Juni 2008

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #21
    Nettavisen

    - Vi er ikke gode nok


    SLITER: Simen Brenne innrømmer at Lillestrøm sliter etter at de tapte 1-0 borte mot Bodø/Glimt. Foto: Bjørn Erik Rygg Lunde/Scanpix

    Simen Brenne innrømmer at Lillestrøm sliter om dagen.

    Av Knut Storvik

    Etter nok et tap, synes den tidligere landslagsspilleren, Simen Brenne, at det er tøft å være LSK-spiller om dagen. Det er lite som fungerer, mandagens framføring mot Bodø/Glimt var en fortsettelse av «krisen» i Lillestrøm.
    - Det er jo samme stamme som fjorårets gode lag som spiller, så jeg forstår ikke hvorfor vi spiller så dårlig i år, nå er vi rett og slett for dårlige, sier Brenne.

    Ingen Nordlie-effekt
    Det hjalp ikke mye at Tom Nordlie trakk seg fra Åråsen i forrige uke, kampen mot Glimt viste et lag blottet for selvtillit og Lillestrøm skapte knapt en sjanse. Det er ingen enkeltspillere som har blitt så mye dårligere, det går mer på lagmessige relasjoner mener Brenne.
    - Det hjelper ikke å bytte trener når vi spiller som vi gjør. Vi finner ikke hverandre, det virker som vi ikke har noen plan i spillet, sier Brenne.
    For sin egen del har den siste tiden og det store mediekjøret vært slitsom for Brenne. Han merker det, og samtidig er det ekstra tungt når det går så dårlig ute på banen.
    - Vi sliter litt i hodet, vi merker at mye går imot oss for tiden, sier Brenne.
    Lillestrøm har nå seks poeng på ni kamper, og ligger utsatt til på tabellen når 9 av 26 kamper er ferdigspilt. Neste kamp møter de laget som ligger foran de på tabellen, Aalesund, på Åråsen.
    - Det skal være tre poeng til oss, og det blir en utrolig viktig kamp for oss, sier Brenne.
    Kan vi begynne å snakke om Ísekspoengerskamper» nå?
    - Ja, det begynner å se mørkt ut nå, kampen mot Aalesund blir meget viktig, selv om det er tidlig i sesongen, sier Brenne.

    Tapte kampen i boksen
    - Vi taper kampen i boksen i dag, sier trener for Lillestrøm, Erland Johnsen
    Johnsen var fornøyd med første omgangen, der Lillestrøm skapte trykk og slapp ikke Glimt til. På målet mente han de kunne klarert ballen fire – fem ganger.
    - Det er utrolig dårlig at vi ikke klarer å få den ballen ut, sier Johnsen.
    - Er det krise i Lillestrøm om dagen?
    - Jeg synes vi er god i første, men vi detter dessverre ned i andre. Første omgang viste at vi er på riktig vei, men krise vil jeg ikke kalle det enda, sier Johnsen.

    Gundersen burde scoret
    Selv om Lillestrøm ikke skapte all verden mot Glimt, hadde Tore Andreas Gundersen en gylden mulighet i det 61. minutt. Jon Midttun Lie sendte en fin pasning til Gundersen som kom alene mot mål. Her burde han scoret 1-0 til Lillestrøm, men isteden setter han ballen like utenfor mål.
    - Hadde jeg scoret der, hadde vi nok vunnet, sier Gundersen.
    Istedenfor klinker Trond Olsen inn vinnermålet ikke lenge etterpå, og fører Glimt opp på sølvplass.
    - Vi tar en kamp om gangen, men det er veldig artig å slå et sterkt Lillestrøm-lag. Det er herlig å se at vi kjører på slik vi gjør i andre omgang, sier en fornøyd Glimt trener, Kåre Ingebrigsten.
    Nok en gang scoret Olsen et klassemål, der han skyter alt han har fra sju meter ned i det lengste hjørnet. Et nydelig mål. Kampen var preget av lite sjanser, og mye langt fra Lillestrøm. Høyresiden til Glimt var strålende i denne kampen, med Mounir Hamoud i spissen. Fortsetter det slik kan det bli en meget artig sesong for Glimt, i motsetning til hva alle trodde på forhånd.

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      #22
      RB: Børsen Bodø/Glimt-LSK

      Bodø/Glimt – Lillestrøm 1-0 (0-0)

      Aspmyra.
      Mål: 1-0 (65) Trond Olsen.
      Gult kort: Simen Brenne, Pål Steffen Andresen, Tore Andreas Gundersen, Arild Sundgot, Espen Søgård, LSK.
      Målsjanser: Glimt 4, LSK 2.
      Cornere: Glimt 8, LSK 3.
      Tilskuere: 4.863.
      Stadionstemning: 4
      Kampkarakter: 3


      OTTO FREDRIKSON 5
      Fikk sin Finland-deut i midtuka med en omgang mot Tyrkia. Virket alert og våken i nord og hadde god kontroll og få problemer med Glimts forsøk. Overlistet av Trond Olsens slegge, men trenger ikke å skamme seg for det.

      PÅL STEFFEN ANDRESEN 4
      Plassert på høyreback for å demme opp for Trond Olsens fart. Det trekket fungerte fint for Olsen kom sjelden til dødlinja. Fikk sesongens andre gule kort, og havnet litt oftere i trøbbel utover i matchen. Skadet og mistet det siste kvarteret.

      VIDAR RISETH 3
      Gjorde to store feil i 1. omgang da han mistet ballen til Glimt-spillere, begge gangene slapp han heldig "ut av fengsel". Med i angrep på stort sett alle dødballer uten at han var noen trussel. Rufsete kamp i midtforsvaret med mange feil.

      FRODE KIPPE 5
      Har frontet spillerne i det turbulente trenerbråket, men hadde det litt enklere på Aspmyra. Overlegen i lufta mot lille Brenes og spilte enkelt med gode klareringer. Har en blytung som kaptein når han skal løfte laget ut av myra.

      STEINAR PEDERSEN 4
      Mistet ballen litt for lett i starten da han ble satt under press. Kom bra inn i kampen og slapp aldri Derek rundt seg på yttersida før pause, men fikk større problemer etter hvilen da Sørensen var et aktivum for hjemmelaget.

      SIMEN BRENNE 3
      Høyre kantspiller i 4-4-2 er neppe er hans favorittposisjon. Generelt lite involvert og fikk sitt tredje gule for sesongen for holding før pause. På bakgrunn av gårsdagens kamp bør han spille sentralt eller ikke spille i det hele tatt.

      KHALED MOUELHI 5
      Større krav til arbeidsradius nå som det kun var to sentralt på midten. Utviste et godt overblikk med ballen, og de få gangene han mistet kula var det gjerne fordi ikke medspillerne hang med. Mindre dominant mot slutten.

      ESPEN SØGÅRD 4
      Skulle være ryddegutt på midten, og det ble mest løping i mellom uten altfor mye ballkontakt på Fetsund-gutten. Dekket uansett mye rom for makker Mouelhi, men bidragene med ball ble for få. Anonym hele veien.

