De siste 3 (var 4..) serierundene for LSK og lagene rundt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    Opprinnelig skrevet av trigz
    Ord til trøst for plagede sjeler.
    HVIS Aalesund totalt endrer ham og faktisk vinner både hjemme mot Glimt og borte mot Lyn før de møter oss, og HVIS Hamkam klår Lyn på Briskeby, vinner i Stavanger og slår Molde i siste runde på Briskeby, og HVIS vi taper mot både Vif og Rosenborg:
    Hva slags trøst var dette..?
    At Glimt, Lyn og Viking ser ut til å bli lag vi må "stole" på plager meg ekstra. Det er omtrent de eneste tre lagene som ikke har annet enn æren å spille for resten av sesongen.
    Viking har riktignok en teoretisk medaljemulighet, men den forsvinner trolig når RBK slår Godset på Lerkendal i neste runde. Og hverken siddiser, nordlendinger eller jålete vestkantgutter har hatt som tradisjon å legge særlig innsats i kamper som bare handler om ære.
    Så mitt skrekkscenario må LSK ha 28 poeng for å berge plassen. Det har jeg ment i hele år, og det ser ut til å holde stikk.
    Det betyr seier mot VIF, RBK eller AAFK.
    Jeg ser ikke helt i hvilken av disse kampene den skal komme....
    Mvh
    Gammer´n (Per T)

    Kommentar

    • dennis
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 872

      Opprinnelig skrevet av Serbern
      Okey.. mulig det... Forundrer meg ikke om NøFF forandrer på noen regler, og vips, så er martine på banen til den kampen. Hvem skal lede laget vårt? Blir det veggen eller får vi se Fjøra på benken?
      Hvorfor skal Fjøra det når Grodås er treneren??

      Kommentar

      • christoffer
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2004
        • 326

        For å sitere jokke- jeg er redd, hvor er det vi har tenkt oss hen..

        Jeg er sikker på at vi må ha 3 poeng til, men på en annen side så tviler jeg sterkt på at kamma skal ta igjen 7 poeng på oss på 3 kamper, samtidig som aafk tar igjen 6 poeng på oss.

        La oss håpe at vi tar 3 poeng neste runde. Og at aafk og kamma taper. Men jeg tror nok ikke dette er avgjort før kl 19.50 2.november. Jeg klarer seriøst ikke å glede meg over noe, før vi har en ny kontrakt i hånda!

        Kommentar

        • gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

          Opprinnelig skrevet av dennis
          Hvorfor skal Fjøra det når Grodås er treneren??
          Kanskje fordi Fjøra er en bedre lagleder....?
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

          Kommentar

          • dennis
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 872

            Opprinnelig skrevet av gamle-perta
            Kanskje fordi Fjøra er en bedre lagleder....?
            drit i å ha en trener eller to så kan de heller plukke en "trener" fra administrasjonen kamp for kamp!!!

            Kommentar

            • mooph
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 1496

              Jeg anser sjansen for at klubben havner på kvalikplassen som så liten at målet for sesongen nå er å ende opp foran enga. Heftig trening på avsluttninger foran derby'et hvor ingenting annet enn seier er godt nok.
              Fugla mot nye høyder

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7055

                Opprinnelig skrevet av Folke
                Aalesund skal spille mot Glimt og Lyn i de 2 neste kampene.. Selv om det er lag langt over Aalesund på tabellen er nok det vesentlig lettere motstand enn vif og RBK....
                Godset ser dårlige ut for tiden, men bortsett fra kampen mot RBK kan nok det se ut til at de også har ett lettere program. BG og Viking kan ha lite å spille for da de skal møte godset.
                Men som herremannen over meg sier, så ble LSK hvertfall ikke utspilt av sin motstander og laget ser "friskere" ut enn både Aalesund og Godset.
                Enig i at Lyn er rævva om dagen. Glimt skal møte Aafk i Ålesund, på kunstgress. De hadde drit uflaks som tapte mot Vif i går. Uwes Viking kjemper om medaljer og er i knallform nå.

                Har vi Riise med i de siste tre kampene får vi plutselig en høyreflanke (Stensaas/JML er i utgangspunktet en ok venstreflanke, Ståle var veldig god i går). Kippe er ute mot Vif, men tilbake i de siste to kampene. Fellus det samme, og forhåpentligvis har vi Essediri i bakhånd i tillegg. Vi manglet mange spillere i går, men tapte likevel grovt ufortjent. Ikke glem det.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • Dole
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2004
                  • 1555

                  Opprinnelig skrevet av trigz
                  Vi manglet mange spillere i går, men tapte likevel grovt ufortjent. Ikke glem det.
                  Tja, det kan sikkert diskuteres hvor ufortjent det var. Uansett tapte vi for en motstander som ikke har prestert spesielt bra i det siste. Det blir andre boller mot RBK. Flaks for oss at Skjelbred er ute, slik at vi forhåpentligvis slipper å finne frem kuleramma.

