Hva er det som er galt med sportsklubben?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MobBoss
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 900

    Hva er det som er galt med sportsklubben?

    Hva er det egentlig som er galt med klubben vår?
    Ok under Nordlie så var vi et 442 lag som skulle spille 433. Og den overgangen var tydelig at var veldig vanskelig for laget å ta. Virket kanskje som om det man trodde at dette ville gå seg til i sesong to. Men jeg kan med hånden på hjerte si at jeg faktisk ikke husker sist fugla spilte en god hel fotballkamp. Ja vi var glimtvis gode i enkelte kamper ifjor. Men den virkelig gode fotballen har uteblitt, og jeg kan ikke huske sist det skjedde, men det må ha vært tidlig på høsten 2006.
    Alt dette er jo ting som det er naturlig å skylde på en trener på. Men jeg mener at vi kanskje må se enda dypere enn dette. I 2006 så var vi et par barnefeil fra Uwe unda å vinne serieull. Han viste allerede i 2007 at han hadde tatt lærdom av dette og luket de i unna sesongen 2007 for Viking. Men det som er viktig er hvordan gutta våre oppfører seg. 2007 var som mange husker et meget turbulent år. Men det som jeg la mest merke til var at vi var ikke like aggresive som vi har vært de siste årene. Lysten til å vinne lyste ikke i øynene til gutta lenger. Og hva kommer det av?
    Lillestrøm SK sitt varemerke med at det skal være vondt å møte oss ble ikke fulgt opp av gutta på banen. Og hva kommer det av? Jeg tror at det blir for lett å skylde mangelen av dette på Nordli. Da tilegner vi han alt for mye makt. Men da er spm. Hva har skjedd med spillerstallen siden Uwe dro. Ok vi har mistet ett par veldig gode spillere. Men hvorfor fungerer ikke de som vi har kjøpt inn. Det er jo i utganspunktet nesten like bra spillere. Før kjøpte LSk inn spiller til roller og ikke på navnet, er det noe vi har sluttet med?
    Jeg vil mye heller ha en ukjent spiller som er skapt for en rolle i laget og blir en ny Koren. enn en med et stort navn som ikke blør for klubben og gjør en ok jobb på laget.

    Men det jeg egentlig vil få fram med dette er at de i trener teamet må få fram til gutta at det ikke er noe selvfølge å spille på Lillestrøm SK. Det å trekke den gule drakta over hode er en ære som kun veldig få opplever. Og for å gjengjelde det så gjelder kun en ting. Og det er full innsats.
    Derfor mener jeg; Fred ingen og krev full innsats så har vi en stall som er mer enn god nok for å redde klubben i denne omgang.(Derfor hadde det vært velig fint å få inn en trener som f.eks Erik Rasmussen(Eks. FC Midtjylland trener) som ikke har noe preferanser om hvem som er hvem i klubben og tar kun uttak på grunn av treningene) Så må vi heller ta en evaluering etter sesongen om de som er i klubben er de som kan gi oss nye trofeer. Det er tross alt derfor LSK er her. Fordi vi skal vinne titler.

    Dette er min mening om hva som er galt omdagen, men jeg ønsker at andre skal komme med sine meninger om hva som bør gjøres. På en mest mulig saklig måte.
    Last edited by MobBoss; 02.06.2008, 23:45.

    Invicta

    Ingen er større en klubben
  • SirBusby
    Medlem
    Møteplager
    • Sep 2006
    • 88

    #2
    For å mimre litt tilbake i tid; hvem glemmer ikke hvordan vi rundspilte lagene i RL. Vi var vel ubeseira i gruppespillet. Husker spesielt kampen mot Djurgården borte - vi rundspilte de etter alle kunstens regler. Det var rett og slett herlig å være LSK-supporter på den tida.

    Slik står er p.d.d er det lysår mellom datidens LSK-lag og det laget vi ser i dag. Utrolig at det kan være så stor forskjell..