      JON MIDTTUN LIE 4
      Flink til å holde kanten og burde fått ballen mer ettersom han ofte var spillbar i gode posisjoner. Kunne gitt LSK en drømmestart, men volleyen hans ble blokkert. Etter en livlig innledning ble han mer og mer borte. Til slutt skiftet ut i det 62. minutt.

      TORE ANDREAS GUNDERSEN 3
      I storform hele uka og fikk sin første start siden serieåpningen. Flink til å holde på ballen, men samarbeidet ikke tett nok på banen med Occean. Litt for langsom i bevegelsene til å komme løs på det raske kunstgressdekket. Burde gitt LSK ledelsen.

      OLIVIER OCCEAN 4
      Da få gangene han brukte rykket sitt, kom han seg løs. Flink til å løpe i dypet og fikk ballen endel ganger, men havnet for langt unna kassa og gjerne også feilvendt med ballen. Luktet ikke scoringer av Occean i nord.

      SUM 11 MANN: 44

      INNBYTTERE

      KARIM ESSEDIRI
      (28 minutter for Midttun Lie). Inn på venstre (!) flanke og fikk ikke brukt innleggsfoten derfra.

      ARILD SUNDGOT
      (19 minutter for Gundersen). Inn for å redde poeng.

      EIRIK BERTHEUSSEN
      (11 minutter for Andresen). Inn da Andresen ble skadet.

      DOMMER

      SVEIN ERIK EDVARTSEN 4
      Er en løs kanon med fløyta, men hadde ingen problemer i en lettdømt førsteomgang. Minus for å legge lista for lavt på gule kort.

      ANALYSEN
      En skjebnekamp for LSK i bunnen, all den tid både Aalesund og Molde foran på tabellen vant denne runden. Og hvilken effekt ville trenerbyttet få? LSK hadde litt vansker med å tilpasse seg det sleipe og raske kunstgressunderlaget, men man fikk oppløftende nok kampens første sjanse ved Jon Midttun Lie. Resten av omgangen ble litt av søvnpille nesten fritt for målsjanser. Riseth ga Glimt et par halvsjanser, mens LSK aldri kom nærmere før pause enn Lies sjanse i det 7. minutt. Man satt med en følelse av at hjemmelaget var litt skarpere i angrepsfasen. Trond Olsen fikk aldri ordentlig muligheten i LSK, typisk da at det var han som sendte eks-klubben nærmere avgrunnen. Og nå er faktisk Lillestrøm virkelig nær Adecco-stupet.

      Vurdert av Per Kristian Torvik og Espen Solbakken

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        #23
        RB


        SKADET: Det er usikkert om Pål Steffen Andresen spiller mer før fotballpausen. FOTO: GEIR EGIL SKOG

        Hjem med to skader

        ÅRÅSEN:
        Pål Steffen Andresen og Olivier Occean kom begge hjem med skader fra Bodø.

        Av Morten Svesengen | Espen Solbakken
        Publisert 03.06.2008 - 13:54 Oppdatert 03.06.2008 - 13:55

        Pål Steffen Andresen gikk ut med en lyskestrekk et snaut kvarter før slutt.
        – Det bare smalt til høyt oppe i lysken. Jeg har aldri hatt en slik skade før, og er derfor usikker på hvor lang tid det vil ta. Vil ikke utelukke mer spill før ferien, men det ser litt stygt ut, sier Pål Steffen Andresen.
        Olivier Occean pådro seg en lårhøne. Spissen fullførte kampen i Bodø, og han kjente heller ikke noe rett etter kampen. Men etter middagen mandag kveld stivnet han. På vei hjem fra Bodø dro han fortsatt på beinet.
        – Jeg håper og tror at jeg spiller cupkampen torsdag, sier Occean.
        LSK-fysioterapeut Jørn Karlsen kan ikke gi noe endelig svar på når de to spillerne blir klare for spill igjen.
        – Vi vil se an utover i uka, sier Karlsen.
        LSK møter Eidsvold Turn i 2. runde i cupen torsdag – med avspark på Myhrer 18.00.

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #24
          100% Fotball



          Even Pellerud har vært sjef for det canadiske landslaget i 129 kamper. Etter OL er det slutt. ( Foto: CSPA )

          - LSK-jobben frister ikke

          Even Pellerud bare ler på spørsmål om det er aktuelt å bli trener i LSK når han gir seg i Canada etter OL.

          Av: Alexander Carlsen Strande
          Publisert: 03.06.2008 kl. 18:06
          Endret: 03.06.2008 kl. 18:41

          - Ha ha ha, nei, det er nok lite aktuelt, svarer Even Pellerud på Aftenposten.nos spørsmål om det er aktuelt å overta som trener i Lillestrøm når han gir seg som landslagssjef for Canada til høsten.
          - Det blir nok ikke aktuelt. Jeg har vært der før og akkurat den jobben frister ikke til gjentakelse, sier han uten å ville utdype det noe mer.
          Pellerud ble ansatt som LSK-trener i 1997, men måtte gå etter én sesong etter å ha endt på tiendeplass.
          Hele saken: http://fotball.itromso.no/kvinner/article109455.ece

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            #25
            Avisa Bodø (kommentar)

            - Prestasjonen ikke Lillestrøm verdig

            Lillestrøm er planløse og forutsigbare, og befinner seg dermed i en motbakke som virker endeløs, skriver Tom-Kåre Staurvik i fotballkommentaren denne uka. Han mener også at Glimt må forsterke stallen i det neste overgangsvinduet.

            Tom-Kåre Staurvik
            Publisert: tir, 03. juni 08 kl. 18:52
            Sist oppdatert: tir, 03. juni 08 kl. 18:54

            Glimts første omgang var slurvete, men jeg satt med en virkelig god følelse før andre omgang startet. Det var to viktige årsaker til at jeg var sikker på at Glimt kom til å score denne mandagen. Et lag i medgang med en klar plan med spillet sitt gjennomfører ikke to slurvete omganger. Den andre årsaken heter Lillestrøm anno 2008. Jeg har aldri tidligere sett et dårligere forsøk på å snu en dårlig trend. Planløst, billig og forutsigbart er vel stikkordene jeg satt igjen med etter kampen.

            Bodø/Glimts prestasjon er ikke så mye å diskutere. Det er tydelige valg og en stødig hånd over håndverket til Glimt om dagen.

            Jeg ønsker Glimt velger å styrke stallen sin i det påfølgende overgangsvinduet mitt. Sørg for å være offensiv og i forkant for en gangs skyld!
            For øvrig var Bodø/Glimt klart best og Glimt vant helt fortjent 1-0 mot Lillestrøm.

