Kan vi kalle det krise nå?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjelstad
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2007
    • 352

    Kan vi kalle det krise nå?

    Ja, det kan vi. Enten vi sier potit eller potet. Det er KRISE i LSK nå. Kall det kva du vil men det er krise!

    Etter å ha sett en fantastisk dårlig fotball kamp av LSK (igjen), er det helt klart at det er krise. Noen grep bør tas.

    For å ta spillerne først er det ingen som kan løpe 60 metern på under 12 sekunder? Blir flau når eg ser OO ”løpe” etter ballen. Eller flotte mottak frå Kiko. Sjanser til TAG eller taklingene i forsvaret vårt. Hvorfor vinner LSK aldri en andre ball? Hvor er viljen? Her må det endringer til. LSK bør skaffe seg spillere som er litt ulike de vi har. Spillere som kan sette fart og skape overganger og sjanser. Spillere som Hoff, T.Olsen, Alanzinho, Hamod, Ruud en eller annen (eller flere) med fart.

    Hva med LSK styret, eiere, investorer og administrasjonen? Hvor er de når man sårt trenger de
    For å ta det siste først. Administrasjonen bør kunne tenke seg om minst 2 ganger før de kommer med flotte media utspill. Når var sist gang LSK fikk positiv PR? Gi faen å si at det er Nøff og/eller TV Bergens feil. Dette kunne LSK administrasjonen ha endret på lett selv. Hva med en kommunikasjonssjef eller media sjef? Alle media utspill må gå gjennom denne personen

    LSK - styret: HVA? Hvem er dere og hva vil dere? Gjør dere noe for LSK? Bytt ut hele/deler av styret.
    Hva med de som stolt kaller seg investor eller eier av LSK, hvor er dere nå? Vi trenger som sagt forsterkninger. Opptil flere. Ikke sånne flotte kjøp med en ny spiller på en plass vi har 4-5 spillere fra før. Vet at det kommer godt med dersom 2-3 har karantene og noen er skadet. Kjøp spillertyper som er litt ulike de vi har fra før. For noen år tilbake hadde vi svært begrenset med midler. Allikevel skaffer vi oss Andersson, Koren, Mifsud og Shane. Nå skal vi visst nok ha litt midler (eller ikke?) til å kunne kjøpe inn kvalitetspiller og ikke bare stallfyll. Er dere LSK eier eller investor: Vis det!

    Hva kan KFL gjøre? Gå til innsamlingsaksjon for en ny spiller? 6000 medlemmer, i snitt 500 kr er vi oppe i 3 mill. Det er vel en god start. Kan vi vise hva vi mener på tribunen? Synge med ryggen til, ikke synge (?), banner og lignende, gå midt i kampen. Mye vi kan gjøre alt er vel ikke like bra. Men noe bør vi gjøre! Styret: Krev et møte med LSK, si ifra! Dette er ikke LSK.

    Må bare si det igjen, flott kamp i dag! Regner ikke med at vi kan komme til å skape mye sjanser fremover. Spesielt ikke når spillerne har til sammen løpet 10 km i dag, vunnet 1 duell hver og hatt til sammen 3 nesten sjanser. Flott! Minste kravet for en spiller i LSK er at man løper rundt 10 km i hver kamp og gjør en innsats for hver eneste ball, duell og sjanse. Ellers er det på hue og ræva rett ut av portene på Åråsen!
    -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7055

    #2
    Jeg har sagt det en milliard ganger: STALLEN vi har nå er TOM NORDLIES verk. TOM NORDLIES inntreden i LSK medførte en villet (fra TOM NORDLIES side) endring fra forrige års smarte leiting i utlandet etter gode, unorske og billige spillere og over til en "satsing" på NORSKE spillere.

    Hvorfor, vet jeg ikke, men Nordlie har selv sagt at han ønsker en stall med så mange norske spillere som mulig. Resultatene av det ser vi nå.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • Kjelstad
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2007
      • 352

      #3
      Forslag til ny start elver:

      Drin Shala
      Sparby - Singh - Bogen - Husar
      Gulbrandsen - Gjersvoll -? - Preststulen
      Fellus - ?