    Kommentar

    • MedlemNR35
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2004
      • 905

      #3
      Ledersiden :

      * De har ikke klart å hente inn riktige spillere i riktige posisjoner.
      * De har brukt millioner av kroner på kvantitet i stedet for kvalitet.
      * De ga ikke Uwe Røsler tid nok. Han fikk læreperioden sin i LSK og ga en etterhver fullutdannet trener vekk til Viking.
      * De ansatte Tom Nordlie som stort sett var det helt motsatte av Uwe Røsler. Derfor måtte LSK starte på null igjen under Tom.
      * Salg. De gir fra seg spillere som Wehrman og Stefanutto på billigsalg. Noe av det beste vi har i Tippeligaen i de posisjonene.
      * Klarer heller ikke holde de beste spillerene i klubben. Tenker da på Andersson, Koren, Mifsud for å nevne noen. Greit nok at disse har ambisjoner men vi kunne iallefall ha fått noen kroner for dem. (Vet vi fikk litt for Andersson)

      Trenersiden :

      * Kan virke som spillerene er feiltrent. De kan løpe langt og lenge men eier ikke noe som heter hurtighet i kroppen.
      * Har gitt spillere som ikke har vært i nærheten av å prestere klippekort.
      * Har ikke klart å tilpasse de nye spillerene inn i LSK. Har tatt ekstremt lang tid for nyinnkjøpte spillere å prestere. Noen har aldri prestert.

      Spillersiden:

      * De mangler hurtighet, teknikk og kreativitet i laget. Vi blir altfor trege og forutsigbare.
      * Ingen har matchvinner egenskaper ala Koren og Mifsud hadde.

      Jeg mener at det grovt regnet kun er Fredriksson, PSA, Kippe, Marius Johnsen , Kiko , Søgård ,Brenne , Bjørn Helge og Occean av LSK spillerene som holder godt Tippeliga nivå. Skal vi snakke gullnivå er det maks 3-4 av disse spillerene som holder nivået. Det er rett og slett ikke godt nok.

      Kommentar

      • hthaug
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2004
        • 408

        #4
        Det jeg ikke begriper er at når LSK gikk 20 millioner i underskudd så hadde vi Andersson, Stefanutto, Wehrman, Koren og Mifsud. Det er 5 landslagsspillere mindre, 4 som kom via Arne Erlandsen. (Mifsud kom via Rösler sommeren før Arne gikk)

        Kommentar

        • Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

          #5
          Opprinnelig skrevet av hthaug
          Det jeg ikke begriper er at når LSK gikk 20 millioner i underskudd så hadde vi Andersson, Stefanutto, Wehrman, Koren og Mifsud. Det er 5 landslagsspillere mindre, 4 som kom via Arne Erlandsen. (Mifsud kom via Rösler sommeren før Arne gikk)
          Kanskje fordi at man da gav ut penger for disse gode spillerene?

          Hvor forbanna vanskelig kan det egentlig være å skaffe en eliteserieving? Alle vet at vi har manglet det, i lang tid. Bruker man agenter som har huet godt plantet opp i ræva, eller mistet man den ene bedritne Judas-agenten man hadde når RBK rana både Sapara og Thorbjørnsen ifra oss vha å by over?

          LSK må slutte å prate piss om vi skal ha gode spillere hit. Nå må etpar gode spillere hentes. En teknisk spiss med selvtillit istenfor en keikete Canadier som ikke eier selvtillit og en kreativ midtbanespiller som kan ta litt tak i spillet vårt istedenfor spillere som engang leverte varene i Fredrikstad og som nå er blitt overbetalte fotballturister i Lillestrøm. Hva med å innføre lønnskutt for midtbanespillere som feller gjennom i Eliteserien (Bjørkøy og Brenne)

