Hvor arrogant kan Fjørtoft bli?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jan Banan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2004
    • 809

    Hvor arrogant kan Fjørtoft bli?

    Tror vi nærmer oss den grensa i dette intervjuet med VG-TV i dag.



    Er det helt UMULIG for mannen å si noe som helst positivt om Nordlie, eller å i det hele tatt være LITT ydmyk?

    "-Hva synes du om jobben Nordlie har gjort i løpet av et og et halvt år som trener?"

    "-Nå prater du ikke til fotball-eksperten, og jeg vil ikke begynne å betrakte hva andre gjør. Jeg er manager i LSK og forholder meg til de som har valgt å bli med videre."

    Hadde det vært så JÆVLIG vanskelig å si at han synes det var fantastisk med cupgull i fjor og at han nå tok en voksen avgjørelse på bakgrunn av manglende resultater?

    Se forøvrig også resten av intervjuet, dette var kun et eksempel.
    - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

    Stuart Baxter har forstått det.
  • CFD
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 2319

    #2
    Hva skulle han ha sagt?

    Sier han at Nordlie gjorde en god jobb så kommer det sikkert i avisene "Fjørtoft uenig med styre sin besluttning å la Nordlie gå"

    Sier han han at Nordlie gjorde en dårlig jobb så kommer nok denne overskriften: "Fjørtoft mener Nordlie har gjort en dårlig jobb. Alt om maktkampen på Åråsen"
    Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

    Kommentar

    • Jan Banan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2004
      • 809

      #3
      Opprinnelig skrevet av CFD
      Hva skulle han ha sagt?
      Jeg skrev et eksempel på hva han kunne ha sagt.
      - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

      Stuart Baxter har forstått det.

      Kommentar

      • arni
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Aug 2007
        • 109

        #4
        Det er Jan Åge som skulle gått av.. Maksyke f.....

        Kommentar

        • Kjelstad
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2007
          • 352

          #5
          Opprinnelig skrevet av arni
          Det er Jan Åge som skulle gått av.. Maksyke f.....
          Tror nok heller det er noen i styret o.l. som bør vurdere sin posisjon i LSK også. Hva har de gjort for å gjøre LSK til et topplag? Sparket to trenere? Kjøpt feil spillere? Latt LSK drite seg ut i media. Alle innad i LSK bør vurdere sin egen posisjon!
          -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

          Kommentar

          • Stan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2006
            • 1075

            #6
            JÅF hevder også han gjerne kunne ha gått ned noen kilo i all jobben med å få klubben på rett spor. Hva med å kutte ut TV3 opplegget?

            Kommentar

            • jmfurz
              Juniormedlem
              Bøffel
              • Oct 2005
              • 24

              #7
              Ydmykhet er ikke i vokabularet...

              Opprinnelig skrevet av Jan Banan
              Er det helt UMULIG for mannen å si noe som helst positivt om Nordlie, eller å i det hele tatt være LITT ydmyk?
              Selv LITT ytmykhet er for urimelig mye forlangt av en sunnmøring.

              Fjøra's kommentarer i etterkant er IKKE storhet, men han får stå fram som det han er. Det var helt klart en fundamental uenighet i bunn her som det uansett ikke går an å ha på ledersiden i en bedrift.

              Sikkert som fjøra som ble til ti brushaner om at det gikk på verdier som behandling av mennesker og treningsintensitet bl.a. TN lot seg tydeligvis ikke lede fram til kompromiss på det, men det får da være måte på hovering...

              Måtte nok bli slik at TN går og ikke sjefen da...
              Lystig, Smart og Kul - da er du kanarifugl...

              Kommentar

              • Ketil Cantona
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6813

                #8
                Hvorfor hele tiden skyte Fjøra...?

                Er det Fjøra`s skyld at LSK taper kamper og spiller helt elendig fotball...

                Kommentar

                • Stan
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2006
                  • 1075

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Paddis
                  Hvorfor hele tiden skyte Fjøra...?

                  Er det Fjøra`s skyld at LSK taper kamper og spiller helt elendig fotball...
                  Hvis man skal ta det TN sier for god fisk, så har han også en del av skylda.

