Karakterboka, Ham-Kam - LSK 27.7.08

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7052

    Karakterboka, Ham-Kam - LSK 27.7.08

    Hamkam-LSK 1-2 (0-2)
    Sjanser: 4-5
    Cornere: 7-6

    En møkkakamp av de helt sjeldne, men det kunne vel nesten ikke bli noe annet i går. Vi vant, og det er det eneste jeg bryr meg om. Hadde det ikke vært for Karims utvisning ville jeg ha vært svært optimistisk akkurat nå. For hvem skal vi bruke på høyrekanten nå, og hvem skal legge dødballene våre?

    Uansett:
    Moldskred - 6 -Dette hadde jeg ikke trodd etter FFK- og Lyn-kampen. Leverer en superredning (Førsund) og en god redning (Strand), tar alt som kommer i feltet, og har sågar (stort sett) gode, dritlange utspark. Nøler på Ringbergs heading på bakre i første omgang, det er alt. Flott innsats.
    Søgård - 3 -Feilaktig utvist, det er ikke mulig å mene noe annet. Etter å ha sett tv-bildene skjønner jeg mindre og mindre av Espens andre gule i går. Han blir jo løpt ned!
    Uansett, ingen stor innsats som back. Slei med plasseringene. Duellspillet mestret han greit, men kan ikke spille back.
    PSA - 7 -Superb kamp fra PSA, hans beste i år. Strålende i lufta, lekende lett langs bakken.
    Kippe - 6 -Gikk i krigen, som alltid. Ser at han har mistet litt fart det siste året; er ikke like kjapp på de første to meterne lenger. Glapp markeringen på Ringberg på bakre stolpe i første omgang og mistet Pasoja da denne scora, men var råhard og god i det meste annet. Delte ut juling som om det var i ferd med å gå av moten.
    Pedersen - 5 -Habil og vel så det. Fatter ikke at folk faller i staver over Pål Strands innsats i går; Pedersen hadde ham i lomma.
    Essediri - 7 -Mister ett poeng på den håpløse utvisninga han pådro seg. Bortsett fra det var han en av våre beste. Kjempegod med ballen, to målgivende (burde ha blitt tre) og masse konstruktive bidrag.
    BB Mouelhi - 7 -Årsbeste for Mouelhi. Leser spillet som en gud, bryter foran. Konge på midten. God med ballen. Nesten prikkfri kamp av Kiko.
    Bjørkøy - 5 -Iherdig innsats, og sto hele kampen ut denne gangen. Mangler tempo, men veier opp med god plasseringssans og konstant løping og aggressivitet.
    Brenne - 3 -Nesten helt ute av kampen. Tok mange defensive løp, og var involvert i å tette igjen bakover, men knapt nok synlig offensivt.
    Occean - 7 -To flotte mål og en enorm førsteomgang. Litt mer daff etter pause. Åtte mål hittil i år står det respekt av.
    Sundgot - 4 -Kom i skyggen av Occean. Likevel gode valg med ballen, men lite synlig innenfor Hamkams 16-meter.

    ->Marius Johnsen: 18 minutter langt comeback. Klarte seg greit.

    Kanarifansen - 7 - Jo jøss, dette var bra! Ok oppmøte også.

    Her er pausekarakterboka:

    Moldskred - 5 - Tre dårlige utspill, men rydder opp fint i feltet. Passiv på Ringbergs sjanse.
    Søgård - 4 - HK skaper to muligheter som følge av hans slurv. Vinner mye dueller, men taper på plasseringsstyrke.
    PSA - 7 - Majestetisk. Har lekt seg i lufta og løper opp det (lille) som kommer langs bakken. Banens beste.
    Kippe - 5 - Mister markeringa på Ringbergs enorme sjanse på bakre. Ellers ok. Et par klønete fellinger på venstresida som har gitt innleggsmuligheter.
    Pedersen - 5 - Jeg ramler nok ned på at det er like greit at Pål Strand ikke spiller i LSK lenger... Steinar vinner løpedueller og kommer fremover på veggspill. Hø hø.
    Essediri - 7 - Flott kamp hittil. Eneste med et minimum av teknikk i beina. To målgivende og kommet til fire gode innlegg. Fortsett sånn!
    Kiko - 5 - Har hatt en grei dag på jobben. Ligger dypt i dag for å fange opp andreballer på HKs endeløse lange baller.
    Bjørkøy - 5 - Helt annen kroppsholdning fra Bjørkøy nå. Styrer og kriger godt.
    Brenne - 4 - Løper mye, men har ikke fått så mye ball i beina foreløpig.
    Occean - 7 - To mål og en sykt stor sjanse som han klarte å brenne. Herjer med Bjørnevik, som har måttet ty til ufinheter gjennom hele omgangen.
    Sundgot - 4 - Mindre i fokus, og ligger ofte litt foran Occean. Gode valg med ball i beina. Spiller til Occean på dennes syke sjanse på stillingen 0-1. På det jevne. Kan bedre.
    Last edited by trigz; 28.07.2008, 09:32.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    #2
    Opprinnelig skrevet av trigz
    Her er pausekarakterboka:

