Karakterbok FFK-LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7056

    Karakterbok FFK-LSK

    For å sitere Kjetil Rekdal fra Fotballextra på TV 2 i kveld:

    "Før var LSK forferdelige å spille mot. De var aggressive, oppe i ballfører hele veien og spilte med en enorm intensitet. Slik er de ikke nå. Nå er de for seint ute over hele banen, og blir utspilt i nesten hver eneste kamp."

    Etter møkka jeg ble servert i kveld er jeg overbevist om at vi spiller i Adeccoligaen neste år. Med mindre nye spillere kommer inn er vi ferdige. FERDIGE! Hører du det, Tommy Sharif? Hører du det, Per Berg?

    Orker ikke mer enn det som følger:

    Moldskred: 2. Har skyld i de to første målene, som ødela kampen for oss. Alt for seint ut og opp i beina på Johansson før 4-0. Redningene etter pause driter jeg i.
    Pedersen: 2. ETT godt innlegg mot Occean på 0-2 redder ham fra stolpen.
    Riseth: 2. Tatt av i pausen. Vi kunne like gjerne ha byttet hele laget da, men Riseth var grusom i dag. Må ta litt skyld for 0-1, iom at han hører på Moldskred da denne roper "har'n".
    Kippe: 2. Avkledd av en middelmådighet som Gardar Johansson? Griselurt på ræva av Tarik El ved 0-2. Opphevet offsiden på 4-0. Dette var helt jævlig, Kippe. Nå mårru skjerpe deg.
    Søgård: 2. Mistet markeringen med 60 meter på 3-0 (der han samtidig presterte å vinke for OFFSIDE!). Backinnsatsen sto til stryk, bedre på midtbanen.
    Midttun: 1. Ingen unnskyldninger her. Sorry. Usynlig på flanken, rundingsbøye på backen.
    Mouelhi: 3. Begriper ikke at han ble tatt av ved pause. Vår beste før pause.
    Bjørkøy: 2. En fin pasning til Occean. Kanskje litt tettere oppi folk nå enn han var var før i år. Hvem vet, og hvem bryr seg?
    Riise: 2. Begynte optimistisk, men ble både pakket inn, sur og usynlig.
    Occean: 2. Burde ha satt Pedersens innlegg. Tapte omtrent alt i lufta.
    Fellus: 4. Får en firer på innsats, aggressivitet, optimisme og glød - fire kvaliteter resten av laget virker blottet for. Kunne ha scoret etter en egenkomponert mulighet, men kom ut av balanse og skjøt utenfor. Gi ham medspillere som beveger seg og forer ham med baller, så blir han en fin spiller for oss. Dagens minst dårlige LSK-spiller.

    ->Essediri 5: Fire gode innlegg. Vi hadde null slike før han kom på. Hva gjorde han på benken?
    ->Andresen 3: Brukbar innsats, men likevel del av det forsvaret som slapp FFK til fem gedigne muligheter i andreomgang.
    ->Sundgot: Fikk bare 19 minutter, men var fryktelig svak i den perioden.

    Her er altså PAUSEkarakterboka:

    Moldskred - 2 - Ingen redninger, halvparten av skylda i 1-0 og all skyld i 2-0. Takler Pedersens håpløse tilbakespill bra, ellers er det tynt. Står på strek når det kommer innlegg.
    Pedersen - 2 - Rundspilt ved 0-2, veik i duellene. Ingen selvtillit. Bra innlegg til Occean.
    Kippe - 2 - Rundlurt av Tarik El ved 0-2. Tar ikke ansvar, og forsvaret går opp i liminga. Fælt å se på.
    Riseth - 1 - Elendig jobb ved 0-1, som satte oss på feil kurs. Sint og sur, gult kort. Ræva.
    Søgård - 1 - Fælt å se på. Sjanseløs.
    Riise - 2 - Usynlig, men får heller ingenting å jobbe med.
    Midttun - 2 - Et par fine cornere. Gjemmer seg bort.
    Mouelhi - 3 - Vår bestemann hittil. Vinner flere taklinger enn resten av laget sammenlagt.
    Bjørkøy - 2 - Tror han var borti ballen et par ganger. Vanskelig å si. Jo, forresten: Fin vipp fram til Occean. Mer var det ikke.
    Occean - 3 - Burde ha satt headinga. Kunne ha redusert til 1-2 på Bjørkøys framspill.
    Fellus - 2 - Ivrig, men får verken noe særlig å jobbe med eller hjelp fra medspillere.
    Last edited by trigz; 16.07.2008, 18:12.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • Dole
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 1555

