Kisen & MJ

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kunden
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 2315

    Kisen & MJ

    I nyhetstråden har jeg sakset ut flg fra artikkelen om MJ:
    -For min del merker jeg bare noe til skaden når jeg gjør visse bevegelser. Dermed er det snakk om å eliminere de bevegelsene for mitt eget vedkommende. Å få til det er nesten umulig, men alt handler om å tilpasse seg, sier Marius.

    Her står det vel mer eller mindre svart på hvitt at MJ ikke vil komme tilbake, iår eller i det hele tatt.
    Begynner å bli rimelig lei av lese om "fremgangene" til disse spillerne som aldri kommer.
    Håper begge disse kjøpene vil stå som skrekkeksempler på elendig og panisk
    innkjøpspolitikk, og at de aldri vil gjenta seg - kjøpe inn halvinvalide spillere til en dyr penge.
    Personlig mener jeg vel disse spillerene heller burde meldt seg til NAV og ikke brukt opp LSK-midler, og heller skrevet under en ny prestasjonsrettet kontrakt.
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7053

    #2
    Foreslår at du leser hele artikkelen, inkludert det fysioterapeuten, Jørn Karlsen, sier om Johnsens skade.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • erlando
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2006
      • 858

      #3
      Innkjøp av spillere med kneskade er å betegne som ekstrem høyrisiko. Selv spillere med tidligere kneskader ansees som såpass risikabelt i de fleste klubber, at de tenker seg om to ganger før de går for spilleren.

      Det er derfor veldig merkelig at LSK/det medisinske støtteapparatet mener det er verdt risikoen å signere intet mindre enn to spillere med denne typen skade.
      Ja til pause i pausen!

      Kommentar

      • Rovfugl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 3672

        #4
        Opprinnelig skrevet av erlando
        Innkjøp av spillere med kneskade er å betegne som ekstrem høyrisiko. Selv spillere med tidligere kneskader ansees som såpass risikabelt i de fleste klubber, at de tenker seg om to ganger før de går for spilleren.

        Det er derfor veldig merkelig at LSK/det medisinske støtteapparatet mener det er verdt risikoen å signere intet mindre enn to spillere med denne typen skade.
        Nå har det jo over tid vist seg at LSK inkludert det medisinske støtteapparatet har gjort mange "feilvurderinger" siste par sesonger synes jeg, både når det gjelder salg av spillere,kjøp av spillere samt skadesituasjoner hos spillere.
        Skaderekka vår har vært uendelig, og spillere på tur tilbake etter skade havner på skadelista igjen etter 1 kamp eller 2.
        Jeg er ikke imponert! her er sikkert flere faktorer som spiller inn på disse tingene,men utad ser det amatørmessig ut.
        DØ FOR FUGLA!!!
        http://www.fluefiskebloggen.no
        LSK er min religion
        Ujah er min gud

        Kommentar

        • kinstad
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2007
          • 406

          #5
          Jeg er veldig lei av og vente jeg og, men hva kisen angår må vi jo la han spille før vi dømmer han ut og vekk. Tipper begge er veldig forskitige siden det kan være slutt på karieren hvis skadene ikke blir skikkelig bra. Ingen vil ha skada gods. Men at de spiller LSK igjen med mer eller mindre suksess, det har jeg troa på.
          ________
          -Life is what happens while you are busy makeing plans.

          Kommentar

          • Rovfugl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 3672

            #6
            Opprinnelig skrevet av kinstad
            Jeg er veldig lei av og vente jeg og, men hva kisen angår må vi jo la han spille før vi dømmer han ut og vekk. Tipper begge er veldig forskitige siden det kan være slutt på karieren hvis skadene ikke blir skikkelig bra. Ingen vil ha skada gods. Men at de spiller LSK igjen med mer eller mindre suksess, det har jeg troa på.
            nå er det vel ikke så mange som direkte dømmer Kisen, men selve kjøpet av skadede spillere som nå begynner å ha vært lenge i klubben uten engang å ha vært på banen, da skjønner jeg at folk blir skeptiske til slike kjøp.
            DØ FOR FUGLA!!!
            http://www.fluefiskebloggen.no
            LSK er min religion
            Ujah er min gud

            Kommentar

            • antikris
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2005
              • 520

              #7
              Når det gjelder Kisen; hva er status på mannen? Trener han i det hele tatt med laget?