          Simen Brenne, jeg var rimelig sikker på at du skulle spille deg inn til fast landslagsplass i LSK. Nå har du kun fast plass i skammekroken. For hvordan faen er det mulig å MISTE TEKNIKK?? Man glemmer da for faen ikke å sykle, eller å svømme??? Hælvete. Skjerp deg nå, ta sommerferie og kom tilbake som landets beste spiller eller gi faen eller dra lukt tilbake til "fotballbyen" Moss (der det tar 45 minutter å finne en pub som viser CL-finalen).
          Last edited by Hamburg & Kanari; 03.06.2008, 00:49.
          LSK Norges beste lag

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7048

            #6
            Som mange har sagt før, Uwe skjønte tross alt at moderne fotball handler om tempo, tempo og atter tempo, noe dagens stall i det store og hele er blottet for. Vi har en grå gjeng med squadspillere, der teknikk, tempo og kreative hjerner ikke finnes.

            Vi trenger to nye backer - RASKE backer. Videre trenger vi noen som kan utfordre på kantene, og noen som evner å føre ballen framover og fordele den fra sentralt. Kiko er god nok i denne rollen når han tør å tro på egne ferdigheter.

            Jeg tror det vil bli bedre når Bjørn Helge Riise og Marius Johnsen kommer tilbake. Riise har tempo (jøss!), er god med ballen, jobber som et svin og har kreative gener. Johnsen mangler tempo, men er en naturlig venstreback, med lang erfaring i posisjonen, en god pasningsfot og er (teoretisk sett) en styrke på dødballer.

            Sentralt på midtbanen kan vi nesten like gjerne kvitte oss med alt skrotet vi har kjøpt inn der og starte fra scratch. Bjørkøy, Brenne og Mouelhi har alle vært uakseptabelt langt under pari i hele år, men især Bjørkøy og Brenne har vært elendige.

            Bjørkøy er vi nok stuck med (tusen takk skal du ha, Nordlie), men Brenne burde fortsatt kunne innbringe en krone eller to. Søgård har vært like dårlig som alle andre, men han er anvendelig, og vil kunne klare å gjøre en ålreit jobb på høyreback. Han er tross alt både bedre og raskere enn Pedersen.

            Occean fungerer ikke fordi han ikke brukes riktig. Han er en medioker spiller på alt unntatt det som skjer fra straffemerket og inn. Han er glimrende som målskive for innlegg fra kant - mye av grunnen til at han har blitt hundset i år er for meg at han ikke har fått noe service fra kantene.

            Riise på høyre kan rette opp noe av det, JML på venstre ditto, dersom han får støtte og blir spilt opp høyt i banen, noe han ikke ble en eneste gang i går. Ingen vinger blir effektive av å få ballen spilt i beina, feilvendt på midtstreken. Husár har vel ikke blitt totalt ubrukelig siden i fjor høst, og kan være et alternativ.

            Til Godsetkampen, som vel er den første i høstsesongen, håper jeg på følgende:

            Otto; Søgård/PSA, Riseth, Kippe, Johnsen; Riise, Mouelhi, Ny mann, JML; Sundgot/Occean, Ny mann med tempo.

            Se på denne oppstillingen! At dette laget skal kave i bunnen av tabellen er kort og godt uforståelig. Blodtåka etter katastrofen i Bodø har lagt seg litt nå, og jeg har fremdeles troa på at vi skal komme oss opp av den verste gjørma. Men høyere enn 9. plass blir det vel neppe.

            Etter sesongen får man deretter ta en skikkelig evaluering av hva som har skjært seg i LSK, kvitte seg med den såkalte "bredden" i stallen vår og igjen begynne å bruke speidernettverket vårt, og Fjøras sykelig store kontaktflate utenlands for å finne spillere som innehar et minimum av tekniske ferdigheter.

