Hvem bør være kaptein?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • dollyholly
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2007
    • 965

    #41
    Opprinnelig skrevet av petter
    Kippe er ikke kaptein, og har aldri vært det heller. Det merkligste valget jeg har sett, og bryter en lang og sterk tradisjoner med kapteiner på Åråsen. Dette har vi nagget om før også, husker Tom Nordlie svarte med et av sine fremmedord på hvorfor Kippe var kaptein, enda han ikke snakket på banen: Adferdskommunikasjon. Vel, denne adferdskommunisjonen er jeg direkte uenig i, han er på hell, blitt for treg, feiltolker situasjoner, klarer ikke å sette i gang spillet bakfra.
    LSK trenger ny kaptein, helst så fort som mulig, men jeg har mine tvil til at det skjer noe i 2008. Vi får håpe på at en ny jævel med "Spielführer" på armen er klar i 2009!

    Petter
    Kippe er ikke kaptein? Hva mener du med det? Kippe har vært kaptein på Lsk siden 2005, og jeg kan forsikre deg om at det ikke er han som har bedt om det. Og han er ikke en som vil tviholde på kapteinsbindet. Men dine uttalelser er en direkte fornærmelse mot en av de største profilene som har vært på Åråsen de siste 20 år, basert på sitt pålitelige spill år etter år. Har vel ikke vært et år han ikke har vært på topp tre blandt Lsks spillere på de forskjellige avisers børser.

    Han har aldri vært kaptein sier du? Hvem er det som har måttet svare hver j.. gang det har gått i dass denne sesongen. Riseth nevnes som en kaptein, ja han prater som en foss, gjerne direkte på tv2, men kampene de klarer han ikke å fullføre. Går gjerne ut til halvtid hinkene ut. Noen nevner Khaled. Tviler på at han er i stand til å kommunisere godt nok på engelsk.

    Nei du får bare bite i deg at du er helt på jordet. En medgangssupporter!

    Kommentar

    • chrissp
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2004
      • 2403

      #42
      Opprinnelig skrevet av dollyholly
      Kippe er ikke kaptein? Hva mener du med det? Kippe har vært kaptein på Lsk siden 2005, og jeg kan forsikre deg om at det ikke er han som har bedt om det. Og han er ikke en som vil tviholde på kapteinsbindet. Men dine uttalelser er en direkte fornærmelse mot en av de største profilene som har vært på Åråsen de siste 20 år, basert på sitt pålitelige spill år etter år. Har vel ikke vært et år han ikke har vært på topp tre blandt Lsks spillere på de forskjellige avisers børser.

      Han har aldri vært kaptein sier du? Hvem er det som har måttet svare hver j.. gang det har gått i dass denne sesongen. Riseth nevnes som en kaptein, ja han prater som en foss, gjerne direkte på tv2, men kampene de klarer han ikke å fullføre. Går gjerne ut til halvtid hinkene ut. Noen nevner Khaled. Tviler på at han er i stand til å kommunisere godt nok på engelsk.

      Nei du får bare bite i deg at du er helt på jordet. En medgangssupporter!
      Nå mener vel petter at Kippe ikke er kaptein i betydningen at han ikke er et kapteinsemne. Du trenger ikke være ditt lags beste spiller for å være kaptein. Så lenger du er noenlunde sikker på laget og leverer stabilt spill, så kan du være kaptein så fremt du innehar en del andre kvaliteter. Det er vel en del av disse kvalitetene Kippe mangler.

      At han må svare for laget hver gang det går dass er vel naturlig siden han faktisk er kaptein, men det betyr ikke at han verken gjør en god jobb som det og ei heller han bør forbli kaptein. Merkelig argumentasjon du kommer med. Det er jo ingen som diskrediterer Kippe for hans spill.

      At petter er medgangssupporter svarer han vel bedre for selv...
      Bølerkanaris

      Kommentar

      • dollyholly
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2007
        • 965

        #43
        Opprinnelig skrevet av chrissp
        Nå mener vel petter at Kippe ikke er kaptein i betydningen at han ikke er et kapteinsemne. Du trenger ikke være ditt lags beste spiller for å være kaptein. Så lenger du er noenlunde sikker på laget og leverer stabilt spill, så kan du være kaptein så fremt du innehar en del andre kvaliteter. Det er vel en del av disse kvalitetene Kippe mangler.

        At han må svare for laget hver gang det går dass er vel naturlig siden han faktisk er kaptein, men det betyr ikke at han verken gjør en god jobb som det og ei heller han bør forbli kaptein. Merkelig argumentasjon du kommer med. Det er jo ingen som diskrediterer Kippe for hans spill.