            Anstrengt forhold
            Vi som har trått våre barnesko på Aspmyra har et meget anstrengt forhold til resultatene mot nettopp Lillestrøm. Det er noen nederlag som er vanskeligere å fordøye enn andre og to av de verste for meg er kommet nettopp mot LSK.
            Cupfinaletapet mot Lillestrøm er det første. Det gikk mange år før jeg aksepterte Tom Lund som en god fotballspiller og den eneste feilen han var skyld i var en nydelig kipp som avgjorde finalen. Det må sies at selv om målet var pent så er jeg ennå irritert på Glimts venstre stopper og venstre back for den slette jobben. Det er så gærent at når jeg ser tv-bildene fra den kampen så må jeg opp å gå og gjerne forlate rommet.

            Det andre nederlaget som svir enormt er tapet av seriegullet i 93. Det var nettopp Lillestrøm som frarøvet oss seriegullet det året og denne dagen er helt klart min mørkeste som fotballspiller.

            Trond Sollied åpnet kampmøtet med følgende melding: ”Det er mange som tror at gullkampen er over men det er i dag den avgjøres. Vinner vi i dag så blir vi seriemestre. Rosenborg spiller borte mot Viking og de kommer til å tape kampen. Det betyr at med seier i dag, så er vi på topp med en serierunde igjen, og da gutter, blir vi seriemestre.”

            Jeg må innrømme at jeg ikke helt trodde at dette kom til å bli en realitet, men det var motivasjon nok til møtet med spurvene. Vi spilte en strålende kamp, men tapte 5-3 og når meldingen om Rosenborgs nederlag kom, så gikk realiteten opp for oss. Vi hadde tapt seriegullet.

            Dere kan nok stusse på hvordan man kan prestere strålende når man har sluppet inn 5 mål, men vi som ”så bak resultatet” visste bedre. Sollied var alltid nøye med å analysere mål for og mot, men ikke etter denne kampen. Det var liksom ingen mulighet å gi Petter eller andre skyld for noen av målene til Lillestrøm, så sjefen hoppet kloklig over den analysen. Det var ingen som brydde seg nevneverdig om det heller. Vi visste uansett at vi hadde tapt dette sammen og skulle vi vinne noe det året, så måtte vi også gjøre det sammen.

            Endeløs motbakke
            Lillestrøm er en flott klubb og det er alltid hyggelig å besøke Åråsen og hilse på en meget profesjonell stab. Klubben er stinn av historie og tradisjoner og har virkelig satt sitt preg på norsk klubbfotball. De har i tillegg en stall som er en av de sterkeste i riket og økonomien er trygg og god.
            Hvordan kan de da ha rotet seg opp en motbakke som virker endeløs?
            Er det noen lærdommer å trekke ut av dette?

            Det er to viktige årsaker slik jeg ser det. Grådighet og utålmodighet!

            Lillestrøm var for bare et par år siden en av de klubbene som fungerte best. De hadde løftet laget fra middelmådighet frem til å bli et sikkert topplag. Det var stort sett ingen negative oppslag om klubben og det var ro i rekkene. Det var da krefter gikk i mot råd fra sportslig ledelse og tok hanskene i egne hender.

            De sparket treneren fordi det ikke var godt nok å være et topplag. De skulle vinne serien og spille med de beste i Europa og det skulle skje med en gang. Den gamle spillestilen var heller ikke god nok. Det skulle bli finspill og kvalitetene som lå i stallen ble helt glemt. Erfaringen med at slike endringer tar lang tid var tydeligvis også glemt. Vi kan jo se at de har vist en enorm kjøpelyst for å bøte på det problemet, men det har nok heller ikke lyktes.

            Smekk på fingrene
            Jeg er ikke ondsinnet når jeg snakker om fotball, men i dette tilfellet så må jeg si at jeg virkelig koser meg over at investorer og styrer som ikke har greie på fotball får seg en skikkelig smekk på fingrene.

            Vi skal huske på at fotballen som profesjonelle bedrifter er en ferskvare.
            Vi har kort fartstid når det kommer til hvordan klubbene burde og skal styres. Det er ikke slik at vi skal tråkke i noen sine fotspor, men veien som lages er helt ny. Det er nok ennå noen år før klubbene er så godt drevet at fotballen og den kommersielle delen går knirkefritt.

            Den eneste unnskyldningen jeg ser for styrer og investorer er at det er mange udugelige fotballfolk som klarer å overbevise dem om sin egen fortreffelighet. Det er nok litt for lett å snakke om gull og grønne skoger for å få den rette jobben.

            Hvem får jobben? Han som skal ta seriegull på et år eller han som forklarer at veien fram tar fire til fem år?

            Jeg må som avslutning si at jeg ikke er nevneverdig bekymret for Lillestrøm, men forsøket på Aspmyra var ikke LSK verdig. Når du har så gode spillere til rådighet så bør ikke det å banke ballen i retning fram være den eneste planen de kan komme opp med (til og med upresset..).

            Jeg føler virkelig med Lillestrøm-spillerne i deres frustrasjon og vet at det ikke er lett å se lyspunkt, men de viser den viktigste kvaliteten for å snu dette.
            De jobber steinhardt og da kommer det til å snu seg.

            Det er lenge siden Glimt fungerte så bra som nå. Er det slik at når treneren fungerer i klubben, så gjør resten av klubben det også?

            Fotballhilsen Tom-Kåre

            [Under litt tvil legger jeg inn denne - etter egen mening gode - kommentaren fra Tom-Kåre Staurvik.]

            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              #26
              Anb


              Foto Kasper Wikestad, Digitalsport Jan Åge Fjørtoft.

              Skal selge - ikke kjøpe

              Lillestrøm: Manager Jan Åge Fjørtoft har som mandat å selge minst én spiller i sommer – ikke kjøpe for å overleve.

              Av PER KRISTIAN TORVIK
              Publisert 04.06.2008 - 07:41 Oppdatert 04.06.2008 - 07:45

              Den beskjeden fra LSKs sportslige utvalg har vært klar lenge.
              – Det aller viktigste for oss er at de spillerne vi har, får tilbake troen på det de kan på banen. Å dele entusiasme, humør og engasjement tror jeg løfter alle, sier Jan Åge Fjørtoft.
              – Et nytt fjes som vil gli rett inn på laget vil blitt tatt imot med åpne armer av supporterne. Men det står ikke på din ukeplan?
              – Vi er nødt til å følge med. Med mindre det kommer ny beskjed fra sportslig utvalg, er ikke det å finne forsterkninger noe jeg vil prioritere nå.
              Med 71 landskamper og 20 mål for Norge, spill på toppnivå i Tyskland, England og Norge, står han overfor en oppgave som er større enn det meste av det han har vært med på.
              – Når det virkelig butter, blir jeg mer og mer opptatt av å være med på å snu det. Ingenting skal stoppe meg fra å stå på de neste månedene.
              – Det blir kort ferie?
              – Jeg kommer til å være på jobb når spillerne tar ferie fra 9. til 18. juni. Kunsten blir å balansere med litt fritid. Det nytter ikke uten at det er mulig å lade batteriene innimellom.

