Romerikes Blad vs. LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • emanem
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Aug 2006
    • 100

    Romerikes Blad vs. LSK

    Nå begynner jeg å bli kraftig lei av Morten Svesengen sine negative oppgulp om det som foregår i klubben.

    Han begynner å virke mer som en Ivar Hoff Light, en som hyller spillere og trenere i øst og vest når ting går på skinner, og i trangere tider skal hodene i alle kanter.

    Sist uke var det Nordlie som måtte trekke seg og i dag er det Fjøra.
    Er vi nødt til å sparke en aller annen for at mr. Hoff Light skal bli fornøyd?

    RB kar alltid vært en viktig støttespiller for LSK, men de virker så utrolig sultne på å vise at det kan være med å påvirke avgjørelser ved å sensasjonere en hver ting, hva tjener vi på dette?
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    #2
    Hvis situasjonen er slik Svesengen beskriver den, at Fjørtoft jobber for å fjerne Nordlie i strid med sportslig utvalgs ønsker, er konklusjonen hans helt korrekt: Enten må Fjørtoft innordne seg eller så må han ta sin hatt og gå.

    Kommentar

    • TomLundby
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 616

      #3
      Jeg tviler sterkt på at en eneste en i RBs sportsredaksjon er negative til LSK totalt. Selv den mest fanatiske supporter er negativ til enkelte ting i LSK men samtidig positiv til LSK som helhet. I tillegg så lever RB-sporten svært nær LSKs spillere og ledelse og prater og omgås med dem svært mye. Det er da neppe til å unngå at RB-sporten tar stiling i interne konflikter basert på hvem de personlig liker og ikke liker blandt de involverte i konflikten, og kanskje mindre basert på hva som er bra for LSK som helhet. I tillegg skal man ikke glemme at RB tross alt er en bedrift som lever av opplagstall, og klart vinklede artikler om LSK selger for tiden garantert aviser.

      Med det sagt så er dagens artikkel av Svesengen om at Jan Åge Fjørtoft bør gå av hvis han tenker på LSKs beste totalt lavmål.

      Kommentar

      • KimFL
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2003
        • 1410

        #4
        To ting jeg la merke til i denne artikkelen, som mildt sagt skurrer kraftig...

        ...om denne såkalte konflikten mellom Fjørtoft og Nordlie:
        "RB-sporten vet at de to ikke har snakket sammen utenom møterommene siden Vålerenga-kampen 13. april."

        ...og litt lenger ned:
        "Fjørtoft har heller ingen mistillit i spillergruppa. Mange spillere vet knapt at konflikten mellom Nordlie og ham eksisterer."

        Synes det virker litt rart, at RB vet noe som spillera tydeligvis ikke har hatt den fjernste anelse om...og spillerne er jo midt oppi det daglig.


        KimFL

        Kommentar

        • Blogger
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Jul 2004
          • 104

          #5
          Opprinnelig skrevet av TomLundby
          Med det sagt så er dagens artikkel av Svesengen om at Jan Åge Fjørtoft bør gå av hvis han tenker på LSKs beste totalt lavmål.
          Det er ett makkverk av en artikkel. Dårlig skrevet og dårlig begrunnet av en journalist som aldri har kommet seg opp på eliteserie nivå innen journalistikk.

          Men greit å vite hvor Svesengen står, så en kan ha det i bakhodet i ukene fremover...

          Kommentar

          • BennyLem
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 2902

            #6
            Viktig av RB

            Personlig synes jeg at dette er viktig og bra av RB. Selvsagt forutsatt at det stemmer, noe det absolutt burde gjøre.

            LSK har vært katastofalt dårlige i hele år, inkludert treningskamper. Dårlige av historiske dimensjoner. Virkelig. At ingen har reagert har virket veldig skremmende på meg. Selv fra Torshov har jeg lett sett hva som har vært galt, og reagert på den eneste måten jeg kan, nemlig forumet.

            Jeg har også kritisert Fjørtoft, under den antakelsen om at han har "vært med på det". Disse opplysningene fra RB kaster derfor verdifullt lys på saken. Det er godt å se at det i det minste er en person i klubben som har sett elendigheten, og ønsket å ta grep.

            Undertegnede vil derfor endre på sin mening. Fjørtoft kan bli, Nordlie ryker ASAP.