              Kommentar

              • kimmern
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2005
                • 1173

                #8
                Opprinnelig skrevet av antikris
                Når det gjelder Kisen; hva er status på mannen? Trener han i det hele tatt med laget?
                hvorfor spekulere? den karen der er det bare å sende rett ned til østerike igjen. han har sugd ut nok kroner fra lsk.. og NEI han vil aldri opptre i en førsteelver

                Kommentar

                • m_skedsmo
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Aug 2006
                  • 212

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av kimmern
                  hvorfor spekulere? den karen der er det bare å sende rett ned til østerike igjen. han har sugd ut nok kroner fra lsk.. og NEI han vil aldri opptre i en førsteelver
                  Enig.

                  Det som er trist er at han bare går der og hever lønn. Hvor mye kostet han egentlig, og hvor lenge har han gått på hva slags månedslønn?

                  Det burde jo være en klausul i kontraktene nå at hvis en spiller kommer skadet, og ikke klarer å bli skadefri innen et visst antall måneder så kanselleres kontrakten.

                  Når det gjelder Kiesen, så er det jo helt vilt. Det er jo en utgift hele veien, uten at han har spilt noen kamper.

                  Kommentar

                  • norskpoker
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2007
                    • 399

                    #10
                    Vet vi nå egentlig hvor mye Kiesenebner virkelig koster oss som langtidsskadet? Vi har et trygdesystem i Norge som i utgangspunktet tar seg av lønnsutbetalinger til sykemeldte arbeidstagere. Men, denne dekker kun lønn opp til et visst nivå. Jeg regner med at alle som tjener mer enn dette har i avtalene sine at klubbene dekker det resterende, men jeg tviler på at vi må dekke all lønnen.

                    Kommentar

                    • Arind
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2006
                      • 459

                      #11
                      Det økonomiske er èn ting, og det er det som nevnt her trygdeordninger for, men at disse to spille-kjøpene ble BOM, det er det vel ingen som helst tvil om. De kan kanskje, og jeg gjentar "kanskje" komme tilbake til spill, men med to(nesten) sesonger uten kamptrening, tror jeg toget er gått for begge disse to.....sorry gutter....
                      Føljetongen Riise er noe annet, men han har den fordel at han er ung og på vei opp.
                      Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                      Kommentar

                      • Håkon Henriksen
                        Administrator
                        • Nov 2003
                        • 6411

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av norskpoker
                        Vet vi nå egentlig hvor mye Kiesenebner virkelig koster oss som langtidsskadet? Vi har et trygdesystem i Norge som i utgangspunktet tar seg av lønnsutbetalinger til sykemeldte arbeidstagere. Men, denne dekker kun lønn opp til et visst nivå. Jeg regner med at alle som tjener mer enn dette har i avtalene sine at klubbene dekker det resterende, men jeg tviler på at vi må dekke all lønnen.
                        Man får utbetalt inntil 6G fra trygdekontoret, pt. 421.536 pr år.
                        Som regel er det forsikringer som dekker overskytende beløp.

                        Spørsmålet er jo om det er en forsikring som dekker det for LSK eller om LSK selv må dekke det, vil jo tro at de har forsikret seg mot nettopp dette..
                        Håkon Henriksen
                        -
                        Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                        -
                        ALT FOR FUGLA

                        Kommentar

                        • BennyLem
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2902

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                          Man får utbetalt inntil 6G fra trygdekontoret, pt. 421.536 pr år.
                          Som regel er det forsikringer som dekker overskytende beløp.
                          Stemmer.

                          Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                          Spørsmålet er jo om det er en forsikring som dekker det for LSK eller om LSK selv må dekke det, vil jo tro at de har forsikret seg mot nettopp dette..
                          Det spørs dette. Uansett antar jeg er det er dyrt og/eller vanskelig å forsikre en spiller som allerede er skadet. Blir litt som å forsikre huset etter at det har tatt fyr.