    #2
    Backspillet til Søgård må vel være noe av det dårligste som noen gang er vist i tippeligaen. Totalt fraværende ved 2 av målene.

    Kommentar

    • Ranakanaris
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 487

      #3
      min karakter på spillerne er: 1 på hele jævla bunten av møkkaspillere.

      Kommentar

      • glasgow
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2007
        • 1251

        #4
        Sitter paa hotellet i scotland og ser den begredlige kampen paa nett.
        Fy faan. PATETISK OPPTREDEN. ANSETT EN NY TRENER NAA. FAA ORDEN PAA FORSVARET. KVITT DERE MED KIPPE OG RISETH.
        De holder ikke maal lenger.
        For trege.... Begynn og spille fotball.
        Akkurat naa er ferien spolert. Takk LSK. Fjortoft, haaper du tar halen mellom bena og stikker. Henning berg, haaper du tar med den gamle kjempen Bjarman og rydder opp i dette helvete vi opplever om dagen. Fyfaan saa skuffet jeg er . Pinlig.

        Kommentar

        • Arind
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2006
          • 459

          #5
          Ingen karakterbok......stryk på hele gjengen! Dette var bare trist, tafatt og fullstendig ræva.
          En keeper som trengte 70 min før han begynte å redde noe som helst. Et passivt forsvar må ha sittet i skammekroken da det ble trent defensivt før kampen. Midtbanen og spissene vinner verken dueller eller treffer ballen når de får sjansen........sånt lukter det Adecco av om man ikke finner en ny fotball-oppskrift litt faen så kjapt.....
          Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

          Kommentar

          • Kay
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2004
            • 763

            #6
            Hvorfor ble bestemann tatt av etter første omgang ?

            Kommentar

            • Dole
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 1555

              #7
              Opprinnelig skrevet av Kay
              Hvorfor ble bestemann tatt av etter første omgang ?
              Er ikke det i tråd med hvorden det har vært i de siste kampene? De beste blir byttet ut. Det er en ny og uprøvd taktikk som Johnsen er den første til å teste ut.

              Kommentar

              • BlodigHøne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2007
                • 729

                #8
                Moldskred 1
                Pedersen 1
                Kippe 1
                Riseth 1
                Søgård 1
                Riise 1
                Midttun Lie 1
                Mouelhi 1
                Bjørkøy 1
                Occean 1
                Fellus 1
                Andresen 1
                Essidiri 1

                E.Johnsen 1
                Grodås 1
                Fjørtoft 1

                Per Berg 1
                Per Mathisen 1
                Frank Grønlund 1

                Tom Nordlie 1

                Tommy Sharif 1
                Oh, fishy, fishy, fishy fish!
                That went wherever I... did go!

                Kommentar

                • Smukken
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2004
                  • 718

                  #9
                  Vi kan begynne med å innføre minuspoeng - f.eks. til den latterlig gode keeper'n vår.
                  Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                  Kommentar

                  • forzafugla!
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2008
                    • 461

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av BlodigHøne
                    Moldskred 1
                    Pedersen 1
                    Kippe 1
                    Riseth 1
                    Søgård 1
                    Riise 1
                    Midttun Lie 1
                    Mouelhi 1
                    Bjørkøy 1
                    Occean 1
                    Fellus 1
                    Andresen 1
                    Essidiri 1

                    E.Johnsen 1
                    Grodås 1
                    Fjørtoft 1

                    Per Berg 1
                    Per Mathisen 1
                    Frank Grønlund 1

                    Tom Nordlie 1

                    Tommy Sharif 1
                    Er ikke vits og være så snill med karakterene.. -10 til dem alle hadde passa bedre.