    Moldskred - 5 - Tre dårlige utspill, men rydder opp fint i feltet. Passiv på Ringbergs sjanse.
    Søgård - 4 - HK skaper to muligheter som følge av hans slurv. Vinner mye dueller, men taper på plasseringsstyrke.
    PSA - 7 - Majestetisk. Har lekt seg i lufta og løper opp det (lille) som kommer langs bakken. Banens beste.
    Kippe - 5 - Mister markeringa på Ringbergs enorme sjanse på bakre. Ellers ok. Et par klønete fellinger på venstresida som har gitt innleggsmuligheter.
    Pedersen - 5 - Jeg ramler nok ned på at det er like greit at Pål Strand ikke spiller i LSK lenger... Steinar vinner løpedueller og kommer fremover på veggspill. Hø hø.
    Essediri - 7 - Flott kamp hittil. Eneste med et minimum av teknikk i beina. To målgivende og kommet til fire gode innlegg. Fortsett sånn!
    Kiko - 5 - Har hatt en grei dag på jobben. Ligger dypt i dag for å fange opp andreballer på HKs endeløse lange baller.
    Bjørkøy - 5 - Helt annen kroppsholdning fra Bjørkøy nå. Styrer og kriger godt.
    Brenne - 4 - Løper mye, men har ikke fått så mye ball i beina foreløpig.
    Occean - 7 - To mål og en sykt stor sjanse som han klarte å brenne. Herjer med Bjørnevik, som har måttet ty til ufinheter gjennom hele omgangen.
    Sundgot - 4 - Mindre i fokus, og ligger ofte litt foran Occean. Gode valg med ball i beina. Spiller til Occean på dennes syke sjanse på stillingen 0-1. På det jevne. Kan bedre.
    Om Søgård hadde 4 til pause lurer jeg på hva du ender opp med til slutt.. Jeg har sagt det før og sier det igjen, Espen Søgård bør ikke spille back. Selv mot en så dårlig motstander fikser han ikke den jobben og ender vel hele back karrieren med å bli utvist... Håper dette var siste gang vi så han på back! Forøvrig en fin vurdering av samtlige spillere, men syntes Moldeskred fortjener mer enn 5 og at Søgård neppe fortjener mer enn 3..! Arild Sundgot beviser nok en gang at han ikke makter å holde trøkket oppe og spille 2 gode kamper på rad..!

    Kommentar

    • sigurdsen
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 1818

      #3
      en ting er sikkert! Pål strand spillte utrolig bra for ham kam. Han hadde assist på målet og assist på alle sjansene dems. Bra at vi ble kvitt han nå som venstrekanten er som den er!

      Kommentar

      • BennyLem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2902

        #4
        Opprinnelig skrevet av sigurdsen
        en ting er sikkert! Pål strand spillte utrolig bra for ham kam. Han hadde assist på målet og assist på alle sjansene dems. Bra at vi ble kvitt han nå som venstrekanten er som den er!
        Skulle til å skrive innlegg om det nå. Påsan viser at han holder i massevis, og er en av de få på Ham-Kam som fremstår som en fotballspiller. Teknikken han viser på assisten er bare helt fantastisk. Se og lær alle forhåpningsfulle talenter (nei, det gjelder ingen i dagens LSK-stall).

        Men, Påsan klarte vel ikke kravet på Tom "Uday" Nordlie sine tester. Og Nordlie hadde selvsagt ikke behov for spillere, kun steintyggere.

