La unggutta spille

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fredpet76
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2004
    • 1214

    La unggutta spille

    Tar sjansen på å blusse opp dette temaet og limer inn et meget bra innlegg fra venstrekanten.. som vi ikke har..

  • OppsalKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2008
    • 1881

    #2
    Helt enig. "Ungdommene" har ikke spilt oss helt ned til kvalikplass så langt i år.
    Nå bosatt på Rasta !!!!!

    Alltid Celtic og LSK

    Kommentar

    • Kanarifugl84
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2007
      • 2319

      #3
      Enig, uten tvil. Ungdommen er fremtiden, så også i fotball.

      Kommentar

      • OppsalKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2008
        • 1881

        #4
        Er det noen her ute som leste dagens (fredag) Aftenposten?

        Lyn første 11'er kostet mindre enn 5 millioner til sammen.
        Nå bosatt på Rasta !!!!!

        Alltid Celtic og LSK

        Kommentar

        • Sem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2005
          • 1626

          #5
          Jeg mener vi skal spille med de beste, ikke nødvendigvis de yngste.

          Kommentar

          • Arind
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2006
            • 459

            #6
            Opprinnelig skrevet av Sem
            Jeg mener vi skal spille med de beste, ikke nødvendigvis de yngste.
            I utgangspunktet enig med deg der, men samtidig så er det et veldig godt poeng i det første innlegget. Dersom vi ikke lar talentene få slippe til og prøve seg på A-lags spill, så kommer de heller ikke opp og får blomstre. Vi har jo et par ferske eksempler på akkurat dette, hvor spillere vi har hatt på prøve, har blomstret i andre klubber.
            Jeg mener unggutta må matches i toppspill i større grad.......
            Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3177

              #7
              Opprinnelig skrevet av Arind
              Vi har jo et par ferske eksempler på akkurat dette, hvor spillere vi har hatt på prøve, har blomstret i andre klubber.
              Ikke at jeg nødvendigvis er uenig med deg, men jeg er nysgjerrig på hvem du har i tankene ? Jeg kommer ikke på så veldig mange sjøl, så hvem har jeg glemt ?

              gilbert

              Kommentar

              • Arind
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2006
                • 459

                #8
                Vel....de jeg tenkte på i farta var Trond Olsen og Moa, selv om de kanskje ikke er helt unggutter heller. Poenget var alikevel at vi må la yngre spillere slippe til i litt tøffere motstand for å få dem helt opp.
                Lasse Bergan Foss er en spiller jeg har fulgt med siden han var liten og som jeg gjerne skulle sett få prøve seg litt mer tidligere.....
                Positivt å la Fellus få prøve seg.
                Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                Kommentar

                • harald99
                  Medlem
                  Bøffel
                  • Apr 2007
                  • 36

                  #9
                  Nylig ble Fredrik Guldbransen nordisk mester med Norge U16.. Klart det er for tidlig med tippeliga for gutten, men det hadde ikke skadet noe eller noen om han hadde fått 10min i tippeligaen for å la han kjenne på nivået. Og for å se hvordan han hadde klart seg på det jeveste nivået i norge

                  Kommentar

                  • Hamburg & Kanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 3006

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av harald99
                    Nylig ble Fredrik Guldbransen nordisk mester med Norge U16.. Klart det er for tidlig med tippeliga for gutten, men det hadde ikke skadet noe eller noen om han hadde fått 10min i tippeligaen for å la han kjenne på nivået. Og for å se hvordan han hadde klart seg på det jeveste nivået i norge
                    Dette hadde vært fantastisk for klubbens image, og en trøkk i trynet på alle som tyner LSK i pressen. Det er ikke så lenge siden vi knapt hadde en spiller i troppen over 30 faktisk... Og jeg tror Bukken jr. kunne gjort sine saker bra ved et kort innhopp. Ikke på 0-0 mot RBK, men kanskje på 3-1 mot Godset el likn.
                    LSK Norges beste lag

                    Kommentar

                    • hoyt
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 2850

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av harald99
                      Nylig ble Fredrik Guldbransen nordisk mester med Norge U16.. Klart det er for tidlig med tippeliga for gutten, men det hadde ikke skadet noe eller noen om han hadde fått 10min i tippeligaen for å la han kjenne på nivået. Og for å se hvordan han hadde klart seg på det jeveste nivået i norge
                      I en prestasjonsgruppe på et så høyt nivå som i Tippeligaen vil det alltid være steinhard konkurranse om plassene, og skuffelsen over å ikke få spille vil være deretter. Hvordan tror du spillere som Gundersen, Fellus og Myklebust vil se på sin rolle i klubben om en 16-åring får spilletid før de? Når Gulbrandsen er god nok så vil han få spilletid, og slik det ser ut nå så er han på god vei.
                      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                      - Nosa

                      Kommentar

                      • Hamburg & Kanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 3006

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av hoyt
                        I en prestasjonsgruppe på et så høyt nivå som i Tippeligaen vil det alltid være steinhard konkurranse om plassene, og skuffelsen over å ikke få spille vil være deretter. Hvordan tror du spillere som Gundersen, Fellus og Myklebust vil se på sin rolle i klubben om en 16-åring får spilletid før de? Når Gulbrandsen er god nok så vil han få spilletid, og slik det ser ut nå så er han på god vei.
                        Nå er det jo ikke slik at han får sjansen FØR de, snarere etter.. synes ikke byttene skal komme etter kølapp-prinsippet, snarere etter behov utpå banen, hven som har spilt bra på tening, hvem som virker sulten mm

                        Alder og status i klubben bør ha mindre å si og jeg tror ingen av spillrne her vil ha grunn til å være skuffet om en enda yngre spiller får sjansen i en kamp eller to. Slik er det bare, da må de selv heve eget nivå og tvinge seg inn på laget.
                        LSK Norges beste lag

                        Kommentar

                        • Torolf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 9574

                          #13
                          I kampen mot Lyn tror jeg det er lurt å satse på hodestyrke på topp, dvs. Sundgot og Occean, siden Berntsen og Sigurdsson er ute. Så får heller Fellus få et innhopp mot slutten.