              Trenerjakt
              Jobben med å kartlegge ny trener kan snart bli første prioritet, selv om Erland Johnsen og Frode Grodås har tatt ansvar da Tom Nordlie forsvant ut porten.
              – Også den saken må diskuteres i sportslig utvalg.
              – Om ikke lenge begynner også det å haste, hvis dere skal ut og lete?
              – Jeg regner med en diskusjon om vi skal begynne å sondere markedet for trener, eller gå for en intern løsning ganske snart. Aller først er det å få laget opp å stå som er det avgjørende.

              Gode opplevelser
              Jan Åge er like forundret som de fleste andre at mange av LSKs spillere er milevis unna sitt beste på banen.
              – Vi har lenge sagt at vi trenger noen positive opplevelser. Vi har to muligheter til å få det denne uka. Med cupseier mot Eidsvold Turn og tre poeng mot Aalesund, tror jeg på en positiv ferie for gutta, der de skjønner at det er mulig å komme tilbake.
              – Og det tror du på?
              – Mange har gjort det før oss. Vi har nok kvalitet i stallen til å greie det samme. Makter de å nullstille seg i ferien kan mye være gjort.
              Rosen Fjørtoft fikk for å hente typer som passet inn i LSKs system under Tom Nordlie har stilnet. Rekken av skuffelser har også rammet de nye.
              – Vi følte at vi manglet lederskikkelser på banen i fjor. Vi hentet Vidar Riseth og John Anders Bjørkøy som to kapteiner. Sistnevnte har vi en oppgave å få i angrepsposisjon igjen. Den siste tida har vi vært en skute uten skipper. Men jeg er sikker på at disse to sammen med de andre rutinerte er klare til å ta det ansvaret vi forventer av dem.

              Et tankekors
              – LSK har hentet spillere for millioner av kroner. Det samme har for eksempel Vålerenga gjort. Ingen av dem har fått uttelling, mens Bodø/Glimt rader opp en rekke navn de fleste knapt har hørt om før. Hva tenker du om det?
              – Lyn og Bodø/Glimt har vært flinke. Vi var det før vi signerte Olivier Occean. Generelt sett tror jeg kjøpefesten er over og at det blir vanskelig å få noen å betale så mye som i dag for norske spillere. På den annen side er det en forskjell. En klubb kan satse mye på to spillere. En annen kan hente sju for en billig penge, der tre lykkes. Da spiller det ikke så stor rolle med de fire som ikke får det til.
              Jan Åge jobber ut fra at ingen i fotball-Norge synes synd på LSK.
              – Da kan ikke vi går rundt å synes synd på oss selv heller. Dette må vi bare løse ved å finne tilbake til LSKs beste kvaliteter, sier han. (ANB)

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                #27
                lsk.no



                LSK-TV: Best på anlegg

                Tirsdag var overtakelse av de to nye gressbanene på Lillestrøm stadion. Det betyr at LSK er Norges beste på anleggssiden.

                Av: Ole Kristian Bakkene

                Om fire til seks uker står det to nye gressbaner klart til bruk. Dermed er LSK antagelig Norges beste på anleggssiden.
                - Jeg tror vi har de beste fasilitetene i Norge nå, og vi er i alle fall blant de beste. Det er ikke mange som slår oss på anleggssiden. Vi må derfor bare gjøre det sånn at ingen slår oss på banen under kamper også, sier LSK-leder Per Mathisen til LSK-TV.

                For tirsdag overtok LSK de to nye gressbanene som ligger på Lillestrøm stadion. Den ene med undervarme og ferdiggress. Den andre med naturgress. Begge har automatisk vanningsanlegg, og om fire til seks uker er de ferdige til bruk.
                - Det svinger litt på det sportslige, og det vil det alltid gjøre. Vi skal gjøre hva vi kan for å rette opp det så raskt som mulig, men vi er samtidig nødt til å se langsiktig. Vi har nå en hall. Vi har en kunstgressbane ute med undervarme. Vi har nå tre gode gressbaner hvor en er med undervarme, og vi har et Åråsen som vi også kan være stolte av. Vi er godt skodde nå. For fire år siden var vi nødt til å trene på grus på vinteren, sier Mathisen.

                Se reportasjen fra overrekkelsen på LSK-TV

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  #28
                  lsk.no



                  LSK-TV: Etter B/G

                  Det ble tap mot Bodø/Glimt på Aspmyra mandag kveld, og dagen derpå var det fortsatt tungt å være LSK-spiller.

                  Av: Ole Kristian Bakkene

                  Både Frode Kippe og Frode Grodås var skuffet etter mandagens oppgjør. Dagen derpå var tung også på Åråsen.
                  - Vi spilte en generelt dårlig kamp. Den første omgangen var nogenlunde, men så falt vi tilbake og presterte langt under det vi skal, sier Frode Kippe til LSK-TV.
                  - Det er vanskelig å si hva som gikk galt. Dette har skjedd i flere kamper i år. Vi kommer ut i andre omgang, og vi er ikke med fra starten. Vi blir hengende bakpå, og blir overkjørt i visse perioder. Hva som er grunnen er ikke enkelt å si, men det har skjedd flere ganger nå, sier han videre.

                  Gå til LSK-TV for å se LSK-TV Etter B/G med bilder både fra tirsdagens trening og bilder fra oppjøret mot Bodø/Glimt.

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    #29
                    Eidsdvoll Ullensaker Blad


                    SAMARBEID. Frank Grønlunds LSK vil samarbeide med Cato Strømberg og Eidsvold Turn.

                    Først cupkamp – så samarbeid

                    I morgen gjør Eidsvold Turn og Lillestrøm sitt ytterste for å sparke hverandre ut av fotball-NM.

                    Publisert 04.06.2008 - 08:00

                    Etterpå er lagene innstilt på å skape ei framtid med samarbeid – til felles beste.

                    Høsten 1974 rykket Frank Grønlund opp i toppdivisjonen med Lillestrøm SK. Cato Strømberg var veldig nær å gjøre det samme med Eidsvold Turn.
                    34 år etterpå møtes Turn og LSK i cupen på Myhrer.
                    Grønlund er på plass som daglig leder i Lillestrøm SK – og Strømberg som styreleder i Turn.
                    I går møttes de på Åråsen. De mintes ei fortid som ble veldig forskjellig for de to klubbene, og snakket om ei framtid de mente burde føre til tett samarbeid.
                    – Jeg ønsker meg et tettere samarbeid med LSK. Jeg er opptatt av at vi skal kunne jobbe sammen. Dette er noe jeg vil legge opp til som styreleder i Turn, sier Strømberg.

                    STORE AMBISJONER
                    – Vi i Turn har på sikt klart mål om å rykke opp i Adecco-ligaen. Dit kommer vi ikke uten et tettere samarbeid med en Tippeligaklubb.
                    Den naturlige samarbeidspartneren for oss er LSK. Vi har allerede felles sponsorer.
                    – For oss er det viktig å få et nabolag opp i Adeccoligaen. Vi er innstilt på å hjelpe til med at så skal skje. Jeg har sett Turn ofte i vår og har registrert flere lovende unggutter. Stian Ringstad og David Jansen er to aktuelle navn. Men vi er ikke alene om å vise interesse for disse. Vi har mye å tilby, og jeg er sikker på at et samarbeid vil være til begge klubbenes beste, sier Frank Grønlund – før han legger til:
                    – Når det er snakk om overganger, må det alltid være den enkelte spilleren som bestemmer.

