Lillestrøm - Strømsgodset, Åråsen, Søndag 3/8 kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Håkon Henriksen
    Administrator
    • Nov 2003
    • 6411

    Kamptråd Lillestrøm - Strømsgodset, Åråsen, Søndag 3/8 kl. 18.00

    Da er det klart for Godset hjemme.

    Karim og Espen soner karantene for røde kort på briskeby.

    Regner med at Riseth skyver ut Pål på Back, men det store spørsmålet er hvem spiller vinger....
    Skyves Brenne over på høyre?
    Settes Myklebust inn?
    Er johnsen klar til å starte ?
    Hvilke alternativer har vi?

    Tror dette kan bli laget...

    Molskred
    PSA - Riseth - Kippe - SP
    Brenne - Bjørkøy - Kiko - Mykle/Johnsen
    Arild - Ollie
    Håkon Henriksen
    -
    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
    -
    ALT FOR FUGLA
  • Kanarifugl84
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2007
    • 2319

    #2
    Ny cupfinale!

    Med seier her kan vi virkelig henge oss på en del lag i kampen om en høyere tabellposisjon(Molde, Godset, søpla, Brann, Viking, Rbk, B/G). Alle disse taper selvsagt ikke førstkommende runde, men en del av de vil garantert tape poeng. Vi MÅ plukke 3 nye!

    Moldskred
    PSA-Riseth-Kippe-SP
    Mykle-Bjørkøy-Kiko-Brenne
    Arild-OO

    Alternativer? Ingen.

    Kommentar

    • Skinke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2007
      • 3914

      #3
      Kan stensaas bli klar til denne kampen?
      Daukjøtt Felt C

      Kommentar

      • sbraathen
        Medlem
        Møteplager
        • Apr 2004
        • 88

        #4
        håper at vi kan benytte oss av at midtstopperparet til godset ikke er av det raske slaget. håper derfor at fellus er på topp sammen med occean.

        det hadde heller ikke gjort noe om vi hadde fått inn en kantspiller og en back før kampen slik at SP kan settes på benken for godt. makan til bomsignering skal man lete lenge etter.

        hvor lenge er joooon ute med skade???

        håper på:

        moldskred
        PSA - kippe - riseth - jooon/johnsen/evt. ny spiller

        brenne - bjørkøy - kiko - johnsen/evt. ny spiller

        fellus - OO
        Nosa er tydelig rørt av Kanarifansen, og er helt klar på hvor mye de betyr for han.
        - Jeg elsker fansen vår, jeg elsker dem høyt!

        Kommentar

        • superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

          #5
          Jeg tror vi vil slite (igjen) mot Godsets hurtige overgangsspill og gå på ett stygt tap som sender oss rett ned i sumpa igjen.

          Jeg tror vi rykker ned i år. Dessverre.
          Enøyd i de blindes dal.

          Kommentar

          • Skinke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2007
            • 3914

            #6
            Skjønner ikke at folk vil ta ut OO eller Gilbert. Vi snakker kanskje om norges beste spisspar her! 8mål på OO og 6 på Gilbert. Sier sitt?
            Daukjøtt Felt C

            Kommentar

            • Trondeo
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3062

              #7
              Vell godt å nevne noe TV 2 nevnte i går også. Occean og Sundgot scorte bare 4 mål tilsammen i 4-3-3 formasjonen, når vi nå spiller i 4-2-2 har de scoret 10 tilsammen. Husker ikke antall mål helt presist, men er noe i den duren der. De to sammen er store på topp. Fellus får heller komme inn i det 70. min og vise seg frem da.

              Kommentar

              • aguado
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 448

                #8
                Opprinnelig skrevet av sbraathen
                hvor lenge er joooon ute med skade???
                Forhåpentligvis ut sesongen...

                Kommentar

                • Eriksve
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2006
                  • 885

                  #9
                  I mangel på vinger håper jeg på følgende, men tviler sterkt:

                  -------Moldskred-----------

                  PSA--Riseth--Kippe--Pedersen

                  ---------Mouelhi------------

                  ----Bjørkøy---Brenne--------

                  --------Sundgot------------

                  -----Occean--Fellus--------

                  Kommentar

                  • superbøffel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 5611

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Eriksve
                    I mangel på vinger håper jeg på følgende, men tviler sterkt:

                    -------Moldskred-----------

                    PSA--Riseth--Kippe--Pedersen

                    ---------Mouelhi------------

                    ----Bjørkøy---Brenne--------

                    --------Sundgot------------

                    -----Occean--Fellus--------
                    Hvorfor vil du gå vekk i fra 442 nå som det endelig viser tegn til å virke? Vi har, tro det eller ei, ett av Tippeligaens beste spisspar - hvorfor splitte de?

                    Å finne opp kruttet på nytt med andre formasjoner enn laget er vant til blir helt håpløst i nåværende situasjon.
                    Enøyd i de blindes dal.

                    Kommentar

                    • Eriksve
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2006
                      • 885

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                      Hvorfor vil du gå vekk i fra 442 nå som det endelig viser tegn til å virke? Vi har, tro det eller ei, ett av Tippeligaens beste spisspar - hvorfor splitte de?

