Kanaris lager bråk i Sandvika

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4376

    Opprinnelig skrevet av Rønnern
    Ikke misforstå meg, jeg støtter ikke LSKs kollektive utestengelse, ei heller det faktum at den er på ubestemt tid. Men det kan aldri bli noen formildende omstendighet at man er på +/- 26 kamper i året, ei heller at man har verv i KFL eller noen av aktivitetene KFL arrangerer.

    Uansett hvor ivrig og aktiv man er, skal det være like regler for alle.
    Selvfølgelig. Jeg tenkte på alle de som er feilaktig utestengt. Det er en del av de.
    ..................

    Kommentar

    • antikris
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2005
      • 520

      Opprinnelig skrevet av Harald_88
      Lyst til å komme med følgende spørsmål til dere som er enige i styrets avgjørelse

      Hva hvis akkurat du en dag plutselig skulle bli utestengt fra klubben i ditt hjerte totalt uten grunn?

      Hadde du da syntes dette var rettferdig?

      Hadde du da syntes det hadde var greit med litt støtte fra vennene dine i Kanari-Fansen?

      Jeg vet ihvertfall at jeg hadde støtta deg, for jeg hater at man misbruker makt til å straffe uskyldige folk.

      Tenk litt over det
      Jeg blir glad over at noen har et så brennende engasjement overfor klubben som det du har, og basert på hva du har skrevet her inne skjønner jeg at det må være ganske jævlig å bli utestengt fra Åråsen. Men jeg ser også hvorfor LSK har tatt avgjørelsen sin, og er enig i at det trengs en forandring, men uenig i hvordan LSK her løser det. Det må kjennes jævlig sårt å bli behandlet så kjipt av en klubb man gjør alt for.

      Jeg håper at dette viser seg å være et "skremmeskudd" og ikke en utestengelse som varer lenge, for det vil nok ingen tjene på. Som i alle konflikter, tror jeg dialog og kompromisser fra begge parter vil løse saken.

      Kan legge tl at jeg ikke tror en boikott vil løse det, men at vi gir klubben tilbakemeldinger i form av e-poster, brev evt bannere på neste kamp.

      Kommentar

      • Emil B
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2006
        • 5921

        Mail til Frank Grønlund.

        Kjære Frank Grønlund.

        Vi begge elsker Lillestrøm Sportsklubb og tar avstand fra det som skjedde i Sandvika på søndag. At dere velger å utestenge medlemmer av SKF er helt greit, men at dere velger å utestenge alle i UFC og Mental Boys 1917 er for meg helt utrolig. Må da holde å utestenge de som faktisk har gjort noe ulovelig her og ikke straffe hele grupperinger for det enkelt personer har gjort. Dere bør vurdere å gjøre om den straffen dere har kommet frem til og utestenge de som faktisk er bråkmakere ikke de som lager liv både på hjemme og bortekamper. Dette kan faktisk føre til at fansen blir splittet og det må vel være noe av det siste dere ønsker? Begge parter vil jo mest av alt at gutta på banen skal få best mulig støtte.

        Mvh

        Emil Bjørvik, helt vanelig medlem av KFL.

        Svar fra Frank Grønlund

        UFC er en gruppering som identifiserer seg med usunne grupperinger nedover i Europa. De er hele tiden i sentrum for negative begivenheter (se bilder/ ødelagte stoler på Åråsen). De som velger å assosiere seg med Ultras er ikke velkomne. Mener de at de er ekte supportere får de vise det med å gå inn i Kanarifansen uten Ulras-sympatier.

        Ikke vet jeg hvorfor han ikke svare på alt jeg spør om.

        Han virker jo lite villig til å gå i dialog.

        Kommentar

        • iL
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 10771

          Opprinnelig skrevet av Frank Grønlund
          UFC er en gruppering som identifiserer seg med usunne grupperinger nedover i Europa. De er hele tiden i sentrum for negative begivenheter (se bilder/ ødelagte stoler på Åråsen). De som velger å assosiere seg med Ultras er ikke velkomne. Mener de at de er ekte supportere får de vise det med å gå inn i Kanarifansen uten Ulras-sympatier.

          aha. Her er sakens kjerne, noe som "forumbrukerne" har sagt hele tiden. UFC profilerer seg som ultras, ved symboler, logoer, skjerf foran ansiktet osv. De hevder at de bare står for det positive sidene ved ultras, noe LSK er uenige i, ved det de (Frank G.) skriver over.

          Dermed er vel konklusjonen enkel. Så lenge UFC (og andre) identifiserer seg med ultras (de negative sidene), så vil de forbli utestengt.

          Har jeg skjønt det riktig nå?

          Er i såfall UFC og andre villige til å endre på symbolikken? LSK ser ikke ut til å skjønne de positive sidene ved Ultras....
          Kanarifugla flyr høyt i år!

