LSK-Viking, mandag 5. mai kl. 19, Åråsen stadion

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjelstad
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2007
    • 352

    Kamptråd LSK-Viking, mandag 5. mai kl. 19, Åråsen stadion

    Her diskuteres lagoppstillinger og alt annet som handler om den neste kampen.
    -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!
  • maxpayne
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 1212

    #2
    Vinner vi kan ingen avskrive oss ennå. Taper vi må vi helt sikkert feire 17. mai på sisteplass. La oss håpe på litt flaks og ennå litt spillemessig fremgang.

    Kommentar

    • haak
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Aug 2007
      • 141

      #3
      Dette er nok Nordlies siste kamp som hovedtrener..
      Tror jeg da

      Kommentar

      • KimFL
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2003
        • 1410

        #4
        Opprinnelig skrevet av haak
        Dette er nok Nordlies siste kamp som hovedtrener..
        Tror jeg da
        Tviler jeg på...nesten uansett resultat. Trur det skal mye til før Nordlie får sparken.

        Forøvrig er jeg optimist foran denne kampen. Vi har jo vanligvis et bra tak på Viking hjemme, og fortsetter framgangen, bør 3 poeng være mulig.

        Satser vel på samme startoppstilling her, som mot Brann, men kanskje Essediri snart burde få spille fra start?


        KimFL

        Kommentar

        • UFM1
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 2008

          #5
          Franky sa at det med Nordlie og sparken ikke var temaet... men det er vel ikke temaet i denna tråden heller.

          håper vi ikke snakker på oss alt for mye gule kort, og at vi tar 3 etterlengtede poeng
          Lillestrøm

          Kommentar

          • sniper
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 5254

            #6
            Uwe kommer helt sikkert til å gjøre ALT i sin makt for å vinne denne kampen, det finnes det ikke tvil om. Denne matchen gruer jeg meg virkelig til, her får vi kjørt oss...

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13244

              #7
              Ser uansett frem til en kamp som foregår på banen uten at jeg får oppkasttendenser av motstanderlagets spillere og publikum. Det er mulig TV2 holder igjen på drittslenginga før kampen her fordi tre poeng til Viking er uønsket i Bergen. Blir en positiv opplevelse uansett.

              Kommentar

              • Kjelstad
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2007
                • 352

                #8
                Opprinnelig skrevet av haak
                Dette er nok Nordlies siste kamp som hovedtrener..
                Tror jeg da
                Skjer ikke... TN er og var ønsket av Per Berg. Tror nok det skal mer til før han får sparken. Heldigvis!
                -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

                Kommentar

                • Kjelstad
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2007
                  • 352

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av petter
                  Uwe kommer helt sikkert til å gjøre ALT i sin makt for å vinne denne kampen.
                  Det håper jeg at TN gjør også! + Hele LSK laget!
                  -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

                  Kommentar

                  • Rovfugl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 3672

                    #10
                    Denne kampen bør bli vendepunktet for oss!
                    Jeg vil at de laget fortsetter med alternative treningsmetoder og at treningsmengden holdes på samme nivå som i uken som gikk.
                    Grunnen til dette er at jeg synes laget virket mye mere på "hugget" nå, spillerne virka ikke like baktunge og vi spillte mye bedre enn tidligere. EN uke med mindre trening og litt andre metoder tror jeg hjalp, men samtidig er en uke veldig kort tid, hvis det nå blir 2 uker så burde ting forhåpenlig vis bli enda bedre, hvs laget har like stor fremgang til neste kamp så tror jeg vi begynner å snakke blues

                    Jeg vil se enorme forbedringer på markeringene våre, det at hele forsvaret skal følge ballfører og ingen markerer i feltet må bort i en helvetes fart....
                    Spillerne må begå mindre personlige feil gjennom kampene, personlige feil feller oss for lett til nå i årets sesong.
                    I angrepet vil jeg se en rettvendt OO i tett sammarbeid med sundgodt som også står rettvendt, jeg vil se mere spill langs bakken i stedet for høye lange baller mot spissene som aldri blir noe av, løp og fremspill i bakrom kunne vært prøvd litt oftere.
                    Kjære LSK og Tom, behold den treningsmengden som har vært den siste uka, nå er det på tide at vi slutter å begå de samme feilene om igjen hver eneste kamp, nå har vi hatt masse av tid til å finne og utbedre feilene.
                    Det MÅ bli seier mot viking.
                    DØ FOR FUGLA!!!
                    http://www.fluefiskebloggen.no
                    LSK er min religion
                    Ujah er min gud

                    Kommentar

                    • detvarvondtdet
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2006
                      • 398

                      #11
                      Forøverig ser jeg for meg følgende lagoppstilling. Tar da forbehold om skader, friskmeldinger osv. Jeg tror vel egentlig ikke at OO blir benka. Virker som at han spiller uansett hvor ræva han er. Personlig vil jeg heller se Frode Birkeland på topp før OO. Venstre kant tror jeg kansje Midtuen Lie starter grunnet den positive fremgangen han viste i Bergen og Mykle virker milevis unna toppformen.

