Noen tanker (om serieåpningen)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • stiandahl
    Medlem
    Hoffnarr
    • Apr 2004
    • 61

    Noen tanker (om serieåpningen)

    Jeg mener bestemt at de store problemene til Lillestrøm ikke har startet i første,andre eller tredje seriomgang 2008. De startet ifjor.
    På de siste seks hjemmekampene har Lillestrøm vunnet 1,spilt uavgjort 2 og tapt 3!! Det er mange år siden vi har hatt en sånn statistikk hjemme....
    Det er helt i orden at man ikke skal se på tabellen etter 3 runder og at det er mange poeng å kjempe om, men det må være lov til å stille spørsmål om hva som egentlig foregår i klubben.
    For meg er det helt ok å tape fotballkamper, men måten man nå taper fotballkamper på kan jeg ikke huske å ha sett av Lillestrøm på mange mange år. Jeg har sett de fleste kamper de siste 20 årene.

    Å tape 1-5 for Brann i fjor og 0-3 mot søppla skal bare ikke kunne skje på Åråsen. Det er totalt uakseptabelt. Jeg tror at de som har fulgt denne klubben over lengre tid sitter med samme smak i munnen som meg.

    Hva som må forandres og gjøres er heldigvis ikke mitt bord, men akkurat dette kan bare ikke få fortsette.

    Jeg legger bare merke til noen ting:
    - Lillestrøm solgte sin beste spiller på våren ifjor, Kasey.
    - Lillestrøm kvittet seg med sin beste back Shane Stefanutto i høst.
    - Lillestrøm kjøpte 2 spillere som var langt unna noen god sesong ifjor for nedrykkslaget Start. Etter mine kontakter der nede var bare Kristoffer Paulsen dårligere enn Midtun Lie.
    - Lillestrøm har de siste to årene hatt mer ressurser enn noen gang.
    - Lillestrøm behandler spiller som har spilt i klubben i 10 år på en flau måte.

    Ps! Det var fantastisk å se kanarifansen i går. Blir stolt over det.Resten er trist.
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3401

    #2
    For å gi noen svar:

    - Å selge Kasey var i mine øyne det riktige. Han er en 4-4-2-spiller, ikke 4-3-3.

    - Å bruke så mye penger på MJ før Shane var signert var en grov tabbe av Fjøra. Ingen grunn til å tvile på det.

    - SP virket bra i vinter, men har falt et lite hakk. LSK burde absolutt ha funnet en høyreback for fremtiden. JML ligger litt for langt tilbake i banen til å kunne hjelpe til med å legge press på motstanderen, og vil nok fremstå som mye bedre bare han får justert seg noe.

    - Ressursene har vært der som du sier, men de har kanskje ikke blitt brukt riktig. Å kjøpe overprisede spillere på det norske markedet har slått feil. Har ikke tro på at Hoff eller Alanzinho vil være den Messias som mange her hevder. At vi trenger en ny ving er sikkert. Husar burde få noen flere muligheter snart. Det er ikke sikkert at vi er nødt til å svi av mange millioner, selv om mange ønsker det.

    -Pål Strand saken var en trist affære, men den har løst seg nå. Ingen grunn til å dvele ved den lenger.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • stiandahl
      Medlem
      Hoffnarr
      • Apr 2004
      • 61

      #3
      Litt uening med deg i forhold til kasey.
      Han var jo den beste selv i 4-3-3

      Kommentar

      • Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

        #4
        Opprinnelig skrevet av MortenA
        - Å selge Kasey var i mine øyne det riktige. Han er en 4-4-2-spiller, ikke 4-3-3.
        Ja, det så vi jo før Kasey ble solgt i fjor samt når han herjet i Moss under Eggen. Typisk 4-4-2 spiller....
        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

        Kommentar

        • kimmern
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2005
          • 1174

          #5
          kasey var et glimmrende anker og en av de få som kunne sende pasninger. men han løp vel ikke nok runder på nordlie-testen og da var det rett ut. etter at kasey dro har det ikke blitt spillt så fryktelig mange gode kamper..