            Dette skal ordne seg! Men ny trener må på plass, og klubben må være villig til å tørre å legge pengene på bordet for å begynne den omstendelige ryddejobben etter kaoset Nordlie har påført oss.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Roll75
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2007
              • 834

              #7
              Vi MÅ få inn spillere med hurtighet! Spillere som kan få til ting på egenhånd. At det kollektive ikke fungerer er jo ille, men av og til så kan en kjapp spiller som er god med ballen nærmest avgjøre en kamp alene! Tenker f. eks. på Lyn i søndagens kamp!

              Kommentar

              • Grusom B
                Generalissimo Bellisimo
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6248

                #8
                Stort sett enig med Trigz her. Sånn jeg ser det er det store problemet det fokuset som er blitt satt på å bygge opp breden i stallen. Det har nok ikke vært hensikten, men dette har gått utover kvaliteten. Vi har gått i søplafellen, altså at vi henter navn fremfor kvalitet. I tidligere år har vi vært landets(kanskje også skandinavias) dyktigste på å få mye tilbake for pengene gjennom å ha plukket spillere med de kvalitetene vi til enhver tid har hatt behov, altså spisskompetanse. Dette skjer ikke lenger. Vi har handlet inn etter systemet og spillertyper som har fungert i lignende formasjoner tidligere, og det funker ikke. Vi har brukt vanvittige mengder kroner på å handle inn middelmådigheter, om ikke annet for å markere økonomiske muskler og atraktivitet som klubb. Dette betyr en helt feil fokus i forhold til å hente spillere som Koren, Mifsud og Andersson for mindre enn hva Bjørkøy alene kostet.

                Vi må se til utlandet og vi må utvikle ungdommer. Jeg nekter å tro at ikke for eksempel Nikolas Sparby ikke kunne gjort en like god jobb som Steinar Pedersen på backen i år, i så fall ville det ikke vært noen som helst vits i å ha ham i rekruttstallen engang.

                Før hadde vi baller i spillerdisposisjonene, nå er det ingenting. Noen sier at vi ikke kan skylde alt på Nordlie. Bullshit. Det kan vi faktisk. Det var han som ville ha bredda, det var han som ikke ville bruke Kasey og Shane, og det var han som drepte alt tempo til fordel for kjeglebeining. Styret og sportslig utvalg har selvsagt skyld i å ha latt ham gjøre dette, og burde stå skolerett i forhold til de feilene som er gjort her, men deres jobb er, som i f.eks. Fjøras tilfelle, å legge til rette for at treneren skal kunne konsentrere seg om arbeidet sitt, nemlig å trene laget.

                Treneren er altså det som har vært galt med LSK, og det vi trenger er en helt ny type. For meg er det veldig tydelig at vi trenger en naturlig autoritet med 442 som grunnsten i fotballtankene sine. Vi trenger noen som tør å gjøre de grepene som trengs, og som vil kvitte seg med daukjøttet uansett utgifter knyttet til kontraktslengde. Dette betyr at spillere som faller igjennom kastes på hue og rævva ut, som f.eks. Ole Martin Årst ble det i Tromsø. Jeg ser tre alternativer om vi ikke skal ut av landet:

                Rekdal. Har rydda opp etter Nordlie før, og har ingen kjipe følelser som kan skade objektiviteten hans når opprydningen settes i gang. Naturlig autoritet og nyter stor respekt i trenermiljøet.

                Berg. Også en autoritet. Muligens litt overentusiastisk til tider, men kan utvikle spillere, og har gjort en jævla god jobb i Lyn hvor han har mistet de tre-fire største stjernene hvert eneste år. Det mest sannsynlige alternativet.

                Steinar Nilsen: Innehar alle kvalitetene over, og er en redningsmann av dimensjoner. Mitt soleklare førstevalg.

                Og Occean holder absolutt ikke tippeligastandard. Han må spilles god av et godt lag for å være i nærheten av å være god nok, og selv da bommer han på de fleste sjanser. Bør være en av de første ut.
                Ni principe ni rey...

                D10S!

                Kommentar

                • m_skedsmo
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Aug 2006
                  • 212

                  #9
                  Innkjøpspolitikken, hva er galt med den?