                      Ellers håper jeg virkelig at PSA opptrer mer ryddig, ikke selger seg så lett og hopper hodeløst med alle knotta inn i taklinger. Både PSA og Steinar P må begynne å treffe med pasninger. Jeg forventer også langt mer bidrag offansivt av Pedersen en hva han har fått til så langt.



                      Otto

                      Pål steffen--Riseth--Kippe--Pedersen

                      Bjørkøy--Kiko--Brenne

                      Essediri--Gilbert--Jon Midtuen Lie/Mykle
                      "Dere kan sitere meg på dette:
                      Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                      Fjøra

                      Kommentar

                      • Kanarifugl84
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2007
                        • 2319

                        #12
                        Okey, serielederen neste! (regner med at de tar 3 poeng hjemme mot søpla i dag)

                        Uansett møter vi et sterkt Viking-lag på Åråsen neste mandag. Spillemessig har ikke vi imponert noen innledningsvis, det jeg har fått med meg av Viking er heller ikke særlig imponerende. Blir interessant å se de mot søpla i dag. Men de har fått med seg poeng, det vitner om et topplag. Men at de tapte fortjent på Hamar betyr at de kan tape i Lillestrøm også.

                        Det som hvertfall var godt å se med LSK-øyne i kampen mot Brann var at spillerne evnet å stå på samfulle 90 minutter, det er første gang denne sesongen. Desverre er det fortsatt flust av personlige feil og dårlige individuelle prestasjoner. Ingen nevnt, ingen glemt. Dog synes jeg JML nå fortjener skryt etter merkbart bedre prestasjoner den siste tiden. Riseth og Sundgot fortjener også en smule honnør, resten må opp både 1, 2 og 3 hakk.

                        Jeg forventer ikke seier mot Viking, jeg har et lite håp men realistisk sett tror jeg vi ender opp med en ny uavgjort hjemme...

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3352

                          #13
                          Håper på en varm sommersol og et nytt steg fremover til helga. Tror nok Uwe hadde foretrukket å møte laget som tapte mot søpla fremfor laget som tapte i Bergen. Satser på at gutta tar et nytt steg frem, og tar årets første tre-poenger.

                          Det er tidlig i uka å sette opp laget, men per mandag ser jeg for meg dette laget:

                          JML-Sundgot-Occean
                          Brenne-Kiko-Viktor
                          Husar-PSA-Riseth-SP
                          Otto

                          Kippe vrakes ikke, men benkes for å restituere mannen. Frykter at skaden hans kan forverres, og han blir ute med skade lenge om han kommer for fort tilbake. PSA har fått mye pepper, men det virker som om det er få som vil gi han ære for de tingene han gjør riktig. Synes han ryddet bra opp med farten sin flere ganger imot Brann utover i kampen. Han gjør fremdeles en del feil, men håper han luker bort disse fort. Riseth vs Ijeh kan bli en spennende affære som sannsynligvis resulterer i kort. Skulle helst ha benket Riseth og pga av skaden hans, men satser på at han blir klar. JML gjorde en bra kamp i angrep, og gis ny tillit der. Husar inn på venstrebacken i mangel på alternativer, men jeg tror han tar revansj og gjør en bra kamp.

                          Jeg tror mye av problemene på midtbanen er at Brenne og Bjørkøy er for offensivt orienterte. Det er for så vidt likegyldig hvem av dem som benkes, men vi trenger noen til å ta de defensive løpene Søgård er best på. Usikker på om Viktor er mannen til det, men vil gjerne gi han en sjanse. At han ikke er redd for å klinke tilifra 25 meter er pluss i min bok.