      Har en åpen plass på sentralmidtbane og om spiss.
      Løper du 60 metern på under 10 kan du være spissen, bare rekk opp hånden! Kan du dempe en ball og vinne en duell i blant er det en midtbane plass ledig til deg!
      -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

      Kommentar

      • arni
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Aug 2007
        • 109

        #4
        hoff

        Helt forkastelig, så klarer trenerteamet og si att di ser bedring... Ser INGEN bedring og er helt tom for ord! Savner TOM TOM.. dette blir bare rot og TULL

        Kommentar

        • Hertis
          I karantene
          Forumonanist
          • May 2004
          • 173

          #5
          er krise hvis ikke spillera skjerper nå hjar de jo fått fjerna "fæle" nordlie
          venter noen runder til med å so krise

          KOM TILBAKE TOM NORDLE

          Kommentar

          • Kjelstad
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2007
            • 352

            #6
            Opprinnelig skrevet av Hertis
            er krise hvis ikke spillera skjerper nå hjar de jo fått fjerna "fæle" nordlie
            venter noen runder til med å so krise

            KOM TILBAKE TOM NORDLE
            Krise:
            Stabæk 9 7 2 0 18 4 23
            Bodø/Glimt 9 5 2 2 11 8 17
            Fredrikstad 9 5 1 3 15 11 16
            Brann 9 4 2 3 15 16 14
            Rosenborg 9 4 1 4 14 10 13
            Lyn 9 4 1 4 13 10 13
            Tromsø 8 3 3 2 6 4 12
            Strømsgodset 9 3 3 3 10 11 12
            Viking 9 4 0 5 12 15 12
            Vålerenga 9 3 2 4 9 10 11
            Molde 9 2 4 3 11 12 10
            Aalesund 9 3 0 6 15 19 9
            Lillestrøm 9 1 3 5 7 16 6
            Hamarkameratene 8 1 2 5 6 16 5
            -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

            Kommentar

            • Roll75
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2007
              • 834

              #7
              Det oser jo krise av hele klubben! Og det skal det være med den tabellsituasjonen vi har i dag, klubbens historie tatt i betraktning. Det sier jo også flere sentrale personer i ledelsen!

              Kommentar

              • Gjest

                #8
                Opprinnelig skrevet av trigz
                Jeg har sagt det en milliard ganger: STALLEN vi har nå er TOM NORDLIES verk. TOM NORDLIES inntreden i LSK medførte en villet (fra TOM NORDLIES side) endring fra forrige års smarte leiting i utlandet etter gode, unorske og billige spillere og over til en "satsing" på NORSKE spillere.

                Hvorfor, vet jeg ikke, men Nordlie har selv sagt at han ønsker en stall med så mange norske spillere som mulig. Resultatene av det ser vi nå.
                Jeg er helt enig at han har hovedansvaret, men han er bare en av brikkene i et falleferdig sportslig styre i mine øyne!
                Nordlie ønsket spillerene som kom inn i LSK, men det var ikke hans egne penger som ble brukt. Sannsynlighvis ikke han som underskrev kontrakten mellom spillerne og klubben en gang.
                Og at sportslig utvalg har godkjent de forferdelige kjøpene, og ikke bidratt til at gode spillere har kommet inn i klubben, mener jeg det bør gjøres et stort nummer ut av.
                Vi alle stusset over at Steiner Pedersen ble eneste erstatter for Rambekk. Hadde han blitt kjøpt inn for å øke konkurransen på høyrebacken ville det vært forståelig. Men at han ble kjøpt inn som eneste alternativ er jo en vits!
                At Wehrmann ikke fikk innvilget en treårskontrakt, fordi han var for gammel og dyr hadde jeg forståelse for. Men da Riseth ble hentet inn og fikk en treårskontrakt ble jeg slått av enorm forundring! Er han yngre en Wehrmann, er han billigere og er han bedre?
                Og hvor ble det av venstrekanten som skulle heve laget?
                Et siste spørsmålstegn setter jeg ved beslutningen som ble tatt når det viste seg at Marius Johnsen ville være langtidsskadet. "Vi henter ikke inn noen erstatter" ble det sagt med en gang han ble skadet. Et lurt valg?
                Hvis det ikke ville brukes penger på et nytt innkjøp så er min påstand at det burde bli lånt inn en.
                Ovenstående synes jeg viser et sportslig utvalg som ikke har gjort jobben sin.