                    Kommentar

                    • veiron
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6267

                      #11
                      Som det er sagt på forumet er tidligere, så er dette den dårligste LSK utgaven noensinne. LSK lagene som sleit i 1997 og 2002 hadde grisebanka dette elendige laget med udugelige spillere. Har de virkelig så elendig psyke at "dårlig selvtillit" skal få de til å fremstå på en så latterlig måte over så lang tid? Fantastisk.
                      Last edited by veiron; 13.07.2008, 19:42. Begrunnelse: helvetes tastaturfaenskap

                      Kommentar

                      • forzafugla!
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2008
                        • 461

                        #12
                        Har dem virkelig så dårlig selvtillit at dem presterer så ræva som idag, er det under at dem ikke har hengt seg ennå, eller ligger innlagt på psykriatisk.. Kanskje vi skal spleise på lykkepiller til dem alle?? Jeg legger inn en 500lapp..

                        Kommentar

                        • Kanari Behn
                          Medlem
                          Bøffel
                          • May 2005
                          • 39

                          #13
                          Skam!

                          LSKs ledelse bør gjøre annet enn å mumle og pjatte om fremtiden, avgi matte klisjeer og servere tynn unnskyldningssaus: Hadde en ledelse i næringslivet kjørt et firma så på rævva som ledelsen i LSK har gjort med laget vårt, så hadde den for lengst blitt kjeppjaget. Jeg har fulgt laget siden begynnelsen av 70-tallet, og dette som nå skjer er det verste noen sinne. Hvilke alternative KOMPETENTE og ANERKJENTE trenere ble under Nordlie (eller er pr i dag) seriøst vurdert og forespurt? Var det amtørmessig beslutningspanikk som rådet i ledelsen; og var det dermed viktigere å sparke Nordlie kjapt enn å grundig vurdere- seriøse alternativer og kursen videre? Hvem sørget for at kompetensesikringen ( i nået og over tid) ble opprettholdt? Eller har den ikke vært der overhode? Videre: Holder det virkelig å være sympatisk og velmenende for å trene LSK? Tanta mi på Toten er ganske sympatisk og ofte rimelig velmenende; kanskje hun kan bli trener? Det er LEDELSEN og utvalget som sitter med ansvaret. Det var LEDELSEN her som gikk klart og offensivt ut i mediene og misfornøyd og hovent sa at LSK var et lag som ikke kunne være fornøyd med "bare" 4.plasser i tippeligaen. Nei, LSK skulle satse slik at vi kunne ligge i topp tre, og på sikt hevde oss internasjonalt slik RBK i sin tid gjorde, må vite. Det var LEDELSEN som ga Rösler indirekte sparken fordi en 4.plass absolutt ikke var "godt nok". (Og LSKs plassering i dag?) Det var LEDELSEN som ansatte Nordlie. Det var LEDELSEN som sørget for at Nordlie måtte gå. Det var LEDELSEN som så ansatte helt umeriterte på dette elitenivået, - og ikke akkurat faglig anerkjente nedrykks-amatørGrodås og Johnsen: "LSK i toppen av norsk eliteserie og hevde oss ute i Europa?" Det er ledelsen og utvalget som bør ta seg en titt i speilet. Vel... - Er det klin umulig å få fatt i noen kompetente MED pondus og faglig autoritet FØR nedrykket i Adeccoen er et faktum? ( Og hvilke LSK-spillere gidder for øvrig å spille i Adeccoen? ) Apropos trenere hva skjer? Ståle Solbakken f.eks.: Er han forespurt? Det må da finnes anerkjent (!) sterk kompetanse å få tak i? Og hva med helt nødvendig kompetanse, styrke og breddekvaliteten ute på banen? - Det nytter absolutt ikke nå og bytte ut Målskred eller en og annen spiller BARE. Dette blir ny dekkmaling over gammel rust. Problemet sitter nemlig dypt og bredt i LSKs struktur. Her merkes svikten, inkompetansen og friksjonene for oss andre utenfor først direkte og mest synlig i lagets prestasjoner. Men her sitter jo kun, i LSKs store problemer pr i dag, kun symptomene/virkningene. Nytter jo lite å fjerne symptomene på problemene... - når det er de dypere årsakene som må finnes og elimineres! Her bør man ha fokus på både-og! Det er inn i årsakene man modig og sterkt må gå resolutt inn NÅ! Finnes det virkelig en rasjonell og bevisst styring, ledelse med faglig insikt og tyngde med en klar innkjøpspolitikk hva gjelder trenere og spillere her? Ordet "kvalitetsanalyse"... er dét fremmed i LSK? Og hva med omfattende "kvalitets,- og kompetansesikring"? Hva gjelder ledelsen i LSK er i hvert fall alle disse vesentlige og nødvendige elementene allerede demonstrert som totalt fraværende. Hvor høyt må man egentlig rope og hvor hardt må man slenge i dørene på huset før ledelsen i LSK igjen gjenfinner sitt genuine Lillestrøm-gehør?! Før var LSK et kvalitetssterkt referanselag i Norge. Et kvalitetsmerke. Nå har vi blitt en vits og et objekt for latterliggjøring. Kanskje noe av forklaringen ligger her: Hvorfor i h. skal LSK ha "trenere" som på TV flåsete snakker om "hederlige annen-omganger" når vi taper 4 - 0?
                          Last edited by Kanari Behn; 14.07.2008, 11:16. Begrunnelse: Trykkfeil og ufullstendig.
                          Cogito, ergo doleo...

