LSK skal kanskje inngå et samarbeid med Chelsea

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

    LSK skal kanskje inngå et samarbeid med Chelsea



    Som Chelsea supporter synes jeg ikke dette er en god idee, og som LSK supporter sier jeg bare WTF?

    Våre talenter er da ikke gode nok for a-stallen til LSK engang, hva har de da å gjøre i premier league, og ikke minst ett av de beste klubbene i Europa? (Chelsea ligger i skrivende stund på 2. plass i Europa).
    Kanarifugla flyr høyt i år!
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13272

    #2
    Vi blir vel en mellomstasjon for diverse sydlandske talenter som er på vei til chelski, men som ikke får spillerlisens i england pga alder og manglende erfaring. Fordeler er vel at vi får tilgang på en del gode spillere, bakdelen er at de maks blir her ett år og at opplegget nok er i gråsonen når det gjelder regler. De fleste kjenner vel igjen den oppskriften....

    Edit: Vi fikk iallefall en forklaring på de blå bortedraktene...

    Kommentar

    • Petter Ø
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3008

      #3
      Opprinnelig skrevet av iL
      http://fotball.aftenposten.no/elites...icle105398.ece

      Som Chelsea supporter synes jeg ikke dette er en god idee, og som LSK supporter sier jeg bare WTF?

      Våre talenter er da ikke gode nok for a-stallen til LSK engang, hva har de da å gjøre i premier league, og ikke minst ett av de beste klubbene i Europa? (Chelsea ligger i skrivende stund på 2. plass i Europa).
      Og 2.plass i England :twisted: Hvis LSK kan få tilgang til den kompetansen som finnes i ungdomsavdelingen til Chelsea er det sikkert bra, men hva mer det skal komme ut av det ser ikke jeg heller. Uansett, hvorfor ikke?
      Petter Ø - Kreativ Kanaris
      http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
      Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

      Kommentar

      • kris
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Mar 2007
        • 229

        #4
        Jeg er sikkert veldig dum nå, men kan noen forklare meg prinsippene eller poengene med et farmerlag....?

        Kommentar

        • Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3499

          #5
          Jeg tar gjerne imot en Mikel eller lignende for ett år så lenge det er under ordnede forhold. (Det vil si at Morgan Andersen og John Shittu holder seg unna Åråsen)

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7055

            #6
            Synes det høres ut som en fin idé, jeg. Et samarbeid med en av de desidert største klubbene i Europa vil være av nytte for LSK, jeg kan vanskelig forstå noe annet.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • erlando
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2006
              • 858

              #7
              Opprinnelig skrevet av kris
              Jeg er sikkert veldig dum nå, men kan noen forklare meg prinsippene eller poengene med et farmerlag....?
              I utgangspunktet er prinsippet med et farmerlag å bruke en klubb i et land med liberale regler for statsborgerskap som mellomstasjon for spillere utenfor EU-sonen. Derfor er klubber i Belgia (og Polen?) flittig brukt da den kun kreves to års opphold for å søke statsborgerskap.

              Akkurat hvorfor man vurderer en norsk farmerklubb forstår jeg derfor ikke, da reglene for statsborgerskap i Norge er minst like strenge som de britiske.
              Den eneste nytteverdien jeg kan se umiddelbart er at det ikke er de samme reglene for andelen spilte landskamper for spillere utenfor EU. Dermed kan hypotetisk sett en brasilianer herje rundt i Norge en sesong eller to, mens han bygger seg opp nok landskamper (man må vel ifølge regelverket ha spilt 75% av landskampene siste to år) til å få spille for Chelsea - mest sannsynlig (hvis noe av dette i det hele tatt er sannsynlig) vil det heller være snakk om en ung spiller fra en liten fotballnasjon, som det bare er et tidsspørsmål får tilstrekkelig med landskamper.
              Ja til pause i pausen!

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3396

                #8
                Som ManU supporter skulle jeg gjerne sett at vi knyttet oss mot dem i stedet, eller Arsenal hvor Wenger gjør en syk jobb. Uansett tror jeg ikke LSK har noe å tape på et slikt samarbeid. Hva Chelsea får ut av dette er jeg mer usikker på.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • Brutus
                  Medlem
                  Møteplager
                  • Jun 2004
                  • 86

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av kris
                  Jeg er sikkert veldig dum nå, men kan noen forklare meg prinsippene eller poengene med et farmerlag....?
                  Begrepet kommer fra USA, der de store klubbene i de fire største idrettene (baseball, ishockey, basketball og amerikansk fotball) alle opererer med ett eller flere "farmerlag", dvs lag i lavere divisjoner der de plasserer unge talenter som skal utvikles. De store klubbene ligger i de største byene, mens utviklingslagene ligger i mindre byer i samme region, derav navnet "farmer"-lag. Med andre ord: LSK vil passe perfekt i rollen som farmerlag.