        At petter er medgangssupporter svarer han vel bedre for selv...
        Vel mr. Chrispy. Hvis du ser deg rundt er det veldig ofte den beste spilleren som er kaptein. Nok om det.

        Kippe hadde selvsagt ikke vært kaptein hvis han ikke var et kapteinsevne.Han kjenner klubben bedre enn de fleste spillerene, rolig og sindig er han, skulle selvsagt vært litt mer frampå rent verbalt, men står frem og tar fighten. Tror det er betryggende å gå bak Kippes rygg ut på banen. At du mener at han ikke er et kapteinsemne får du ta på din egen kappe. Kjenner du Kippe bedre en spillere, ledere og trenere? Tror du ikke en annen hadde vært kaptein hvis han ikke var et emne?

        Kommentar

        • chrissp
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2004
          • 2403

          #44
          Opprinnelig skrevet av dollyholly
          Vel mr. Chrispy. Hvis du ser deg rundt er det veldig ofte den beste spilleren som er kaptein. Nok om det.

          Kippe hadde selvsagt ikke vært kaptein hvis han ikke var et kapteinsevne.Han kjenner klubben bedre enn de fleste spillerene, rolig og sindig er han, skulle selvsagt vært litt mer frampå rent verbalt, men står frem og tar fighten. Tror det er betryggende å gå bak Kippes rygg ut på banen. At du mener at han ikke er et kapteinsemne får du ta på din egen kappe. Kjenner du Kippe bedre en spillere, ledere og trenere? Tror du ikke en annen hadde vært kaptein hvis han ikke var et emne?
          Jeg tror nok du kan se mange eksempler på at det ikke alltid er den aller aller beste spilleren som er kaptein. Jeg synes vel ikke akkurat heller at Kippe har vært den aller beste spilleren i år på LSK. Men det er klart at så lenge man leverer stabilt spill og er sikker på laget, så er man også en dyktig spiller.

          Jeg tror nok også at Kippe, kanskje i mangel av noe bedre, er valgt til kaptein for oss. At Kippe har respekt i gruppa tror jeg, men samtidig tror jeg ikke han er den eneste. Det er mulig at han også er den beste gitt hvem som i dag er på laget, men da ser jeg på det som et klart svakhetstegn ved laget og jeg støtter petter som håper på en ny "Spielführer".

          Jeg tviler også på at trenerteamet ville ha satset på en ny kaptein etter Nordlie var ute, gitt situasjonen vi var i. Jeg kjenner sikkert spillere og trener like dårlig som deg selv, og da blir det bare gjetting hva spillere og trenere mener om Kippe.
          Last edited by chrissp; 14.08.2008, 18:40.
          Bølerkanaris

          Kommentar

          • Serbern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 5496

            #45
            Opprinnelig skrevet av dollyholly
            Vel mr. Chrispy. Hvis du ser deg rundt er det veldig ofte den beste spilleren som er kaptein. Nok om det.
            Okej? Hvor ser du det?

            En kaptein bør ha respekt blant medspillere, motspillere og dommere, og er trenerns hånd utpå banen. Har ikke noe med å være beste spillern eller ikke. At Kippe er kaptein for fugla er naturlig siden han er fast på laget, har vært her lengst, er en ganske respektert fotballspiller i Norge med landskamper, og spiller på en posisjon hvor det passer bra å ha en kaptein. Jeg sier ikke at han er en god kaptein, men et naturlig valg blant de vi har i stallen nå.

            Det jeg mener han er svak på det er å motivere, tenne, og backe opp medspillere. Og det er punkter en kaptein absolutt bør ha. Inntil det kommer en ny spiller som har de punktene (ingen av de andre i stallen som er noe bedre der bortsett fra Søgård, men han er for ustabil og blir brukt feil på banen) bør Kippe fortsatt være kaptein.

            Kommentar

            • m_skedsmo
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Aug 2006
              • 212

              #46
              Synes Kippe er det eneste alternativet som kaptein i år. Enkelt og greit.

              Men til neste sesong er dette kanskje kapteinen vi trenger?

              Kommentar

              • Leif A
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 3962

                #47
                En kaptein må ha evnen til å gå foran i krigen, og å få de andre spillerne til å stå opp og kjempe videre selv omd et butter i mot.
                Jeg er ikke i tvil om at Kippe går inn i krigen med hjertet og alt det der, men jeg savner fortsatt å se at han er den som får de andre spillerne til å skjerpe seg i motgang.
                Knurr...

                Kommentar

                • sigurdsen
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 1818

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av dollyholly
                  Vel mr. Chrispy. Hvis du ser deg rundt er det veldig ofte den beste spilleren som er kaptein. Nok om det.

