Karakterbok 2/08: LSK-Viking

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7055

    Karakterbok 2/08: LSK-Viking

    Nydelig, og ikke minst: Uventet bra. Tilgi meg hvis jeg er i overkant ettergivende i det som følger:

    LSK-Viking 2-0 (2-0)
    Sjanser: 7-2
    Cornere: 5-5

    Otto: 5. Stødig og god på det lille som kom før pause. To gladturer til skogs etter pause, og et par svake innlegg. Kanskje litt passiv da Stokholm skøyt ballen til Fetsund tre meter fra mål i andre omgang. Ok kamp.
    Pedersen: 7. Himmel og hav, hva har den mannen spist? Jeg telte, og sluttet på sju kvalitetsinnlegg inn i boksen fra Pedersen, som skapte den viktige bredden på sin flanke i første omgang, og samtidig holdt sida si rein. Holdt seg klokelig bakover etter pause. Årsbeste.
    Riseth: 8. Helt rå den omgangen han spilte i midtforsvaret, attpåtil med en betent akilles som gjorde at han knapt klarte å løpe. Ut i pausen. En krumtapp og naturlig leder. Strålende.
    Kippe: 7. Solid, sterk og på godt, gammelt nivå. Ikke noe mer å si, bortsett fra at han fikk et helt latterlig gult kort, som vil holde ham utenfor på Lerkendal 16.5. Idiotisk avgjørelse av dommeren.
    PSA: 5. Førsteomgangen på venstreback står til en syltynn 3, andreomgangen til en solid 7. Dermed 5. Er ingen venstreback, og ba vel heller ikke om å få spille der, kan man si.
    Bjørkøy: 5. Tar mye av drittjobben folk ikke legger merke til, og gjør den godt. Men sinker ofte spillet vårt med ballen i beina, og mangler ganske mye tempo. Best når han gjør det enkelt. Pluss for mange involveringer, minus for å somle på oss et par fæle brudd.
    BB Mouelhi: 8. Banens overlegent beste spiller. Eneste jeg finner å trekke litt for er to ballmist uten sikring, en av dem førte til et farlig oppløp fra Viking. Enorm arbeidskapasitet, leser spillet som en gud, takler som en helt, ofrer seg med liv og lemmer og var fire cm unna å score årets mål på Åråsen. Fantastisk kamp av Kiko.
    Brenne: 7. To målgivende og veldig synlig i første omgang. Mest synlig for en iherdig defensiv innsats etter pause. God kamp av Simen, som i dag var sentral i mange av de avgjørende situasjonene der ute. Litt anonym i kvarterene rundt pausen.
    Occean: 3. Får scoringa si, men det var nesten det eneste han fikk til i dag. Så ut til at han gikk helt tom etter 60 minutter, og er oppsiktsvekkende keitete med ballen. Vant nesten ingenting i lufta, og viser manglende fotballforståelse ved plasseringsvalgene sine i mange situasjoner. Mye negativt her nå - beklager - men Ollie var direkte dårlig i dag. Men tross alt en flott scoring.
    Sundgot: 7. God kamp av vår Arild. Herlig Arild-scoring, fordeler spillet som han kan best. God med ball i dag, og en nydelig stuss til Myklebust etter pause. Takke F for at Arild ikke ble solgt før overgangsvinduet stengte.
    Midttun LIE: 7. Trenger vi venstreving? Hæ? Hæ? Hvem mente at denne mannen skulle spille BACK?! En glimrende kamp av Midttun LIE. Kreativ, lur og god med ballen. Ble litt heit da Steinar Pedersen la igjen til ham, umarkert, før pause. Masse gode initiativer, løp og flere flotte innlegg. Våg ikke å la denne mannen spille back igjen, fortsetter han i dette sporet har vi funnet venstrevingen vår.

    -> Myklebust: 4. Godt og aktivt innhopp, men burde absolutt ha satt Sundgots herlige stuss. Håpløs avslutning den gangen.
    ->Bertheussen: 6. Formidabel innsats, med tanke på at halvparten av forumet ikke engang var født sist gang han var skadefri. Jeg ser gjerne mer av Eirik. Sterk og kompromissløs.