                          Synes både Myklebust og Karim har gode innhopp, og tror de kan gjøre det på nytt. Mykle kan styrke formen ved å la Sundgot og Occean slite ut Viking's midtstoppere i en time, for så løpe ifra dem. Får han en sjanse som imot Brann, setter han den denne gangen. Gundersen kan være et alternativ til Occean som og sliter med formen.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • Rathsmeister
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2006
                            • 561

                            #14
                            Viktor er vel leid ut...?
                            Mvh
                            Martin Raths

                            Kommentar

                            • detvarvondtdet
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2006
                              • 398

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Rathsmeister
                              Viktor er vel leid ut...?
                              Han er i KR Reykjavik ut året. Like greit syntes jeg. Har vært fullstendig ute av det de kampene jeg har sett han i for 2 fugla. Langt unna plass i en start 11r. Kan legge til at Runar Kristinsson er trener for KR. Det var en Islending som slo til for å si det sånn^^
                              "Dere kan sitere meg på dette:
                              Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                              Fjøra

                              Kommentar

                              • Martini
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2007
                                • 294

                                #16
                                Kommer selvfølgelig litt ann på utfallet av kveldens kamp i Stavanger, men vil ikke tro at Uwe og hans disipler ser på matchen om en uke som grei skuring...Særlig ikke etter gårsdagens i Bergen...LSK er et skadeskutt dyr, som snart er tilbake, og jeg tror det fort kan løsne neste mandag...

                                Får gutta trent på markeringene i uka som kommer, samt fortsette der vi slapp igår med kantene mer med, i tillegg til å sette sjanser på størrelse med de igår trur jeg denna matchen kan bli vendepunktet..
                                FUGLA TIL VI DØR!

                                Kommentar

                                • Emil B
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2006
                                  • 5921

                                  #17
                                  LSK-Viking 0-3!!!!! Kjøp tilbake Johan Petter Winsnes!

                                  Kommentar

                                  • Roll75
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2007
                                    • 834

                                    #18
                                    Regner med at viking-kampen vil bli en skjebnekamp. Vinner vi vil man få mer arbeidsro og det blir lettere å få riktig fokus frem mot rbk-kampen. Da kan vi være på bedringens veg. Med tap eller uavgjort ser jeg ingen veg ut av uføret. Da forventer jeg at involverte stiller sine plasser til disposisjon, for klubbens beste. Dette kan rett og slett ikke fortsette.

                                    Ønsker og håper (ikke tror) at vi skal få vår første seier i år mot viking hjemme. Ser at det er nok av arbeidsoppgaver å ta tak i kommende uke. Har vi marginene litt med oss, pluss knallhard jobbing, kan jeg og alle som er glad i LSK få våre ønsker oppfylt på mandag.
                                    Last edited by Roll75; 28.04.2008, 14:45.

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3352

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Rathsmeister
                                      Viktor er vel leid ut...?
                                      Gah, har ikke fått med meg det. Får vel fortsette med Bjørkøy på høyre indreløper da.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • Canário
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2005
                                        • 1471

                                        #20
                                        Med den formen Andresen har vist i år, stiller vi sterkere med Riseth og Kippe i midtforsvaret mot Viking. Å flytte Andresen over som back og Pedersen over på venstre må i så fall være en teori om at to negative blir til én positiv ettersom man har tro på å flytte to spillere fra de vante posisjonene og inn i roller de ikke passer i. Midttun Lies andreomgang var ikke minst god.
                                        Nå er Riseth og Kippe på et høyere nivå enn det Andresen har å bidra med. Vi taper kanskje litt på ren duellstyrke, men mellom seg skal vel Riseth og Kippe klare å utligne Andresen sine ferdigheter også på det området. Til en slugger som Kippe trenger vi en spiller som utfyller ham på en best mulig måte. Viking er et disiplinert lag. I denne kampen må vi være mer disiplinerte enn dem. Det blir en utfordring. Vi må ikke miste konsentrasjon selv om de presser oss og unngå å pådra like mange tåpelige kort og baklengsmål med å agere urutinert i boksen. Og: Rutinerte spillere er kanskje ikke så betydningsfulle når en klubb har fremgang, derimot er de svært viktig dersom en klubb skulle havne i trøbbel. Riseth er en spiller vi har veldig behov for nå. Fotball er et mentalt spill, og det er ingen tvil om at han styrker laget mentalt. Nordlie må jobbe psykisk med å få spillerene til å tørre å by mer på seg selv. Hvis ikke selvtilliten og seieren kommer på mandag er jeg redd årets LSK-utgave blir akkurat som Viking i 2006 og Stabæk i 2004...

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