                  Kippe hadde selvsagt ikke vært kaptein hvis han ikke var et kapteinsevne.Han kjenner klubben bedre enn de fleste spillerene, rolig og sindig er han, skulle selvsagt vært litt mer frampå rent verbalt, men står frem og tar fighten. Tror det er betryggende å gå bak Kippes rygg ut på banen. At du mener at han ikke er et kapteinsemne får du ta på din egen kappe. Kjenner du Kippe bedre en spillere, ledere og trenere? Tror du ikke en annen hadde vært kaptein hvis han ikke var et emne?
                  Hvis vi ser på de beste klubbene i europa: Man utd, chelsea, barca, liverpool.
                  På united er det ikke de beste spellerne som er kaptein, der har de rullert med van der sar, ferdinand, giggs osv. Verdens beste fotballspiller har ikke vært kaptein, utenom noen minutter. I chelsea er det Terry som er kaptein, med lampard som vise captain altså 2 knall brae spillere, men ikke den største stjernen, Drogba. I barca er det ikke messi, men forsvarsklippen pyol, i liverpool er det ikke torres, men gerrard. Kapteiner burde ikke score flest mål og burde ikke være "veldig synlig" på banen. De skal ha en fast plass på laget og gå foran med et godt eksempel på og utenfor banen. De må kunne ta en støyt fra medspillere, dommere, media og trenere. Dette er de nevnte kapteinene ekstremt gode på, nettopp derfor er de kapteiner på europas beste lag. De er rutinerte, gode, stabile og ikke minst kalde i toppen.

                  Kiko er ikke kald nok i toppen og han kan ha problemer med språket.
                  Sundgodt har ikke gutset nok, han kan ikke pepre medspillere til å yte mer
                  Riseth sliter med skader og gule kort.
                  Kippe pådrar seg for mye kort.

                  Jeg mener at Søgård er det beste alternativet til kapteinsrollen, sammen med PSA, Otto og kippe.
                  Søgård har vært stabil (sliter med skade nå) , han er trofast både mot laget og supporterne, han er kald i toppen.
                  Disse slutningene trekker jeg uten å ha sett åssen de er på trening eller i spillergruppen

                  Kommentar

                  • Kristiansen
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2007
                    • 1332

                    #49
                    Riseth, Søgård eller Kiko , synes jeg er de største favorittene mine til å være kaptein. Helst Søgård!
                    Søgård er en fighter som gir alt for klubben, uansett, ikke alltid vellykket men han prøver i værtfall, derfor synes jeg at han er den beste konkurenten til å ta over kapteinsbåndet.

                    Kommentar

                    • BennyLem
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 2902

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                      Jeg mener at Søgård er det beste alternativet til kapteinsrollen, sammen med PSA, Otto og kippe.
                      Opprinnelig skrevet av the fugla man
                      Riseth, Søgård eller Kiko , synes jeg er de største favorittene mine til å være kaptein. Helst Søgård!
                      Ikke tvil om at Søgård er en av de i dagens tropp med mest Kapteins-potensial. Det sier beklageligvis mer om dagens LSK enn Søgård.

                      Problemet er selvsagt også at Søgård må spille fast for å være kaptein. Slik det har vært i år fremstår Søgård som et fjerdevalg av de fire vi har sentralt: Kiko, Bjørkøy, Brenne og Søgård (nei, jeg regner ikke Kisen som en spiller, han burde kjøpe sesongkort).

                      For å spille er Søgård avhengig av å vikariere på back, eller at det er store problemer med skader eller karantener sentralt.

                      I et 4-3-3 system hadde det nok vært lettere for Søgård, ettersom det var tre plasser å sloss om. Undertegnede har tidligere været sterkt kritisk til Søgård, men synes han gjorde store fremskritt i fjor, og presterte bra. Han er nok den spilleren som lider mest av at vi la om til 4-4-2 igjen.
                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                      Kommentar

                      • dollyholly
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2007
                        • 965

                        #51
                        Må trekke frem denne! Latterlig at dette var et tema. Kippe er den naturlige kaptein på Lsk, og blir det neste år. Særlig artig å lese Petter som mener Kippe er på hell. Årets speller selv med en under middels sesong, ikke dårlig når han kun tjener 1/3 av det Riseth gjør.

                        Kommentar

                        • sniper
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 5254

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av dollyholly
                          Må trekke frem denne! Latterlig at dette var et tema. Kippe er den naturlige kaptein på Lsk, og blir det neste år. Særlig artig å lese Petter som mener Kippe er på hell. Årets speller selv med en under middels sesong, ikke dårlig når han kun tjener 1/3 av det Riseth gjør.
                          Står fortsatt for det jeg skrev da, Kippe er ikke et naturlig kapteinsemne for meg.