                    – KUNNE VÆRT TURN
                    Da LSK tidlig på 70-tallet brøytet ei ny løype i norsk fotball, opplevde de raskt å få mange mot seg. De hentet spillere fra andre klubber, og Serieforeningen svarte med å ekskludere LSK en kort periode.
                    – Først hentet vi spillere fra Strømmen, deretter fra Oslo-klubber som Skeid og Vålerenga. Lederne våre så løsninger andre ikke så. Svein Skoglunn, Odd Iver Pellfoch, Ivar Hoff og Einar Krokan, sier Frank Grønlund.

                    – Kunne de gjort det samme i Eidsvoll?
                    – Ja, den gangen var Eidsvoll og Lillestrøm begge små steder. Det kunne skjedd i Eidsvoll også!

                    – HADDE SELVTILLIT
                    – Når det er sagt, vi så på oss selv som et 1.divisjonslag fordi LSK hadde vært det tidligere. Klubben ble seriemester i 1959. I samme perioden var vi i cupfinalen to ganger. LSK hadde en historie.
                    – Vi i Turn hadde ikke noe av det Lillestrøm hadde. Da vi spilte kvalifisering for toppdivisjonen i 1974, hadde vi kommet mye lengre enn noen hadde trodd vi kunne komme. Jeg husker kassereren jublet da vi ikke greide å rykke opp, sier Cato Strømberg – og legger til:
                    – Vi var enda mer på landet enn Lillestrøm.
                    I dag har Lillestrøm-konsernet 55 ansatte og omsetter for 110 millioner kroner. Turn har to ansatte og et årsbudsjett på 6.5 millioner.

                    – TURN KAN VINNE
                    – Turn har sjansen i morgen. De vil satse maksimalt hjemme på Myhrer. Ei tidlig scoring vil bety mye for begge. Er det jevnt midt i annen omgang, bør vi avgjøre fordi vi er bedre trent, sier Frank Grønlund – og innrømmer at det ikke er spesielle ting han frykter i morgen.
                    – For oss er det en festdag. Spillerne har drømt om å møte storebror på Myhrer. I en enkeltkamp kan alt skje, men i utgangspunktet er Lillestrøm veldig store favoritter, sier Strømberg.
                    – Vi i LSK har ikke spilt jevnt godt siden i august i fjor. En cupseier vil bety mye, sier Grønlund – med om lag 250 obligatoriske kamper for LSK.
                    I 1977 møttes Grønlund og Strømberg i toppdivisjonen. Grønlunds LSK slo Strømbergs Ham-Kam i begge kampene. I morgen møtes de igjen – som sentrale lederskikkelser for cuplagene LSK og Turn.

                    Kommentar

                    • morten
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 2156

                      #30
                      RB:

                      OPPTATT: LSK-leder Per Mathisen arbeider intens med å få snudd den negative trenden i LSK om dagen. FOTO: PER KRISTIAN TORVIK
                      Må satse på investorer

                      ÅRÅSEN:
                      LSK-leder Per Mathisen avviser ikke at klubben henter en ny spiller da det neste overgangsvinduet åpner.
                      Av Per Kristian Torvik
                      Publisert 04.06.2008 - 13:43 Oppdatert 04.06.2008 - 13:59
                      Tips en venn om denne saken
                      Skriv ut denne siden










                      LSK-leder Per Mathisen bekrefter det manager Jan Åge Fjørtoft sa i dagens RB: Klubben er mer ute etter å selge en spiller enn tanken på kjøp. Men han avviser ikke at en ny spiller kan komme i neste overgangsvindu
                      – Om det skal skje, må vi få signaler fra investorer at de er villige til å gå inn. Klubb og AS har ikke satt av penger til dette. sier Per Mathisen.
                      – Har dere diskutert med dem?
                      – Nei, ikke så langt. Vi må diskutere gjennom hva vi eventuelt har bruk for. Og så må naturligvis den rette spilleren dukke opp.
                      – Tommy Sharif har uttalt at han er med hvis Tom Nordlie forsvinner som trener, og dere har en aktuell nykommer. Har du snakket med ham?
                      – Jeg snakker stadig med Tommy Sharif. Han er positiv til LSK og tror på oss og er med hvis det skjer noe.
                      – Hvor langt er dere kommet i trenerspørsmålet?
                      – Nå har Erland Johnsen og Frode Grodås akkurat begynt. Vi tenker ikke på andre enn dem nå. De må jo få sjansen til å vise hva de kan. Jeg har god tro på at det skal gå bra, sier Per Mathisen.
                      Badekar
                      http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        #31
                        lsk.no



                        LSK-TV: Riise optimist

                        Bjørn Helge Riise er nå på full vei tilbake til seriespill etter kun å ha fått med seg en cupkamp så langt. - Jeg er bombesikker på at det snur for Lillestrøm nå, sier han.

                        Av: Ole Kristian Bakkene

                        Med skademarerittet snart bak seg kan Bjørn Helge Riise melde seg for tjeneste når LSK starter opp igjen etter fotballferien for Tippeligaen. Riise følger med fra sidelinjen om dagen, og han er heller ikke fornøyd etter tapet i Bodø.
                        - Det har sett veldig stygt ut, og det er ikke noe tvil om det. Vi må nok innse at vi er der vi er, og nå må vi jobbe framover. Jeg mener det som har blitt gjort er riktig, og jeg synes Erland Johnsen og Frode Grodås bør få den arbeidsroen som de trenger. Så er jeg bombesikker på at det skal snu, sier Riise om den siste ukes hendelser hvor Tom Nordlie trakk seg som hovedtrener for LSK, og det ble tap mot Bodø/Glimt mandag kveld.
                        - Det som ble vist i Bodø var ikke godt nok til å være Lillestrøm. Vi kunne se tendenser i første omgang, og at litt av spilelt kom. Det er likevel en lang vei igjen, men med en god treningsuke, og en bra cupkamp så banker vi Aalesund. Deretter får vi slappet av litt i ferien, og koblet av så skal vi komme tilbake for å vinne, sier han.

                        Selv melder han seg for tjeneste når Tippeligaen starter opp igjen.
                        - Jeg er klar til etter ferien som jeg har sagt hele tiden. Det er ingenting nytt, og jeg er tilgjengelig fra kampen mot Strømsgodset 28. juni, sier Riise.

                        Se hele intervjuet med Bjørn Helge Riise på LSK-TV

                        Kommentar

                        • KFL41
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 3648

                          #32
                          Mathiesen om salg av spillere


                          Sharif om sine tidligere lovnader
                          Last edited by KFL41; 04.06.2008, 18:44.

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            #33
                            Nff

                            DEN STORE CUPFESTEN

                            - Vi gleder oss voldsomt

                            Denne uken er det fotballfest landet rundt når 2.runde i NM spilles. På Eidsvoll er man spente før møtet med storebror Lillestrøm.