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7056

                            #14
                            Karakterboka etter nitti nye minutter med faenskap er ute. Sjekk første innlegg i denne tråden.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • waalekr
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Oct 2007
                              • 114

                              #15
                              Jeg syns faktisk Fellus gjorde en grei figur, men spillerne våres ble godt markert av ffk...

                              Men mål-skred burde aldri ha skrevet under for LSK, han er adecco liga keeper.. På tide å finne en annen 2.keeper eller/og første keeper...
                              Kim R

                              FORZA FUGLA - så lenge enga taper er jeg fornøyd ;)
                              ---------------------------

                              Kommentar

                              • Gullars
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 355

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Arind
                                sånt lukter det Adecco av om man ikke finner en ny fotball-oppskrift litt faen så kjapt.....
                                Adecco? Vi hadde ikke hatt sjans i adecco med dette spillet!

                                Kommentar

                                • superbøffel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 5611

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av trigz
                                  Moldskred: 2. Har skyld i de to første målene, som ødela kampen for oss. Alt for seint ut og opp i beina på Johansson før 4-0. Redningene etter pause driter jeg i.
                                  Pedersen: 2. Ett godt innlegg mot Occean på 0-2 redder ham fra stolpen.
                                  Riseth: 2. Tatt av i pausen. Vi kunne like gjerne ha byttet hele laget da, men Riseth var alt annet enn patent i dag. Må ta litt skyld for 0-1, iom at han hører på Moldskred da denne roper "har'n".
                                  Kippe: 2. Avkledd av en middelmådighet som Gardar Johansson? Griselurt på ræva av Tarik El ved 0-2. Opphevet offsiden på 4-0. Nå mårru skjerpe deg.
                                  Søgård: 2. Mistet markeringen med 60 meter på 3-0 (der han samtidig presterte å vinke for OFFSIDE!). Backinnsatsen sto til stryk, bedre på midtbanen.
                                  Midttun: 1. Ingen unnskyldninger her. Sorry. Usynlig på flanken, rundingsbøye på backen.
                                  Mouelhi: 3. Begriper ikke at han ble tatt av ved pause. Vår beste før pause.
                                  Bjørkøy: 2. En fin pasning til Occean. Kanskje litt tettere oppi folk nå enn han var var før i år. Hvem vet, og hvem bryr seg?
                                  Riise: 2. Begynte optimistisk, men ble både pakket inn, sur og usynlig.
                                  Occean: 2. Burde ha satt Pedersens innlegg. Tapte omtrent alt i lufta.
                                  Fellus: 4. Får en firer på innsats, aggressivitet, optimisme og glød - fire kvaliteter resten av laget virker blottet for. Kunne ha scoret etter en egenkomponert mulighet, men kom ut av balanse og skjøt utenfor. Gi ham medspillere som beveger seg og forer ham med baller, så blir han en fin spiller for oss. Dagens minst dårlige LSK-spiller.

