Treninga lørdag 30. april

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3186

    Treninga lørdag 30. april

    Til de som har venta i lengsel og spenning på dette referatet, så var treninga i dag først 1830-2000 på Åråsen, som en prøve på flomlysforholda under kampen i morra. Det gjorde ikke store forskjellen å ha treninga på denne tida, siden sola skinte vakkert ned på den halvdelen av banen som er nærmest gamle sitta. Flomlyset sto på, men rakk ikke ned til grasmatta så det kunne merkes.

    De som trente var seksten utespillere og keeperne Müller og Misund. Jansen, Mato (som ifølge RB sitter på benken i morra) og de to afrikanerne trente med rekruttene på kunstgraset på formiddagen.

    Strand, Kippe og Hauge er som kjent ute med skader. Magnus Myklebust deltok for fullt, det samme gjorde David (som håper på disp fra NFF fra rotet en viss gammel LSK-stopper har stelt i stand). Daniel Jungwirth fra Bayern München (som i dag knuste Kaiserslautern 4-0 og vant den tyske ligaen) trener med Fugla, men jeg fikk ikke noe spesielt inntrykk av ham av det vesle jeg så i dag. Som vanlig trener Rösler laget før kampdagen med oppvarming, hurtighet, ballmottak, avslutninger, samt formasjonstrening med den antatte 11'ern.

    På treninga i dag øvde Rösler 11'ern i kollektivt spill, valg av posisjoner og presshøyde defensivt, og omslag til angrep raskest mulig når ballen vinnes, både i bakerste ledd og på midtbanen. Mitt inntrykk er at Mifsud nå på en helt annen måte enn i fjor og i vinter er blitt en av gutta, og finner plassen sin i laget så Rösler er veldig fornøyd. Rösler var også mer fornøyd med Sasa enn det har vært grunn til tidligere.

    11'ern så ut til bli slik som satt opp i RB i dag:

    Müller
    Andersson Andresen Rambekk Stefanutto
    Søgård Wehrman Korén Radulovic
    Mifsud Sundgot

    (med "diamant" på midtbanen: Kasey bak og Robbie foran)

    Shane får dermed tillit på VB, og Rambekk som stopper. Jeg tror det kan være bedre enn å flytte Christoffer over på VB og sette inn Winsnes på HB, slik Fugla endte med å spille den skandaledømte kampen mot Viking, der tre mann spilte på uvante plasser. Rambekk (og Müller) har gode minner fra Odds kamp mot RBK i fjor (3-0), vær snill å gjenta den !

    På spissplass har vi gode erstattere i Powell og Myklebust. Jeg er mer usikker på innbytterne bak og på midtbanen, der Winsnes er vår eneste bakerst (hvis Powell ikke må spille stopper igjen), og Mato og Jimmy (og Winsnes) på midten. Selv om jeg har forsvart Winsnes mot den mest ubalanserte kritikken i fjor, vil jeg helst ikke se ham på backplass, iallfall ikke når Chris er disponibel.

    På avslutningene var som vanlig Powell god, men variabel, det samme gjelder Sundgot, som er litt mindre variabel, men heller ikke har de samme praktskuddene som Powell har - på trening. En som også har praktskudd, ikke bare mot Viking, men også på dagens trening, var Robbie Korén.

    gilbert

    som av og til tenker tilbake på den gangen for mange, mange år siden jeg ikke fulgte med i fotballen, og ikke beit negler til langt oppå albuen hele helga, helt til Fugla hadde spilt ferdig og enten vunnet, fått uavgjort eller ødelagt hele neste uke for meg. Men ville jeg unnvært dette, etter at jeg først ble bitt ? Nei.
  • Ketil Cantona
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6813

    #2
    Takk for nok et kjempe innlegg. Begynner å glede meg så jævlig, reiser til Åråsen tidlig i morgen!! Ses på puben

    Kommentar

    • Vegar Hjermundrud
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2003
      • 423

      #3
      Opprinnelig skrevet av Paddis
      Takk for nok et kjempe innlegg. Begynner å glede meg så jævlig, reiser til Åråsen tidlig i morgen!! Ses på puben
      Dette er det faktisk mulig å lære noe av, Gilbert! Takk for glimrende rapporter!
      Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

      Kommentar

      Working...
      😀
      😂
      🥰
      😘
      🤢
      😎
      😞
      😡
      👍
      👎