                            MØTER STOREBROR: David Jansen og resten av Eidsvold Turn, her i aksjon mot Lillestrøms 2.lag, ser frem til storbesøk i cupens 2.runde. Foto: Eidsvoll/Ullensaker Blad.

                            Denne uken spilles de fleste av 2.rundekampene i årets NM. Fredrikstad var første Tippeligalag i aksjon, da de sleit seg til en 3-2-seier borte mot Skeid. Resten av kampene, med noen unntak, spilles onsdag og torsdag. På Eidsvoll ser man frem til torsdagens møte med storebror på Romerike, Lillestrøm.
                            I Eidsvold Turns trenerteam befinner en gammel LSK-kjenning seg, nemlig Geir Frigård. Han ser frem til kampen.
                            - Både vi og spillerne gleder oss voldsomt, og det blir veldig gøy. For oss blir dette en kjempepositiv opplevelse og en fest, sier Frigård til fotball.no.

                            Gleder seg
                            Lillestrøm har som som kjent slitt så langt i Tippeligaen, og trenger sårt en seier i dette cupoppgjøret. Hjemmelaget er også inne i en litt dårlig periode, med fem strake tap i 2.divisjon, men det er nok glemt når laget står ansikt til ansikt med kjente fjes fra Lillestrøm.
                            - Det er to lag i en lignende situasjon, siden begge har slitt. Men for oss blir nok inngangen til kampen en annen. Vi gleder oss og har alt vinne, mens LSK er nødt til å vinne og føler presset, tror Frigård.
                            Den tidligere spisskjempen er, i tillegg til å være i Turns trenerteam, ansatt i klubben med administrative oppgaver. Han tror LSKs situasjon øker sjansene for en cupbombe på Myhrer stadion.
                            - Eidsvold Turn har aldri hatt en større sjanse til å slå ut Lillestrøm av cupen enn det vi har nå. Det kan godt hende det løsner for dem og at de vinner stort, men sjansen vår ligger der nå, mener Frigård.

                            Håper på folkefest
                            Frigård legger ikke skjul på at Lillestrøm fortsatt er klubben i hans hjerte, og liker ikke situasjonen laget har havnet i.
                            - Jeg håper de vinner resten av kampene sine, bare ikke denne. Målet er å grave de enda litt lengre ned i gjørma, smiler Turn-treneren.
                            Han oppfordrer folk i Eidsvoll, og på Romerike forøvrig, om å ta turen til Myhrer stadion.
                            - Folk må kjenne sin besøkelsestid. Vi håper på to tusen tilskuere, noe som ikke bør være umulig med rammen rundt kampen og det gode været, avslutter Geir Frigård.

                            Kommentar

                            • sparwasser
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 3185

                              #34
                              Fra Hjemmesiden til Eidsvold Turn:



                              Publisert: 05.06.2008 08:13:00
                              - Klart vi kan slå ut LSK!
                              Av: Webmaster


                              Eidsvold Turn-trener Geir Frigård er klar på at laget kan slå Lillestrøm ut av cupen. - Vi har en kjempemulighet, sier han.



                              Romerikes Blad melder torsdag at det går mot fem endringer på LSK-laget i forhold til de 11 som løp ut på Aspmyra mandag. Ut fra onsdagens formasjonstrening så det ut til at trenerduoen Grodås og Johnsen gir disse 11 tillit:
                              Otto Fredrikson - Vidar Riseth, Eirik Bertheussen, Frode Kippe, Steinar Pedersen - Karim Essediri, Espen Søgård, Khaled Mouelhi, John Anders Bjørkøy - Arild Sundgot, Magnus Myklebust.

                              Det betyr i så fall at Tore Andreas Gundersen, Jon Midttun Lie og Simen Brenne er satt ut. Pål Steffen Andresen spilte mandag, men er ute med skade. Olivier Occean startet også mot Glimt, men sliter med en lårhøne. Han hviles trolig fra start på Myhrer.

                              - Jeg må understreke det som Vegard Hokstad sa i garderoben på treningen vår tirsdag. Eidsvold Turn har aldri hatt større mulighet enn nå til å slå LSK ut av cupen. Det må vi alle sammen ha tro på. Jeg håper spillerne gleder seg like mye som vi trenerne gjør, sier trener Geir Frigård til Eidsvold Turn På Nett.

                              Den tidligere spissen har selv en fortid på Åråsen og kjenner godt til forholdene i klubben for tiden. Onsdag var han på besøk på sin gamle hjemmebane for møte Frode Grodås i et Romerikes Blad-regissert møte.

                              - LSK gleder seg ikke til å komme til Myhrer. Det er helt sikkert! Her har vi en kjempemulighet til å gjøre en kanonkamp, men vi må prestere opp mot maks, og helst litt over evne. Jeg tror LSK fort kan bli stresset hvis de ikke får hull på byllen, sier Frigård.

                              - Akkurat nå er ikke LSK et lag i toppklasse. Jeg tror ikke de kommer til å undervurdere oss selv om heller ikke vi har åpnet serien på noen god måte. Vi i Eidsvold Turn er offensive og gleder oss, mens LSK må prestere og vinne. Er de best skal vi fortsatt være med på å lage en festforestilling på Myhrer, lover Frigård.

                              Når det gjelder Eidsvold Turns lag blir ikke dette tatt ut før kampdagen. Det som er klart er at Kristian Skogsrud er tilbake fra sykdom og er med i troppen. Det samme er Herman Odden. Også han var ute med sykdom sist. Kjell André Thu tråkket over på treningen tirsdag og regnes som usikker.

                              Kommentar

                              • sniper
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 5254

                                #35
                                bare en liten notis om Fjøra som er på ferie i disse hektiske dager.

                                Kommentar

                                • Emil B
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2006
                                  • 5921

                                  #36


                                  Kjære fotballvenner

                                  På søndag ønsker vi Aalesunds FK velkommen til Åråsen til tiende serierunde og den siste før EM-pausen. Begge lag kjemper for å kapre nok poeng til å holde seg i Tippeligaen, og med det utgangspunktet bør det bli en kamp med stor vilje.


                                  At LSK er i en slik situasjon er langt under de ambisjonene hele klubben og alle rundt klubben hadde før sesongen. Det vi er nødt til å erkjenne er at vi er der fordi vi fortjener å være der. Eneste vei ut av dette er at alle som er glad i klubben står sammen og bidrar maksimalt på sin måte for at dette skal rette seg.

                                  Spillerne må gjøre sin jobb, trenerne må gjøre sitt, støtteapparatet må bidra maksimalt, den øvrige administrasjonen og ledelsen må gi alt og se på alle muligheter. Klarer vi så å forene dette til en samlet kraft vil de positive resultatene komme.

                                  Men husk at en råtten potet kan forderve en hel potetbinge. Det er derfor viktig at alle er ærlige mot seg selv, mot de rundt seg, og aller mest mot Lillestrøm Sportsklubb!