          Kommentar

          • Håkon
            Medlem
            Hoffnarr
            • Nov 2006
            • 40

            #6
            Enig, problemene har ikke startet nå........

            Opprinnelig skrevet av stiandahl
            Jeg mener bestemt at de store problemene til Lillestrøm ikke har startet i første,andre eller tredje seriomgang 2008. De startet ifjor.
            På de siste seks hjemmekampene har Lillestrøm vunnet 1,spilt uavgjort 2 og tapt 3!! Det er mange år siden vi har hatt en sånn statistikk hjemme....
            Det er helt i orden at man ikke skal se på tabellen etter 3 runder og at det er mange poeng å kjempe om, men det må være lov til å stille spørsmål om hva som egentlig foregår i klubben.
            For meg er det helt ok å tape fotballkamper, men måten man nå taper fotballkamper på kan jeg ikke huske å ha sett av Lillestrøm på mange mange år. Jeg har sett de fleste kamper de siste 20 årene.

            Å tape 1-5 for Brann i fjor og 0-3 mot søppla skal bare ikke kunne skje på Åråsen. Det er totalt uakseptabelt. Jeg tror at de som har fulgt denne klubben over lengre tid sitter med samme smak i munnen som meg.

            Hva som må forandres og gjøres er heldigvis ikke mitt bord, men akkurat dette kan bare ikke få fortsette.

            Jeg legger bare merke til noen ting:
            - Lillestrøm solgte sin beste spiller på våren ifjor, Kasey.
            - Lillestrøm kvittet seg med sin beste back Shane Stefanutto i høst.
            - Lillestrøm kjøpte 2 spillere som var langt unna noen god sesong ifjor for nedrykkslaget Start. Etter mine kontakter der nede var bare Kristoffer Paulsen dårligere enn Midtun Lie.
            - Lillestrøm har de siste to årene hatt mer ressurser enn noen gang.
            - Lillestrøm behandler spiller som har spilt i klubben i 10 år på en flau måte.

            Ps! Det var fantastisk å se kanarifansen i går. Blir stolt over det.Resten er trist.
            Enig vi har sett trenden siden forrige sesong, er det troen eller arbeidet med spillestilen som er blitt neglisjert?? Vi vant riktignok cupfinalen ( og det var en kjempe opptur ikke misforstå), men hadde vi vært gode kunne vi ha knust Haugesund på en mer overbevisende måte. For veldig underholdende fotball var det ikke på slutten i fjor heller.
            I vinter har det heller ikke fungert, og det overrasker meg at norges mest vinnende støtte apparat ikke har sett og evnet å gjøre noe med. Kan nok hende at det som skjer nå har som det står over her, har pågått lenge. Men en hel vinter med kamper som ikke har fungert og spillet ikke har varmet, da burde det kanskje ringt en klokke hos de ansvarlige. Og det er det jeg mener er svakt. Mener skoen trykker mer på dette, enn hvilke spillere vi har og hva vi har solgt og kjøpt.

            Kommentar

            • Gullars
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 355

              #7
              Opprinnelig skrevet av kimmern
              kasey var et glimmrende anker og en av de få som kunne sende pasninger. men han løp vel ikke nok runder på nordlie-testen og da var det rett ut. etter at kasey dro har det ikke blitt spillt så fryktelig mange gode kamper..
              Du har så mye mer rett en du aner, ikke noe tvil om at Nordlie ønsker løpsterke spillere, hvor ting som passningskdyktighet, dødball egenskaper, eller andre ballbehandlene egenskaper blir vektlagt veldig lite... Jeg sier ikke at det ene er mye viktigere en det andre, men kanskje en blanding...
              Last edited by Gullars; 14.04.2008, 11:47. Begrunnelse: Skrivefeil

              Kommentar

              • svare1
                Medlem
                Bøffel
                • Dec 2006
                • 32

                #8
                tror vi også skal paradoksalt nok gi trenings fasilitetene litt av skylda for spillet som vises frem om dagen. Har trent inne i LSK Hallen i hele vinter, på en jevn og raskt underlag, og som Nordli sier " vi er gode på trening", ballen går fortere og ditt den skal, kontra banene som er på denne tiden av året, ujevn, dårlig gress, og regntunge, hvor ballen spretter litt hit og dit. Sier ikke det er hoved grunnen, for den er sammensatt, men kan tenkes det spiller inn.