                      Å finne opp kruttet på nytt med andre formasjoner enn laget er vant til blir helt håpløst i nåværende situasjon.
                      Som sagt i forrige post, i mangel på vinger!

                      Den store formasjonsdebatten behøver vi ikke å ta nå, men i mitt hode er dette en 4-4-2 formasjon... Er det ikke det, spilte vi vel ikke 4-4-2 under Rösler heller da!?

                      Kommentar

                      • superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

                        #12
                        Vi har ikke hatt vinger hittil å år uten å endre formasjon av den grunn.

                        Gjør det enkelt; standard 442.
                        Enøyd i de blindes dal.

                        Kommentar

                        • Eriksve
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2006
                          • 885

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av superbøffel
                          Vi har ikke hatt vinger hittil å år uten å endre formasjon av den grunn.

                          Gjør det enkelt; standard 442.
                          Sikkert med vilje at du overdriver noe voldsomt nå, men Karim Essidiri er en spillertype jeg ville karakteriset som ving, for så vidt Bjørn Helge Riise også... Men nok om det!


                          Som jeg skrev i mitt første innlegg tror jeg også at vi ender på en standard 4-4-2 som du vil ha, det mest nærliggende er vel da:

                          Myklebust--Bjørkøy--Mouelhi--Brenne


                          Skulle Marius Johnsen være klar fra start (eller Stensaas være klar ) blir jeg ikke forundret om vi får se dette:

                          ---------------LIM------------

                          Pedersen--PSA--Kippe--Johnsen

                          Bjørkøy--Riseth--Mouelhi--Brenne

                          ------Sundgot--Occean--------

                          Kommentar

                          • Kanarifugl84
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2007
                            • 2319

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Eriksve
                            Bjørkøy--Riseth--Mouelhi--Brenne
                            Måtte Gud forby dette...

                            Kommentar

                            • Martin83
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2007
                              • 794

                              #15
                              La det være sagt: Jeg er for frasen "Why change a winning team".

                              Problemet er bare at the "Winning team" ikke er tilgjengelig mot Godset ettersom vi mangler Essidiri (Bjørn Helge) og en venstrekant vi ikke har. Det er tydelig at vi ikke besitter gode nok spillere til å kun få innlegg fra kant. Spillerne som er tilgjengelig mot Godset er i hovedsak spillere som tilhører sentrallinjen.

                              Jeg synes heller ikke vi skal være redd for 4-1-2-1-2 (4-4-2 diamant) mot 4-4-2. I utgangspunktet er det jo litt samme formasjon og spillere er i nærheten av der de pleier å være. Og ple jo testet ut flere ganer under Rösler?

                              All lagidrett er samhandlingsspill. Altså realsjoner mellom spillere. Det betyr ikke nødvendigvis bare realsjoner mellom plasser på banen, men en kombinasjon.

                              Jeg er for å bruke spillere der de er best. Er Bjørkøy best på høyrekant? Er Brenne best på venstrekant? Å plassere disse på steder på banen de normalt ikke spiller må vel være like ille som å bytte formasjon? Endring er det jo uansett? Det er også et argument med at Brann (skal ikke bruke det navnet noe mer nå) spilte bedre mot Fredrikstad i 4-3-3 i første omgang, disse spiller jo normalt 4-2-2. Mjelde har jo i etterkant fått kritikk for at han ikke oppretholt den "nye" formasjonen 4-3-3 også etter pause. Vi an også finne frem eksempelet fra i fjor høst da RBK la over til 4-4-2 med bra sukses (fra 4-3-3).

                              Å spille med en annen formasjon (og spillere) er også et argument for å være uforutsigbare. Altså at de ikke er så lett for motstanderen å vite hvordan LSK skal spille. Godset kommer garantert til å se de siste kampene på DVD...

                              Det er ingen tvil om at Occean og Sungot bør spille. De har tross alt scoret alle (nesten) målene våre. Men samtidig må det være lov å spørre seg om ikke Fellus burde få sjansen. Jeg har sett ham i noen kamper der han har kommet inn og vært et uromoment fra første sekund.

                              Med Brenne/Bjørkøy sentralt an det være et glimrende måte å servere f.eks. Fellus med baller sentrat i banen. Når det gjelder Sungot Occean kan disse på servert baller fra en back (Johnsen/Pedersen) alternativt fra en av de sentrale (Brenne/Bjørkøy) som varierer spillet med å trekke ut til kantene.

                              Jeg ville selvfølgelig fortrukket en 4-4-2, men når spillere til å spille 4-4-2 ikke finnes (skade/karantene/ikke tilhører klubben) synes jeg det kan være ok med noe som er tilpasset de tilgjengelige spillerne.

