Karakterbok 1/08: LSK-Molde

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7055

    Karakterbok 1/08: LSK-Molde

    På oppfordring fra mange returnerer karakterboka til forumet.

    LSK-Molde 1-1 (1-0)
    Sjanser: 4-6
    Cornere: Nja. 3-5?

    Motgangen fortsetter, men med tabellbunn som et utvetydig faktum velger jeg å trekke fram det som var positivt i kveld:
    -Jon Midttun Lie, Jon Anders Bjørkøy og iblant Magnus Myklebust var 100 ganger bedre enn de har vært tidligere i år.
    -Vi skaper sjanser i førsteomgang, og har et bra offensivt trykk.
    -Arild er tilbake på laget.
    -Laget virket lettere i beina, iallfall før pause, og jeg så en tydelig kampstrategi der ute (nok en gang: Iallfall før pause).

    Men det betyr naturligvis ikke at dette var morsomt å se på. Vi var like dårlige etter pause som i de tre foregående kampene i år, og har et gedigent forsvarsproblem, der et par av de mest sentrale spillerne ikke er til å kjenne igjen.

    Hadde OO satt den rett før pause i nota, og ikke stanga, ville vi nok ha vunnet, men sånn gikk det ikke. Summa summarum var Molde mye nærmere seieren. Det begynner å bli varmt rundt ørene nå, og nå skal vi altså til Bergen neste helg.

    Otto: 4. Gjennomgående hårreisende utspill. Spiller tydelig med lite selvtillit, og det smitter over på de foran ham. Grusom bærtur rett før slutt. For det meste patent i feltet.
    Pedersen: 4. Ikke med offensivt i det hele tatt, mye pga langballstrategien i dag. Holdt seg til det trygge og klarte det uten noen store utropstegn av noe slag.
    PSA: 3. Hadde nær forært Hoseth en scoring rett før pause. Ubesluttsom og overilt ved mange anledninger. Vant mindre i lufta enn vanlig, og burde absolutt ha ligget nærmere på Mota da denne mottok og spilte "vegg" før 1-1.
    Kippe: 5. Jevnt over bra, men oppsiktsvekkende dårlige oppspill, især etter pause da han er en av hovedsynderne til at vi spiller på oss brudd.
    Midttun Lie: 5. En mil bedre enn i de foregående tre kampene. Stor vilje og mye mer offensivt synlig enn Pedersen på den andre sida.
    Bjørkøy: 5. Mer bevegelig og involvert i dag. Flott forsering og innlegg til Occean etter pause, som nær hadde vunnet kampen for oss.
    Riseth: 3. Kom opp i stry litt vel ofte med ballen i beina. Ryddet opp etter kollegene ved flere anledninger.
    Brenne: 4. Veldig god før pause, da han sto bak det meste av det vi skapte. Forsvant imidlertid fullstendig i andreomgang.
    Myklebust: 4. Viste hva han kan i små glimt. Involvert i scoringa, en flott teknisk detalj nede ved linja. Men blir for enkel, og forsvant ut av kampen etter pause.
    Occean: 5. Fikk scoringa si, og var uheldig som ikke fikk en til før pause. Kunne ha gjort det bedre da Bjørkøy spilte ham inn på blank i andre omgang. Utover det var det mye rart å se, men OO gjorde jobben sin noenlunde.
    BB Sundgot: 5. Trykket vi fikk skapt rundt boksen til Molde før pause var ofte Sundgots fortjeneste. Vinner dueller, holder opp og fordeler ballen da resten av laget kom etter. Hadde en flott heading som hadde fortjent en bedre skjebne, og skyter skuddet som fører til scoring på returen. Tar det for gitt at Arild er inne i varmen igjen nå. Og takke F for at han ikke ble solgt før overgangsvinduet stengte.

    ->Husár: 3. Forærte nesten Molde en gratisscoring med det som nesten var hans første berøring. Lite overbevisende.
    ->Gundersen. Spolerte to gode muligheter for oss ved å løpe i veien for lagkamerater (!). Viste ingenting utover det.

    Kanarifansen: 5. Fin start på kampen, var gode den første halve timen. Dabbet av etterhvert som andreomgangen gikk sin gang. Mye frustrasjon å spore, kanskje ikke så overraskende.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • Ted Nugent
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2004
    • 851

    #2
    Enig i det meste, synes kanskje Brenne kunne fått litt bedre og Sundgot og kanskje Occean en karakter dårligere.

    Kommentar

    • Kjelstad
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2007
      • 352

      #3
      Håper ting endrer seg i Bergen når vi får tilbake Kiko! Brann er jo heller ikke i "toppform". Så det finnes muligheter for fugla i Bergen! Mitt tips 1-1

      Håper jeg tar fullstendig feil og det blir 0-8. Kiko putter alle!
      -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

      Kommentar

      • Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

        #4
        Spør du meg, var Brenne banens beste, mens Myklebust smaker på stolpen. Under tvil kunne han fått en meget svak toer på min børs.
        Lauken er vår venn!