                          Kommentar

                          • OppsalKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2008
                            • 1881

                            #14
                            La meg bare si følgende:

                            Aaron Ramsey fikk sin debut i Cardiff da han var 15. (8 mndr senere er han i Arsenal).

                            Joe Cole spilte fast i West Ham da han var 17.

                            Giggs fikk regelmessig spilletid i Man Utd fra 16 og et halvt. Han scoret i en Premier League kamp da han var 17.

                            Rooney scoret to ganger mot Arsenal da han var noen få dager etter 17års bursdag.



                            Spill Fellus og El Gundo !!!
                            Nå bosatt på Rasta !!!!!

                            Alltid Celtic og LSK

                            Kommentar

                            • superbøffel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 5611

                              #15
                              Iflg ditt ressonnement er El Gundo for gammel, men det fortsatt er ett visst håp for Fellus. Noe jeg mener er helt riktig tenkt.
                              Enøyd i de blindes dal.

                              Kommentar

                              • hoyt
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2004
                                • 2850

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                synes ikke byttene skal komme etter kølapp-prinsippet, snarere etter behov utpå banen, hven som har spilt bra på tening, hvem som virker sulten mm
                                Tror du ikke det er slik trenerteamet tenker også? Jeg er sikker på at de bruker de spillerne de mener fortjener en plass til enhver tid, og derfor er jeg også sikker på at unggutter som Fredrik Guldbrandsen vil få sjansen når han fortjener det. Å la unggutter ala Gulbrandsen, Gjersvoll, Sletteli osv slippe til kun fordi de gjør det bra på U16 som var et av argumentene over her, blir etter min mening for lettvindt.
                                "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                - Nosa

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7033

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                                  Giggs fikk regelmessig spilletid i Man Utd fra 16 og et halvt. Han scoret i en Premier League kamp da han var 17.
                                  Spill Fellus og El Gundo !!!
                                  Giggs debuterte som 17-åring, faktisk i en tippekamp. Jeg så kampen...

                                  Gundersen er ikke god nok for LSK. Fellus har jeg tro på. Men her og nå er OO og AS udiskutable. De fungerer optimalt sammen nå, og må spille.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • mooph
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 1496

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av trigz
                                    Fellus har jeg tro på. Men her og nå er OO og AS udiskutable. De fungerer optimalt sammen nå, og må spille.
                                    De fungerer fordi midtbanen klarer å vinne ballen høyt på banen. Dersom laget blir liggende lavt trenger vi en spiss som kan utfordre rommet bak motstanders forsvar.

                                    Jeg har generelt en tro på at matching av unggutter lønner seg i lengden selv om det kan koste poeng på kort sikt. Ideélt sett burde en unngå omrokeringer av posisjoner og heller benytte tilgjengelige unggutter/reserver ved skader/suspensjoner.
                                    Fugla mot nye høyder

                                    Kommentar

                                    • Fridtjof
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2005
                                      • 2120

                                      #19
                                      Jeg syns Ivar Hoff hadde et godt poeng da han rapporterte fra Åråsen etter kampen igår. Han sa at det selvfølgelig i utganspunktet er håpløst å hente inn 37 år gamle forsterkninger, men at i den situasjonen Fugla er i nå må vi vente til krisen er over før vi tenker for mye på fremtiden.

                                      Når det gjelder sammenlikningene med Ramsey, Rooney, Giggs, Cole osv. sitter jeg med en følelse at vi i Norge har et handicap i forhold til reglene rundt profesjonalisering av unge spillere. Vi har alle sett talent etter talent reise fra Norge til England i ung alder, mye fordi norske klubber ikke får lov til å signere kontrakt med dem før de er 15. Dette har to effekter som er svært relevante til denne problemstillingen.
                                      For det første vil treningsgrunnlaget til en britisk 17-åring være mye bedre, og langt på vei mer klar for a-kamper, enn en norsk, rett og slett fordi 5 år med heltidstrening helt åpenbart gir et fortrinn i forhold til 2 år med heltidstrening.
                                      En annen ting som man må huske på er at nettopp Ramsey, Rooney og resten av übertalentene fra balløya er en liten gruppe kjempetalenter. Alle som så dem da de var yngre så at det kom til å gå rett vei for dem. I Norge har vi også en del slike talenter, til dømes han 15-åringen fra Fjellhamar, men hvor blir det av dem? Jo, de drar til England. Nettopp på grunn av dette blir vi kanskje sittende igjen med b-talentene her i Norge. Altså de vi ser kommer til å bli store, men som kanskje ikke er klare for å debutere på a-laget før de er 18-19 år gamle.
                                      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                      Kommentar

                                      Working...
                                      😀
                                      😂
                                      🥰
                                      😘
                                      🤢
                                      😎
                                      😞
                                      😡
                                      👍
                                      👎