                                  Dere på tribunen som kommer for å støtte LSK har også en viktig jobb å gjøre nå når det butter i mot for klubben. Spillerne og de rundt laget trenger dere mer enn noen gang. Tusen takk for at dere kommer. Det viser at dere bryr dere om klubben og at den betyr noe for dere. Jeg håper dere gir alt på tribunen slik de fleste av dere alltid gjør, og så håper jeg spillerne gir alt ute på banen for å vise dere at det var verdt å tro på dem.

                                  Jeg vil også rose supporterne til Aalesund for det fantastiske engasjementet de har. Det er omtrent utsolgt på Color Line stadion hver kamp, selv når de har spilt i Adeccoligaen. Det er fantastisk og helt på høyde med supporterne i de mer profilerte klubbene, LSK inkludert.

                                  Jeg sitter tirsdag ettermiddag og skriver denne lederen og kjenner pulsen slår raskere når jeg tenker på kampen på søndag. Når vi er på plass, har en lang uke kommet til enden. Måtte den bli god.

                                  Lykke til på søndag.

                                  Per Mathisen
                                  Leder Lillestrøm Sportsklubb


                                  http://www.lsk.no/default.aspx?did=9098563



                                  Kommentar

                                  • Øystein
                                    Medlem
                                    Møteplager
                                    • Feb 2006
                                    • 79

                                    #37
                                    Avviser ikke Lillestrøm

                                    Relaterte klubber
                                    Brann
                                    Stiftet: 26.09.1908
                                    Hjemmebane: Brann Stadion
                                    Tilskuerrekord: 24800
                                    Neste kamp: 07.06.2008 Austevoll IK-Brann
                                    Mer om Brann
                                    Lillestrøm
                                    Stiftet: 02.04.1917
                                    Hjemmebane: Åråsen
                                    Tilskuerrekord: 13595
                                    Neste kamp: 08.06.2008 Lillestrøm-Aalesund
                                    Mer om Lillestrøm



                                    BERGEN: Mons Ivar Mjelde vil ikke kommentere om han vil bli ny trener i Lillestrøm.


                                    Av: Roy Ellingsen
                                    Publisert: 05.06.2008 kl. 13:10
                                    Endret: 05.06.2008 kl. 13:14
                                    Les også: RBK burde feia over oss
                                    Mannefall på Lerkendal
                                    RBK med brøstkassa fremme
                                    Henning Berg blir av mange medier nevnt som den største favoritten til å ta over som trener for kanarifuglene. Bergs fortid som Lillestrøm-spiller og hans gode statistikk som Lyn-trener blir nevnt som de viktigste årsakene.
                                    Men Mons Ivar Mjelde er minst like mye tidligere LSK-helt som Henning Berg.
                                    Den nåværende Brann-treneren spilte for Lillestrøm fra 1992 til 1994. Berg var på Åråsen kun i 1992-sesongen.
                                    Fersk kontrakt

                                    Mens Henning Bergs Lyn-kontrakt går ut etter denne sesongen, ble det 15. mai offentliggjort at Mons Ivar Mjelde forlenget kontrakten med Sportsklubben Brann. Han har nå kontrakt ut 2010-sesongen, noe som betyr kompensasjonssum til Brann, dersom Mjelde skulle gå.
                                    Likevel vil ikke Mjelde si noe om han kan komme til å ta over gamleklubben Lillestrøm.
                                    – Ingen kommentar, sier Mjelde.
                                    Rolig Steffensen

                                    Mjelde og LSKs avsatte trener Tom Nordlie har flere ganger snakket utad om sitt gode forhold. Mjelde er blant bookmakernes outsidere til å etterfølge kameraten.
                                    – Det visste jeg ikke, sier Mjelde.
                                    – Men kan du avvise at du blir ny trener i Lillestrøm?
                                    – No comments!
                                    Hjelpetrener Espen Steffensen frykter derimot ikke at han blir sittende med eneansvaret med det første.
                                    – Jeg tror ikke det er noen fare for det, sier laksefiskeren.

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      #38
                                      RB


                                      HJERTELIG: Det ble et hjertelig møte mellom de gode bussene Frode Grodås (t.v.) og Geir Frigård på Åråsen i går. I kveld er det alvor når Eidsvold Turn og LSK spiller cup på Myhrer. FOTO: ROAR GRØNSTAD

                                      Gøy på landet

                                      ÅRÅSEN:
                                      Frode Grodås og Geir Frigård sitter på hver sin trenerbenk i cupbatalje i Eidsvoll i kveld. Begge lover at dette blir gøy på landet.

                                      Av Per Kristian Torvik
                                      Publisert 04.06.2008 - 22:00 Oppdatert 05.06.2008 - 14:32

                                      – For oss blir det en fest for folket. Vi vet jo at LSK stiller mannssterkt med sine supportere. Jeg håper hele Øvre Romerike er med oss når regionens flaggskip kommer til Myhrer for å lage cupfest, sier Geir Frigård, som tror Eidsvold Turn har tidenes sjanse til å sende LSK ut av cupen.
                                      – Skal vi noen gang slå dem, må det være nå. Jeg merker godt de skjelver i øyeblikket, sier han.
                                      Frode Grodås tror endelig det blir gøy for Åråsen-klubben, når laget flytter ut på landet etter sin miserable serieåpning.
                                      – Vi trenger en seier for selvtilliten. Det vil være bra å ta med oss inn mot serieoppgjøret mot Aalesund søndag, sier Grodås.

                                      Gode kompiser
                                      De to spilte sammen i LSK fra 1990 til 1992 og 1995-1996. Men keeperkjempen Grodås er ikke i stand til å huske at Frigård scoret fire mål mot Moss i 1990.
                                      – Gjorde han det? Det kan ikke være mulig.
                                      – Han husker ikke alle målene jeg scoret mot ham på trening en gang. Det var ikke få, smeller det fra Frigård.
                                      Når fleipen er borte, har de to stor respekt for hverandre.
                                      – Frode var sammen med Torgeir Bjarmann og Ståle Solbakken bautaer i LSK da jeg var der. Han gikk foran på trening med sin vilje til å bli bedre. Akkurat på det området lærte jeg mye av ham, sier Geir.
                                      Frode Grodås husker unggutten som en kar som ville ha ballen i mål.
                                      – Ved siden av Jan Åge Fjørtoft har jeg ikke spilt sammen med noen som har elsket å score mer enn Geir. Men han hadde få defensive fibre. Å ha ham foran meg som midtstopper ville jeg ikke vært komfortabel med. Ved siden av talentet, var det en god holdning på alle treninger som gjorde at han har fått den fine karrieren han har hatt.

