Kanari-Fansen og politiet uenige

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

    Kanari-Fansen og politiet uenige

    Kanari-Fansen har i samråd med LSK de to siste årene fått politiet til å holde organiserte RBK-supportere utenfor bykjernen av Lillestrøm. I år blir det annerledes...

    Politiet vil i år godta Kjernens ønske om å få ha vorspiel på Baklomma Pub, som ligger kun 70 meter unna Martins. Dette betyr de minibanker på deling, gatekjøkken på deling, og ikke minst betyr dette at vegen til problemer og slåsskamper blir svært kort.
    De siste gangene KFL og Kjernen har festet sammen, har det uten unntak alltid vært noen som har røket i tottene på hverandre, og det skal bli spennende å se hvordan politiet denne gang ønsker å løse dette problemet.

    For hvis det går greit på pubbene, hva med Alexander Kiellandsgate?

    Vi snakker rivalisering fra mange år tilbake, og for mange er dette oppgjøret et virkelig hatoppgjør. Derfor er det vanskelig for oss å forstå at politiet denne gang tillater det de gjør.


    Samtidig så befester Baklomma sin posisjon som en pub som ikke vil leve lenge i Lillestrøm. Jeg trodde det holdt når bartenderen gikk med VIF-artikler. Men neida, de vil gi oss enda flere grunner til å gå konkurs. Vi kan vel ikke nekte de å gå konkurs, kan vi vel?

    Uansett, vi oppfordrer alle LSK-supportere til å holde hodet høyt hevet, og ikke la seg rive med dersom trønderene begynner å bli ufine i språket sitt.

    Politiet har sagt det skal være null-toleranse med berusede mennesker og slåssing/knuffing.

    Så folkens, la Kanari-fylla vente til en annen gang.

    Med ønske om god kamp og seier.

    Petter W Olafsson
    Leder, Kanari-Fansen Lillestrøm
  • Vestfold Kanaris
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Oct 2004
    • 4583

    #2
    jaja, var lite aktuelt å ta turen innom "baklomma pub" når jeg hørte eieren gikk med vif drakt. Blir vel ingen kø der av kanaris i framtida etter dette heller vil jeg tro... :lol:
    LOUD
    PROUD
    ULTRA

    Kommentar

    • CocaJerry
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 2532

      #3
      Ja dette skal bli spennende :lol:

      Kommentar

      • Vestfold Kanaris
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Oct 2004
        • 4583

        #4
        hehe... noen som er med på en øl på baklomma? :lol: :lol: :lol:
        LOUD
        PROUD
        ULTRA

        Kommentar

        • veiron
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6267

          #5
          Jeg oppfordrer ALLE til å spre følgende budskap til alle dere kjenner: hold dere langt unna Baklomma Pub!
          De svina skal ikke få lov å holde på i vårt kjære Lillestrøm! Hvor dum er du når du flyr rundt med vif-drakt på en nystarta pub i Lillestrøm? Hva vil du oppnå da?
          Egentlig burde tullingen hatt juling... Selv om ikke vold er en løsning, så er det måte på provokasjon.

          Jeg har allerede fått flere til å aldri sette sin fot innafor det hølet etter at jeg fortalte om den "sympatiske" bartenderen.

          Kommentar

          • Latvijan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2005
            • 360

            #6
            Min oppfordring til alle LSK-fans er: ha lav terskel for hva dere finner dere i fra trønderne! I Lillestrøm skal vi ikke finne oss i noe som helst!!!

            Trøndere hører hjemme i Trønderlag, IKKE i Lillestrøm!

            Kommentar

            • Leif A
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 3962

              #7
              Min oppfordring til Kanari-fans er å gjøre det dere kan for å unngå bråk med RBK-supportere. Når det går an å feste på Kick sammen med Start-supportere, så bør det vel være mulig å gjøre en innsats for ikke å få et dårlig rykte for slåssing?
              Å feste sammen med Kjernen er uansett ikke aktuelt.

              Trøndere hører hjemme i Trønderlag, IKKE i Lillestrøm!
              Hva da med Kanari-fans som reiser til bortekamper?

              Forøvrig tar jeg oppfordringen om å spre budskapet om Baklomma til alle jeg treffer.
              Knurr...

              Kommentar

              • veiron
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6267

                #8
                Opprinnelig skrevet av Latvijan
                Min oppfordring til alle LSK-fans er: ha lav terskel for hva dere finner dere i fra trønderne! I Lillestrøm skal vi ikke finne oss i noe som helst!!!

                Trøndere hører hjemme i Trønderlag, IKKE i Lillestrøm!
                Nå må vi ikke overdrive her da. Jeg er enig i at vi ikke skal finne oss i for mye når de er gjester i vår by, men ikke ta helt av. Få trøndere er noen svin egentlig, og jeg tror de færreste av dem er ute etter kvalm.

                Kommentar

                • gj
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3359

                  #9
                  Jeg hater Rosenborg mer enn Vålerenga.
                  Men jeg er fremdeles ingen slåsskjempe.

                  Kommentar

                  • iL
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 10771

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                    Min oppfordring til Kanari-fans er å gjøre det dere kan for å unngå bråk med RBK-supportere. Når det går an å feste på Kick sammen med Start-supportere, så bør det vel være mulig å gjøre en innsats for ikke å få et dårlig rykte for slåssing?
                    Å feste sammen med Kjernen er uansett ikke aktuelt.

                    Trøndere hører hjemme i Trønderlag, IKKE i Lillestrøm!
                    Hva da med Kanari-fans som reiser til bortekamper?