          Kommentar

          • veiron
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6267

            Fikk du tillatelse til å poste det svaret for offentligheten?

            Uansett er det et svar jeg ikke er overrasket over når det kommer fra den mannen. Passe arrogant å innta den holdningen ovenfor en gruppe som gjør så mye bra for tribunelivet på Åråsen!

            Kommentar

            • veiron
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6267

              Hva gjør Grønlund til en ekspert på temaet "ultras"?

              Kommentar

              • Fæssundrånern
                Medlem
                Hoffnarr
                • Aug 2007
                • 53

                Kollektiv straff?

                Det er flere her som mener at straffen LSK har gitt er en kollektiv avstraffelse. Men er det virkelig det? Dette er tross alt en grupperinger og enkeltpersoner klubben har opplevd uheldige episoder med før.
                Jeg tror denne straffen mot de dette gjelder kommer av gjentatte episoder det siste året og ikke ut fra enkelthendelsen som skjedde i Bærum på søndag.
                Dette dreier seg om en gruppering LSK utestengte så sent som i fjor og som ikke har tatt vare på sjansen da klubben tok de inn i varmen igjen.
                Jeg tror klubben ville gi ledelsen i kfl muligheten til å rydde opp i egne rekker, men da dette ikke skjedde måtte klubben ta avgjørelsen om utestengelse for å vise at LSK ikke ønsker å bli forbundet med disse holdingene.

                Når det gjelder at straffen er gitt på ubestemt tid er jeg enig i at dette ikke er heldig, og denne bør konkretiseres så raskt som mulig.

                Kommentar

                • Emil B
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2006
                  • 5921

                  Opprinnelig skrevet av veiron
                  Fikk du tillatelse til å poste det svaret for offentligheten?

                  Uansett er det et svar jeg ikke er overrasket over når det kommer fra den mannen. Passe arrogant å innta den holdningen ovenfor en gruppe som gjør så mye bra for tribunelivet på Åråsen!
                  Jeg har slettet en god del av det som sto i den orginale mailen. Hvorfor skulle ikke dere være lov til å offentligjøre deler av innholdet?

                  Kommentar

                  • veiron
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6267

                    Opprinnelig skrevet av VK
                    Jeg har slettet en god del av det som sto i den orginale mailen. Hvorfor skulle ikke dere være lov til å offentligjøre deler av innholdet?
                    Bare lurte, ikke noe mer enn det! Er jo ikke alle som liker at private mailer blir lagt ut.
                    Men uansett er det jo bra at sannheten om den smålige grunnen til utestengelse kom frem!

                    Kommentar

                    • OppsalKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2008
                      • 1881

                      Møtet

                      Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                      Møtet på torsdag er en glimrende anledning for de som vil ta over aktivitetene til de utestengte til å melde seg. En stor tifo blir vel vanskelig å stable sammen på så kort tid, men noen nye forsangere bør kunne melde seg.
                      Igjen, så ville jeg råde deg å maile Frank Grønland om å være til stede på Torsdag.

                      Når begynner møtet forresten?
                      Nå bosatt på Rasta !!!!!

                      Alltid Celtic og LSK

                      Kommentar

                      • King_Raymond
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4987

                        Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                        Igjen, så ville jeg råde deg å maile Frank Grønland om å være til stede på Torsdag.

                        Når begynner møtet forresten?
                        18.30
                        Ultras Felt C Lillestrøm

                        Kommentar

                        • chrissp
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2004
                          • 2403

                          Grønlund kunne kanskje svart litt mer utdypende, men bortsett fra det jeg enig i essensen. Det er godt å se at LSKs administrasjon i det minste evner å se bak ultras "flørten" og komme til kjernen av problemet. Noe som dessverre KFL ikke makter.

                          De som er arrogante er UFC og Mental boys, som etter å ha blitt tatt inn i varmen fra LSK, igjen altså ødelegger for seg selv. Nå har jeg nevnt det noen ganger allerede, men det siger altså ikke inn.

                          Bort med:

                          - ACAB
                          - skjulte ansikter
                          - to-meter-fra-arrestasjoner-og-tøffe-bilder-på-hjemmesiden-vår-men-helt-uskyldig-mentalitet
                          - tåpelige slagord mot politi
                          + + + listen kan gjøres lenger.

                          Fortsett gjerne deres medlemsskap i nevnte grupperinger, men da får dere også tåle konsekvensene av det. Eller ta en titt på andre grupper, eller vennegjenger om man vil, og innse at det er fullt mulig å gjøre en gedigen innsats for fugla uten å måtte ty til pøbelstreker (jf. Råhold kanaris og andre).
                          Bølerkanaris

                          Kommentar

                          • Ted
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Apr 2005
                            • 127

                            Opprinnelig skrevet av chrissp
                            Grønlund kunne kanskje svart litt mer utdypende, men bortsett fra det jeg enig i essensen. Det er godt å se at LSKs administrasjon i det minste evner å se bak ultras "flørten" og komme til kjernen av problemet. Noe som dessverre KFL ikke makter.