        Nei, det er bare å legge seg på knærne og trygle om at Påsan kommer tilbake ut sesongen, selv om det selvsagt ikke skjer. Vi trenger sårt en venstreving, nå mer enn noensinne.
        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

        Kommentar

        • Smukken
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2004
          • 718

          #5
          Synes Espen maks fortjener en 2'er. RÆVA som back - undisputable.
          Skjønner ikke hvorfor ikke PSA kunne spilt der - han spilte tross alt jævlig bra der i siste kamp. Også kunne Biffen ha spilt stopper.
          Last edited by Smukken; 27.07.2008, 22:27. Begrunnelse: litt for mye øl.......
          Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

          Kommentar

          • sparwasser
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3185

            #6
            Opprinnelig skrevet av BennyLem

            Men, Påsan klarte vel ikke kravet på Tom "Uday" Nordlie sine tester. Og Nordlie hadde selvsagt ikke behov for spillere, kun steintyggere.
            Her og nå driter jeg fullstendig i hele Nordlie-saken.
            Kvelden er til for å hylle heltene som "kriga "inn tre utrolig viktige poeng for vårt kjære LSK.

            Kommentar

            • Gullars
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 355

              #7
              Opprinnelig skrevet av BennyLem
              Skulle til å skrive innlegg om det nå. Påsan viser at han holder i massevis, og er en av de få på Ham-Kam som fremstår som en fotballspiller. Teknikken han viser på assisten er bare helt fantastisk. Se og lær alle forhåpningsfulle talenter (nei, det gjelder ingen i dagens LSK-stall).

              Men, Påsan klarte vel ikke kravet på Tom "Uday" Nordlie sine tester. Og Nordlie hadde selvsagt ikke behov for spillere, kun steintyggere.

              Nei, det er bare å legge seg på knærne og trygle om at Påsan kommer tilbake ut sesongen, selv om det selvsagt ikke skjer. Vi trenger sårt en venstreving, nå mer enn noensinne.
              Ble ikke han vurdert til å være for dårlig til å delta på trening? Noe som sier meg at det ikke var grunnen :-)

              Kommentar

              • BennyLem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2902

                #8
                Opprinnelig skrevet av sparwasser
                Her og nå driter jeg fullstendig i hele Nordlie-saken.
                Kvelden er til for å hylle heltene som "kriga "inn tre utrolig viktige poeng for vårt kjære LSK.
                Joda. Greit nok det. Jeg var positivt nærvøs under matchen, lettet i ca. fem minutter etterpå, før jeg innså alle problemene som tårner seg opp. Skal ikke gå inn på alt sammen, men det som fremstår mest skremmende er:
                1. Alle skadene
                2. Kombinert med to utvisninger (OK, Espen sitt var for hardt idømt)
                3. Mangelen på innkjøp, spesielt på venstresiden (derfor mitt kontinuerlige fokus på Påsan, godt eksemplifisert i dag)
                4. Det rustne spillet (uten Riise har vi vel stort sett dødballer igjen)
                5. Spillere på feil plasser, spesielt Brenne og Pedersen (dette punktet er selvsagt et resultat av problemene beskrevet i punkt 1, 2 og 3)
                6. Trenere jeg ikke stoler på til å lede jenter 12-laget i borettslagscupen en gang
                7. Økonomien

                Sorry for (nok en gang) å måtte være negativ. Problemene tårner seg opp. Vi er langt unna ny kontrakt, og neste sesong blir eventuelt enda værre. Da er det flere som rykker ned, og vår aldrende stall er blitt ett år eldre.

                Opprinnelig skrevet av Gullars
                Ble ikke han vurdert til å være for dårlig til å delta på trening? Noe som sier meg at det ikke var grunnen :-)
                Hele greie var vel en råtten manøver for å skvise ut Påsan og Danton. Den kom kjapt i retur, og klubben måtte punge ut. Spør du meg skulle de som var ansvarlige for drittbehandlingen betalt av egen lomme.
                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                Kommentar

                • Smukken
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2004
                  • 718

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Gullars
                  Ble ikke han vurdert til å være for dårlig til å delta på trening? Noe som sier meg at det ikke var grunnen :-)
                  Seff var det ikke det - les litt mellom "linjene".. Han var kritisk til Nordlie som han også gir uttrykk for i mediene. Nordlie kan spise "spunk" faen for en jævlig sosiopat sleng med narsistisk så er alt greit.