                PS! Det som gleder meg er at LSK har tenkt til å omorganisere. At noen burde ut, og andre burde inn kan det ikke være noe som helst tvil om!

                Kommentar

                • Hamburg & Kanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 3006

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av trigz
                  Jeg har sagt det en milliard ganger: STALLEN vi har nå er TOM NORDLIES verk. TOM NORDLIES inntreden i LSK medførte en villet (fra TOM NORDLIES side) endring fra forrige års smarte leiting i utlandet etter gode, unorske og billige spillere og over til en "satsing" på NORSKE spillere.

                  Hvorfor, vet jeg ikke, men Nordlie har selv sagt at han ønsker en stall med så mange norske spillere som mulig. Resultatene av det ser vi nå.
                  Det er jo nokså åpenbart, at å satse på norske spillere ikke har lønt seg sportslig. Hvem er det som leverer for Stabæk? Island, Brasil, Sverige og Afrika. Forøvrig er det interessant at mens LSK ble sterkt kritisert i pressen med TV2 / Nettavisen i spissen når vi hadde mange utlendinger og spilte bra, så er det samme et ikke-tema når Stabæk spiller bra med mange utlendinger. Enkel konklusjon: de motarbeider Sportsklubben, og er trolig ikke fornøyd før de ser oss i Adeccoligaen. Dette må man ta med i beregningen når man vurderer klubbens arbeidsvilkår. Det hadde kanskje ikke vært så ille (alle hater jo også VIF) hadde det ikke vært for at den norske dommerstanden har latt seg påvirke. Det dømmes jo konsekvent mot LSK, bare se på de siste 5-10 minuttene i særdeleshet B/G-LSK så ser du hva jeg mener. Regelrette regelbrudd begått av B/G-spiller gav uten unntak frispark fordel B/G!!!. Og det, utrolig nok, var gårsdagens alller aller svakeste prestasjon: dommeren. Tross mange elendige aktører både på bane og benk. For hvis du lar media påvirke ditt gangsyn og dømmekraft, ja da skal du levere tilbake fløyta og ikke fortsette å blåse shit. Denne dommeren har forøvrig vist gang på gang at han ikke duger, til og med i 2 ulike idretter. Det er godt gjort. Egebergs Ærespris neste??
                  LSK Norges beste lag

                  Kommentar

                  • Rønnern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6690

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av biggie
                    Og at sportslig utvalg har godkjent de forferdelige kjøpene, og ikke bidratt til at gode spillere har kommet inn i klubben, mener jeg det bør gjøres et stort nummer ut av.
                    Må si meg enig med siste taler her, Sportslig Utvalg (SU) skal i teorien besitte nok kunnskaper til å unngå mye av den siste tidens bomkjøp.

                    I min verden er SU en medhjelper og djevelens advokat for den som er hovedtrener til enhver tid. Hovedtreneren bør være inneforstått med at SU har det siste ordet for hvilke spillere som skal inn og ut og sånn sett må man si at SU har sviktet katastrofalt de siste årene.