                  Se litt på de spillerne vi har kjøpt inn under Tom Nordlie sitt regime.

                  Vidar Riseth. Var en jævla god spiller, utenlandsproff, landslagspiller, mange gode år i Trondheim. MEN... fikk ikke han beskjed i RBK om at han ikke kom til å bli satset noe særlig på? Han nærmer seg 40. Burde ikke det at de ikke ville satse noe særlig på han lenger få noen varselsklokker til å ringe? Trenger vi å ansette en spiller som har hatt sine beste dager og som er uønsket av klubben sin?

                  Bjørkøy. Var landslagsaktuell, var litt god på FFK. Men hva var han i fjor? Imponerte han noen? Hva var spesielt med han siden vi skulle hente han? Hva har han utrettet? Ikkeno!

                  Joon. Hva tenker man når man henter inn en spiller som rykka ned? Som ikke var en stor profil på det laget han rykket ned med? var det noen andre som ønsket han? Måtte vi kjempe med andre lag for å signe han? Nææ...var bare oss som ville ha han.

                  Steinar Pedersen. Han er jo gammel, over the hill. RYkka også ned uten å være en profil på Start.

                  Marius Johnsen. Han var jo glemt. Han var i Tyskland og ingen hørte noe om han, hvorfor ikke det? Jo, fordi han GIKK SKADET. Han hadde ikkeno å vise til. Hvorfor hente han når vi hadde eliteseriens beste venstre back fra før?

                  Kisen. Fy faen for en historie. Han har ikke spilt ennå. Han skulle erstatte Kasey!!!! Kasey som gikk rett inn på FFK og heva laget. Hvem kan ta ansvaret for noe slikt.

                  Og så, hvor tapte vi på overgangsmarkedet?

                  Vi hadde Doffen på besøk, kanskje den eneste utenom Strømstad som var gode på Start. Han klarte vi ikke å hente, hvorfor ikke? Var det fordi Tom skremte han av sted?

                  Lars Iver Strand? Han var på besøk og var ønsket. Men vi klarte heller ikke å fikse han. Hvorfor ikke? Er vi ikke noe attraktive som klubb?

                  Tror både Doffen og Lillelars kunne ha bidratt på vår midtbane i motsetning til de som er der nå.

                  Espen Hoff, hvor ble det av han? Han var vår ønskede venstrekant. Hvorfor klarte vi ikke å hente han?

                  Moldskred fra TIL. Han ventet lenge med å skrive kontrakt i Tromsø, prøvde vi der for å få inn en ny Mifsudtype etter at Mykle ikke hadde imponert i det hele tatt?

                  Hva faen er det som feiler de gutta på Åråsen som skal hente inn nye spillere og ta vare på de vi hadde?

                  Hvordan kunne Påsen bare sendes ut. Han hadde sannsynligvis vært den etterlengtede venstrekanten vår. Og han vet å blø for drakta. Han blei faen meg sendt rett ut på en dårlig måte. Hvem sto bak det?

                  Danton...hehe, ikke den beste vi har hatt, men han var da vel bedre enn Steinar Pedersen???

                  For ikke å snakke om Shane og Kasey igjen. Det er for meg en stor stor gåte at de måtte gå.

                  Hvem skal ta ansvaret for den hårreisende innkjøpspolitikken i klubben vår?

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7048

                    #10
                    [quote=m_skedsmo;268482]Bjørkøy. Var landslagsaktuell, var litt god på FFK. Men hva var han i fjor? Imponerte han noen? Hva var spesielt med han siden vi skulle hente han? Hva har han utrettet? Ikkeno![Quote]

                    Bjørkøy var sågar på benken for FFK i høstsesongen i fjor, om jeg husker riktig. Etter at... ja visst, etter at Kasey ble kjøpt inn.