                    Forøvrig tar jeg oppfordringen om å spre budskapet om Baklomma til alle jeg treffer.
                    Kanaris går godt sammen med de fleste lag, utenom penga, bønda og bartene. (vif,rbk,hamkam)

                    Dette er da viden kjent?
                    Kanarifugla flyr høyt i år!

                    Kommentar

                    • Fridtjof
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2005
                      • 2120

                      #11
                      Uansett hva dere gjør, så hold hodet hevet. Å be folk ha lav terskel for toleranse er latterlig. Til tross for at trøndere gjerne heier på Rosenborg er de genrell veldig hyggelige.

                      At trøndere hører hjemme i trøndelag og ikke på Lillestrøm er bare teit å si. Hvor mange flere Lillestrømlinger trur du ikke det er som bor og ferdes til daglig i Trondheim enn vice versa?
                      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                      Kommentar

                      • Latvijan
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2005
                        • 360

                        #12
                        Jeg ble kanskje litt ivrig... så det må jeg beklage!
                        Skal prøve å justere meg litt: Det jeg mener er at det er en dum ide at Lillestrøm sentrum fylles opp med RBK-fans, det bli ikke helt det samme som når vi er i Trondheim... fordi Lillestrøm er en liten by å det vil være umulig for folk å komme seg til Åråsen uten at kanaris og trøndere havner oppå hverandre.

                        Kampen går seint på kvelden å det er vel ingen som tviler på at mange vil ha et høyt alkohol-inntak? Da blir det jo fort en del "situasjoner"!

                        Jeg ønsker ikke å oppfordre til bråk, men jeg mener at folk ikke skal finne seg i noe tull fra RBK-fans midt i sentrum av Tom Lund's by!

                        Kommentar

                        • King_Raymond
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 4987

                          #13
                          Hvis man har mulighet til å denge en trønder så skal man ikke la den muligheten gå fra seg mener nå jeg da :wink:
                          Ultras Felt C Lillestrøm

                          Kommentar

                          • veiron
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6267

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                            Hvis man har mulighet til å denge en trønder så skal man ikke la den muligheten gå fra seg mener nå jeg da :wink:
                            Det må vel være en liten jente for din del da eller??

                            8)

                            Kommentar

                            • Ketil Cantona
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6813

                              #15
                              Man må kunne lukke ørene og spare seg og klubben for unødig pepper. Hadde vært annerledes hvis det var snakk om Hannes, men trøndere er stort sett ok mennesker. De er så dumme at de ikke skjønner det selv. Be cool, be raw, be a winner!

                              Kommentar

                              • pondus73
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2004
                                • 612

                                #16
                                Jeg er sikkert naiv og dum, men jeg blir like sjokkert, irritert og frustrert hver gang jeg hører snakk om at det kan bli bråk fordi supportere skal ha tilholdsted i nærheten av hverandre!!

                                Har folk så lite kontroll på seg selv at de tror de kan ende opp i voldelig klammeri med andre supportere så får de holde seg hjemme og se på web-tv. For det eneste en supporter skal gjøre er å støtte laget sitt og det gjør man faen meg ikke med å banke opp folk som heier på feil lag eller er breial i kjeften!!!!!

                                Selv så hater jeg rævbk og søpla mer enn mange, men jeg ser aldri noen grunn til å skulle oppfordre til vold eller drittslenging som kan provosere laverestående individer fra plata eller som har bart.

                                SKJERPINGS FOLKENS!!!!!

                                En fotballkamp kjempes på fotballbanen og supporterne kjemper på tribunene. De som ikke synes at dette er noe for dem burde kanskje finne på noe annet å gjøre???!!!!!!

                                Dette er bare min mening, men jeg tar aldri feil
                                ------eLSKe-------

                                Kommentar

                                • Ketil Cantona
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6813

                                  #17
                                  Godt sagt Pondus73

                                  Kommentar

                                  • King_Raymond
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 4987

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av veiron
                                    Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                    Hvis man har mulighet til å denge en trønder så skal man ikke la den muligheten gå fra seg mener nå jeg da :wink:
                                    Det må vel være en liten jente for din del da eller??

                                    8)
                                    Helt klart. Har det mest i kjeften så hvis det går en 8 år gammel trønder jente med downs foran meg så er det ikke umulig at jeg spenner bein på henne :wink:
                                    Ultras Felt C Lillestrøm

                                    Kommentar

                                    • bøllefrø
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2004
                                      • 462

                                      #19
                                      Jeg har heller aldri følt behovet for å være voldelig mot andre lags supportere (OK, har kjent trangen noen ganger etter sure tap, men det er aldri en option å klinke til noen e.l.)

                                      Det er flere andre og bedre måter å ta dem på. Synge dem ut. Spille dem ut på banen. Oppføre sefg bra. Støtte laget i 90 minutter. etc. etc.
                                      ¨
                                      Forresten til dere som har vært med lenge; husker dere da vi sto under TV-tårnet (kanskje i 88 eller 89?) og det kom alltid 30-40 bartemenn i hvite russedresser og det værste var at de ikke sang engang... de hadde med seg en ghettoblaster med den derre ræva rbk-sangen. DET er dårlige fans det!

                                      Sånne behøver vi ikke vurdere å daske engang... de er rett og slett langt under oss! bare la dem drite seg ut i hjembrenttåka si!

                                      Kommentar

                                      Working...
                                      😀
                                      😂
                                      🥰
                                      😘
                                      🤢
                                      😎
                                      😞
                                      😡
                                      👍
                                      👎