                  Tromsø har i mange år hatt et nært samarbeid med nordnorske lag i 1. og 2. divisjon (Tromsdalen, Alta, Skarp m.fl.). De har fått låne spillere av oss, mens vi har hentet de mest talentfulle spillerne fra dem. I år låner vi for eksempel ut spissen Vegard Braaten til Alta (har allerede scoret tre mål), mens vi tidligere har hentet Tore Reginiussen fra samme klubb. Vi har også unge spillere på utlån i Tromsdalen, som vi gjennom tidene har hentet utallige spillere fra, bl.a. Rune Lange. De siste par årene har vi sett at RBK har etablert et tilsvarende forhold til Bodø/Glimt som vi har til de nevnte nordnorske klubbene.
                  DIXI

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13272

                    #10
                    Ligger LSK i samme region som London? Dette er ikke nord-norge hvor det å stikke bort en tur til dama innebærer en fire timers biltur.

                    Hva har forøvrig TIL's triste og medaljeløse historikk i hovedforumet til kanarifansen å gjøre? Vi er uinteressert i om Rune Lange ble hentet med scooter eller slede.
                    Last edited by reka; 18.04.2008, 11:40. Begrunnelse: Tatt vekk den bistre delen. Resten er glanytt med melis på.

                    Kommentar

                    • Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

                      #11
                      Det var da sjeldent humørløst til deg å være, rekemann. Med mindre du har glemt det har faktisk TIL vunnet flere cupgull, hvorav ett mot oss i 1986, sågar med pinlige siffre. Likefullt, brutus, du burde ta deg en tur sørover. Skedsmo kommune har kun marginalt færre innbyggere enn Tromsø, og flyplassen vår er finere enn deres(selv om den ikke er kommersiell en gang).

                      Hadde jeg ikke vært fugl hadde jeg holdt med TIL. Fødeby og alt det der. Fett lag, fet trener, mange bra spillere. Vi må ikke være så bittre.

                      Faen ta Chelski og alt dem står for innen moderne fotball.
                      Ni principe ni rey...

                      D10S!

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7055

                        #12
                        Voldsomt bistert innlegg fra rekegutt. Samen svarer jo bare på et spørsmål! Personlig har jeg iallfall ikke noe imot Tromsø. En real by med en real klubb, som stort sett spiller real mannfolkfotball.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • chrissp
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2004
                          • 2403

                          #13
                          Moderatormelding: Når vi så har fått svar på hva et farmerlag er, så går vi tilbake til tema for tråden og da med fokus på LSK.
                          Bølerkanaris

                          Kommentar

                          • LSK-supp.
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2003
                            • 1023

                            #14
                            Spørs om dette fører til noe konkret, tenker da på den avtalen vi har med Skeid der det ikke akkurat har vært stor utveksling av spillere mellom klubbene.

                            Men klart, Spillerne på andrelaget til Chelsea er bedre enn samtlige av A-lags spillerne til LSK, så om vi kunne fått noen derfra hadde det vært kjempe bra, selv for en sesong.
                            I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                            Kommentar

                            • OppsalKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2008
                              • 1881

                              #15
                              Lyn var Man Utd sitt farm-lag i praksis, og har de blitt mye bedre for det?

                              Nei. Tvert imot.





                              Også: Hvor mye fikk vi for det? Royal Antwerp fikk £5 million av Man Utd da de ble en av Man Utd sitt farmer lag.
                              Nå bosatt på Rasta !!!!!

                              Alltid Celtic og LSK

                              Kommentar

                              • Hexaphim
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 2756

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av trigz
                                Voldsomt bistert innlegg fra rekegutt. Samen svarer jo bare på et spørsmål! Personlig har jeg iallfall ikke noe imot Tromsø. En real by med en real klubb, som stort sett spiller real mannfolkfotball.
                                Brutus er for øvrig alltid konstruktiv i sine innlegg her, og fortjener absolutt ikke å få dritt. Han er et eksempel til etterfølge for andre lags supportere som skriver på KFL sitt forum.
                                "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                                Kommentar

                                • hoyt
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2004
                                  • 2850

                                  #17
                                  En slik avtale pleier vel som regel å inneholde følgende regler:

                                  -LSK får en viss sum penger i året for en slik avtale.

                                  -Chelsea har forkjøpsrett på våre spillere. Får LSK f.eks inn et bud på 10 mill for Riise, blir det sendt en forespørsel til Chelsea om de vil kjøpe han for samme prisen først.

                                  -LSK kan leie spillere av Chelsea uten å betale noe som helst av lønn.

                                  -----

                                  Jeg må si jeg ikke er videre positiv til en slik avtale. Føler meg sikkert som Skeid-fansen gjorde når LSK inngikk samarbeid med de...
                                  "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                  - Nosa

                                  Kommentar

                                  • Hamburg & Kanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 3006

                                    #18
                                    Hvor mye har avtalene med Skeid og Bærum bragt oss så langt?

                                    Uten sammenlikning forøvrig.
                                    LSK Norges beste lag

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13272

                                      #19
                                      Tror ikke man skal undervurdere verdien av disse avtalene:


                                      Flere spillere fra skeid og bærum var vel også med til La Manga i vår.

                                      Kommentar

                                      • tullebukk
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2006
                                        • 5446

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                                        Lyn var Man Utd sitt farm-lag i praksis, og har de blitt mye bedre for det?

                                        Nei. Tvert imot.





                                        Også: Hvor mye fikk vi for det? Royal Antwerp fikk £5 million av Man Utd da de ble en av Man Utd sitt farmer lag.
                                        Lyn blitt bedre,hmmmm se på tabellen tror dem leder.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