å bytte system tilbake til 4-3-3 selv om Pål nå ble skadet og vil være ute.
    - Hvor stort tilbakeslag er dette?
    - Dette var ikke noe moro verken for Pål eller laget. Jeg synes Pål har spilt godt de siste kampene, og vi vil savne ham, sier Rösler.
    Den alvorlige skaden til totningen gjør at LSK må spille klassikerne mot Viking, Rosenborg og Vålerenga uten sin faste venstreflanke. For Rösler var skaden en strek i regningen på en ellers veldig god dag. Seier i sin første hjemmekamp som LSK-sjef var viktig.

    - Ikke bedre

    Mandag morgen klokka 09.00 var Pål Strand til røntgenundersøkelse, og svaret var nedslående. Alt tyder nå på at Strand blir ute i seks til åtte uker. I følge fysioterapeut Terje Bråthen dreier det helt sikkert om det man kaller et gaffelsprik i ankelen, en skade hvor leddbåndene har fått seg en trøkk.
    - Jeg er ikke noe bedre og greier knapt å stå på beinet, sa Strand i går.
    - Det er ikke så veldig hovent, men det jeg er blitt fortalt er at det er en sprekk i noe man kaller gaffelbeinet, sier en deprimert Strand.
    Nå skal LSK-lege Lars Kolsrud konferere med landslagslege Lars Engebretsen, og deretter blir det lagt et løp for Strand. Kolsrud antydet en pause på seks til åtte uker, og det tror også Bråthen er ganske nær sannheten.
    Det var i en ren duell med Lyns Tomasz Sokolowski som uhellet skjedde. Strand ble liggende urørlig på gresset etterpå og måtte ha hjelp for å komme av banen. Trener Rösler har - med eller uten Strand - allerede begynt å tenke på kommende helgs bortekamp mot Viking. I går kveld var han til stede på Fredrikstad stadion for å finsikte den neste motstanderen.

    Roser spillerne

    Først i dag møter han spillerne sine igjen etter årets første seier. Og de får ros for hvordan de taklet mye negativ presseomtale på etter den elendige premieren mot Start.
    - Jeg følte de var under press og var litt bekymret, men de taklet det strålende. Muligens ble forventningene kunstig høye etter vår gode vinter, for jeg har hele tiden sagt at vi neppe blir noe topplag allerede i år. Det er vår målsetting å bli det om to-tre år, men uansett var det godt å se at vi kjørte Lyn i 75 minutter av kampen søndag. Vi ga dem aldri hvile og fikk dem til å se svake ut, mener Rösler.
    Mvh
    Gammer´n (Per T)
  • CocaJerry
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2532

    #2
    Helt for jævlig at dette skjer, men denne gangen så har vi ihvertfall en som kan ta over, kanskje bli en "hit" også.
    Jeg synes ihvertfall Sasa viste at han var trygg med ballen i beina, hadde blikk og gode pasninger i kampen mot Lyn.

    Dette høres sikkert brutalt jævlig ut, men det er jo sant at om Pål Strand får en kjempesesong i år så kommer han sannsynligvis til å få en del bra tilbud som bosman spiller til høsten. Da hadde det vært skikkelig vanskelig å beholde han for Lillestrøm, så dette kan ha hjulpet oss å beholde han.

    Vi får alle håpe på at Strand er tilbake hurtigere enn legene trodde.

    Kommentar

    • Ola
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 1651

      #3
      En nærliggende spørsmål må være; trenger vi en spiller som koster èn million i lønn pr år og som ikke kan spille mer enn 2/3 av kampene, og i tillegg har en formkurve som en berg-og-dal-bane, hvor han er alt fra fantastisk til ræva fra en kamp til neste?

      Pål Strand er en fantastisk spiller på sitt beste, men han er desverre produsert av Sætre Kjeks og er ikke mannen å gå i krigen med når krigen varer fra mars til november.

      Kommentar

      • official
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Apr 2005
        • 101

        #4
        Hvor lenge har Påsan igjen på kontrakten med fugla da?

        seriøst er han altfor mye skadet, og jeg er enig i at formkurven hans ser ut som en jævlig kul berg og dalbane..

        personlig tror og mener jeg Sasa blir en hit, han er god med ballen og han tør utfordre når det trengs, pluss at det er en spiller som motstanderne ikke har noen erfaringer med - alle klubbene i tippeligaen er vel rimelig klar over venstrefoten til Strand...

        forza fugla 4 ever!
        ! skarru værra, virru værra Lillestrømgutt !
        ! ja for faen, fra dag 1 for faen !

        Kommentar

        • Leif A
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 3962

          #5
          Påsan er inne i siste sesong av nåværende kontrakt.

          Og selv om han er mye skadet og dessverre en smule (snarere et helt brød...) opp og ned i prestasjoner, så håper jeg inderlig at han fortsetter i LSK i mange år fremover.

          På sitt beste er han norges beste venstrekant-spiller.
          Knurr...

