Hvor mange bortekamper klarer Los Fuglos å vinne i år?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • bøllefrø
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2004
    • 462

    Hvor mange bortekamper klarer Los Fuglos å vinne i år?

    Jeg mener at bortekampene er hele nøkkelen til hvor godt vi gjør det i år. tror gutta skal være ganske sterke på hjemmebane, tror egentlig bare at lag som Brann, RævBK og Engen (gode til å legge seg i forsvar) skal kunne true tre-poengere for gutta. Bortsett fra de utrolige dagene der hele laget lider av akutt arbeidsvirus eller et eller annet og man f.eks. roter bort poeng hjemme mot Ålesund e.l.

    Bortekamper: trur gutta skal få kjørt seg ganske hardt i Stavanger, Trondheim, Bergen (selvom vi ofte vinner der), Ullevål (bydelslaget). I tillegg har vi allerede tapt i Kristiansand. Kanskje 4-6 poeng på disse matchene er noe vi definitivt kan være fornøyde med.

    Odd, Lyn og Fredrikstad tror jeg blir vippekamper, gutta tar kanskje 3-4 poeng her.

    De kampene jeg trur gutta tar full pott er selvsagt Tromsø, Bodø (som alltid), Molde, Ålesund, Hamar. Her bør vi dra med oss 10-12 poeng.

    Totalt er dette estimert til 17-22 poeng på bortekampene - hvilket ikke er ille i det hele tatt. 17 er ganske middels, 22 er bra.

    Men det viser bare viktigheten av at det avgjøres på hjemmebane og sankes jevnt og trutt med 3-poengere. Med rundt 30 poeng hjemme vil det totalt komme på 47-52 poeng, hvilket blir en meget god sesong

    Noen flere smeller blir det nok, og jeg tror vinneren i år vil ha mer enn 48 poeng, men hyggelig kan det jo bli!
  • fugla_4_ever
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 467

    #2
    jeg er veldig enig i mye av det du sier, men jeg tror også Ålesund er knall-harde å spille mot borte. Med det engasjementet rundt klubben, ny stadion med kunstgress(!) samt at de er gode til å forsvare seg tror jeg vi skal være veldig godt fornøyd med 1 poeng på Colorline Stadion.

    Kommentar

    • Vestfold Kanaris
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Oct 2004
      • 4583

      #3
      Tromsø tar vel stort sett poenga sine hjemme, tror ikke det er blant de letteste bortematchene akkurat.
      LOUD
      PROUD
      ULTRA

      Kommentar

      • heidar
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2120

        #4
        Fornøyde med ett poeng, jeg er bare fornøyd med tre jeg!!! Men det er på hjemmebane vi må gjøre det bedre, de siste åra har fugla (med ett unntak i 2001) prestert bedre på borte enn på hjemmebane. Det må bli slutt med å rote bort poeng hjemme hvis vi skal vinne serien i år.
        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

        Endelig er mørketida over.

        Kommentar

        • Kimito
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 2600

          #5
          Opprinnelig skrevet av heidar
          Men det er på hjemmebane vi må gjøre det bedre, de siste åra har fugla (med ett unntak i 2001) prestert bedre på borte enn på hjemmebane. Det må bli slutt med å rote bort poeng hjemme hvis vi skal vinne serien i år.
          Jeg skuller til å skjelle deg ut fro feilaktige opplysninger og be folk skjekke statistikk før de legger ut vrøvl på siden. Godt er det da at jeg fulgte mitt eget råd og fant ut at du i alle fall har delvis rett. I 2004 var vi ca. like gode borte (4-5-4) som hjemme (4-6-3), men i 2003 var vi bedre hjemme (7-4-2) enn borte (3-3-7).

          Er helt enig i at 4-6-3 er altfor mange poeng tapt på hjemmebane og det må rettes opp til i år. Allikevel sitter jeg med en følelse av at trådstarter har rett i at det er borteformen som kommer til å avgjøre om vi blir middelhavsfarer eller topplag denne sesongen. Jeg tror at Erlandsens noe ensformige fotball etter hvert ble greit tatt hånd om av motstanderne. LSKs største problem var å spille mot etablert forsvar under AE og der tror jeg Uwe er mye flinkere. Å spille mye mot etablert forsvar er som kjent tendensen på hjemmebane. Nå må jeg slutte å skrive da jeg egentlig har en helt annen jobb å gjøre.

          PS! Se signaturen min får å få et hint om hva fugler er på spansk
          Ferdigskåra

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7054

            #6
            Tror laget vi har nå er godt egnet til å plukke poeng på bortebane, jeg. Robust forsvar, ballsikker midtbane og raske, gjennombruddssterke spisser som Mifsud og Myklebust.

            Rosenborg (tror antakeligvis det blir 0 poeng her)
            Vålerenga (1)
            Tromsø (1)
            Brann (0)
            Viking (3 - vi har bra tak på Viking)
            blir de vanskeligste kampene.

            Fredrikstad (3)
            Aalesund (1)
            Bodø/Glimt (3)
            Lyn (0)
            Hamkam (1)
            blir tøffe bortekamper av forskjellige grunner. FFK og AaFK pga kjempeentusiasme og trøkk på stadion. B/G pga at det er, vel, i Gokk og Lyn fordi Lyn trives bedre på den store Ullevålmatta enn LSK, hvertfall tradisjonelt.

            Odd (3) og
            Molde (3)
            mener jeg vi skal slå borte uansett. Fremdeles overbevist om at Odd har et møkkalag i år, og Molde ser ut som en stor vits.

            Start har vi som alle vet allerede tapt for.
            5-4-4 blir resultatet av det jeg har tippet. Dermed 19 poeng borte. Klarer vi å vinne f.eks 8 hjemmekamper er vi dermed på god vei mot en ålreit plassering.

            Når det er sagt er lag som Tromsø, Brann, Lyn, Aalesund og Hamkam motstandere vi skal være gode nok til å slå borte med den rette flyten og nøkkelspillere i form.

            Hjemmekampen mot Lyn sist søndag gjorde meg overrasket i positiv forstand. LSK er mye bedre organisert nå enn vi på noe tidspunkt var under Erlandsen, og alle kan se at det er en tanke bak spillemønsteret som går utover "få ballen opp i angrep fort og løp etter".

            Uwe har peiling. Dette kommer til å bli bra etterhvert. Have faith!
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • heidar
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2120

              #7
              Kimito skrev:
              Jeg skuller til å skjelle deg ut fro feilaktige opplysninger og be folk skjekke statistikk før de legger ut vrøvl på siden. Godt er det da at jeg fulgte mitt eget råd og fant ut at du i alle fall har delvis rett. I 2004 var vi ca. like gode borte (4-5-4) som hjemme (4-6-3), men i 2003 var vi bedre hjemme (7-4-2) enn borte (3-3-7).
              Sant nok, men det jeg mente var at det er helt naturlig at man vinner hjemmekampene sine. Jeg skal være enige med deg i at vi presterte bedre borte enn hjemme i 2003 også, men det har vært en tendens de siste åra til at Lillestrøm jevnt over har prestert bedre borte enn hjemme. Dette virker jo uansett ikke å være noe problem i år, da vi har tenkt å tape 1-3 i alle våre bortekamper....
              En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

              Endelig er mørketida over.

              Kommentar

              • Laksen
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2004
                • 287

                #8
                Tar vi ikke tre poeng mot Brann blir det uholdbart å bo i Bergen. Er det en kamp som må vinnes i år er det den! Satser på en reprise fra fjorårets festligeste kamp.
                Alle veier fører til Kløfta. Bortsett fra motorveien som går rett forbi.

                Kommentar

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