Harald Hauge med suksess i Hønefoss

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Frydenlund
    Medlem
    Hoffnarr
    • Feb 2004
    • 52

    Harald Hauge med suksess i Hønefoss

    Han spiller nå fast på midtstopperplassen, og var banens beste i gårsdagens kamp:

  • Baron
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Nov 2003
    • 187

    #2
    Det er jo hyggelig, men det er vel litt lavere nivå i første enn det er i Tippeligaen.
    Baron!

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3174

      #3
      Meget bra for Harald - og klar formstigning. Han har starta i de siste fire kampene, med rekka 3-4-4-6BB på VGs børs, og 3-4-5-6 hos Aftenposten (her fikk to andre Hønefoss-spillere også 6 i den siste kampen).

      De to andre utleide har også gjort det bra og fått vist seg fram i Skjetten (Kenneth Andreassen) og i Ull/Kisa (Mahmod Hejazi), selv om Mac nå er skada. Alt i alt en klart bedre løsning både for spillerne og for LSK enn å ha dem gående "ledige", med enkelte innhopp på LSK2. Selvsagt er matchinga i 2. divisjon ikke så god som en skulle ønske, men den er tøff nok for dette året, tror jeg. Og i 1. divisjon, der Hauge får brynt seg, er nivået langt bedre enn nivået i 1. divisjon var for noen år siden.

      gilbert

      Kommentar

      • HanseFrank
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Mar 2004
        • 221

        #4
        Opprinnelig skrevet av gilbert
        Og i 1. divisjon, der Hauge får brynt seg, er nivået langt bedre enn nivået i 1. divisjon var for noen år siden.

        gilbert
        Jeg håper, både for spillerne og LSKs del, at det er en langsiktig tanke bak disse utplasseringene, og ikke bare at det er en post på vei ut av LSK.

        Poenget her må jo være å bruke disse klubbene, og ja, det kan gjerne være akkurat disse tre klubbene for fremtiden også, til å utvikle LSK-spillere. Ta for eksempel Kenneth Andreassen - dersom han oppnår suksess i Skjetten, og utvikler seg slik talentet hans bærer bud om, er det ingen grunn til at han ikke skal være like moden for Tippeligaen om 6 måneder, som Stian Berget var da han kom fra Ham-Kam.

        Og det samme kan man si om Harald Hauge - utvikler han seg godt, bør han hentes hjem igjen, fremfor at våre trenere løper og sikler på Jarl André Storbæk-lookalikes år ut og inn, inntil han til slutt blir Bosman og går til Ham-Kam, sammen med Espen Olsen og Sveinung.
        HanseFrank
        - på den andre siden...

        Kommentar

        • andee
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2004
          • 1191

          #5
          Et veldig viktig poeng mange glemmer når det gjelder våre utleide soldater, er hvordan selvtillitten deres får en real oppsving etter at de har begynt å trene i en klubb med et litt lavere nivå og en ikke fullt så illsint Arne E på sida. Endelig kan de innimellom gå av treningsfeltet etter endt økt og tenke: i dag var jeg faen meg best! Slik er det jo absloutt ikke for våre yngste på Fuglatreningene nå om dagen, og det kan være slitsomt for psyken å gang på gang gå av feltet etter å ha vært en av de semre på dagens trening! Bortsett fra at Mac akkurat nå er bitte litt skada, vil jeg si at vårens klubbskifter har vært ubetinga positivt for alle tre og jeg er glad for at klubben slapp dem såpass lett! Spesielt kanskje for Harald, som akuratt nå ser ut til å gå en god førstedivisjonssesong (puh..) i møte :wink:
          TS05 - Felt C

          Kommentar

          • gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3174

            #6
            Helt enig med andee om selvtilliten.

            Jeg tror så absolutt det er en plan med slik utleie. Mitt klare inntrykk er at Per Berg og kompani vil ha både i pose og sekk: Både topp spillere utenfra (norske og utenlandske) OG lokale talenter, som de sju vi har tatt opp i A-stallen det siste året.

            Erfaringa er nok at av sju talenter klarer kanskje to-fire å gjøre som Søgård eller Andresen, etablere seg på førstelaget. Hvem det blir er overraskende vanskelig å si før det er et faktum. Av de sju har vi en keeper (Eirik Jansen), som vil leve i skyggen av Emille og Per Magne et år eller to før vi ser hva som skjer. Tre forsvarsspillere: Thorud (som nå er nærmest førstelaget, både som back og som kant), Hauge (utleid) og Thorbjørnsen, som også kan få innhopp i backrekka alt i år. En kantspiller (Kenneth) som seinest i går skårte to nye mål for Skjetten, da LSK2 slo Skjetten på kunstgraset med 5-2 (alle sju mål av "LSK-spillere"), og som fort kan bli LSKs høyrekant neste år. Og to spisser, Mato, og utleide Mac.

            Med i regnestykket for hvor fort de tre kan være tilbake i A-stallen er to andre faktorer:
            1) Behovet for en brei stall hvis Fugla blir blant topp fire og spiller nordisk vinterliga.
            2) Sju spillere med kontrakt som går ut i år: Misund (som nok får forlenga, hvis han ikke selv er fornøyd og vil bli LSKs nye keepertrener, samt at Jansen overbeviser), Werni, Winsnes, Berget, Gylfi, Tom (og Rösler). Disse må vurderes enkeltvis, mot hverandre, og mot de utleide, når A-stallen for 2005 skal settes sammen. (Her tipper jeg at en ny spiss og kanskje en ny høyrekant også kan dukke opp etter 1. juli.)

            gilbert

            Kommentar

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