            At Fjørtoft blir gjør det også enkelt for oss med tanke på en vikarmanager. Fjørtoft har gjort denne jobben glimrende før. Han hadde ikke minst vett til å bruke Påsan på venstrekanten, noe som ga resultater i RL. Med Fjørtoft som vikar har vi dermed god tid og kan unngå en panikkansettelse.
            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

            Kommentar

            • Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

              #7
              Opprinnelig skrevet av Blogger
              Det er ett makkverk av en artikkel. Dårlig skrevet og dårlig begrunnet av en journalist som aldri har kommet seg opp på eliteserie nivå innen journalistikk.
              Nå synes jeg du er urettferdig. Svesengen er den sportsjournalisten i Norge, ved siden av Rønnern, som skriver mest innsiktsfullt om LSK.

              Kommentar

              • Jan Banan
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2004
                • 809

                #8
                Svesenger vet hva han snakker om når det gjelder LSK.

                Jeg utfordrer HVEM SOM HELST av kritikerne til å skrive bedre eller mer innsiktsfullt om fugla.
                - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                Stuart Baxter har forstått det.

                Kommentar

                • Blogger
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Jul 2004
                  • 104

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Torolf
                  Nå synes jeg du er urettferdig. Svesengen er den sportsjournalisten i Norge, ved siden av Rønnern, som skriver mest innsiktsfullt om LSK.
                  Han er vel egentlig den eneste som skriver bare om LSK ?

                  Hadde jeg vært redaktør i RB hadde jeg gitt jobben til Rønnern og Gilbert på min første arbeidsdag.

                  Kommentar

                  • jerven
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2007
                    • 272

                    #10
                    Jeg synes det er litt rart at Romerikes Blad kjenner til at Nordlie og Fjørtoft ikke har snakket sammen utenfor møterommene, da de skriver dette i en artikkel samme dag.

                    Opprinnelig skrevet av RB v/Trine M. Næss
                    På torsdagens trening, stod Jan Åge Fjørtoft og Tom Nordlie side om side.
                    http://www.rb.no/lsk-magasinet/article3512425.ece
                    Til tross at enkelte ting skurrer i denne artikkelen, har jeg stor tiltro til at Svesengen kjenner klubbens indre liv svært godt. Jeg mistenker ikke Svesengen for å lage artikler ved hjelp av egen fantasi for deretter å hevde at det er tips fra anonyme innsidere, noe jeg ofte mistenker blant annet nettavisen for å gjøre.

                    Kommentar

                    • Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av jerven
                      Jeg mistenker ikke Svesengen for å lage artikler ved hjelp av egen fantasi for deretter å hevde at det er tips fra anonyme innsidere, noe jeg ofte mistenker blant annet nettavisen for å gjøre.
                      Jeg tror ikke Svesengen synes det er noe særlig morsomt å måtte skrive en slik sak som i dag. Forholdet til Jan Åge Fjørtoft blir antakelig ikke noe særlig godt etter en slik artikkel. Derfor synes jeg det er tøft gjort av Svesengen å skrive det han gjør. Lokalavisa må ikke være så opptatt av å ha et godt forhold til sentrale personer i LSK at de ikke tør ta opp kritikkverdige forhold når det er påkrevet.

                      Kommentar

                      • emanem
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Aug 2006
                        • 100

                        #12
                        Eskalerer

                        Jeg siterer Nordlie og reflekterer over hva som har skjedd så langt i dag: "Medieverden har blitt slik at dersom en aktør skriver noe, henger alle seg på. Det trenger ikke en gang å være sant. "

                        Kommentar

                        • maxpayne
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 1224

                          #13
                          Jan Åge Fjørtoft`s dager på Åråsen er talte nesten uansett hvordan det går fremover. Fortsetter den sportslige nedturen så forsvinner også Nordli. Snur det seg og vi begynner å plukke poeng så vil jo Fjørtoft`s rapporter til sportslig utvalg falle på steingrunn og han vil måtte forlate Åråsen med halen mellom beina.
                          Skulle det skje at Nordli får fyken før Fjørtoft og den sportslige nedturen fortsetter så vil Fjørtoft igjen sitte med svarteper.
                          Skulle vi derimot gjøre det bra med Nordli ute av huset og Fjørtoft fremstår som redningsmannen vil Fjørtoft komme i en posisjon på Åråsen som fremstiller alle andre(Berg, Grønlund, Tom Lund m.fl) som de største idioter. Dette er er en kamp Fjørtoft umulig kan vinne alene.