                Tidligere har fugla trent i all slags vær på grusen bak Skedsmohallen, nå har de det varmt og behagelig hele året......Når det gjelder skader er vel en hard vinter grus kontra kunstgress , like dårlige........

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13272

                  #9
                  Alt som skal til her sitter i hodene på spillerne. Laget er ikke nevneverdig svekket siden i fjor, men vi går for halv maskin. Når det endelig løsner i toppetasjen blir det sambafotball igjen

                  Kommentar

                  • AG-3
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2006
                    • 1081

                    #10
                    Nå tviler jeg sterkt på om laget faktisk hadde spilt bedre bare ballen hadde rullet fortere...Ser ut som de fleste har mer enn nok med det "gampetempoet" som vi så i går. Selvtillitt, spilleglede og basis ferdigheter er totalt fraværende! Synes oppriktig synd på gutta som vi vet kan så mye mer.

                    Kommentar

                    • hoyt
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 2850

                      #11
                      Det som er litt frustrerende nå, er de stadige bortforklaringene til Nordlie.

                      Mot Tromsø:
                      Indreløperne ligger for høyt i banen, og kun små justeringer skal til før sjansene kommer.

                      Mot Stabæk:
                      Klarer ikke å demme opp for veggspillene til Stabæk, dette ødelegger kampen for oss.

                      Mot Vif:
                      Spillerne har ikke selvtillit. Skal bruke uka på å rette opp småting, og beholde humøret i gruppa.

                      Hva blir unnskyldningen etter 0-0 mot Molde? Lite luft i ballene?
                      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                      - Nosa

                      Kommentar

                      • haak
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Aug 2007
                        • 141

                        #12
                        Bytt Tom med Tom

                        - De blir ikke bedre av at du blander dem. Her er Ivar Hoffs versjon av krisen på Åråsen.

                        Hør på hva Ivar Hoff sier!!! Jeg er 100% enig!!
                        Tommy som hovedtrener!!

                        Kommentar

                        • **El buffel**
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • Oct 2006
                          • 58

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av hoyt
                          Det som er litt frustrerende nå, er de stadige bortforklaringene til Nordlie.

                          Mot Tromsø:
                          Indreløperne ligger for høyt i banen, og kun små justeringer skal til før sjansene kommer.

                          Mot Stabæk:
                          Klarer ikke å demme opp for veggspillene til Stabæk, dette ødelegger kampen for oss.

                          Mot Vif:
                          Spillerne har ikke selvtillit. Skal bruke uka på å rette opp småting, og beholde humøret i gruppa.

                          Hva blir unnskyldningen etter 0-0 mot Molde? Lite luft i ballene?




                          Du må skjønne at det å få opp selvtillit, tar mere en 1 uke lille venn!
                          Btw: Så ble selvtillit nevnt etter kampen mot Tromsø mister "research"!
                          Ulster says NO!

                          Kommentar

                          • hoyt
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2004
                            • 2850

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av **El buffel**
                            Btw: Så ble selvtillit nevnt etter kampen mot Tromsø mister "research"!
                            Ja vel. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=505752
                            "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                            - Nosa

                            Kommentar

                            • maxpayne
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 1224

                              #15
                              Hvis noen tror at disse problemene startet med Nordli så bør man ta en kikk på resultatene med Rösler på hjemmebane.

