Nordisk satsing av Nordlie

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OppsalKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2008
    • 1881

    Nordisk satsing av Nordlie

    Hadde en heftig diskusjon med en kompis på toget på veien tilbake til Oslo etter Søpla kampen. Snakket om masse ting, duell, teknikk, ferdigheter, bl.a.

    Men... så dukket opp temaet: "Nordisk spillestilen og trening"

    Det er veldig synlig at Nordlie har innført en "Norsk" kultur i klubben etter Rosler sin avgang. Treninger er holdt med Norsk som morsmålet fremfor Engelsk (når Rosler var til stede). Men med Nordlie, så kommer andre "Norske" fenomener (dvs. harde treninger *mye lop*, rekrutt av folke som i det minste fall forstår og taler Norsk og en "Oss mot de andre" følelser.

    Persolig sett så mener jeg at 95% av innføringer Nordlie har gjørt er bra. Liker godt at vi har blitt et lag som er hatet over Norge. Liker at vi har satset på Norske fremfor utenlandske spiller. Liker at LSK er mer fysisk enn aldri før.

    Men... vi mangler en "Joker". Koren tilbød oss noe som de ikke Norske i troppen kunne eller kunnet en gang. Se på de andre lagene. Stæbekk har det i Tchyoi og Alanzinho. RBK i Sapara. FFK har det i Tarik Elyannousi som er mer Marokansk enn Norsk. Brann har en innflyttelse av det med både med unge lovende talenter (Jeteih) og proffer som har spilt utenlands i mange år (Bakke, El Fakiri, Helstad, Karadas)

    Med en "Koren" på banen blir vi mer uforutsigbar? Eller er det som mangles for tiden bare en venstreving (dvs. Hoff) som gir riktig balans på laget?
    Nå bosatt på Rasta !!!!!

    Alltid Celtic og LSK
  • kimmern
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2005
    • 1173

    #2
    du kan ikke lage omelett uten egg. så ja vi trenger vinger

    Kommentar

    • Dole
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2004
      • 1555

      #3
      Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
      Liker at LSK er mer fysisk enn aldri før.
      Er vi det da? Ikke sammenlignet med konkurrentene om du spør meg. Det er lenge siden "corner var mål" på Åråsen.

      Kommentar

      • sigurdsen
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 1818

        #4
        Det LSK gjør er langt fra forutsigbart, så vi scorer dermed lite mål og nå som forsvaret har lekket som en sil blir det ikke mange poeng hvis det fortsetter. Vi trenger en ny Koren type som kan slå diverse "krem" pasninger med blind for øyet, en venstreving og en ny back.

        Kommentar

        • Henrik
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2006
          • 2110

          #5
          Husker det var en del folk her som var glad for at Koren dro. Laget ville jo bli bedre siden han ikke var nok til lagspiller, eller at laget ikke fikk ut max siden de alltid brukte et lite sekund på å se hvor han var fremfor å gjøre det som var objektivt best for laget etc etc.

          Mifsud skulle man jo nesten tro hadde skadet noen så mye dritt han fikk på slutten. Det var ikke grenser for hvor mye bedre lagspiller Myklebust var. Mifsud trengte vel knapt å komme seg ut av portene før Myklebust hadde stabilisert seg som Lillestrøms nye frelser...
          Last edited by Henrik; 17.04.2008, 20:08. Begrunnelse: spelling

          Kommentar

          • tullebukk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2006
            • 5446

            #6
            Opprinnelig skrevet av Henrik
            Husker det var en del folk her som var glad for at Koren dro. Laget ville jo bli bedre siden han ikke var nok til lagspiller, eller at laget ikke fikk ut max siden de alltid brukte et lite sekund på å se hvor han var fremfor å gjøre det som var objektivt best for laget etc etc.

            Mifsud skulle man jo nesten tro hadde skadet noen så mye dritt han fikk på slutten. Det var ikke grenser for mye bedre lagspiller Myklebust var. Mifsud trengte vel knapt å komme seg ut av portene før Myklebust hadde stabilisert seg som Lillestrøms nye frelser...
            Myklebust var jo fantastisk god i kampene rett etter at Miffe forsvant,men så blei han skada i skulderen og etter det har han liksom ikke kommet helt igang igjen.

            Kommentar

            • Ballkunstneren
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 780

              #7
              Den norske spillestilen er uforutsigbar fordi den ikke legger opp til at spillerene kan gjøre noe selv. De skal følge et mønster og alt er "lag til rette".