                          Uansett. Jeg har sagt det før og sier det igjen, Kisen er tidenes skandalekjøp. Glem Orijenta. Han var her kort tid, og fortrengte ikke andre spillere (Kasey).

                          Lovforslag til neste årsmøte: LSK får forbud mot å kjøpe skadede spillere.
                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7053

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av m_skedsmo
                            Når det gjelder Kiesen, så er det jo helt vilt. Det er jo en utgift hele veien, uten at han har spilt noen kamper.
                            Nei, nå synes jeg du er urettferdig. Han spilte de siste tjue minuttene hjemme mot Käerjeng i fjor...
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • m_skedsmo
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Aug 2006
                              • 212

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av trigz
                              Nei, nå synes jeg du er urettferdig. Han spilte de siste tjue minuttene hjemme mot Käerjeng i fjor...
                              Hehehe, regnes det som en kamp...?

                              Kommentar

                              • Håkon Henriksen
                                Administrator
                                • Nov 2003
                                • 6411

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                Det spørs dette. Uansett antar jeg er det er dyrt og/eller vanskelig å forsikre en spiller som allerede er skadet. Blir litt som å forsikre huset etter at det har tatt fyr.

                                Det er sant, men alle arbeidsgivere er jo lovpålagt til å ulykkesforsikring på sine ansatte.

                                Det viktige i Kisen-saken er vel at han var skadet når vi kjøpte han...

                                Men spørsmålet er jo om det er kontraktsfestet noe vedr. sykdom/skade i kontrakten?

                                Og hvis man blir skadet under spill i LSK så må jo en yrkesskade forsikring dekke mellomlegget, men jeg vet ikke om dette gjelder Kisen!?
                                Håkon Henriksen
                                -
                                Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                -
                                ALT FOR FUGLA

                                Kommentar

                                • superbøffel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 5611

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                                  Det er sant, men alle arbeidsgivere er jo lovpålagt til å ulykkesforsikring på sine ansatte.

                                  Det viktige i Kisen-saken er vel at han var skadet når vi kjøpte han...

                                  Men spørsmålet er jo om det er kontraktsfestet noe vedr. sykdom/skade i kontrakten?

                                  Og hvis man blir skadet under spill i LSK så må jo en yrkesskade forsikring dekke mellomlegget, men jeg vet ikke om dette gjelder Kisen!?
                                  SKaden som setter Kisen ut av spill nå er komplikasjoner som følge av operasjonen, ikke skaden i seg selv. Ref Nordlie/Mathiesen på medlemsmøtet i vår.
                                  Enøyd i de blindes dal.

                                  Kommentar

                                  • Hamburg & Kanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 3006

                                    #18
                                    Kiesenebner, mach uns alle und Dich selbst einen grossen Gefallen und fahr jetzt nach Haus. Es gibt auch ein Leben nach dem Fussball. Schade, dass wir Dich nie spielen sehen dürften.
                                    Last edited by Hamburg & Kanari; 30.07.2008, 17:16.
                                    LSK Norges beste lag

                                    Kommentar

                                    • Rovfugl
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 3672

                                      #19
                                      det økonomiske ved lønn og innkjøp er en ting, men her mister vi vel også en del penger på et event videresalg som kunne bringt oss litt penger i kassa om han hadde vært frisk og noen ville kjøpt han.
                                      DØ FOR FUGLA!!!
                                      http://www.fluefiskebloggen.no
                                      LSK er min religion
                                      Ujah er min gud

                                      Kommentar

                                      • OppsalKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2008
                                        • 1881

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av antikris
                                        Når det gjelder Kisen; hva er status på mannen? Trener han i det hele tatt med laget?
                                        Hvis LSK ikke er bombe sikkert om fremtida av mannen selv, så bør de avskriver han og krever pengene tilbake gjennom forsikring. Flere tilfeller av klubber som har fått store summer tilbake etter at de har reist krav.
                                        Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                        Alltid Celtic og LSK

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