                          Kommentar

                          • andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av maxpayne
                            Jan Åge Fjørtoft`s dager på Åråsen er talte nesten uansett hvordan det går fremover. Fortsetter den sportslige nedturen så forsvinner også Nordli. Snur det seg og vi begynner å plukke poeng så vil jo Fjørtoft`s rapporter til sportslig utvalg falle på steingrunn og han vil måtte forlate Åråsen med halen mellom beina.
                            Om vi får en opptur som fölge av justeringer og endringer som blir foretatt, styrker det vel bare Fjörtofts sak. Om han har värt kritisk til Nordlies treningsopplegg og spillesystem, så er vel den kritikken höyst berettiget. Ting kan kanskje tyde på at Fjöra i lang tid har sett det Nordlie har bortforklart gang på gang i vinter og sesongstarten.
                            Når Nordlie nå endrer mye i opplegget, og kanskje bedrer resultatene, så er det Fjöra som står igjen som den fornuftige stemmen. Han har jo etter sigende etterlyst endringer i lang tid, og Nordlie har ikke värt villig til å gjöre dette.

                            Ikke för han fikk press på seg fra styret og media.
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                            Kommentar

                            • Håkon
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Nov 2006
                              • 40

                              #15
                              Er det pressen som skal styre LSK?

                              Slik det nå har blitt med pressen som til stadighet kommer med halvsannheter eller usannheter, så må alle ha forståelse for at dette røyner på for de som er innvolvert i styre og trener apparatet.
                              For LSk som klubb er IKKE dette heldig. Det klubben da selv kan velge er å se bort fra hva som skrives og vises i TV (2). Her må man internt stå samlet og jobbe sammen for å få klubben på bena igjen sportslig. Er det ikke det RB også ønsker? Tror kanskje ikke TV2 er så interessert i det, men lokal avisen må vel være det. Slik de nå bidrar føles det kanskje ikke slik.
                              Jeg ønsker at de som er i klubben i dag (inkl. Jan Åge og Tom) får laget igang med å ta poeng. klubben tjener ikke på alt dette utenomsportslige.
                              LSK FOR ALLTID!

                              Kommentar

                              • mooph
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 1496

                                #16
                                Det jeg leser ut av denne artikkelen er at det er faglig ueninghet mellom manager og trener. Jeg kan egentlig ikke finne noen spor av personlige konflikter i artikkelen.

                                Artikkelen konkluderer med at manager eller trener må forlate klubben på grunn av faglig uenighet.

                                Jeg kan ikke finne noen annen grunn til denne konklusjonen enn at artikkelforfatter mener at disse stillingene utfører samme jobb for ellers burde ikke faglig uenighet medført noen spesielle problemer.

                                At fjøra mener ting burde gjøres på en annen måte og forteller dette til sine "overordnede" må være greit. Det hadde faktisk vært værre om han ikke hadde sagt noe. Jeg regner også med at de "overordnede" (sportslig utvalg) informerer Tom om dette, slik at enhver er klar over hva alle andre mener.

                                Det jeg altså ikke helt forstår er artikkelens konklusjon.
                                Fugla mot nye høyder

                                Kommentar

                                • Blogger
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Jul 2004
                                  • 104

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av mooph

                                  Det jeg altså ikke helt forstår er artikkelens konklusjon.
                                  Fjøra pekte på at treningsoplegget har vært feil i hele vinter. Ved seriestart så vi resultatet av hvordan vi har trent i år.

                                  Uten Fjøra at hadde tvunget igjennom en endring av treningsopplegget hadde vi ikke sett noen forbedring av spillet i siste kamp.

                                  Vi skal sette pris på at vi har folk i det sportslige utvalget som tør å si ifra når ting blir gjort feil.

                                  Kommentar

                                  • Torolf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 9574

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Blogger
                                    Vi skal sette pris på at vi har folk i det sportslige utvalget som tør å si ifra når ting blir gjort feil.
                                    Meg bekjent sitter ikke Fjøra i sportslig utvalg. Problemet, ifølge RB, er jo nettopp at han er kommet på kant med sportslig utvalg i vurderingen av hvem som skal trene LSK.

                                    Kommentar

                                    • Blogger
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Jul 2004
                                      • 104

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Torolf
                                      Meg bekjent sitter ikke Fjøra i sportslig utvalg.
                                      Ok, sportslige ledelsen da. Han rapporterer til sportlig utvalg, noe som ikke var poenget her.

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13272

                                        #20
                                        Skremmende å lese at folk på treninga har sett at Fjøra og Nordlie har sittet på samme benk, endatil snakket sammen og ledd - dette viser hvor langt de er villige til å gå for å dekke over all treningsvolden, all inkompetansen og all tausheten. Her må tydeligvis BEGGE sparkes. Regner med at Svesengen og Tv2 raskt får på bordet hvilke konspiratoriske uhyggeligheter disse fotballens mørkemenn og diabolske overtrenere har utvekslet. Kanskje en ond plan for å overtrene andre lag i smug?

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