                                  ->Essediri 5: Fire gode innlegg. Vi hadde null slike før han kom på. Hva gjorde han på benken?
                                  ->Andresen 3: Brukbar innsats, men likevel del av det forsvaret som slapp FFK til fem gedigne muligheter i andreomgang.
                                  ->Sundgot: Fikk bare 19 minutter, men var fryktelig svak i den perioden.

                                  Du er alt for snill:

                                  Moldskred: 1. I beste fall. Har direkte skyld i det første målet, usikker hver gang ballen nærmer seg og er generellt usikker hver gang ballen kommer langs bakken. "Redningene" hans i 2 omg hadde både du og jeg tatt også Trigz - ballen kommer rett på - det ville vært en større prestasjon å ikke ta de.

                                  Kippe: 1. I en sånn kamp som i går er det kapteinen som skal stå frem og piske gutta til innsats - Kippe gjorde det absolutt ikke. Sorry Frode, kapteinsbindet er for tungt for deg.

                                  Søgard: Gjorde litt mer ut av seg i 2., men han skyldte poeng etter innsatsen som back. 1.

                                  Skam dere. Alle mann.
                                  Enøyd i de blindes dal.

                                  Kommentar

                                  • Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                    Du er alt for snill: Moldskred: 1. I beste fall. Har direkte skyld i det første målet, usikker hver gang ballen nærmer seg og er generellt usikker hver gang ballen kommer langs bakken. Redningene hans i 2 omg hadde både du og jeg tatt også Trigz - ballen kommer rett på - det ville vært en større prestasjon å ikke ta de.
                                    Jeg hadde med meg trigz tilbake fra Fredrikstad i går og jeg fikk si mitt bidrag til karakterboken, men etter å ha sett matchen en gang til i opptak, må jeg si at jeg heller mot å oppgradere karakteren til Moldskred opp til en treer.

                                    Første mål er en blemme som han må dele med Riseth, men her har Riseth mesteparten av skylden. Han har kontroll og kan klarere ballen før situasjonen oppstår. Være litt kynisk...

                                    Han har ikke nubbesjans på andre mål, en fantastisk prestasjon av Tarik, ditto ikke så bra fra Kippe.

                                    Det tredje målet er ene og alene Søgård som driter seg ut. Vanvittig feilplassert fra ham, godt plassert skudd fra Barsom.

                                    Det fjerde målet kunne han godt ha vært tidligere ut i feltet og muligens klarert før Gardar lobber over ham, men heller ikke det målet er noen tabbe fra Moldskred.

                                    Alt i alt, en keeper som hadde unngått baklengs i kampen mot Fredrikstad ville fått en tier på børsen.
                                    Last edited by Rønnern; 14.07.2008, 10:14. Begrunnelse: Noe dritt med formateringen av teksten
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

                                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                    Kommentar

                                    • gamle-perta
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2418

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                      Alt i alt, en keeper som hadde unngått baklengs i kampen mot Fredrikstad ville fått en tier på børsen.
                                      Alt i alt en keeper som sprer fryktelig usikkerhet i hele laget.

                                      Mvh
                                      Gammer´n (Per T)
                                      Mvh
                                      Gammer´n (Per T)

                                      Kommentar

                                      • Rønnern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6690

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                        Alt i alt en keeper som sprer fryktelig usikkerhet i hele laget.

                                        Mvh
                                        Gammer´n (Per T)
                                        Det er ikke usikkerhet som gjør at Fetsundrånern ikke er på nett, ei heller at Riseth ikke er kynisk eller at Kippe blir rundlurt av Tarik.
                                        Mvh Ronnie "The Runner"
                                        LSK for alltid

                                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                        Kommentar

                                        Working...