                              LSK-Odd 2 - 3
                              LSK-TIL 1 - 2
                              LSK-Safj. 1 - 2
                              LSK-Odd 2 -2
                              LSK-Frsta 2 - 2
                              LSK-TIL 1 - 2

                              ...skulle LSK fortsette å drite seg ut resultatmessig og spillemessig ettersom motstanderne blir lettere og lettere frem mot sommeren så kan vi rope om krise. Foreløpig har vi bare avgitt poeng mot lag som er av de bedre i Tippeligaen. Det kan man leve med.

                              Det er ikke så lenge siden november og den første LSK tittelen på 18 år. Da er det for dumt å rope om det ene og det andre etter 3 serierunder og dårlige treningskamper i vinter.
                              Brann vant vel ikke en kamp i løpet av vintersesongen(treningskamper) 2007 for så å bli suverene seriemestere. Så det er ennå håp folkens.

                              Kommentar

                              • KFL41
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 3648

                                #16
                                Mange snakker om de offensive problemene vi har, men vi har minst like mange utfordringer defensivt.

                                Mot Tromsø fikk Rushfeldt stå helt alene i feltet allerede etter fem minutter. Ved målet dems fikk han stå alene på femmeteren å heade ned til Seqeira. Mot VIF fikk to VIFspillere heade fritt innefor feltet på corner ved første målet. Mot Stabæk skled midtbanespillerne gjennom som kniv i varm smør.

                                Hører Nordlie sier at vi har de samme spillerne som var pottetett i fjor. Vel. Har vi det? Mot enga hadde vi to nye backer, Riseth, Bjørkøy og Essidiri (første kamp fra start i serien). Vi mangler de tre spillerne som dekker mest rom, nemlig Riise, Søgård og Kiko. Disse mangler også mot Molde. Fem spillere er altså nye fra i fjor. Halvparten av utespillerne. Hverken Pedersen, JML eller Bjørkøy er spillere som hever laget, smarere tvert imot. Jeg ser et vist potensiale i Bjørkøy når han kommer i form, men det er langt unna for øyeblikket.

                                Synes forøvrig at PSA ikke har vært noe patent i de to siste kampene. Det har vært snakk om landslaget, men det er mange midtstoppere i TL som står foran i køen for øyeblikket. Ingen har større potensiale i Norge, men det er påtide å vise det. Tofotstacklingen mot Moa innenfor 16-meteren var hårreisende. Enga burde heller ha fått straffe i denne situasjonen enn den de fikk for.

                                Noe av problemet, både offensivt og defensivt, skyldes at vi har mange nye spillere som ikke kjenner godt til hverandre. Midtun Lie og Riseth hadde en periode med skade/sykdom rett før seriestart. Mange er vant til 4-3-3 men det tar tid å bli kjent med hverandre og å bygge opp relasjoner.

                                Kommentar

                                • andersmm
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 5764

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                  Hvis noen tror at disse problemene startet med Nordli så bør man ta en kikk på resultatene med Rösler på hjemmebane.

                                  LSK-Odd 2 - 3
                                  LSK-TIL 1 - 2
                                  LSK-Safj. 1 - 2
                                  LSK-Odd 2 -2
                                  LSK-Frsta 2 - 2
                                  LSK-TIL 1 - 2

                                  ...skulle LSK fortsette å drite seg ut resultatmessig og spillemessig ettersom motstanderne blir lettere og lettere frem mot sommeren så kan vi rope om krise. Foreløpig har vi bare avgitt poeng mot lag som er av de bedre i Tippeligaen. Det kan man leve med.

                                  Det er ikke så lenge siden november og den første LSK tittelen på 18 år. Da er det for dumt å rope om det ene og det andre etter 3 serierunder og dårlige treningskamper i vinter.
                                  Brann vant vel ikke en kamp i løpet av vintersesongen(treningskamper) 2007 for så å bli suverene seriemestere. Så det er ennå håp folkens.
                                  Kan også minne deg på at under Rösler mötte vi VIF fem ganger. Fire seire og en uavgjort ble det. Hjemmestatistikken til Rösler er også langt bedre enn under Nordlie. I hvertfall i Röslers förste sesong.
                                  Og 6-2 i Bergen er det eneste flaue resultatet i hans tid. Begynner å bli et par under Nordlie. Var forövrig meget sjelden kost å se et så grusomt utspilt LSK under Röslers ledelse, som det vi tidvis har sett under Nordlie.
                                  Hadde vi mött et middels adeccolag i cupfinalen 05 tror jeg jaggu vi hadde vinni den også. Selv med det spillet vi presterte mot Molde.