              Nordli har ikke gjort dette noe bedre. Spillerene er jo mer redde for å gjøre noe galt enn å gjøre noe riktig. Risiko og selvtillitt i spillet er det som gjør spillet spennende.

              Det defensive er viktig, men viktigere er det å skore mål.

              Akkurat nå passer troppen bedre i en 4-4-2 formasjon. At nordlie ikke ser dette er utrolig. Men han er for sta til å skifte på dette systemet som virker uansett hvilke spillere man har. Den universelle formasjonen.

              Kommentar

              • Emil B
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2006
                • 5921

                #8
                Opprinnelig skrevet av Henrik
                Husker det var en del folk her som var glad for at Koren dro. Laget ville jo bli bedre siden han ikke var nok til lagspiller, eller at laget ikke fikk ut max siden de alltid brukte et lite sekund på å se hvor han var fremfor å gjøre det som var objektivt best for laget etc etc.

                Mifsud skulle man jo nesten tro hadde skadet noen så mye dritt han fikk på slutten. Det var ikke grenser for mye bedre lagspiller Myklebust var. Mifsud trengte vel knapt å komme seg ut av portene før Myklebust hadde stabilisert seg som Lillestrøms nye frelser...
                Ble vel også synget hvem faen er Michael Mifsud, hvem faen er Michael Mifsud? hvem faen er Michael Mifsud? For vi har Myklebust, for vi har Myklebust.. rett etter Malteseren var ute av porten på Åråsen.. Hadde trengt han nå.

                Kommentar

                • Rovfugl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 3672

                  #9
                  tror det har en tendens til å bli vel mye "planlagt" spill på banen, hva om spillerne fikk litt mere frihet utpå banen, muligheten for et uforutsigbart og impulsspill kan kanskje bli noen hakk bedre.
                  Slik det er nå er jo hver og en passning planlagt og likevel klarer vi ikke å få det til.
                  Et impulsivt spill kan ofte føre bra ting med seg, ikke alle trekk trenger å ha en plan. Og selvfølgelig trenger vi en skikkelig "vinnertype" utpå der som tør å prøve ting og klarer å score mål.
                  DØ FOR FUGLA!!!
                  http://www.fluefiskebloggen.no
                  LSK er min religion
                  Ujah er min gud

                  Kommentar

                  • BennyLem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 2902

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Henrik
                    Husker det var en del folk her som var glad for at Koren dro. Laget ville jo bli bedre siden han ikke var nok til lagspiller, eller at laget ikke fikk ut max siden de alltid brukte et lite sekund på å se hvor han var fremfor å gjøre det som var objektivt best for laget etc etc.

                    Mifsud skulle man jo nesten tro hadde skadet noen så mye dritt han fikk på slutten. Det var ikke grenser for hvor mye bedre lagspiller Myklebust var. Mifsud trengte vel knapt å komme seg ut av portene før Myklebust hadde stabilisert seg som Lillestrøms nye frelser...
                    Ikke vanskelig å være enig i dette. Det ble sagt mye fornuftig, og mye ikke fullt så fornuftig i denne tråden: http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ghlight=mifsud

                    Husker også med gru alle de som ønsket Mifsud vekk, noe som manifisterte seg i denne (til tider veldig pinlige) tråden: http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ghlight=mifsud

                    Angående Myklebust, så har vel han nå fått lang nok tid til å bevise at han ikke kan erstatte Mifsud, hverken i et fotballmessig eller underholdningsmesig perspektiv. Kan noen vennligst beslaglegge klippekortet?

                    Nå sitter vi her med en haug norsk gråstein. Tror det skulle ha vært mulig å benyttet pengene mer fornuftig enn det vi har gjort de to siste årene. Det er mye smartere å benytte pengene på spillere vi vet fungerer enn panikkjøp og nedrykksgods. Det er mulig vi ikke hadde klart å beholde Mifsud og Koren veldig mye lengre til, men ved å gi de en skikkelig pakke den gangen kunne vi i det minste solgt de videre. Lurer på hvem vi skal klare å selge JML, Pedersen, Bjørkøy, Riseth, Myklebust eller Kisen til.
                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                    Kommentar

                    • chrissp
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2004
                      • 2403

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Henrik
                      Husker det var en del folk her som var glad for at Koren dro. Laget ville jo bli bedre siden han ikke var nok til lagspiller, eller at laget ikke fikk ut max siden de alltid brukte et lite sekund på å se hvor han var fremfor å gjøre det som var objektivt best for laget etc etc.