                            De som er arrogante er UFC og Mental boys, som etter å ha blitt tatt inn i varmen fra LSK, igjen altså ødelegger for seg selv. Nå har jeg nevnt det noen ganger allerede, men det siger altså ikke inn.

                            Bort med:

                            - ACAB
                            - skjulte ansikter
                            - to-meter-fra-arrestasjoner-og-tøffe-bilder-på-hjemmesiden-vår-men-helt-uskyldig-mentalitet
                            - tåpelige slagord mot politi
                            + + + listen kan gjøres lenger.

                            Fortsett gjerne deres medlemsskap i nevnte grupperinger, men da får dere også tåle konsekvensene av det. Eller ta en titt på andre grupper, eller vennegjenger om man vil, og innse at det er fullt mulig å gjøre en gedigen innsats for fugla uten å måtte ty til pøbelstreker (jf. Råhold kanaris og andre).
                            Og vi nevner Team Scooter i samme fleng.
                            Flisbyen Ultras Casuals Kamikaze

                            Kommentar

                            • BrutoBrutalis
                              Juniormedlem
                              Bøffel
                              • Oct 2006
                              • 26

                              Opprinnelig skrevet av chrissp
                              Grønlund kunne kanskje svart litt mer utdypende, men bortsett fra det jeg enig i essensen. Det er godt å se at LSKs administrasjon i det minste evner å se bak ultras "flørten" og komme til kjernen av problemet. Noe som dessverre KFL ikke makter.

                              De som er arrogante er UFC og Mental boys, som etter å ha blitt tatt inn i varmen fra LSK, igjen altså ødelegger for seg selv. Nå har jeg nevnt det noen ganger allerede, men det siger altså ikke inn.

                              Bort med:

                              - ACAB
                              - skjulte ansikter
                              - to-meter-fra-arrestasjoner-og-tøffe-bilder-på-hjemmesiden-vår-men-helt-uskyldig-mentalitet
                              - tåpelige slagord mot politi
                              + + + listen kan gjøres lenger.

                              Fortsett gjerne deres medlemsskap i nevnte grupperinger, men da får dere også tåle konsekvensene av det. Eller ta en titt på andre grupper, eller vennegjenger om man vil, og innse at det er fullt mulig å gjøre en gedigen innsats for fugla uten å måtte ty til pøbelstreker (jf. Råhold kanaris og andre).

                              Det som jo er alvorlig i denne saken, er denne overmoraliserende holdningen enkelte her påtar seg.. Du fremstår jo som født, skapt og formet i det tjukkeste bilbelbelte. Den type logikk du her fremmer, tilsier at Blitz, AFA, Ottar, Akpml, Objektivist-foreningen, osv osv, alle skulle utemeldes fra samfunnet, fordi de fremmer andre verdier enn de du fremholder som riktig. Hvem er så du og dine? GUD? Og sist, men ikke minst: Hvilket samfunn straffer menneskers for symbolbruk? Hvilket samfunn utestenger mennesker for "holdninger"? Har du noen gang opplevd at sameiet ditt tvangsflytter en beboer grunnet legning, utviklinghemming, politisk tilhørighet, grumsette holdninger osv? Nei, du har noe ikke det, fordi norsk rettsvesen baserer seg på aktiv atferd. Når så noen fyrerer opp et bluss, møtes de fra norsk rettsvesens side, med en bot på 5-10 000, hvis noe. Klubben derimot, som forsøker å motstride seg et tverrsnitt av befolkningen, utestenger folk som har stått ved sidna, eller har et aktivt medlemmsskap i en grupering som var tilstede.. Måtte din logikk stoppe på årasen

                              Kommentar

                              • El_Cabron
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Oct 2007
                                • 218

                                Noen spørsmål jeg ikke ser svar på i denne tråden, men som jeg mener er ganske viktige er:
                                1. Har LSK sagt fra at flere overtramp fra KFL eller undergrupperinger vil medføre umiddelbare utestengelser, og at hvis ting ikke endrer seg drastisk vil handlingene bli som de har blitt fra deres side?
                                2. Har de 2 utestengte som sitter i KFL styret blitt kontaktet av LSK for å kunne fortelle sin side av saken?
                                3. Har LSK sagt klart fra at undergrupperingenes bannere og rop ikke er ønsket, og at de risikerer utestangelse hvis slik ikke opphører?
                                Til slutt et spm. til Rønner'n hvis han leser dette:
                                Hvis det er sant som du sier at de 2 styremedlemmene ikke har gjort annet enn å pisse litt i gata eller være på feil sted til feil tid, er dette da noe LSK er klar over? Det virker litt merkelig at de er utestengt hvis så er tilfelle.
                                |01100101|01001100|01010011|01001011|01100101|0111 0010|

                                Kommentar

                                • OppsalKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2008
                                  • 1881

                                  Skjulte ansikter

                                  Folke som skjule sine ansikter bør bruke en burka og ikke være på stadion i det hele tatt.