    Kanarifansen: 8. Jeg ankom Åråsen seint, og gikk foran et felt som sang på en ny sang. Ingenting er bedre enn det, spesielt ikke når den er kul. Stor innsats i dag!
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • Percy Nilegård
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 5146

    #2
    Opprinnelig skrevet av trigz
    ->Bertheussen: 6. Formidabel innsats, med tanke på at halvparten av forumet ikke engang var født sist gang han var skadefri. Jeg ser gjerne mer av Eirik. Sterk og kompromissløs.
    Var morro å se biffen igjen og han kan gjerne få 7 og av meg. Synes også han virket lettere/tynnere enn vi har sett ham før. Kanskje mer indrefilet av svin nå?
    "Alltid blodsprengt"!
    Fong/Macho

    Even Nordlien

    Kommentar

    • mooph
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 1496

      #3
      Uenig i PSA's 3'er som back. Riktignok ikke med oppover, men hva kan en forvente av en midtstopper. Noen dårlige klareringer, men solid i markering/plassering. Han er veldig god å ha som tredje midtstopper pga hodestyrken. En femmer som back dermed heller det mot en 6. Klart fremskritt.

      JML er GOD som ving, men får det vanskelig som back. Han har da Occen eller Mykle foran seg og dermed er det svært risikabelt å gå på løp. Det tekniske begynner å sitte, bra!

      Grattis biffen, godt innhopp (selv om du blei redda av dommer'n ved en anledning)!

      Occean er en skuffelse (bortsett fra de 25 første min). Ville vel ha bytta'n ut med Essediri etter 10 min i andre.
      Fugla mot nye høyder

      Kommentar

      • kimmern
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2005
        • 1174

        #4
        FAEN at kippe må stå over mot rbk.
        men tilbake til tråden.
        Midt tun lie ble jeg veldig overrasket over, jeg måtte gni meg i øya i 1 omgang da han var KONGE på vingen. Riseth var super den omgangen han spilte. Occean gjør ikke annet enn å score, er veik og treg og taper alt som er i lufta(uten om en gang). mykle har klippekort.. skulle likt å se gundersen istedenfor.

        Kommentar

        • KFL109
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 1958

          #5
          Opprinnelig skrevet av trigz
          Tilgi meg hvis jeg er i overkant ettergivende i det som følger:
          2 åttere og 5 sjuere, med Mouelhi som banens overlegent beste spiller.

          Beskrivelsene satt dog som et skudd - og tilgivelse er en selvfølge!
          Vidar Evje

          Kommentar

          • BennyLem
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 2902

            #6
            Opprinnelig skrevet av KFL109
            2 åttere og 5 sjuere, med Mouelhi som banens overlegent beste spiller.
            Mulig skalaen er logaritmisk?

            Forøvrig synes jeg Meter'n får litt mye tyn, både i denne tråden og ellers. OK, han ble sliten på slutten, men så må han stort sett jobbe over hele banen. Folk husker sikkert han var helt nede på egen dødlinje for å rydde opp i første.

            Mange av ballene han får er også de høye, løse poler'ne som er lett for Ragnvald "Limahl" Soma å heade unna. Forøvrig vant Meter'n en del av disse duellene også, uten at det kom folk på løp rundt.

            Nei, Meter'n gjør en god jobb på en plass han egentlig ikke bør spille på. Scorer, jobber bakover og binder opp Vikings forsvar.
            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

            Kommentar

            • Grusom B
              Generalissimo Bellisimo
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6248

              #7
              Finfint. Vi er enige i det meste her, selv om jeg kanskje synes du er litt krass med førsteomgangen til PSA, og ditto snill med Riseth. For all del, Riseth var bra, og har vel etterhvert bevist at han er det knallkjøpet jeg alltid hevdet han var, men at han skal ha åtte og Midtun Lie sju, det er jeg ikke enig i. Ville byttet om de, Lie var helt spinnvill i går. Flere flotte forseringer både som ving og som back(ekstrem forbedring fra tidligere bataljer), og fortsetter han og Skalle-Per på samme linje som i går er det mange, inklusive undertegnede, som bør begynne å olje inn kamelene sine for litt mer behagelig svelging.

              Håpløst med enda et gult kort til Kippe, som igjen får kort for å være den han er. Synes også det er fullkomment utrolig at ikke Soma fikk rødt kort, soleklar sistemann som han var. Vi kan alle ta oss saftig faen på at Mouelhi ville fått rødt kort bare for å stå i nærheten av tilsvarende situasjoner, men det er vel slik verden har blitt.