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7055

                    8-3 i sjanser sier det meste. Med normal uttelling ville vi ha vunnet greit i går. To elendige forsvarsinngripninger og ineffektive spisser snørte oss i sekken. Jeg er til vanlig nokså nøktern mht. LSK, men at FFK vant i går var latterlig.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • Roll75
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2007
                      • 834

                      Nå merker jeg det er lett å miste litt trua på gutta. Synes det er kjedelig å nedjustere forhåpningene nesten for hver kamp. Så ufarlige vi er forran mål om dagen, så vet jeg ikke om vi vinner noen av de resterende kampene. De to neste kampene er vel på papiret de vanskligste. Ålesund i siste blir på ingen måte enkel den heller. Må si jeg er sjeleglad for at vi slo Til. Vi må nå bare få snubla oss gjennom de siste kampene slik at vi holder hodet over vannet. Etter forrige helg hadde jeg en god følelse. Nå må jeg si at usikkerheten kommer litt snikende på meg - ingen god følelse det!

                      Gud hjelpe oss de siste kampene!!

                      Kommentar

                      • 307
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2007
                        • 358

                        Mulig jeg går glipp av noe. Men det er da to lag til som ligger under oss. Godset er vel ikke akkurat noe storlag nå. Molde er vel litt mer uforesigbare. Så det er faktisk fire lag som skal forbi oss for at vi skal rykke ned. Hvor store er egentlig mulighetene at Aalesund og Ham-kam skal vinne tre kamper på rad. De har selvfølgelig muligheter, men hvor realistisk er det.

                        Kommentar

                        • gamle-perta
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2004
                          • 2418

                          Opprinnelig skrevet av 307
                          Mulig jeg går glipp av noe. Men det er da to lag til som ligger under oss. Godset er vel ikke akkurat noe storlag nå. Molde er vel litt mer uforesigbare. Så det er faktisk fire lag som skal forbi oss for at vi skal rykke ned. Hvor store er egentlig mulighetene at Aalesund og Ham-kam skal vinne tre kamper på rad. De har selvfølgelig muligheter, men hvor realistisk er det.
                          Noe av det som uroer meg mest, og jeg er en nervøs type.. , er at det er så få innbyrdes kamper igjen. Det er vel bare vår kamp mot Aalesund + HamKam-Molde som er i denne kategorien. Hadde vært fint om det var litt flere... Da hadde bånnlagene tatt poeng fra hverandre.
                          Dessuten har jeg en stygg følelse av at et sultent Molde-lag knuser en slitent Brann-lag uten moral i kveld. Og da er det plutselig bare Godset og oss som kjemper mot de to helt i bånn.
                          Mvh
                          Gammer´n (Per T)

                          Kommentar

                          • mooph
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2005
                            • 1496

                            Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                            er at det er så få innbyrdes kamper igjen.
                            Vi møter da enga i neste serierunde...
                            Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                            Dessuten har jeg en stygg følelse av at et sultent Molde-lag knuser en slitent Brann-lag uten moral i kveld. Og da er det plutselig bare Godset og oss som kjemper mot de to helt i bånn.
                            ... og vi slår enga!
                            Fugla mot nye høyder

                            Kommentar

                            • kinstad
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2007
                              • 406

                              Sjansen for direkte nedrykk er veldig liten. Det kan skje, men at ham-kam (18 P -25) skal ta 9 poeng på de siste 3 kampene og nesten dobble antall seriere? Nei, det har jeg ikke noe tro på.

                              Vidre har Ålesund (19P - 14) en helt forbanna jævlig motstander igjen -nemlig oss- her har vi altså sjansen til å avgjøre helt på egenhånd, selv om jeg hadde sett at kampen spilles på åråsen så er dette noe vi kan gjøre noe med. Posetivt.

                              Molde (24 P -5). Huff stakkars Molde, not. Trømsø på Alfheim, Fredrikstad på hjemmebane (som vi akkurat har fått smake pisken til) og Ham-kam på briskeby. Hvis noen andre syntes molde har imponert i år så er det bare å si ifra, for det syntes ikke jeg. Hvis de ikke tar poeng mot brann i kveld lever de meget farlig.

                              Godset (25 P -11). RBK (Borte), B/G (borte) og Viking (hjemme). Ser ikke at dette er noe bedre enn det vi skal ut mot. Hadde det sett slik ut ville jeg fryktet nedrykk i mye høyere grad.


