Grønlunds nazi-påstander torsdag 10. april

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4737

    Grønlunds nazi-påstander torsdag 10. april

    Denne tråden skal ikke legges inn i en ny tråd da dette er et meget STORT overtramp av vår leder i LSK

    - Vi vil ha et forbud om at navn som Ultras ikke skal kombineres med LSKs supportereffekter. Også andre navn på grupperinger knyttet opp mot klubben vil heller ikke bli akseptert. Vi kan ikke lenger sitte stille å se på at 14-15-16 åringer forledes av slike. De verste elementene har heller ikke lagt skjul på at de har en naziideologi
    Her sier han rett ut at de verste i MB og UFC, tenker og oppfører seg som en nazist. Nå er begeret faen meg nok!

    Hvis Frank ikke går rett ut å beklager dette her, skal jeg love deg at jeg for alt i verden ikke skal synge eller klappe på åråsen helt til dette er beklaget og at saken er oppe og avgjort.

    Til styret i KFL: Dette her kan man bare ikke godta!

    Tony-som dessverre ikke får kommet på møte idag grumet jobb...argh!
  • TwentyThirteen
    Medlem
    Hoffnarr
    • Oct 2007
    • 49

    #2
    Støttes Tony.. Nå rant begret virkelig over. Snart er vel KFL pedofile voldtektsmenn og alt mulig rask. Kanskje han bør begynne å konsentrere seg litt om det sportselige også.. Frank: Se på tabellen din nisse, i steden for å beskylde folk for så alvorlige ting. Tror det er mange som tar dette veldig personlig.
    Franky er jaggu på vei til å bli persona non grata i fugla byen.. Nisse

    Kommentar

    • xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

      #3
      Skammelig!

      Når han driter så jævelig på draget som det denne klvnen her har gjort så forventer jeg at han kommer med en begrunnelse for disse utsagna.
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

      Kommentar

      • ON
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3639

        #4
        At den pasienten der for det første klarer å komme ut med noe sånt nå, når ting egentlig burde begynt å roe seg er skandaløst.

        At han velger å gjøre det solo, mest sannsynlig uten de andre i LSKs velsignelse gjør hele saken totalt latterlig.

        Beskyldningene han kommer med her er relativt alvorlige,og her burde det virkelig komme en beklagelse.

        Per Mathisen er en dyktig kar, men Frank Grønlund vet faen ikke hva han driver med.

        Kommentar

        • Skinke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2007
          • 3914

          #5
          denne uttalsen alene burde gjøre at kfl aksjonerer mot styre i lsk på søndag!
          Daukjøtt Felt C

          Kommentar

          • Fugla- patriot83
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2005
            • 1241

            #6
            Jeg er faen meg ikke motivert i det hele tatt foran kampen på søndag. Nesten så jeg ikke orker dra på søndag.

            Og dette gjorde det faen ikke bedre.

            Krever unnskyldning fra Grønlund - nå! Dette godtas ikke.

            Dette bør vi ikke finne oss i.
            -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
            Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

            En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

            Kommentar

            • Laksen
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2004
              • 287

              #7
              Han sier vel strengt tatt at de verste elementene i grupperinger knyttet opp mot klubben har en naziideologi. Det er ikke det samme som at han mener at Ultras består av nazister.

              Men det er ingen tvil om at han virkelig burde være mer forsiktig med hvordan han formulerer seg. Spesielt når det er rikspressen som ringer. Hvor blir det av medierådgiveren mon tro?

              kan jo også legge til at det er betenkelig med en slik uttalelse rett før et medlemsmøte i KFL. Dette er bare å fyre opp stemningen mer og gjør det ikke enklere å komme frem til en løsning som passer klubben. Grenser til sabotasje.
              Alle veier fører til Kløfta. Bortsett fra motorveien som går rett forbi.

              Kommentar

              • superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

                #8
                Først: Jeg er 110% enig i at uttalelsene fra Frank G. ikke er gode, riktige eller representative. De er heller ikke særlig smarte eller taktiske i det klimaet vi nå opplever i KFL og LSK. Det kan se ut som Frank G. har gått solo, noe som selvsagt ikke er smart, men det gjør også at uttalelsene ikke er representative for administrasjon eller styret i LSK.