                    Uten at jeg med dette er enig i karakteristikkene av Pedersen og JML som noen av forumets medlemmer spyr ut.
                    Mvh Ronnie "The Runner"
                    LSK for alltid

                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                    Kommentar

                    • sniper
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 5254

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                      I min verden er SU en medhjelper og djevelens advokat for den som er hovedtrener til enhver tid. Hovedtreneren bør være inneforstått med at SU har det siste ordet for hvilke spillere som skal inn og ut og sånn sett må man si at SU har sviktet katastrofalt de siste årene.
                      Hva skal vi da med manager, så lenge vi har et sportslig utvalg som allikevel tar disse valgene? I min verden er det smør på flesk.

                      Petter

                      Kommentar

                      • kinstad
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2007
                        • 406

                        #12
                        Hva for dugnad.

                        Lsk etterlyser dugnad fra alle inkludert fansen. Men har de sagt hva vi kan gjøre, bortsett fra å støtte laget på kampene, som etter min mening handler mer om økonomi enn oppmøte og verbal støtte. Spillerene som det er litt tak i bør kunne finne en grunn eller to til å gi 100 % etter det de har prestert i år. Uavhengeig om det er 7000 eller 10000 tilskuere. Men hva vil de vi skal gjøre utover å møte opp på kamp? Hva skal den dugnaden de snakker om innebære fra kanarifansens del. Er det slik at vi må tenke oss til det selv?

                        Jeg stiller på tifo, kamper og treninger så lenge jeg ikke er på jobb. Hva mer kan jeg gjøre da?

                        PS: Tifo mot Aafk, når og hvor?
                        ________
                        -Life is what happens while you are busy makeing plans.

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7055

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Rønnern
                          I min verden er SU en medhjelper og djevelens advokat for den som er hovedtrener til enhver tid. Hovedtreneren bør være inneforstått med at SU har det siste ordet for hvilke spillere som skal inn og ut og sånn sett må man si at SU har sviktet katastrofalt de siste årene.
                          Delvis uenig. Med prestisjeansettelsen av Nordlie fulgte det også naturlig at han fikk friere hender enn de fleste til å styre innkjøp og komponering av stallen og laget. I min verden er det ingen tvil om at Nordlie har ønsket og argumentert for de innkjøpene vi har gjort siden i fjor høst, og også har vært sentral i å kvitte seg med de to australske bærebjelkene som klubben kvitta seg med i fjor høst.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • Kjelstad
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2007
                            • 352

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av kinstad
                            PS: Tifo mot Aafk, når og hvor?
                            Hva med tifo mot Turn? Lage tifo der det står hva vi mener om innsatsen til spillera!
                            -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7055

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Per Berg Jr.
                              Hva med tifo mot Turn? Lage tifo der det står hva vi mener om innsatsen til spillera!
                              Altså skjelle dem ut? Hva i all verden skulle være formålet med det? Selv om jeg forstår folk som blir frustrerte og forbanna på spillerne, tjener en negativ tifo ikke til noe annet enn å forsure og demoralisere ytterligere.

                              Men taper vi mot Eidsvoll/Turn...
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • KFL41
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 3648

                                #16
                                Nedrykkståka henger relativt tjukt over Åråsen.

                                Vi mangler spisser med hurtighet og teknikk
                                Vi mangler kantspillere som har teknikk og innleggsfot
                                Vi mangler kreative spillere sentralt på midten.
                                Vi mangler backer med offensive fibre

                                Vi har en god keeper og noen midtstoppere som glimter til innemellom. Det er alt. Det eneste vi kan vinne kamper på er duellkraft og vilje. Det holder ikke i TL 2008.

                                Vi har forsåvidt mange gode spillere, men det virket komplett umulig å sette dette sammmen til et slagkraftig LAG. Hver spiller hadde sikkert kunne spilt en bra rolle i andre lag, men de blir først gode når noe av de overnevnte fire punkter er oppfylt. Occean hadde vært bra dersom han hadde hatt gode kantspillere som kan legge innlegg. Brenne hadde vært god dersom han hadde hatt en kreativ spiller ved siden av seg. Myklebust hadde vært god dersom noen hadde hatt evne til å spille ham igjennom. Vi mangler evne til å spille hverandre gode. Det verste er at forutsetningene for å få dette til er nesten ikke tilstede. Det ser helsvart ut og krise er et riktig ord på situasjonen.