                                  Pellerud in the making!
                                  Last edited by andersmm; 14.04.2008, 17:15. Begrunnelse: seier ikke tap
                                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                  Kommentar

                                  • brisbane-kanaris
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2006
                                    • 595

                                    #18

                                    Kommentar

                                    • haak
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Aug 2007
                                      • 141

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av andersmm
                                      Kan også minne deg på at under Rösler mötte vi VIF fem ganger. Fire seire og en uavgjort ble det. Hjemmestatistikken til Rösler er også langt bedre enn under Nordlie. I hvertfall i Röslers förste sesong.
                                      Og 6-2 i Bergen er det eneste flaue resultatet i hans tid. Begynner å bli et par under Nordlie. Var forövrig meget sjelden kost å se et så grusomt utspilt LSK under Röslers ledelse, som det vi tidvis har sett under Nordlie.
                                      Hadde vi mött et middels adeccolag i cupfinalen 05 tror jeg jaggu vi hadde vinni den også. Selv med det spillet vi presterte mot Molde.

                                      Pellerud in the making!
                                      Enig i dette, men under Rösler hadde vi 2 spillere som hevet laget betraktelig bare ved å være på banen! Så si alle målene under Rösler i 2006 var i regie av Koren og/eller Mifsud. Vi har ikke klart og erstatte disse spillerne! Og når vi i tilleg selger to våre bedre spillere fra i fjor (wehrman og Stefanutto) og anser Kiko, MJ og Jon Midtun Lie som bedre spillere er det bare pinlig av ledelsen!
                                      Tommmy som Hovedtrener

                                      Kommentar

                                      • OJ
                                        Medlem
                                        Bøffel
                                        • May 2005
                                        • 31

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av haak
                                        Enig i dette, men under Rösler hadde vi 2 spillere som hevet laget betraktelig bare ved å være på banen! Så si alle målene under Rösler i 2006 var i regie av Koren og/eller Mifsud. Vi har ikke klart og erstatte disse spillerne! Og når vi i tilleg selger to våre bedre spillere fra i fjor (wehrman og Stefanutto) og anser Kiko, MJ og Jon Midtun Lie som bedre spillere er det bare pinlig av ledelsen!
                                        Tommmy som Hovedtrener

                                        Kan ikke få vært mer enig.. Shane.. Mest undervurerte spilleren i fjor, ja tregte nok litt tid på venne seg til klimaet og tempoet etter at han kom til Norge. Men avslutningen ahns på sesongen i fjor var rå!! Beste backen i Elite serien, offensiv, og giftige crossere, med begge bein..

                                        Midttu Lie må av banen fortere enn svint. Bommer ballen gnag på gang, og har ikke skjønt bæret av hvor han skal oppholde seg på banen.. Riseth blir bra. men Bjørkøy løper jo treger enn min gammle bestefar med rullator!!

                                        Og for all del.. Skjønenr ikke at noen ikke ser det, me hva i allverden gjør Oean på banen gang etter gang . Elendige presasjoenr, er nesten ikke borti ballen, gåt ikke i dueller. Later som om han hopper på høye baller, og begynte ikke å presse keeper og ballfører mot Enga, før Sundgot kom inn og han så at han gjorde det..


                                        Laget mot Tromsø

                                        OTTO
                                        Pedersen- Kippe- PålSteffen- Husar
                                        Riseth
                                        Bjørkøy(mangel på bedre) Brenne
                                        Karim Arild Magnus

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