                Men: Dersom vi i KFL skal oppnå det vi ønsker; ett best mulig klima på tribunen, innad og mot LSK kan vi gjøre lurt i å sette Frank G.'s uttalelser på tabbekontoen. Ikke fordi vi skylder klubben det, men fordi det kan være lurt i foprhold til vår egen situasjon.

                Jeg vil oppfordre alle til å moderere utsagn i denne diskusjonen her inne, og på det sterkeste oppfordre KFL-styret til å ikke gi tilsvar til disse uttalsene før etter møtet i kveld. Jeg vil også oppfordre styret til å gjøre det motsatte av Frank G.: ta diskusjonen direkte med klubben, ikke ta den med Aftenposten eller VG. Det siste vi trenger nå er ytterligere avisoppslag om supporteropprør, splittelse og helvete i Lillestrøm.
                Last edited by superbøffel; 10.04.2008, 09:22. Begrunnelse: Trykkfeil
                Enøyd i de blindes dal.

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7056

                  #9
                  Hvis denne uttalelsen ikke har noen basis i virkeligheten, er den et overtramp, uten tvil.

                  Men den beste måten å tilbakevise dem på er i så fall å offentlig be Grønlund enten dokumentere eller trekke tilbake påstanden, ikke gjennom å rase på dette forumet.

                  Så gjør heller det.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • sniper
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 5254

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                    Først: Jeg er 110% enig i at uttalelsene fra Frank G. ikke er gode, riktige eller representative. De er heller ikke særlig smarte eller taktiske i det klimaet vi nå opplever i KFL og LSK. Det kan se ut som Frank G. har gått solo, noe som selvsagt ikke er smart, men det gjør også at uttalelsene ikke er representative for administrasjon eller styret i LSK.

                    Men: Dersom vi i KFL skal oppnå det vi ønsker; ett best mulig klima på tribunen, innad og mot LSK kan vi gjøre lurt i å sette Frank G.'s uttalelser på tabbekontoen. Ikke fordi vi skylder klubben det, men fordi det kan være lurt i foprhold til vår egen situasjon.

                    Jeg vil oppfordre alle til å moderere utsagn i denne diskusjonen her inne, og på det sterkeste oppfordre KFL-styret til å ikke gi tilsvar til disse uttalsene før etter møtet i kveld. Jeg vil også oppfordre styret til å gjøre det motsatte av Frank G.: ta diskusjonen direkte med klubben, ikke ta den med Aftenposten eller VG. Det siste vi trenger nå er ytterligere avisoppslag om supporteropprør, splittelse og helvete i Lillestrøm.
                    Men vi trenger en offisiell uttalelse på at vi ikke har åpenbare nazielementer blant oss. Det er vel så viktig for meg som denne såkalte husfreden i LSK, som ikke har eksistert på noen år nå.

                    Petter

                    Kommentar

                    • UltraFo
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2007
                      • 800

                      #11
                      har ikke Jan gått ut å sagt at i KFL finnes det IKKE nazi sympatisører i undergrupperingene?
                      UFC ~ Gulsvarte Brødre

                      Kommentar

                      • superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av petter
                        Men vi trenger en offisiell uttalelse på at vi ikke har åpenbare nazielementer blant oss. Det er vel så viktig for meg som denne såkalte husfreden i LSK, som ikke har eksistert på noen år nå.

                        Petter
                        Det kan jeg langt på vei være enig i Petter, men det finnes mange veier i Rom. Jeg mener vi bør gå sakte men smart, fremfor rett frem med full kraft.

                        Det kan være greit å huske at klubb og kfl skal leve sammen etter dette.
                        Enøyd i de blindes dal.

                        Kommentar

                        • int
                          Medlem
                          Bøffel
                          • Aug 2006
                          • 32

                          #13
                          Minnes en nyhetsartikkel for en stund tilbake hvor det kom fra ledelsen i LSK at de skulle forbedre PR strategien sin pga mye negativ omtale ifjor... Fant ikke artikkelen igjen men:

                          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                          I 2007 var det drøssevis med negative oppslag om LSK i pressen. Ved årsskifte lovte ledelsen bot og bedring. 2008 skulle blir året LSK var i fokus på en positiv måte.
                          For meg virker det som ledelsen i LSK nå lager mer unødvendig kaos og bråk i nyhetsbildet enn noensinne.