                              ÆRE, det er først og fremst der LSK vil bevise seg verdig.
                              VIF og RBK som er de kampene som virkelig har sin smak i norsk fotball, være seg søtt eller bittert, vil med dagens situasjonen virkelig gi meg en opplevelse man kan se langt etter og som kommer til å bli husket i lang, lang tid.

                              Dette blir uten tvil de mest spennende kampene jeg noen gang har sett.

                              Jeg gleder meg.
                              ________
                              -Life is what happens while you are busy makeing plans.

                              Kommentar

                              • KFL41
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 3648

                                Positiv utvikling for vår del. Molde under 0-2 med den beste av Diofene utvist. Det betyr karantene for ham, kanskje flere kamper. Ble faktisk litt mer positiv nå. Får håpe det holder ut. Molde har borte mot TIL og hjemme mot FFK. Taper de begge, vil det si at de er bak oss før de møter Hamkam.

                                Edit: Molde snudde kampen. Pokker
                                Last edited by KFL41; 06.10.2008, 19:43.

                                Kommentar

                                • gamle-perta
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2004
                                  • 2418

                                  Og nå leder Molde 3-2, med 10 mann.
                                  Brann viser sin vanlige moral når det gjelder slike kamper. Gir fullstendig faan!
                                  Mvh
                                  Gammer´n (Per T)

                                  Kommentar

                                  • chrissp
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2004
                                    • 2403

                                    Vel vel. Så vant altså Molde og er nesten så godt som sikret ny kontrakt. Du store helvete. Siste serierunde kan ikke kom fort nok, så jeg vet hvordan dette går.

                                    Men men, det forandrer ikke statistikken kjære venner. Både Ålesund og HamKam må fortsatt overgå seg selv som bunnlag de neste kampene for at dette ikke skal gå.

                                    Heia Lyn og heia Bodø/Glimt sier jeg.

                                    Søpla 27
                                    Molde 27
                                    LSK 25
                                    Godset 25
                                    AaFK 19
                                    HamKam 18

                                    Følgende kamper gjenstår:

                                    LSK (1 hjemme, 2 borte)

                                    Søpla (B), RBK (H) og Aalesund (B).

                                    Søpla (2 hjemme, 1 borte)

                                    LSK (H), Stabæk (B), Brann (H)

                                    Molde (2 hjemme, 2 borte)


                                    Tromsø (B), FFK (H) og HamKam (B).

                                    Aalesund (2 hjemme, 1 borte)

                                    Bodø/Glimt (H), Lyn (B) og LSK (H).

                                    HamKam (2 hjemme, 1 borte)

                                    Lyn (H), Viking (B) og Molde (H).

                                    Godset (1 hjemme, 2 borte)

                                    Rosenborg (B), Bodø-Glimt (B), Viking (H)
                                    Bølerkanaris

                                    Kommentar

                                    • gamle-perta
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2418

                                      Opprinnelig skrevet av chrissp

                                      Følgende kamper gjenstår:

                                      LSK (1 hjemme, 2 borte)

                                      Søpla (B), RBK (H) og Aalesund (B).

                                      Aalesund (2 hjemme, 1 borte)

                                      Bodø/Glimt (H), Lyn (B) og LSK (H).

                                      HamKam (2 hjemme, 1 borte)

                                      Lyn (H), Viking (B) og Molde (H).

                                      Godset (1 hjemme, 2 borte)

                                      Rosenborg (B), Bodø-Glimt (B), Viking (H)
                                      Og det er fortsatt ingen tvil om at Aalesund og HamKam har det klart letteste programmet. Så kommer Godset, så kommer vi....
                                      Et lokaloppgjør mot VIF, som vil sette sin ære i å sende oss enda lenger ned på tabellen, er en vrien opptakt til de tre siste kampene. Deretter følger Nordens beste formlag, og så er det borte i Aalesund....

                                      Hvordan dette ender kan jo ingen si, men jeg er ganske sikker og urolig inni meg...
                                      Mvh
                                      Gammer´n (Per T)

                                      Kommentar

                                      • KFL109
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 1958

                                        Opprinnelig skrevet av chrissp
                                        Heia Lyn og heia Bodø/Glimt sier jeg.
                                        Ingen problemer med å unne disse hver eneste poeng.

                                        Håper Glimt fortsatt føler at de har noe spille for. Lyn er det verre med. Har jo falt som en stein etter at de tvang Henning Berg til å gå.
                                        Vidar Evje

                                        Kommentar

                                        • gamle-perta
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2004
                                          • 2418

                                          Ingen av disse lagene har mer å spille for. Ingen av dem har spillere som bryr seg om at det moralsk sett er viktig å fullføre med stil. Glem at vi kan få hjelp av disse.
                                          Vi er nødt for å ta tre poeng til selv.
                                          Mvh
                                          Gammer´n (Per T)

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