        Kommentar

        • reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13272

          #5
          Myklebust var god før pause. Etter pause fikk han ingenting å jobbe med. Stolpe til startspillerne, det er fremgang fra forrige kamps smultringer. Brenne burde vært mer sentralt i dag, han var den eneste som forsøkte og lykkes med pasningspill - presset ut mot kanten fikk han imidlertid for få alternativer å spille til.

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7055

            #6
            Opprinnelig skrevet av reka
            Stolpe til startspillerne, det er fremgang fra forrige kamps smultringer.
            Rett skal være rett. Midtun Lie var ofte både god og synlig offensivt i første omgang, der han (eureka!!) skapte bredde og kom til legg. I tillegg dreit han seg ikke ut defensivt, men reddet oss tvert imot ved et par anledninger etter pause, da vi spilte på oss brudd.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Henrik
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2006
              • 2110

              #7
              Jeg ser at han er oppgradert fra "Jon Midttun" til "Midttun Lie" denne uken.

              Kommentar

              • Bolsen3
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2004
                • 1061

                #8
                Landets beste LSK-børs (utenom min egen, som jeg selvsagt alltid er 100% enig i) er tilbake, godt å se!

                Synes Riseth fortjener en karakter bedre, mens Bjørkøy får en dårligere av meg, ellers helt enig...

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13272

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av trigz
                  Rett skal være rett. Midtun Lie var ofte både god og synlig offensivt i første omgang, der han (eureka!!) skapte bredde og kom til legg. I tillegg dreit han seg ikke ut defensivt, men reddet oss tvert imot ved et par anledninger etter pause, da vi spilte på oss brudd.
                  Her er jeg dypt uenig. Hans upresise avleveringer (noen totalt uten adresse - en kar ved siden av meg ropte "Sikt!" da lompepasningen hans igjen landet i ingenmannland) og fullstendig manglende evne til å komme opp i press på ballfører skapte mange farligheter mot oss. Innlegget hans mot occean så vi begge. I mitt tilfelle brant det seg desverre ikke fast på netthinna. Men takk for børsen, mulig jeg forandrer oppfatning etter mer alkohol og selvskading.

                  Kommentar

                  • Fugl1120
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 3528

                    #10
                    Midtun Lie viste vilje idag. Jeg er derimot 100% enig med reka i at kvaliteten av hva han utførte var ymse. Sjelden jeg har sett en spiller slå så mange uadresserte pasninger som Midtun Lie gjorde idag. Makan til måking skal du se lenge etter. Men jeg roser han for vilje og innsats, her har han uten tvil gjort framskritt.
                    Lauken er vår venn!

                    Kommentar

                    • FUGlinho
                      KFL styremedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 2454

                      #11
                      Deilig å se hvordan Brenne jager ballen! enkelte spillere burde følge litt mere opp dette! Syns brenne fortjener minst 5.

                      Bjørkøy leverer klart det beste jeg har sett av han i fugla drakt.
                      Kim
                      Styremedlem KFL

                      Kommentar

                      • korset+kanaris
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Jun 2007
                        • 46

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                        Deilig å se hvordan Brenne jager ballen! enkelte spillere burde følge litt mere opp dette! Syns brenne fortjener minst 5.

                        Bjørkøy leverer klart det beste jeg har sett av han i fugla drakt.

                        Joa helt enig med deg, folk må få øynene opp for den jobben Brenne gjør defensivt, MEN han var fryktelig slurvete i pasningspillet synes jeg:???:

                        Kommentar

                        • rugbar
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Apr 2007
                          • 152

                          #13
                          noen tanker...

                          [FONT=Verdana]Det ser ut til at gutta har fått hvile litt mer den siste uken. Alle orker 45 minutter med respektabel innsatts. Men så kommer 2 omgang som er på nivå med de 3 første kampene. Det må gjøres noe med. En uke til med litt mindre trening kan være nøkkelen til at gutta holder hele kampen.[/FONT]

                          [FONT=Verdana]Ellers synes jeg at man bør trekke frem at Arild vant så si alt i lufta. Det er positivt, nå gjelder det bare at stussen og løpene til de andre spillerne treffer hverandre (noe de som sjelden var tilfelle mot Molde...)[/FONT]

                          [FONT=Verdana]Ellers gjør Bjørkøy og Midtun Lie sine beste kamper i LSK-trøya (selv om det enda ikke er bra nok)[/FONT]

                          [FONT=Verdana]Det som også bør trekkes frem er at begge byttene svekker laget. Både Husar eller Gundersen går av banen etter endt kamp uten å ha gjort en eneste god ballberøring….[/FONT]

                          Kommentar

                          • veiron
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6267

                            #14
                            Senk ALLE de karakterene med ett poeng for hver av dem, så er jeg enig med vurderingen din.

                            Kommentar

                            Working...
                            😀
                            😂
                            🥰
                            😘
                            🤢
                            😎
                            😞
                            😡
                            👍
                            👎