                    Opprinnelig skrevet av m_skedsmo
                    Steinar Pedersen. Han er jo gammel, over the hill. RYkka også ned uten å være en profil på Start.
                    33 år, og han har fått treårskontrakt. Det er bare å gratulere.

                    Marius Johnsen = Skadet.
                    Kisen = Skadet

                    Helt enig i at det var en totalt uansvarlig å hente inn disse to spillerne mens de var skadet (!!), og gamble på at de ikke ville få komplikasjoner med skadene sine, samtidig som man solgte to så gode spillere som Kasey og Shane. Jeg ville gitt en arm for å få de to gutta tilbake igjen, men det vil jo aldri skje.

                    Men forsåvidt:
                    Lars Iver Strand = Skadet
                    Moldskred fra TIL = Var skadet i hele vinter
                    Påsan = Er skadet i Hamkam nå.

                    Katastrofen er ikke nødvendigvis at Kiesen og Johnsen kom inn, men at man skviset ut Shane og Kasey mens statusen hos nyinnkjøpene var som den var. Johnsen spilte høstsesongen i fjor med skade. Hvorfor fikk han lov til det?

                    Signeringa av Riseth synes jeg ikke var så ille. Han har stort sett vært god i midtforsvaret. Midttun Lie (når han brukes som ving) er heller ikke så dårlig at han ikke forsvarer en plass i stallen.

                    Og: Når man kunne kaste bort 6 millioner kroner på ubrukelige Bjørkøy (SEKS MILLIONER KRONER!!), hvordan i all verden kan det ha seg at verken klubb eller investorer synes å kunne avse minst den samme summen nå, når vi synker som en stein og for alt jeg vet kan være klare for Adecco i midten av september, dersom vi fortsetter i den samme tralten?

                    Tom Nordlie, takk skal du faen meg ha. 40 års tradisjon revet ned på 1 1/2 år. Du fortjener jo VIFs fortjenstmedalje, hadde det ikke vært for at du klarte å rykke ned med dem også.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      #11
                      LSK har dessverre blitt ett høyst levende bevis på at å satse på bredde har sine klare ulemper, mens Stabæk har ggått motsatt vei og handlet ett godt lag.

                      De på benken får da virkelig ikke bidratt stort under kamp uansett? Gi en lang faen i breddekjøpene - kjøp de klare førstevalgene.

                      Forøvrig; de som klager på jobben til Fjøra: han har da virkelig bare gjort akkurat det han skal: Hentet de spillerne treneren vil ha.
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13271

                        #12
                        1. Vi har hatt en trener som har hatt helt bestemte oppfatninger om hva spillerne skal gjøre på banen, og som har kritisert dem hver gang noen brøt med reglene. Straffer du en bikkje helt vilkårlig, uten at bikkja sjøl vet hvorfor og når blir den passiv og ute av stand til å flykte/forsvare seg - s.k. lært hjelpeløshet. Spillerne har fullstendig mistet evnen til å tenke selv, tro på egne valg og har etterhvert mistet all selvtillit.

                        2. Vi har hatt en "motivator" på besøk som ikke har hatt formell eller praktisk kompetanse til å endre dette, men som trolig har gitt noen pep-talks og bagetellisert problemet før han hentet sjekken. Spilleren har med dette oppfattet at problemene de sliter med hver dag egentlig er bagatellmessige, og at det kan løses f.eks. ved å tenke positivt. Tenk kreftbehandling med johannesurt og "du blir snart frisk"

                        3. Alt for mye fokus har vært på "blø for drakta", "vinn eller dø" etc. Spillerne skal klare x og y, må bare skjerpe seg. Dette er ikke gunstig når selvtilliten er på bånn og hver lille utfordring blir som å klatre himalaya - det verste er at om man mislykkes blir man satt tilbake til 0 igjen.

                        4. I en prestasjonsgruppe bygges selvtillit opp hos hver enkelt gjennom gode individuelle prestasjoner som igjen inspirerer andre - men når laget svikter opplever alle i gruppa å mislykkes og havner på 0 igjen, og ikke bare den/de som ikke får det til. Det skal enormt mye mer til for å bygge opp selvtillit versus å rive den ned i en gruppe. Liten tue kan velte stort lass.