                  Kommentar

                  • MoBee
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2004
                    • 958

                    #10
                    Og det gjør jeg ikke...

                    Syns egentlig fjøra ikke gjør så mye galt her, når jeg vet at han aldri kommenterer slike ting.

                    Kommentar

                    • Hamburg & Kanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 3006

                      #11
                      Helt enig. Fjørtoft opptrer saklig og korrekt. De fleste som er ute etter å kritisere han nå, er typisk de som aldri har likt han. Nå har de sjansen.

                      Heldigvis har mannen en nokså sterk psyke. Det er også derfor han er leder.
                      LSK Norges beste lag

                      Kommentar

                      • MoBee
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2004
                        • 958

                        #12
                        Håper ikke dette forumet å blir til en heksejakt på JÅF. Det spillerne sier til nrk i dag (sjekk nyhetstråden) sier meg at dette ikke handler om JÅF of TN men mest om spillerne og TN. Time vil shåv, men jeg tror så inni granskauen at spillerne og lsk som klubb ble lei av å bli kjeftet på hele tiden. Slikt er greit å takle i medgag, men i motgang blir det bare dumt.

                        Kommentar

                        • Awfuls
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Mar 2006
                          • 138

                          #13
                          Min mening

                          sitterer vg

                          Personlig mener jeg at Jan Åge har gjort en bra jobb. Vi kommer til å backe ham videre, sier talsmann for Kanarifansen, Jan E. Jensen, til VG Nett.


                          min personlige mening er at noen spillere som burte gå langt inni sitt hjerte og virkelig føle om det dunker for lsk og om de virkelig tør og blø for drakta.

                          men over til fjøra syntes seriøst han burte gå også.
                          min konklusjon er at minst like mye ansvar av lsk sine prestasjoner ligger på fjøra sine skuldre og tror faktisk lsk hadde hatt bra av og bli kvitt fjøra også.

                          men syntes også det var riktig at nordli var voksen nok til og gå selv da.

                          men vi får se hvor Voksen fjøra er nå.
                          Fugla forever... eLSKer

                          Kommentar

                          • MoBee
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2004
                            • 958

                            #14
                            Jeg ser ikke heeeelt hvorfor Fjøra skal gå, jeg. Det siste halvannet året har vært mye slik tror jeg: http://www.dagbladet.no/sport/2008/05/29/536688.html

                            Jeg har tro på Fjøra, og jo mer jeg tenker på det nå, jo mindre tro har jeg på Nordlie. Jeg var i tvil til i dag egentlig men jeg tror det er slik jeg har sett for meg hele veien. JA til Lsk med Fjøra! Styret derimot må se seg selv i speilet... (Og spillerne...)

                            Kommentar

                            • Awfuls
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Mar 2006
                              • 138

                              #15
                              tror nok vi mister noen kfl medlemmer med dette tullet.

                              Hei lurer bare på en ting.

                              nordlie er borte fjøra er her. noen som tror fjøra legger sin hatt og går?

                              og en ting til tror kanskje vi mister en del ihugga fans pga styret sin håndtering av diverse ting i det siste og denne saken som styret burte kanskje snakket med partene før det eventuelt gikk ut i media og alle som har øyer kan jo se at fjøra/nordlie ikke er på talefot.

                              er veldig skuffet over håndteringen av det meste lsk har gjort i år.

                              men mest over at styret ikke tar mere ansvar en de gjør.
                              Fugla forever... eLSKer

                              Kommentar

                              • andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

                                #16
                                Det blir på en måte litt historielöst å legge skylda på Fjöra.
                                Nordlie har jo gått på akkord med sine overordnede/spillerne i så og si hver klubb han har värt i. Historien gjentar seg, og ting tyder vel på at TN er problemet, da samme scenario utspiller seg overalt hvor han tar en trenerjobb.
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                Kommentar

                                • Dommeren
                                  -AaFK-supporter-
                                  Bøffelpromp
                                  • May 2008
                                  • 15

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av CFD
                                  Hva skulle han ha sagt?