                                      Begge sliter
                                      Av og til er cupen et spesielt morsomt og kjærkomment avbrekk for klubbene. Det er tilfelle med LSK og Eidsvold Turn nå. Begge har slitt voldsomt i serien de siste ukene.
                                      – Huff, kan vi ikke slippe å snakke om det. For meg er det umulig å benekte at ting ikke har gått på skinner. Tre tap på hjemmebane er uvant kost for oss, innrømmer Frigård.
                                      – For oss er avansement til 3. runde et løft inn mot det som skal skje i serien. Naturligvis er vi favoritter. Men vi vet at det aldri er enkelt mot 2. divisjonsmotstandere i cupen, sier Grodås.
                                      – Myhrer stadion er ujevn og humpete. Det spiller vel liten rolle for LSK, som stort sett måker lange baller oppover banen for tida?
                                      – Vi skal spille oss ut fra egen keeper med småspill og underholdende fotball.
                                      – Det tror jeg ikke noe på, hyler Geir Frigård, som avviser at det er aktuelt med et comeback for ham i et mannskap med mål- og poengtørke.
                                      – Det tror jeg ikke noe på. Skulle ikke forundre meg om han dukker opp på banen, kontrer Grodås. Svarene gis på Myhrer stadion fra klokka 18.00 i kveld.

                                      Dette kan meget vel bli årets cupthriller på Romerike.

                                      Kommentar

                                      • athomash
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Oct 2007
                                        • 118

                                        #39
                                        LSK UTE AV CUPEN

                                        EIDSVOLL:
                                        Otto Fredrikson slo til med selvmål i første omgang. LSK kom aldri tilbake. Ull/Kisa gikk greit videre.
                                        Vi fulgte Eidsvold Turn – LSK og Levanger – Ull/Kisa her!
                                        Av Anders Løvstad
                                        Publisert 05.06.2008 - 18:00 Oppdatert 05.06.2008 - 20:48
                                        Tips en venn om denne saken
                                        Skriv ut denne siden



                                        Del denne saken med andre!


                                        html .fb_share_link { padding: 2px 0 0 20px; height: 19px; background: url(http://static.ak.facebook.com/images...n.gif?57:26981) no-repeat top left;}html .nb_share_link { padding: 2px 0 0 20px; height: 19px; background: url(http://img1.nettby.no/img/share_icon.gif) no-repeat top left;}div.rb_share a { font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:11px; color:#C00000;}Del på Facebook
                                        Legg til på Nettby






                                        Omtalte lag og spillere


                                        Spillere:

                                        Otto Fredrikson
                                        Lag:

                                        Lillestrøm, Ullensaker/Kisa, Eidsvold Turn, Levanger




                                        Otto FredriksonFødt: 30.11.1981
                                        Høyde: 190 cm
                                        Land: Finland
                                        Lag: Lillestrøm
                                        Posisjon: KeeperLes mer om Otto Fredrikson






                                        Relaterte saker


                                        Fra andre aviser:







                                        – Da jeg ikke trodde vi kunne synke dypere, gjorde vi akkurat det. Dette er direkte pinlig, sier LSK-trener Frode Grodås til rb.no.
                                        Grodås hadde ingen god forklaring på hvordan laget hans kunne bli slått ut at et 2. divisjonslag, som har fem strake seriekamper uten å vinne.
                                        – Nei, jeg har ingen god forklaring på hvordan vi kan fremstå så elendig.
                                        Han var ikke alene om å ikke kunne forklare cupsjokket.
                                        – Jeg føler vi prøvde. Vi spilte bra i starten, men utover i kampen går det i stå, sier Arild Sundgot.
                                        Jubel hos Turn

                                        Mens det deppes i LSK-leieren, er stemningen en helt annet hos Eidsvold Turn.
                                        – Dette er rett og slett stort. En fantastisk kveld for klubben. Jeg synes vi vinner fortjent også, sier trener Are Hokstad.
                                        Eidsvold Turn ledet over LSK til pause etter et av de merkeligste selvmålene på lenge.
                                        I det 34. minutt slo Bertheussen et vanskelig tilbakespill til Fredrikson fra 35 meter. Han sparket ballen høyt ball mot Fredrikson som prøvde å heade ballen unna, i stedet for å ta den i henda - og dermed lage frispark. Det endte med at keeperen headet ballen i eget nett.
                                        LSK var best i første omgang, og ledet sjansestatistikken 5-1.
                                        2. omgangen startet med en god sjanse til LSK etter fem minutter da Essediri var alene med keeper Aksnes, men klarte ikke score. Det klarte ingen andre på LSK de neste 40 minuttene heller.
                                        Dermed var cupbomben et faktum.

                                        TRØST?: Slik gikk det i fjor!

                                        LSK klarte aldri å sette et sikkelig trykk på Eidsvold Turn, selv om de avsluttet kampen med tungskytset Kippe, Riseth og Sundgot på topp.
                                        Lagene på Myhrer:
                                        Eidsvold Turn (4-5-1): Aksnes - Lie, Thu, Molnberg, Gerhardsen - Brenna, Rødfoss, Skogsrud, Aas, Lindstad - Ringstad.
                                        LSK (4-4-2): Fredrikson - Riseth, Bertheussen, Kippe, Pedersen - Essediri, Mouelhi, Søgård, Bjørkøy - Myklebust, Sundgot.

                                        Kommentar

                                        • RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

                                          #40
                                          RB


                                          SJOKKERT: - Dette er den verste beskjeden jeg har fått siden jeg meldte meg inn i klubben i 1967, sier Ivar Hoff. FOTO: ARKIV

                                          Ivar Hoff er sjokkert

                                          LILLESTRØM:
                                          Ivar Hoff har vært medlem av LSK siden høsten 1967. Han mener ingen ting kan måle seg med dette.

                                          Av Espen Bolstad
                                          Publisert 05.06.2008 - 20:50 Oppdatert 05.06.2008 - 21:06


                                          «MAFIAEN»: Dette bildet er fra tida da Ivar Hoff var med å regjere på Åråsen. Fra venstre: Odd Iver Pellfoch, Ivar Hoff, Harald Røros og Svein Rustad. 09.10.1990 Foto: Romerikes Blad

                                          Det er ikke ofte man kan stoppe kjeften på Ivar Hoff.

                                          Men da rb.no overbrakte følgende beskjed:
                                          – LSK ble slått ut av Turn i cupen ...
                                          Da ble det stille fra den ellers så frittalende Hoff.

                                          – Det verste
                                          – Fleiper du? Jeg meldte meg inn i LSK høsten 1967. Siden den gangen har jeg vært på med mye. Men den beskjeden jeg fikk av deg nå, det er det verste jeg noen gang har hørt, sier Ivar Hoff.
                                          – Hvordan kan dette skje?
                                          – Vet du hva, jeg klarer ikke snakke om dette. Du får nesten ha meg unnskyldt, sier Hoff.

                                          – Må stå sammen
                                          Før Hoff, som er på reise på Sørlandet må legge på sier han at LSK alltid har vært et lag med respekt, og som har fått respekt.
                                          – Nå er det ikke slik at folk blir sinna lenger. Nå tror jeg folk nesten synes synd på LSK, sier Hoff og maner til dugnad.
                                          – Alle som er glad i LSK må legge vekk sinnet. Nå trenger klubben støtte fra alle som en...

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