              Savner også kommentarer på nevnte Somas hår, som vel er det mest utrolige hårnorge har å by på på herresiden. Fotballverdenen har vel ikke sett dets like siden Waddle og Venison skamferte fotballbanene på 80 og 90-tallet. Nei, da er det bedre å være som meg, uten pannelugg og med ville viker regelmessig barbert ned til millimeterstubber, nettopp med den hensikt å skulle skjule nevnte mangler.

              Occean? 3 er da karakteren man minimum kan få når man scorer, eller hur? Greit nok det, og som du sier fikk han ikke til noe utenom målet. Jeg nevnte dette etter forrige kamp, ute av form er sansynligvis OO seriens dårligste spiller. Teknikk som et halvfullt syltetøyglass(jamfør at dette er et objekt som med stor sansynlighet ikke har teknikk i utgangspunktet, ergo er sammenligningen tuftet på at Occean ikke har teknikk. finurlig, jeg vet) og elendig spilleforståelse. Jeg begynner å miste tålmodigheten med Occean, og mener det bør være ettertrykkelig bevist at Arild(darling) er et mye bedre alternativ på topp.

              Alt i alt var et deilig med seier, og fra der jeg satt(lenestolen til venstre for sofabordet) var det jævla fortjent også. Får bare virkelig håpe at vi tar RBK også, som jo faktisk har vært enda verre enn oss i år. Gjør vi det har vi plutselig hatt en ganske grei seriestart likevel, om man da tar bort kampen mot søpla, og tar hensyn til motstanderne vi har møtt.
              Ni principe ni rey...

              D10S!

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13272

                #8
                Det beste i går synes jeg var Mouheli: Han turte å utfordre, klarte å holde på ballen og fremstod mer som en playmaker enn på lenge. Frustrasjonen over denne mannens uforløste potensial har vært en plage, og jeg hadde nærmest gitt ham opp. La oss håpe han holder nivået.

                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                Forøvrig synes jeg Meter'n får litt mye tyn, både i denne tråden og ellers. OK, han ble sliten på slutten, men så må han stort sett jobbe over hele banen. Folk husker sikkert han var helt nede på egen dødlinje for å rydde opp i første.

                Mange av ballene han får er også de høye, løse poler'ne som er lett for Ragnvald "Limahl" Soma å heade unna. Forøvrig vant Meter'n en del av disse duellene også, uten at det kom folk på løp rundt.

                Nei, Meter'n gjør en god jobb på en plass han egentlig ikke bør spille på. Scorer, jobber bakover og binder opp Vikings forsvar.
                Occean var vel nede og gjorde en bra forsvarsjobb ved et par anledninger, ja. I fjor betød jo det gult kort og frispark til motstanderen, i år gjøres det med litt mer finesse. Å se Ragnvald Limahl som du kaller ham stå ved siden av potteblomsten Danielsen før kampen må falle frisørforeningen tungt for hjertet. Noen burde fortelle Ragnvald at man ikke tar av som en rakett i luftdueller selv om man heller hydrogenperoksid i håret.

                Opprinnelig skrevet av Grusom B
                Lie var helt spinnvill i går. Flere flotte forseringer både som ving og som back(ekstrem forbedring fra tidligere bataljer), og fortsetter han og Skalle-Per på samme linje som i går er det mange, inklusive undertegnede, som bør begynne å olje inn kamelene sine for litt mer behagelig svelging.
                Jeg registrerer at Midttun-Magi og Pedersen har tatt kritikken til etterretning. Kamelburgerne ligger klare i kjøleskapet til RBK kampen. Bra innsats og offensiv instilling på begge i dag.
                Last edited by reka; 06.05.2008, 08:44.

                Kommentar

                • BennyLem
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 2902

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av reka
                  Occean var vel nede og gjorde en bra forsvarsjobb ved et par anledninger, ja. I fjor betød jo det gult kort og frispark til motstanderen, i år gjøres det med litt mer finesse.
                  Enig at det gjøres bedre av Meter'n i år, men det tapper for mye krefter. Gjør at han fort går tom. Vi trenger noen som har litt energi mot slutten for å utfordre en-mot-en og punktere kampen.