                  Jeg sier det en gang "FUCK NORDLIE". Sjelden jeg hater noen men jeg hater Nordlie.
                  Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                  Kommentar

                  • Kristiansen
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2007
                    • 1332

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Smukken
                    Seff var det ikke det - les litt mellom "linjene".. Han var kritisk til Nordlie som han også gir uttrykk for i mediene. Nordlie kan spise "spunk" faen for en jævlig sosiopat sleng med narsistisk så er alt greit.

                    Jeg sier det en gang "FUCK NORDLIE". Sjelden jeg hater noen men jeg hater Nordlie.
                    Nå må vi vell ikke glemme cup gullet Nordlie styrte oss til.
                    Nordlie har gjordt mye bra for oss. men også endel dårlig og uforstålelige ting...

                    Kommentar

                    • Smukken
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2004
                      • 718

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av the fugla man
                      Nå må vi vell ikke glemme cup gullet Nordlie styrte oss til.
                      Nordlie har gjordt mye bra for oss. men også endel dårlig og uforstålelige ting...
                      Slå opp sosiopat og narsisme så har du Nordlie - WORD.
                      Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                      Kommentar

                      • BennyLem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2902

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av the fugla man
                        Nå må vi vell ikke glemme cup gullet Nordlie styrte oss til.
                        Nordlie har gjordt mye bra for oss. men også endel dårlig og uforstålelige ting...
                        Joda, vi vant cup-gullet, men det var en Phyrros-seier.

                        Nordlie-perioden har tappet klubben totalt for krefter, penger, spillere og optimisme. Selv om vi skulle overleve i år, så vil det ta lang tid å reise seg igjen.

                        Mod: Denne tråden sklir forresten helt ut. De fleste innlegg kan med fordel flettes inn i en av Nordlie-trådene (den nyeste til Gilbert kanskje).
                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                        Kommentar

                        • LSK-supp.
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2003
                          • 1023

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av BennyLem
                          Skulle til å skrive innlegg om det nå. Påsan viser at han holder i massevis, og er en av de få på Ham-Kam som fremstår som en fotballspiller. Teknikken han viser på assisten er bare helt fantastisk. Se og lær alle forhåpningsfulle talenter (nei, det gjelder ingen i dagens LSK-stall).

                          Men, Påsan klarte vel ikke kravet på Tom "Uday" Nordlie sine tester. Og Nordlie hadde selvsagt ikke behov for spillere, kun steintyggere.

                          Nei, det er bare å legge seg på knærne og trygle om at Påsan kommer tilbake ut sesongen, selv om det selvsagt ikke skjer. Vi trenger sårt en venstreving, nå mer enn noensinne.
                          Pål Strand har vært i LSK under hele den tiden vi har slitt med kvalitet på venstrevingen og han har fått nok av sjanser under flere trenere uten å levere.

                          At han leverer ok i en enkeltkamp og mimring fra 2001 sesongen holder bare ikke.
                          I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                          Kommentar

                          • Laksen
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2004
                            • 287

                            #14
                            Herlig med 3 poeng, men likevell så blir jeg sittende og gremmes over Essidiri. Jeg har virkelig problemer med å finne rette ord som er dekkende for den idioti han utviste. Og for et tidspunkt å bli utestengt i to kamper på.
                            Alle veier fører til Kløfta. Bortsett fra motorveien som går rett forbi.

                            Kommentar

                            • Leif A
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 3962

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av BennyLem
                              Skulle til å skrive innlegg om det nå. Påsan viser at han holder i massevis, og er en av de få på Ham-Kam som fremstår som en fotballspiller. Teknikken han viser på assisten er bare helt fantastisk. Se og lær alle forhåpningsfulle talenter (nei, det gjelder ingen i dagens LSK-stall).

                              Men, Påsan klarte vel ikke kravet på Tom "Uday" Nordlie sine tester. Og Nordlie hadde selvsagt ikke behov for spillere, kun steintyggere.