                                  Sier han at Nordlie gjorde en god jobb så kommer det sikkert i avisene "Fjørtoft uenig med styre sin besluttning å la Nordlie gå"

                                  Sier han han at Nordlie gjorde en dårlig jobb så kommer nok denne overskriften: "Fjørtoft mener Nordlie har gjort en dårlig jobb. Alt om maktkampen på Åråsen"
                                  Han kunne valgt en lav profil og ikke sagt noe. Det ville vært det beste for alle parter. Akurat i denne situasjonen rett etter Nordlies pressekonferanse burde han vært såpass ydmyk å holdt kjeft.

                                  I Dagbladet sier altså Fjørtoft følgende:

                                  - Vi er helt uenige om hvordan man skal behandle mennesker i en fotballgruppe. Vi er fundamentalt uenige om hvordan vi skal ha intesiteten både på trening og utenfor banen, sa LSK-manageren til Dagsrevyen på NRK i kveld.

                                  For sosiale antenner er det Fjørtoft er best utstyrt med, tror han, men tar grundig feil. Fjørtoft mangler det grunnleggende i empati - nemlig finfølelse.

                                  Da han skulle forklare at han selv fortsetter i jobben, lå det en klar brodd i forklaringen:

                                  - Jeg velger å ikke trekke meg, fordi et skip som er i ferd med å gå ned hopper man ikke av fra. Da blir man stående, sa Fjørtoft.

                                  Jan Åge Fjørtoft angriper altså Tom Nordlies menneskebehandling og anklager indirekte treneren for å hoppe av et synkende skip.

                                  Selvinnsikt og selvkritikk er mangelvare hos den arrogante Gurskingen.

                                  Dette viser jo bare at feil mann forlater LSK! Dette synet deles også blant 75% av befolkningen i følge VG: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=195661

                                  Les Esten O. Sæter sitt innlegg i Dagbladet - det er ord å bli klok av!
                                  Derfor gråter klovnen
                                  En meget bra analyse av situasjonen der hele Lillestrøm apparatet får passet påskrevet, inklusiv Kanarifansen.
                                  AaFK-Supporter, men ikke medlem av Stormen. Medlem av Fredagsklubben - Speakers Corner!

                                  Kommentar

                                  • Dommeren
                                    -AaFK-supporter-
                                    Bøffelpromp
                                    • May 2008
                                    • 15

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Awfuls
                                    Hei lurer bare på en ting.

                                    Nordlie er borte fjøra er her. noen som tror fjøra legger sin hatt og går?
                                    Have you ever danced with a devil in the pale of night?

                                    Tror du en såpass arrogant herremann som Jan Åge Fjørtoft har selvkritikk og selvinnsikt nok, til å vite at sin besøkelsestid er over?
                                    AaFK-Supporter, men ikke medlem av Stormen. Medlem av Fredagsklubben - Speakers Corner!

                                    Kommentar

                                    • xwiick
                                      Juniormedlem
                                      Bøffelpromp
                                      • Apr 2008
                                      • 12

                                      #19
                                      enig..

                                      Aldri likt Fjøra, kommer aldri til å like han! Fjøra skulle gått eller tatt en pause på noen uker for å se om tom greier seg bedre uten ham!

                                      altid likt tom, og kommer ikke til å like han noe mindre nå!

                                      vekk med Fjøra og ta tilbake tom

                                      Kommentar

                                      • mr.Jordbakke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3845

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Awfuls
                                        ...og en ting til tror kanskje vi mister en del ihugga fans pga styret sin håndtering av diverse ting i det siste og denne saken som styret burte kanskje snakket med partene før det eventuelt gikk ut i media og alle som har øyer kan jo se at fjøra/nordlie ikke er på talefot.

                                        er veldig skuffet over håndteringen av det meste lsk har gjort i år.

                                        men mest over at styret ikke tar mere ansvar en de gjør.
                                        Da spør jeg meg selv hvor ihugga supporter man er hvis man melder seg ut av KFL fordi man er misfornøyd med styret i LSK og prosessene rundt Nordlies avgang. Hallo? En ihugga supporter vil alltid være der, uansett. De som melder seg ut av KFL nå vil neppe bli savnet...
                                        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                        Mvh
                                        Mr.Jordbakke

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