                        5. Ingen har forklart dette for spillerne - de skjønner ikke hvorfor, og vil ikke kunne snu dette før de forstår prosessene som har forårsaket problemene. Ingen innsikt i problemet - ingen endring. Gruppa må få profesjonell hjelp. Enten gjennom en trener som ser dette, eller gjennom en fagperson som faktisk har papirer og kompetanse iorden.

                        Kommentar

                        • MagnetMagne
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2004
                          • 446

                          #13
                          Nå har undertegnede det vanskelig og tøft... Lenge siden jeg har skrevet her, men nå må noe frustrasjon ut!!

                          En av hovedgrunnen til at det har gått galt (slik jeg ser det) er den voldsomme "fornorskninga" av stallen.. Vel og bra at man ønsker norske og lokale spillere, men for hvilken pris? LSK har i alle år vært noen kløppere på å finne gode spillere i utlandet til en billig penge. Hvorfor ikke fortsette?

                          Det er to hovedproblemer med norske (tilgjengelige) spillere:
                          1. De er overprisa herfra til "der nede"
                          2. De har ikke god nok kvalitet
                          Lillestrøm har p.t. ikke en eneste spiller med fart som har evne til å utfordre og dra av en motspiller (selv om denne Dan Fellus var positiv i går)! Sånne typer finner man drøssevis av overalt i verden til 1/4 av prisen på en Occean/Brenne/Bjørkøy etc.

                          Fortsett gjerne med en stamme av norske spillere (som blør for drakta), men kan man ikke for guds skyld sprite opp 11'ern med noen hurtige og tekninske spillere som vi har hatt så mange av før?

                          Magneten er frustrert nå, og det hele toppa seg i går... Nå fikk man virkelig konstatert at det ER krise! Håper virkelig vi klarer å komme oss ut av denna sumpa før det er for sent, for så å begynne med blanke ark neste år...
                          Snart neste hælj.....

                          Always Hardcore
                          TS05

                          Kommentar

                          • Nesoddkanari
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Mar 2007
                            • 40

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av superbøffel
                            Forøvrig; de som klager på jobben til Fjøra: han har da virkelig bare gjort akkurat det han skal: Hentet de spillerne treneren vil ha.
                            Men har da ikke Fjøra/Sportslig utvalg ett selvstendig ansvar for å vurdere spillerne som Tom ville ha? Eller har herr Nordlie fått det som en bortskjemt unge i en godtebutikk og fått alt han har pekt på uten at noen sier i fra at dette er ikke spillertypene vi trenger.....

                            Hvis dette er tilfelle og Fjøra/SU har danset ukritisk til Tom sin pipe er det nok flere som bør finne frem hatten sin å gå.

                            Kommentar

                            • Fjeller'n
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2003
                              • 905

                              #15
                              Fjørtoft er i en posisjon der han er bundet på hender og føtter. Mener å ha lest at han har møterett i sportslig utvalg, men ikke talerett. Trener/SU forteller ham hva han skal gjøre. Ref. nyhetssaken om at Fjøra har fått mandat til å selge en spiller - ikke kjøpe. Er han totalt uenig kan han avlegg en skriftlig rapport til SU som streng tatt ikke trenger å ta hensyn til den. Det er vel dette som har skjedd i hele vinter: Fjøra har sett at dette går til hæ.... og rapportert til SU som har latt det skure og gå.


                              Stian
                              "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                              Kommentar

                              • knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9390

                                #16
                                Problemet er rett og slett at spillera ikke holder nivvå.
                                De er for trege, for pinglete, har for dårlig teknikk og er for dårlig i avslutningsfasen.

                                Særlig det med teknikk og hurtighet er noe vi har havna bakerst i klassen på. Vedder for at junior har bedre ferdigheter her enn 80% av a-laget...