                          Og jeg mener fortsatt at dagens fotball ikke kler Kippe, ihvertfall ikke den internasjonale fotballen. Møter vi derimot lag som poler langballer, så er han blant Norges beste. Men fortsatt ingen kaptein.


                          Petter

                          Kommentar

                          • dollyholly
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2007
                            • 965

                            #53
                            Internasjonale fotballen? Nå tror jeg du overvurderer Lsk. Lsk er ingen internasjonal klubb, men en gjennomsnittelig norsk toppklubb. Tror du har litt høye tanker om klubben.

                            Kommentar

                            • sniper
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 5254

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av dollyholly
                              Internasjonale fotballen? Nå tror jeg du overvurderer Lsk. Lsk er ingen internasjonal klubb, men en gjennomsnittelig norsk toppklubb. Tror du har litt høye tanker om klubben.
                              Jeg har da ambisjoner på vegne av klubben, og da er ikke Kippe god nok. Jeg vil at LSK skal bli en toppklubb igjen, jeg vil til Europa. Hvert eneste år!!

                              Petter

                              Kommentar

                              • andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av dollyholly
                                Internasjonale fotballen? Nå tror jeg du overvurderer Lsk. Lsk er ingen internasjonal klubb, men en gjennomsnittelig norsk toppklubb. Tror du har litt høye tanker om klubben.
                                Jeg synes det er ett naturlig mål for LSK å delta i Uefa-cupen. På tross av siste års e-cup fadeser og en miserabel sesong. Da bör vi også väre rustet med fotballspillere som kan hamle sånn noenlunde opp med god internasjonal motstand. Eller skal vi bare drite i spill i europa, og heretter gi over uefakvalikkplassene våre til nestemann på tabellen? Vi er jo tross alt ikke en internasjonal klubb....
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                Kommentar

                                • dollyholly
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2007
                                  • 965

                                  #56
                                  Kippe er en av Lsk største profiler gjennom tidene og holder fortsatt meget bra niva, mannen er bare 30 år vet du

                                  Kommentar

                                  • BennyLem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2902

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av dollyholly
                                    Internasjonale fotballen? Nå tror jeg du overvurderer Lsk. Lsk er ingen internasjonal klubb, men en gjennomsnittelig norsk toppklubb. Tror du har litt høye tanker om klubben.
                                    Litt pirk her, men kritiske personer vil nok påpeke at LSK anno 2008 beklageligvis er en norsk toppklubb, godt under gjennomsnitt.
                                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                    Kommentar

                                    • dollyholly
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2007
                                      • 965

                                      #58
                                      Selvsagt skal Lsk hige etter europacupen, men Kippe holder selvsagt internasjonalt nivå. Det gjorde han allerede i 1997 da han spilte glimrende mot Twente i Nederland

                                      Kommentar

                                      • sniper
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 5254

                                        #59
                                        Selv om en spiller spilte godt i 1997, uavhengig om det er Kippe eller hvem som helst, så betyr det vel ikke at vedkommende er supergod i dag?

                                        Jeg skulle ønske vi hadde en som bærer bindet med stolthet (synlig stolthet), en som viser at han er kaptein med stor K og drar med seg troppene i striden. For meg er en kaptein viktig, ikke bare for spillerne, men også for omgivelse rundt, som feks for supportere og media. Også der mener jeg Kippe kommer til kort. Nå skal det sies at vi i de senere år (bortsett fra Powell) har ekstreme maler å måle Kippe på, men det får være, jeg vil ha en Sundby/Tommy/Ståle/Bjarmann-type igjen.

                                        For all del, dette er ikke ment å være noen dissing av Kippe, jeg bare ønsker Sportsklubben det beste og at vi hele tiden skal ønske og ville ha det beste.

                                        Petter

                                        Kommentar

                                        • dollyholly
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2007
                                          • 965

                                          #60
                                          Hva du mener er vel egentlig ikke så veldig interessant, og her må jeg voktene ordene mine for ikke å ble kastet ut av dette forumet. Kippe er en av landets beste stoppere, om ikke den beste. Han er 30 år, altså mange år igjen. Har spilt i Lsk siden han debuterte mot Stabæk i 1997. Ergo han kjenner klubben ut og inn. Hadde de andre spillerene på dagens Lsk holdt standaren til Kippe hadde vi vært et topplag hvert år.

                                          Tydelig at du ikke har særlig kontakt med spillere, trenere osv., ettersom du disser Kippe. Kippe uuuu , han er treg, han har ikke teknikk uhhh, han spiller bare lange baller uten adresse uuuhhh. Han får mange røde kort, han sier ingenting på banen uuuhhh.

                                          UTEN KIPPE HADDE VI VÆRT ET ADECCOLAG

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