                              Nei, det er bare å legge seg på knærne og trygle om at Påsan kommer tilbake ut sesongen, selv om det selvsagt ikke skjer. Vi trenger sårt en venstreving, nå mer enn noensinne.
                              Vi er skjønt enige om at Påsan ikke fikk en særlig fair behandling i vinter, og at mye dumt har skjedd i LSK siden Uwe fikk fyken. Men i anstendighetens navn så bør du ikke glemme skadehistorien til Påsan. Javisst var han strålende i 2001, men etter det har han vel bare glimtet til tidvis og egentlig vært mer skadd enn han har vært på banen.
                              Knurr...

                              Kommentar

                              • BennyLem
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 2902

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                                Vi er skjønt enige om at Påsan ikke fikk en særlig fair behandling i vinter, og at mye dumt har skjedd i LSK siden Uwe fikk fyken. Men i anstendighetens navn så bør du ikke glemme skadehistorien til Påsan. Javisst var han strålende i 2001, men etter det har han vel bare glimtet til tidvis og egentlig vært mer skadd enn han har vært på banen.
                                Helt klart. Alikevel mener jeg det er bedre med Påsan som kan spille 5-10 kamper fra start i sesongen, samt noen innhopp, enn å ikke ha noen venstreving i det hele tatt.

                                Og nei, jeg mener hverken Brenne, Bjørkøy, Jooon eller andre i stallen er kvalifiserte til å spille venstreving i tippeligaen.
                                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7052

                                  #17
                                  Kboka etter endte 90 minutter er ferdig - se første innlegg i tråden.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7052

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                    Helt klart. Alikevel mener jeg det er bedre med Påsan som kan spille 5-10 kamper fra start i sesongen, samt noen innhopp, enn å ikke ha noen venstreving i det hele tatt.

                                    Og nei, jeg mener hverken Brenne, Bjørkøy, Jooon eller andre i stallen er kvalifiserte til å spille venstreving i tippeligaen.
                                    Pussig hvordan alle roser Påsan opp i skyene. Jeg syntes han var ekstremt ordinær i går. Han har mistet alt tempo - til den grad at han faktisk sinket angrepsbevegelsene til Hamkam når han hadde ballen - og var i lomma på Pedersen gjennom stort sett hele kampen. At han kom til et par ålreite innlegg likevel, har mest å gjøre med at han fikk ballen hver bidige gang Hamkam hadde den. Innleggsfoten sin har han jo ikke mistet. Men han kom seg ikke til dødlinja en eneste gang i går.

                                    Behandlinga han fikk av LSK var bedriten, men for min del konkluderte jeg med at det var en million i årslønn jeg er glad for at vi sparer.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • BennyLem
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 2902

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av trigz
                                      Pussig hvordan alle roser Påsan opp i skyene. Jeg syntes han var ekstremt ordinær i går. Han har mistet alt tempo - til den grad at han faktisk sinket angrepsbevegelsene til Hamkam når han hadde ballen - og var i lomma på Pedersen gjennom stort sett hele kampen. At han kom til et par ålreite innlegg likevel, har mest å gjøre med at han fikk ballen hver bidige gang Hamkam hadde den. Innleggsfoten sin har han jo ikke mistet. Men han kom seg ikke til dødlinja en eneste gang i går.
                                      Det er greit at han ikke har farten lengre, men foten holder i massevis, både under spill og på dødball.

                                      Svar ærlig på dette (gjelder andre på forumet også): Hvem ville dere hatt på venstrekant? Brenne eller Påsan? Det er faktisk det som er alternativet her.

                                      Opprinnelig skrevet av trigz
                                      Behandlinga han fikk av LSK var bedriten, men for min del konkluderte jeg med at det var en million i årslønn jeg er glad for at vi sparer.
                                      Joda. Vi sparer lønn på Påsan. Men vi måtte ut med noe i erstatning, samt at vi må betale lønn til spillere som er dårligere (Joooon).
                                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                      Kommentar

                                      • Dole
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2004
                                        • 1551

                                        #20
                                        Jeg synes du ofte er relativt generøs i din karaktergivning. Som du selv skriver, var dette en forferdelig møkkakamp. Og vi produserer knapt en sjanse bortsett fra på dødball. Da synes jeg det blir i overkant å gi hele 4 spillere karakteren 7. En spiller på internasjonalt nivå ville sannsynligvis hatt problemer med å unngå å få en 10'er på skalaen din

                                        Men forholdet mellom karakterene synes jeg virker fornuftig. Og det er tross alt det viktigste. Dessuten er karakterboken din alltid god og underholdende lesning.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