                  Opprinnelig skrevet av reka
                  Å se Ragnvald Limahl som du kaller ham stå ved siden av potteblomsten Danielsen før kampen må falle frisørforeningen tungt for hjertet. Noen burde fortelle Ragnvald at man ikke tar av som en rakett i luftdueller selv om man heller hydrogenperoksid i håret.
                  Skammelig sveis. Denne varianten ble stort sett benyttet av 14-år gamle bygdegutter på Norway Cup-tur på åttitallet. Sveisen var utrolig noldus den gang, og den er enda teitere nå. Og så på en voksen mann da! Han burde starte hver kamp med gult kort pga. usportslig utseende. Jævla forvirrende å gå opp i hodeduell mot en mopp.
                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3404

                    #10
                    Tror nok Tom hadde byttet ut Occean i andre omgang når han gikk tom for krefter, men med både Kippe og Riseth byttet ut med skader og SP som tar telling tror jeg ikke han turde.

                    Er enig i at OO for vel mye pes for andreomgangen sin. PSA blir flyttet rundt på tre plasser i løpet av kampen, og vi holder fortsatt nullen er sterkt. man kan ikke forvente at en midtstopper med et høyrebein skal varte opp med innlegg fra venstre backen.

                    Deilig å se Biffen tilbake. Han ryddet unna i stor stil.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • iL
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 10771

                      #11
                      Synes du er 1 karakter for snill på omtrent alle spillerene, men er jo lett det når man er i det humøret vi er i nå.

                      Ellers; Midtun Lie spille venstreving! Han var strålende!
                      Kanarifugla flyr høyt i år!

                      Kommentar

                      • fjacob82
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 1507

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av MortenA
                        Tror nok Tom hadde byttet ut Occean i andre omgang når han gikk tom for krefter, men med både Kippe og Riseth byttet ut med skader og SP som tar telling tror jeg ikke han turde.

                        Er enig i at OO for vel mye pes for andreomgangen sin. PSA blir flyttet rundt på tre plasser i løpet av kampen, og vi holder fortsatt nullen er sterkt. man kan ikke forvente at en midtstopper med et høyrebein skal varte opp med innlegg fra venstre backen.

                        Deilig å se Biffen tilbake. Han ryddet unna i stor stil.
                        Kjempedeilig nok en gang å lese karakterboka di trigz. En av høydepunktene å sitte på jobb og lese denne. :-)
                        Enig i det meste, men syntes Occean fortjener bedre enn 3'er.

                        Forøvrig er jeg enig i at jeg tror tom ikke turte å bytte ut Occean pga. eventuelle skader. Både Pedersen og PSA fikk seg vel et par skikkelige trøkker. PSA blei vel liggende litt også.
                        Men skulle gjerne sett Gundersen de siste 10-15min av kampen på topp.
                        Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                        *Brasseberget*

                        Kommentar

                        • krisruds
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2005
                          • 839

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av iL
                          Synes du er 1 karakter for snill på omtrent alle spillerene, men er jo lett det når man er i det humøret vi er i nå.

                          Ellers; Midtun Lie spille venstreving! Han var strålende!
                          Helt enig..

                          Nå er Kippe ute mot RBK, da mener det PSA skal fortsette på backen, så får Eirik beholde plassen sin som stopper. Men da må Vidar bli bra igjen til neste kamp.
                          Hvis ikke så skal Eirik og PSA spille stoppere og Husar på venstre back.
                          Jeg vil beholde JML som venstre kant
                          krisruds medlem av KFL siden 1996


                          OI OI OI nå har vi det morro :)

                          BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                          Kommentar

                          • Henrik
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2006
                            • 2110

                            #14
                            JML er ingen venstreback, men det er heller ikke PSA.

                            Vi har to venstrebacker i troppen. Marius Johnsen og Husar.

                            Kommentar

                            • jerven
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2007
                              • 272

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Henrik
                              JML er ingen venstreback, men det er heller ikke PSA.

                              Vi har to venstrebacker i troppen. Marius Johnsen og Husar.
                              Jeg er helt enig i det du skriver, men nå er vel begge de to venstrebackene du henviser til skadet. Jeg håper Husar er kampklar til kampen i Trondheim, men mener Midttun Lie, Andresen og Pedersen er de beste alternativene på venstre back dersom Husar ikke er skadefri. Jeg tror ikke Søgård spiller høyre back og dermed må Pedersen spille på høyre side. Jeg tror Andresen må spille midtstopper på grunn av Kippes karantene, og dermed står vi igjen med Midttun Lie på venstre back, da jeg regner med at Riise spiller på topp med Arild og Ollie.