                                Faen ass. Trenger en svensk trener nå som kan fortelle virkeligheten til gutta: At fotballen har forandra seg fra 70-80tallet, tjukke gamlinger har ingen framtid her...

                                Kommentar

                                • Øyvind
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2006
                                  • 292

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Fjeller'n
                                  Fjørtoft er i en posisjon der han er bundet på hender og føtter. Mener å ha lest at han har møterett i sportslig utvalg, men ikke talerett. Trener/SU forteller ham hva han skal gjøre. Ref. nyhetssaken om at Fjøra har fått mandat til å selge en spiller - ikke kjøpe. Er han totalt uenig kan han avlegg en skriftlig rapport til SU som streng tatt ikke trenger å ta hensyn til den. Det er vel dette som har skjedd i hele vinter: Fjøra har sett at dette går til hæ.... og rapportert til SU som har latt det skure og gå.
                                  Stian
                                  Jeg er meget skeptisk til Fjøras disposisjoner i overgangmarkedet. Men, han skal ha for at han så at ting var på vei til helvete. Jeg synes han bør ta over ansvaret ut sesongen, det har han kompetanse og tid til.

                                  For la meg si det, og det med tydelige ord: VI HAR IKKE PENGER!

                                  Nå må folk slutte å snakke om nye spillere! Sportsklubben har en fallende inntektskurve, sviktende publikum og sponsorer (på sikt). De spillerene vi har nå hever fyrstelønninger og pengene vi har må gå til avlønning av disse.

                                  Det katastrofale er jo at disse dyre spillerene har langtidskontrakter, og deres høye lønn gjør de umulige å selge. En spiller bytter jo ikke klubb for å gå ned i lønn...

                                  Kommentar

                                  • hthaug
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2004
                                    • 408

                                    #18
                                    Fjøra har vært dyktig han i forhold til det mandatet han har hatt. Vingen som vi mangler var også funnet jfr nyhetstråden for en tid tilbake. Hvordan vi har gått fra å ha 20 mill å handle for til å ha 0,- i dag skjønner jeg ikke.
                                    Noen som har en liste på hvilke kontrakter som går ut først av de som er i klubben? Er det Husar's kontrakt som går ut først?

                                    Kommentar

                                    • MobBoss
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2003
                                      • 900

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Fjeller'n
                                      Fjørtoft er i en posisjon der han er bundet på hender og føtter. Mener å ha lest at han har møterett i sportslig utvalg, men ikke talerett. Trener/SU forteller ham hva han skal gjøre. Ref. nyhetssaken om at Fjøra har fått mandat til å selge en spiller - ikke kjøpe. Er han totalt uenig kan han avlegg en skriftlig rapport til SU som streng tatt ikke trenger å ta hensyn til den. Det er vel dette som har skjedd i hele vinter: Fjøra har sett at dette går til hæ.... og rapportert til SU som har latt det skure og gå.


                                      Stian
                                      Han har nok tale rett, men han sitter vel der på samme måte som frank G i LSK styret uten stemmerett.

                                      Invicta

                                      Ingen er større en klubben

                                      Kommentar

                                      • maxpayne
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2006
                                        • 1220

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av SirBusby
                                        For å mimre litt tilbake i tid; hvem glemmer ikke hvordan vi rundspilte lagene i RL. Vi var vel ubeseira i gruppespillet. Husker spesielt kampen mot Djurgården borte - vi rundspilte de etter alle kunstens regler. Det var rett og slett herlig å være LSK-supporter på den tida.

                                        Slik står er p.d.d er det lysår mellom datidens LSK-lag og det laget vi ser i dag. Utrolig at det kan være så stor forskjell..
                                        RL var det stort sett bare LSK som tok seriøst så det er en utrolig dårlig målestokk. Grav litt i andre resultater så ser man fort at alt ikke var rosenrødt da heller.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