                                Kommentar

                                • Rønnern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6690

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av trigz
                                  I min verden er det ingen tvil om at Nordlie har ønsket og argumentert for de innkjøpene vi har gjort siden i fjor høst, og også har vært sentral i å kvitte seg med de to australske bærebjelkene som klubben kvitta seg med i fjor høst.
                                  Det er nettopp i disse situasjonene Sportslig Utvalg må vise handlekraft og rett og slett si nei. Trenere som kommer og går må ikke få muligheten til å gjøre store omveltninger i stallen basert på sine personlige meninger.

                                  Dersom SU mener at en spiller ønsket av manager og/eller hovedtrener er for dårlig, må de si i fra og sette foten ned.

                                  Dersom det er slik at spillerkjøpe og salg denne siste perioden er Nordlies verk, så er det til syvende og sist Sportlig Utvalg sitt ansvar.

                                  På tide at gruppen "LSK inn i år 2000" gjenoppstår og jobber frem mot neste årsmøte i klubben. LSK inn i 2010, (eh jeg mener selvfølgelig 2011, 2010.... nei) må organisere seg og jobbe knallhardt for å få de nødvendige utskiftningene av dagens styre.
                                  Mvh Ronnie "The Runner"
                                  LSK for alltid

                                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                  Kommentar

                                  • Larsabal
                                    Juniormedlem
                                    Bøffel
                                    • Oct 2005
                                    • 23

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av KFL41
                                    Vi mangler spisser med hurtighet og teknikk
                                    Vi mangler kantspillere som har teknikk og innleggsfot
                                    Vi mangler kreative spillere sentralt på midten.
                                    Vi mangler backer med offensive fibre
                                    Jeg vil faktisk si det litt enklere:

                                    Vi mangler spisser
                                    Vi mangler kantspillere
                                    Vi mangler kreative spillere
                                    Vi mangler backer

                                    Kommentar

                                    • Partidario
                                      Juniormedlem
                                      Ferskenpels
                                      • Aug 2007
                                      • 2

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av kinstad
                                      Lsk etterlyser dugnad fra alle inkludert fansen. Men har de sagt hva vi kan gjøre, bortsett fra å støtte laget på kampene, som etter min mening handler mer om økonomi enn oppmøte og verbal støtte. Spillerene som det er litt tak i bør kunne finne en grunn eller to til å gi 100 % etter det de har prestert i år. Uavhengeig om det er 7000 eller 10000 tilskuere. Men hva vil de vi skal gjøre utover å møte opp på kamp? Hva skal den dugnaden de snakker om innebære fra kanarifansens del. Er det slik at vi må tenke oss til det selv?

                                      Jeg stiller på tifo, kamper og treninger så lenge jeg ikke er på jobb. Hva mer kan jeg gjøre da?
                                      På sikt er det beste du kan gjøre og løse medlemskap i Sportsklubben, og bruke stemmen ved årsmøter. I nå-situasjonen er det viktigste å oppfordre flest mulig å kjøpe sine adgangstegn på Åråsen til hver eneste kamp, til tross for begredlig underholdning. Svikter inntektsgrunnlaget fra publikum blir det i alle fall ikke enkelt å komme seg ut av denne knipa. Jeg vil tro klubben har budsjettert med opp i mot 10.000 tilskuere pr match.
                                      Last edited by Rønnern; 03.06.2008, 17:15. Begrunnelse: Fikset quoting

                                      Kommentar

                                      • Kjelstad
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2007
                                        • 352

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Larsabal
                                        Jeg vil faktisk si det litt enklere:

                                        Vi mangler spisser
                                        Vi mangler kantspillere
                                        Vi mangler kreative spillere
                                        Vi mangler backer
                                        For å si det enklest mulig: Alt og alle i LSK mangler guts!
                                        -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

                                        Kommentar

                                        Working...