                              For å holde meg til temaet for tråden. Karakterboka er god. Jeg mener Brenne var god til å variere mellom å gå innover og utover i banen denne kampen, og bidro til mer bredde i spillet enn det vi har sett før i år. Dette kompenserte for at han hadde PSA bak seg som back, og gjorde jobben lettere for Midttuin Lie på vingen.

                              Kommentar

                              • xeR
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 11206

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Henrik
                                JML er ingen venstreback, men det er heller ikke PSA.

                                Vi har to venstrebacker i troppen. Marius Johnsen og Husar.
                                Husar er vel like mye venstreback som Midttun Lie.
                                Begge er vinger men kan brukes som back. Men potensialet til Husar er større enn Midttun Lie sitt på venstreback.
                                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                Kommentar

                                • Henrik
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2006
                                  • 2110

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av xeR
                                  Husar er vel like mye venstreback som Midttun Lie.
                                  Begge er vinger men kan brukes som back. Men potensialet til Husar er større enn Midttun Lie sitt på venstreback.
                                  Uenig, Husar har alltid vært back (før han kom til LSK og man prøvde å gjøre han om til ving) og jeg syns han har levert best på back. JML derimot har vært en katastrofe på back og en åpenbaring (i går om ikke annet på vingen.

                                  Kommentar

                                  • mooph
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 1496

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Henrik
                                    Husar har alltid vært back (før han kom til LSK og man prøvde å gjøre han om til ving) og jeg syns han har levert best på back. JML derimot har vært en katastrofe på back og en åpenbaring (i går om ikke annet på vingen.
                                    Husár er ikke god nok bakover til å spille back. Plasseringssvak og svak i dueller (minner i grunn om Stefanutto de første par årene). I tillegg vil han ha raid som gjør at en må ha en ving med defensive kvaliteter for å dekke opp. Husár på venstraback vil altså gjøre JML dårligere som ving.
                                    Med PSA som back vil JML slippe defensivt ansvar (en høyrebeint midtstopper som venstreback bør helst forbli der nede) og dermed konse fullt og helt om offensive løp.

                                    En MJ i form hadde gjort seg, sukk.
                                    Fugla mot nye høyder

                                    Kommentar

                                    • Henrik
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2006
                                      • 2110

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av mooph
                                      Husár er ikke god nok bakover til å spille back. Plasseringssvak og svak i dueller (minner i grunn om Stefanutto de første par årene). I tillegg vil han ha raid som gjør at en må ha en ving med defensive kvaliteter for å dekke opp. Husár på venstraback vil altså gjøre JML dårligere som ving.
                                      Med PSA som back vil JML slippe defensivt ansvar (en høyrebeint midtstopper som venstreback bør helst forbli der nede) og dermed konse fullt og helt om offensive løp.

                                      En MJ i form hadde gjort seg, sukk.
                                      At Husar har svakheter plasseringsmessig er nok alle enig i, men ut fra det jeg så i treningskampene i vinter virker det som om det blir overdrevet her på forumet. Gi mannen tillitt, så tror jeg han vil utvikle seg til å bli den ledende backen i TL.

                                      Denn tillitten har vi nå en strålende mulighet til å gi han siden vi ikke har andre venstrebacker. De to som har fått prøve seg der (JML og PSA) har begge vist seg som vandrende skandaler på den plassen, og Husar skal gjøre mye galt før han blir like dårlig...

                                      Kommentar

                                      • Øyvind
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2006
                                        • 292

                                        #20
                                        Må bare få komme med min hyllest til JML, han var strålende! For meg var han dagens beste. I tillegg vil jeg si det er utrolig at Occean ikke blir bytta ut mot slutten. Det er jo helt tydelig fra det 75 min at han ikke har en dritt å gi. Men, men ok. I forhold til JML sa han jo tydelig fra om i dag at vi kan spare de pengene folk mener vi skal bruke på ving.

                                        Når det gjelder Kiko er jeg for all del enig i at han var god. Men fra mitt hoppende perspektiv skal han ha trekk for to farlige balltap, samt at jeg synes han har en litt for stor tendens til å vende mot eget mål. Framover, Framover! Kan jo være at han vurderer det mer hensiktsmessig med en støttepassning, men jeg bare nevner det.

                                        Kommentar

                                        Working...