Vi mangler bøttevis med hurtighet.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MedlemNR35
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2004
    • 905

    Vi mangler bøttevis med hurtighet.

    Dagens fotball er hurtighet, hurtighet og atter hurtighet. Tempo uten ball og tempo med ball. Kjøre overganger , raske omstillinger og ta motstanderen på senga. Lynhurtighet på de første meterene slik at man skaffer seg rom med ball.

    Denne sesongen har vi stort sett spilt mot etablert forsvar. Vi klarer aldri å kjøre overganger der vi tar motstanderen i uballanse. Hvorfor gjør vi ikke det?

    - Hurtighet med ball.
    - Hurtighet uten ball.

    Individuelt er spillerene vi har altfor trege. De som har sånn någet lunde hurtige gener er stort sett på benken.

    Vi henger rett og slett ikke med tempomessig i Tippeligaen 2008. Det merket man i kveld og det har vært merkbart i de 8 første kampene.

    I vår startoppstilling i dag har vi kun 1, kanskje 2 hurtige spillere. Resten er tunge og trege.

    Hva gjør lag som er tunge og trege? De lemper ball langt. MEN :

    - Vi lemper langt men er ikke raske nok for å fylle opp i boksen.
    - Vi lemper langt men våre angripere er ikke noen overlegne duellspillere.
    - Vi lemper langt, taper andre ball fordi vi ikke er raske nok etter og får overganger på oss igjen.

    Hvis vi i sommeren ikke henter mer hurtighet både på de første meterene og topphastighetsmessig tror jeg det kan være fare for Adecco neste år.

    Vi kunne vinne serien med slik stil og slike spillere i 1989, ikke i 2008. Fotballen utvikler seg og det har ikke Lillestrøm vært med på.
  • Jan Banan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2004
    • 809

    #2
    Vi kunne hatt Trond Olsen på venstrekant. Vi kunne hatt B.H. på høyre.

    En blanding av udugelighet og uflaks blir sjelden suksess.
    - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

    Stuart Baxter har forstått det.

    Kommentar

    • veiron
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6267

      #3
      Opprinnelig skrevet av Jan Banan
      Vi kunne hatt Trond Olsen på venstrekant. Vi kunne hatt B.H. på høyre.
      En blanding av udugelighet og uflaks blir sjelden suksess.
      Og vi KUNNE hatt en MANN i form av Kasey Wehrmann på midtbanen.
      Herlig at vi ikke hadde bruk for disse gutta.

      Kommentar

      • Grusom B
        Generalissimo Bellisimo
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6248

        #4
        ...Og jeg kunne vært David Beckham, og valgt ei diggere dame enn Posh. Tom Nordlie sin skyld, alt i hop. Og ja, jeg mener det.
        Ni principe ni rey...

        D10S!

        Kommentar

        • MedlemNR35
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2004
          • 905

          #5
          Selv med Trond Olsen og Bjørn Helge Riise blir laget vårt for svakt hurtighetsmessig. Det hjelper men ingen åpenbaring.

          Når var det sist LSK scorte mål etter gjennomspill i bakrom??

          Vi står og spiller fotball. Vi lemper og vi flytter ikke etter. Vi er ikke raske nok oppi defensivt og vi er ikke raske nok framover.

          Laget vårt skriker etter hurtighet.

          Kommentar

          • sniper
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 5254

            #6
            Hurtigheten i LSK forsvant ut døra sammen med Rösler. Han var veldig klar på at hurtighet har alt å si i dagens fotball, og det kan man vel ikke si at Nordlie/Fjørtoft/Sportslig utvalg er/var enig i. Dessverre.

            Kommentar

            • veiron
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6267

              #7
              Nå i etterpåklokskapens ånd, så kan man vel bare si følgende: faen ta den egotrippen din, Per Berg!! Takk for alt du har gitt klubben i form av arbeid og penger, men FAEN!
              Men gjort er gjort, og jeg var selv glad for å se Nordlie på Åråsen.
              Nå kan det vel neppe bli stort værre?

              Kommentar

              • Serbern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 5496

                #8
                Ikke bare mangler vi hurtighet, men vi mangler teknikk. Det er ikke en som klarer å dra av en mann. Overstegsfinter har de ikke hørt om. Mottak har de bedre på LSK lillegutt tror jeg. Nei, her skal det kælkes opp mot spissa i ren HamKam stil. Ikke rart det er vi og kamma som ligger nederst.

                Kommentar

                • Ola
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 1651

                  #9
                  ...og vi kunne hatt ditt og datt. Men hva har vi?

                  Vi har gjennom de siste 3 årene konsekvent kjøpt spillere uten spisskompetanse. Vi har betalt for "trygghet", rutine, løpsstyrke og "poteter", fremfor spillere med ekstrem hurtighet, teknikk, innleggsskills etc.

                  Det vi må gjøre nå er å hente inn noen uortodokse afrikanere eller lignende, noen som kan gjøre noe uventet. Vi MÅ også kjøpe nye backer og flanker - PÅ BEGGE SIDER.

                  Jeg tviler på at det er vilje og evne til å hente inn disse spillerne. Takk og pris for at bare ett lag skal ned. Er vi veldig heldige blir det Hamkam, ikke Lillestrøm. Kvalikplassen blir mot Bryne. Den taper vi på manglende innsats.

                  Kommentar

                  • MedlemNR35
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2004
                    • 905

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Serbern
                    Ikke bare mangler vi hurtighet, men vi mangler teknikk. Det er ikke en som klarer å dra av en mann. Overstegsfinter har de ikke hørt om. Mottak har de bedre på LSK lillegutt tror jeg. Nei, her skal det kælkes opp mot spissa i ren HamKam stil. Ikke rart det er vi og kamma som ligger nederst.
                    Helt enig med deg.