                                  Hva er det som de ville "gjemme" fra andre?
                                  Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                  Alltid Celtic og LSK

                                  Kommentar

                                  • Skinke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2007
                                    • 3914

                                    Opprinnelig skrevet av El_Cabron
                                    3. Har LSK sagt klart fra at undergrupperingenes bannere og rop ikke er ønsket, og at de risikerer utestangelse hvis slik ikke opphører?
                                    Den kan jeg svare på, UFC var i møte med lsk og kfl for ca ett år tilbake der det ble enighet om at ufc fikk lov å bruk "Hettemannen"
                                    Daukjøtt Felt C

                                    Kommentar

                                    • Rønnern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6690

                                      Opprinnelig skrevet av El_Cabron
                                      Til slutt et spm. til Rønner'n hvis han leser dette:
                                      Hvis det er sant som du sier at de 2 styremedlemmene ikke har gjort annet enn å pisse litt i gata eller være på feil sted til feil tid, er dette da noe LSK er klar over? Det virker litt merkelig at de er utestengt hvis så er tilfelle.
                                      Begge to har vært i møte med styret i LSK, men som du kan lese i Nyhetstråden, LSK baserer seg kun på at nevnte personer har fått et forelegg, ikke hvorfor.

                                      I disse tider med et LSK som fryser ut lojale spillere og foretar vilkårlige utestengelser, vil jeg ikke driste meg til for mye, da blir jeg fort nestemann ut portene på Åråsen.
                                      Mvh Ronnie "The Runner"
                                      LSK for alltid

                                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                      Kommentar

                                      • Skinke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2007
                                        • 3914

                                        Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                                        Folke som skjule sine ansikter bør bruke en burka og ikke være på stadion i det hele tatt.

                                        Hva er det som de ville "gjemme" fra andre?
                                        Er det noen som skjuler ansikte sitt egentlig? Jeg går altid med skjerf rundt halsen, dekker ikke til ansikte. Det skjer sjeldent eller aldri blant ufc sine også.
                                        Daukjøtt Felt C

                                        Kommentar

                                        • chrissp
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2004
                                          • 2403

                                          Opprinnelig skrevet av BrutoBrutalis
                                          Det som jo er alvorlig i denne saken, er denne overmoraliserende holdningen enkelte her påtar seg.. Du fremstår jo som født, skapt og formet i det tjukkeste bilbelbelte. Den type logikk du her fremmer, tilsier at Blitz, AFA, Ottar, Akpml, Objektivist-foreningen, osv osv, alle skulle utemeldes fra samfunnet, fordi de fremmer andre verdier enn de du fremholder som riktig. Hvem er så du og dine? GUD? Og sist, men ikke minst: Hvilket samfunn straffer menneskers for symbolbruk? Hvilket samfunn utestenger mennesker for "holdninger"? Har du noen gang opplevd at sameiet ditt tvangsflytter en beboer grunnet legning, utviklinghemming, politisk tilhørighet, grumsette holdninger osv? Nei, du har noe ikke det, fordi norsk rettsvesen baserer seg på aktiv atferd. Når så noen fyrerer opp et bluss, møtes de fra norsk rettsvesens side, med en bot på 5-10 000, hvis noe. Klubben derimot, som forsøker å motstride seg et tverrsnitt av befolkningen, utestenger folk som har stått ved sidna, eller har et aktivt medlemmsskap i en grupering som var tilstede.. Måtte din logikk stoppe på årasen
                                          Snakker jeg om utmeldelse av samfunnet? Samfunnet er nå mye mer enn bare fotballkamper - takk Gud for det.

                                          For alt jeg bryr jeg kan gjerne UFC og MB stille opp i Storgata på søndag med sine flagg og symboler. Det er deres tilstedeværelse på Åråsen jeg ikke støtter under de rådende omstendigheter.

                                          Jeg vil ikke at Sportsklubben skal la seg ødelegge - verken av slike holdninger eller handlinger.

                                          LSK er "husets eier" og har all rett til å stenge ut de man mener utestenges bør. LSK har gitt KLF mye frihet under ansvar. Et ansvar mange ikke har maktet å forvalte.

                                          Min logikk bringer meg om ikke annet helt frem til kanarifeltet på søndag. Andres logikk stopper de utenfor. Takk Gud for gavene du har gitt meg.
                                          Bølerkanaris

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