                          Kommentar

                          • blue
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2004
                            • 1429

                            #14
                            Hvor tar Frank dette fra???
                            Har han spist noe dritt og lider av halusinasjoner??

                            Han hevder at "De verste elementene har heller ikke lagt skjul på at de har en naziideologi". Hvilke elementer snakker han om, og hva har disse elementene gjort som får Frank til å tro at de har nazisympatier??
                            Fugla 4 Life!

                            Kommentar

                            • Skywalker
                              Juniormedlem
                              Ferskenpels
                              • Dec 2005
                              • 2

                              #15
                              Jeg skal ikke si jeg er den som synger høyest, står i midten av fansen eller er mest engasjert i det kreative arbeidet som legges ned av KFL. MEN, jeg står på alle hjemmekamper og de fleste bortekamper sammen en gjeng jeg mener gjør en uvurdelig jobb og som gjør meg stolt av å synge for laget mitt!! Gjennom alle de årene jeg har stått der har jeg ALDRI hørt noen nazistiske utsagn, aldri hørt noen rasistiske utsagn (regner ikke helt med ollies 1 meter lange pikk) verken mot egne spillere, andres spillere, egne fans eller andre fans. Utsagnet er hån mot det arbeidet som gjøres og jeg stiller meg lett bak de som urettferdig har fått disse beskyldningene mot seg, uansett om det er UFC eller andre. Dette er ikke et akseptabelt utsagn mot egne supportere og virker i stor grad mot sin hensikt da hele KFL fra nå av vil bli oppfattet som en ufin gjeng, noe som overhodet ikke er riktig!!

                              Kommentar

                              • veiron
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6267

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av blue
                                Hvor tar Frank dette fra???
                                Har han spist noe dritt og lider av halusinasjoner??

                                Han hevder at "De verste elementene har heller ikke lagt skjul på at de har en naziideologi". Hvilke elementer snakker han om, og hva har disse elementene gjort som får Frank til å tro at de har nazisympatier??
                                Kanskje han har lest et sted at noen Ultras i Italia har nazisympatier, og da trekker konklusjonen om at dette gjelder alle Ultras. Også i Norge.
                                Det tok han hele vinteren å gruble ut dette genitrekket.

                                Kommentar

                                • Henrik
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2006
                                  • 2110

                                  #17
                                  Skulle gjerne likt å vite hvem han mener har disse sympatiene.

                                  Kommentar

                                  • Fæssundrånern
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • Aug 2007
                                    • 53

                                    #18
                                    Er helt enig i at denne utalelsen fra Frank er langt over streken for det vi kan akseptere.

                                    Man kan jo stille seg spørsmålet om hvorfor LSK ikke har gått inn og tatt dette opp med kfl for lenge siden dersom de har hatt mistanke om at det finnes nazisympatisører i kanarifansen.

                                    Synes det lukter lang vei at ledelsen i LSK har gått tom for argumenter som taler deres sak og nå kaster bensin på bålet for å få sympati.

                                    Tror alle, uansett standpunkt i saken om utestengelsene, er enige om at dette er å gå alt for langt fra LSK sin side, og jeg håper virkelig de enten beklager uttalelsen eller kommer med helt klare bevis for at dette utsagnet har noe rot i virkeligheten.

                                    Kommentar

                                    • Kjelstad
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2007
                                      • 352

                                      #19
                                      Frank Grønlund ut av LSK! NÅ!

                                      Hva er dette for en mann? Kommer med egne utspill som skader sine egen arbeidsgiver og vistnok fotballklubben i hans hjerte.

                                      Har fått nok av denne mannen. Kast han ut av Åråsen, har ikke noe å si hvem som tar over. Gjør en bedre jobb uansett!

                                      "tommel opp" = Grønlund ut av åråsen!
                                      -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

                                      Kommentar

                                      • chrissp
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2004
                                        • 2403

                                        #20
                                        Et overtramp uten tvil. Samtidig er det viktig at møtet i kveld fokuserer på bakgrunnen for innkallelsen, og det er IKKE Frank Grønlunds uttalelser i Aftenposten som er det viktigste temaet i kveld.
                                        Bølerkanaris

                                        Kommentar

                                        Working...