                      Mifsud skulle man jo nesten tro hadde skadet noen så mye dritt han fikk på slutten. Det var ikke grenser for hvor mye bedre lagspiller Myklebust var. Mifsud trengte vel knapt å komme seg ut av portene før Myklebust hadde stabilisert seg som Lillestrøms nye frelser...
                      Du har noen gode poenger her, Henrik, men likevel...

                      Jeg er ikke sikker på om Koren ville blomstret i dag under Nordlie slik han gjorde under Røsler til tider. Åtte runder med Nordlie-testen er vel heller ikke det som ville fått Koren til å rope hurra.

                      Mifsud hadde sin spisskompetanse, men han hadde også sin litt lite lagspillende måte å være på - både på og utenfor banen. Det gjorde vel også sitt til at de med hjerte i LSK helst håpet han ikke var det store tapet. Så begynte jo også Myklebust bra, men har som kjent tapt seg.
                      Men akkurat det er han jo ikke alene om.

                      Per nå har jo hele laget tapt seg, og vi har ikke sett at noen av de beste spillerne hente ut sitt potensiale. Jeg tenker da på Brenne, Myklebust, Occean og Kiko. Jeg tror vel ikke at hele grunnen til dette er dem selv, men kanskje heller treningsmetoder og oppfølging (men det er en annen tråd).

                      Jeg tror ikke Korens og Mifsuds bortgang er årsaken til våre problemer for å si det slik. Hadde nok ikke gått så bra for dem heller nå hvis de hadde vært her.
                      Bølerkanaris

                      Kommentar

                      • OppsalKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2008
                        • 1881

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av chrissp
                        Du har noen gode poenger her, Henrik, men likevel...

                        Jeg er ikke sikker på om Koren ville blomstret i dag under Nordlie slik han gjorde under Røsler til tider. Åtte runder med Nordlie-testen er vel heller ikke det som ville fått Koren til å rope hurra.

                        Mifsud hadde sin spisskompetanse, men han hadde også sin litt lite lagspillende måte å være på - både på og utenfor banen. Det gjorde vel også sitt til at de med hjerte i LSK helst håpet han ikke var det store tapet. Så begynte jo også Myklebust bra, men har som kjent tapt seg.
                        Men akkurat det er han jo ikke alene om.

                        Per nå har jo hele laget tapt seg, og vi har ikke sett at noen av de beste spillerne hente ut sitt potensiale. Jeg tenker da på Brenne, Myklebust, Occean og Kiko. Jeg tror vel ikke at hele grunnen til dette er dem selv, men kanskje heller treningsmetoder og oppfølging (men det er en annen tråd).

                        Jeg tror ikke Korens og Mifsuds bortgang er årsaken til våre problemer for å si det slik. Hadde nok ikke gått så bra for dem heller nå hvis de hadde vært her.
                        Kiko er ikke i nærheten av det som han var for ett år siden. Jeg mener at han har blitt stadig dåligere siden Lyn kampen da vi vant fortjent 6-1. Ironisk nok så har han blitt tatt inn på Tunisiansk landslaget.

                        Myklebust er bare ei skygge av det som han bør være. Pinlig å si det, men sånn er det. Men det er ikke der vi bør stoppe.

                        Så på laget som vant 6-1 mot Lyn eller ydmyket Søpla på Ullevål. Og se laget som tapte hjemme mot Søpla. Vi har 8 spiller som var med. (Sogard og MJ skadet, Stefanuto til Lyn). Vi har også hentet erstattere (JML) og forsterkninger (Bjørkøy, Riseth)
                        Nå bosatt på Rasta !!!!!

                        Alltid Celtic og LSK

                        Kommentar

                        • hthaug
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2004
                          • 421

                          #13
                          Om du har mulighet, så burde du se på DIF-LSK kampen fra Royal League for noen år siden. Tror aldri jeg har sett LSK spille en bedre kamp noen gang.

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7055

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                            Jeg mener at han har blitt stadig dåligere siden Lyn kampen da vi vant fortjent 6-1.
                            Slight deviation, beklager: Regner med at det er 4-0-kampen i fjor du tenker på?
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • blue
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2004
                              • 1429

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av hthaug
                              Om du har mulighet, så burde du se på DIF-LSK kampen fra Royal League for noen år siden. Tror aldri jeg har sett LSK spille en bedre kamp noen gang.
                              Litt artig at vi spilte vår beste kamp i -15 på kunstgress. Husker ølen frøs i glasset...
                              Fugla 4 Life!

                              Kommentar

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