                    Vurderte å dra inn teknikk inn i innlegget mitt også men jeg tror faktisk de to tingene henger sammen.

                    Enten er du stor, treg, kan løpe langt og har under middels teknikk eller så er du mindre, rask og har større teknisk reportoar. Det er forskjell på Jan Koller og Deco. Ingen vinner fotballkamper med 11 Jan Koller på laget men jeg tror man hadde kommet ganske langt med 11 Deco`er. (for å dra den litt langt.)

                    Hurtighet kan også gi deg bedre teknikk i den form av at hurtige spillere ofte får bedre tid med ballen.

                    Kommentar

                    • veiron
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6267

                      #11
                      Berg og Bjarmann tilbake til LSK - ASAP!!

                      Kommentar

                      • Arind
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2006
                        • 459

                        #12
                        Det vi mangler er helt klart hurtige spillere med individuelle ferdigheter som igjen smitter over på lagmoralen. Vi burde ha disse kvalifikasjonene i blant andre Kiko, Brenne og Riise, men når de to første er totalt ute av form og sistnevnte bare har vondt i beina, så hjelper det faen så lite....
                        Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                        Kommentar

                        • bajasen
                          Juniormedlem
                          Ferskenpels
                          • Apr 2008
                          • 6

                          #13
                          Robert Koren

                          Robert Koren rett og slett !
                          Er typen som kan dra med seg de andre ut av myra !

                          Kommentar

                          • korset+kanaris
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Jun 2007
                            • 46

                            #14
                            I denne tråden er det mange som har forstått det. Vi har blitt ett gråsteinlag av dimensjoner!

                            Kommentar

                            • Fugl1120
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 3528

                              #15
                              Er litt overrasket over det voldsomme fokuset vi har hatt på å hente spillere som kan bekle flere roller. Personlig ønsker jeg i større grad spillere i faste possisjoner, og som er reindyrket den rollen, slik at vi får spesialiserte arbeidsområder. Potetvirksomheten vi driver med nå, hvor det går i rokkering av de samme 13 spillerne, har jeg liten tro på.
                              Lauken er vår venn!

                              Kommentar

                              • Roll75
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2007
                                • 834

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
                                Dagens fotball er hurtighet, hurtighet og atter hurtighet. Tempo uten ball og tempo med ball. Kjøre overganger , raske omstillinger og ta motstanderen på senga. Lynhurtighet på de første meterene slik at man skaffer seg rom med ball.

                                Denne sesongen har vi stort sett spilt mot etablert forsvar. Vi klarer aldri å kjøre overganger der vi tar motstanderen i uballanse. Hvorfor gjør vi ikke det?

                                - Hurtighet med ball.
                                - Hurtighet uten ball.

                                Individuelt er spillerene vi har altfor trege. De som har sånn någet lunde hurtige gener er stort sett på benken.

                                Vi henger rett og slett ikke med tempomessig i Tippeligaen 2008. Det merket man i kveld og det har vært merkbart i de 8 første kampene.

                                I vår startoppstilling i dag har vi kun 1, kanskje 2 hurtige spillere. Resten er tunge og trege.

                                Hva gjør lag som er tunge og trege? De lemper ball langt. MEN :

                                - Vi lemper langt men er ikke raske nok for å fylle opp i boksen.
                                - Vi lemper langt men våre angripere er ikke noen overlegne duellspillere.
                                - Vi lemper langt, taper andre ball fordi vi ikke er raske nok etter og får overganger på oss igjen.

                                Hvis vi i sommeren ikke henter mer hurtighet både på de første meterene og topphastighetsmessig tror jeg det kan være fare for Adecco neste år.

                                Vi kunne vinne serien med slik stil og slike spillere i 1989, ikke i 2008. Fotballen utvikler seg og det har ikke Lillestrøm vært med på.
                                Helt enig alt du skriver! På topp blir dette spesielt godt synlig nå synes jeg. Occean, Sundgot og Gundersen er ikke akkurat noen lyn. Savner en Mifsud type sårt!

                                Kommentar

                                • Gjest

                                  #17
                                  Vi mangler en rask høyreback som slår gode innlegg, vi mangler en god venstreback som kan slå gode legg - så lenge Marius Johnsen er skadet. Og vi trenger en ny rask, teknisk god venstre midtbane.
                                  Så lenge vi ikke blir styrket på disse plassene, får vi ikke vært et av Norges beste lag.

                                  Kommentar

                                  • Gjest

                                    #18
                                    Jeg har ikke forståelse for at LSK - ledelsen satset på en avdanka høyreback som erstatter for Rambekk. En spiller de burde vite ikke var særlig bedre enn mr. Rambekk. Og hvorfor satse på spillere som med stor sannsynlighet ikke vil gjøre laget bedre?? Og hvorfor de ikke satset alle kluter på en god venstre midtbanespiller/kant er jo også er gigantisk spørsmålstegn!
                                    Og nå ser jeg at Erland Johnsen sier at det er helt uaktuelt å kjøpe seg ut av uføret i sommer!!?
                                    Min konklusjon er at noen flere hoder enn Nordlies bør rulle.
                                    En sportslig ledelse som bommer så kraftig på innkjøp ser jeg på som ikke kompetent nok til få å sitte trygt.

                                    Kommentar

                                    Working...
                                    😀
                                    😂
                                    🥰
                                    😘
                                    🤢
                                    😎
                                    😞
                                    😡
                                    👍
                                    👎