                              Mitt forslag til Godset (4-1-2-1-2):
                              Kee: Molskred (+ for at han har komme seg de siste kamene, men venter på Otto)
                              HB: Pål Steffen (gjort en bra figur de siste kampene og klarer sikkert å hample opp med Adersson)
                              FS: Kippe (trenger ingen forklaring)
                              FS: Riseth (selvskreven)
                              VB: Johnsen (hvis han er tilbake fra skade , alt.Stensaas om han kommer isåfall har vi frisparkskytter/corner)
                              DM: Kiko (synes han har kommet seg de siste kampene og så få piruetter i går :-) )
                              SM: Brenne (potensiale til gode løp fremover sentralt i banen evt. venstre kant)
                              SM: Bjørkøy (gjorde en god innsats i går mot Kamma og kan også trekke mot høyre kant)
                              OM: Sundgot (ta imot andreballer og trekke inn i boks offensivt (tredje spiss offensivt))
                              SS: Occean (trenger ikke begrunnes)
                              SS: Fellus (uromoment, noe nytt)

                              Moldskred
                              PSA ... Kippe ... Riseth ... Johnsen
                              Kiko
                              Bjørkøy ...... Brenne
                              Sundgot
                              Occean ...... Fellus

                              Kommentar

                              • WAK
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2006
                                • 964

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Skinke
                                Skjønner ikke at folk vil ta ut OO eller Gilbert. Vi snakker kanskje om norges beste spisspar her! 8mål på OO og 6 på Gilbert. Sier sitt?
                                Når de spiller som nå er det jo ingen tvil om de to bør starte. Men før i år synes jeg andre skulle fått prøvd deg. Ihvertfall Fellus. Det var en periode han scora jevnt og trutt for 2.laget men det tok lang tid før han fikk spille for a-laget. Og i den perioden scora jo så si ingen for a-laget.

                                Håper Sundgot og OO starter mot Godset men når det er 10-20 min igjen av kampen og Sundgot klarer så vidt å flytte beina så skjønner jeg ikke at ikke spillere som f.eks Fellus får prøve seg. Og da mener jeg i minimum 10-20 min ikke 3-5 min. Har ikke sett noen statestikk på det men jeg tror ikke Sundgot scorer mange mål i slutten av kampene. (Når han starter vel å merke) Synes han blir veldig sliten av i slutten av kampene. Kan hende jeg tar feil men det hadde vært morsomt og sett når Sundgot scorer.

                                Nå ble det jo litt spesielt i kampen mot HamKam i og med at det ble en del utvisninger. Men når vi leder 2-0 og det er igjen 15 min og det andre laget må satse alt framover tror jeg det er et meget bra tidspunkt og ta ut Sundgot og sette inn på en rask bakromsspiller som Fellus.

                                Kommentar

                                • KristofferN
                                  Juniormedlem
                                  Bøffelpromp
                                  • Mar 2008
                                  • 13

                                  #17
                                  Moldskred
                                  PSA - Riseth - Kippe - Pedersen
                                  Brenne - Kiko - Bjørkøy - Jon
                                  Ollie - Gilbert

                                  Edit: Kan evt. bytte Brenne med Kiko..
                                  Last edited by KristofferN; 28.07.2008, 19:05.

                                  Kommentar

                                  • Röshbærj
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • Sep 2004
                                    • 57

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Trondeo
                                    Vell godt å nevne noe TV 2 nevnte i går også. Occean og Sundgot scorte bare 4 mål tilsammen i 4-3-3 formasjonen, når vi nå spiller i 4-2-2 har de scoret 10 tilsammen. Husker ikke antall mål helt presist, men er noe i den duren der. De to sammen er store på topp. Fellus får heller komme inn i det 70. min og vise seg frem da.

                                    Stemmer det!

                                    8 kamper med 4-3-3 gav hele 4 scoringer på de to...

                                    7 kamper med 4-4-2 har resultert i småpene 10 mål!

                                    ...satser på enda flere mot godset, men hvem skal legge innleggene !?!

                                    Hadde vært morro om noen fra midtbanen kunne putte litt også da.

                                    Kommentar

                                    • WAK
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2006
                                      • 964

                                      #19
                                      Undersøkte litt og fant ut at Sundgot faktisk har scora 5 mål i 1.omg og bare 1 i 2. omg. Dette kan jo selvfølgelig være tilfeldig men jeg synes nesten alltid at Sundgot ser veldig sliten ut i slutten av kamper. Synes Johnsen/Grodås er alt for dårlig til og bytte ut slitene spillere på slutten av kampene og sette inn friske nye spillere. F.eks ta ut Sundgot inn med Fellus siste 15-20 min.

                                      Kommentar

                                      • WAK
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2006
                                        • 964

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Röshbærj
                                        Stemmer det!

                                        8 kamper med 4-3-3 gav hele 4 scoringer på de to...

                                        7 kamper med 4-4-2 har resultert i småpene 10 mål!

                                        ...satser på enda flere mot godset, men hvem skal legge innleggene !?!

                                        Hadde vært morro om noen fra midtbanen kunne putte litt også da.
                                        Hadde Brenne spilt offensiv midtbane tror jeg han hadde putta. Det er tullete å bruke han på kant. Men det er vel ingen alernativer.

                                        Tror faktisk Brenne mister "rykte" sitt som en god spiller for at han blir brukt på feil plass.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