          Kommentar

          • gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3190

            #6
            Som det framgår av en annen tråd syntes jeg det så veldig positivt ut for Pål Strand i år, men med denne skaden kan det ta et par måneder før han er tilbake i topp form, er jeg redd.

            Paradoksalt nok kan dette også gjøre det vanskeligere å holde på Strand. Forpostfektningene i forhandlinger om forlengelse av kontrakten var vel bare så vidt begynt. Spørsmålet er nå hva klubben (Fjørtoft, Berg og Rösler) vil gjøre. Går de videre med forhandlinger viser de Strand tillit, og han vil ha lettere for å godta en ny kontrakt, også ut fra svakere forhandlingsposisjon nå som han er skada. Men det er også en betydelig fare for at en fra klubbens side nå avventer (som vil være forståelig). Da kan vi i verste fall risikere at Strand slår til ut på høsten, fører forhandlinger parallelt med oss og andre klubber, og går til den som betaler mest. Og det blir ikke oss.

            Jeg håper selvsagt at han blir sprek og rask snarest mulig og skriver under for flere gode år på stabilt høyt nivå. Men erfaringene hittil er tross alt at han har betydd mye for Fugla i enkelte kamper, men ikke i noen sesong mer enn de 9 målgivende han hadde i fjor (to og tre i hver av de fire kampene de kom i). Spiller han på det nivået i omkring halvparten av kampene er det gull verd, hvis ikke er han bare en middels tippeliga-spiller, som jeg reelt vil savne bare hvis han etterpå slår til i en annen klubb (måtte gudene forby).

            I mellomtida må vi trolig klare oss med Sasa, og det ser ikke ut til at det blir så veldig mye dårligere enn en middels og variabel Strand. Det kan også bli bedre, på nivå med en god Strand (men kanskje ikke en topp Strand, iallfall ikke før seinere ?).

            gilbert

            Kommentar

            • Baron
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Nov 2003
              • 187

              #7
              Er det noen som hvet når Myklebust er klar igjen?
              Baron!

              Kommentar

              • Do'h
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 1891

                #8
                Opprinnelig skrevet av Ola
                En nærliggende spørsmål må være; trenger vi en spiller som koster èn million i lønn pr år og som ikke kan spille mer enn 2/3 av kampene, og i tillegg har en formkurve som en berg-og-dal-bane, hvor han er alt fra fantastisk til ræva fra en kamp til neste?

                Pål Strand er en fantastisk spiller på sitt beste, men han er desverre produsert av Sætre Kjeks og er ikke mannen å gå i krigen med når krigen varer fra mars til november.
                Er du gal? Såklart trenger vi Pål Strand
                LSK FOR GULL 2006

                Kommentar

                • bøllefrø
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2004
                  • 462

                  #9
                  Jeg kan også være litt enig i at Påsan er fryktelig ustabil. genial på det beste, men hvor mange ganger har han vært der de siste to årene? Han har heller ikke vært genial dette året før han ble skadet...

                  LSK er nødt til å gjøre noe med lønnsnivået i klubben, der ligger vi helt i topp (faktisk foran f.eks. Brann), og et sted å starte er kanskje med Påsan og Powell. De drar jo snittet opp. Samtidig er Pål inne i en kritisk fase av karrieren, han blir ikke yngre, og jeg savner noe av den fandenivolskheten som gjør store talenter til store fotballprofiler. Pål har aldri vært jevnt god, og sålenge vi ikke kan ha 15 landslagsspillere i troppen er vi avhengig av å ha spillere som presterer jevnt. Vi kan ikke bare kaste inn en super-reserve a la Daniel Braathen når en annen ikke har dagen...

                  Men - helt riktig - hadde Påsan slått an i en annen klubb tror jeg at jeg hadde slått hue i veggen. Men sånne ting skjer jo hele tiden (heldigvis har ikke Gylfi blitt noen hit i Leeds, og Clayton har floppa i Belgia, og det er av og til en trøst)

                  Kommentar

                  • fugla_4_ever
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2003
                    • 467

                    #10
                    Jeg tror den beste løsningen er å hente Trond Olsen, signere Påsan for en sessong av gangen og heller vente å se. Jeg har ikke noen stor tro på Sasa for å være erlig, men det er alt for tidelig å konkludere med det nå.

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3190

                      #11
                      STRAND NÆR KONTRAKT

                      er overskriften på en liten sak i papirutgaven av RB i dag.

                      Klubben har som jeg håpet vist Strand tillit og alt kommet med et forslag til ny kontrakt, og Strand har svart. Partene skal møtes til uka for å prøve å bli enige om en treårskontrakt.

                      "Avstanden er ikke større enn at vi bør bli enige. Håper å få en rask avklaring" sier Strand til RB. Han går med skinne på beinet, og kan bare sykle og løpe i vann de kommende ukene.

                      gilbert

                      som håper han ikke prøver å sykle i vann, slik RB kan gi inntrykk av....

                      Kommentar

                      • Leif A
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 3962

                        #12
                        Det virket da særdeles positivt!
                        Tydeligvis ingenting som en liten skade for å få fortgang i forhandlinger...
                        Knurr...

                        Kommentar

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