Karim Essidiri

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • dollyholly
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2007
    • 965

    #61
    Ja utifra Ramadantabellen for Oslo, var soloppgang kl. 0657 og solnedgang kl. 1922, mandag 21.9.

    Det kan bety at Essidiri ikke hadde spist på ca. 12 timer da kampen ble sparket i gang. Dette kan, jeg gjentar kan være årsaken til den elendige kampen han hadde mot Brann.

    Kommentar

    • superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

      #62
      Hvorfor er da Kiko bedre enn noensinne?
      Enøyd i de blindes dal.

      Kommentar

      • dollyholly
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2007
        • 965

        #63
        Det vet jeg ikke men jeg bare prøver å finne årsaker til Essidiris bratte formkurve. Han har jo vært på stigende kurs i lengre tid, før han går rett i kjelleren på mandag.

        Hadde med en kompis på Åråsen på mandag. Han har "null" peiling på fotball, men til og med han så at vår høyre kant var elendig!

        Kommentar

        • Jan Banan
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2004
          • 809

          #64
          fra rb.no

          Ramadan light i LSK

          Mouelhi og Essediri får spise halve uka
          ÅRÅSEN:
          Islam er midt i ramadan. LSK-spillerne Khaled Mouelhi og Karim Essediri har fått dispensasjon til å spise og drikke normalt kampdag og tre dager før kamp.



          – Det er umulig slik toppidretten er blitt å fortsette å trene og spille kamper hvis vi ikke skal kunne spise og drikke før solnedgang, sier Karim Essediri.
          Derfor er han godt fornøyd med dispensasjonen en imam i Oslo har gitt ham og Khaled Mouelhi. Det er også trener Tom Nordlie. Det nærmeste han har kjennskap til muslimenes fastemåned, er spissen Bala Garbas returløp mot slutten av ramadan i kampen mot Aalesund, der han ikke orket å takle backen, som etter et 70 meters løp la inn til sunnmøringenes seiersmål i 5-4 kampen. Det fratok Start seriegullet i 2005.
          – Jeg skal ikke blande meg bort i religionen til spillerne. Men jeg setter pris på den forståelsen imamen har vist i forhold til Karim og Khaled. Med det kjøret vi har på trening, ville de ikke greid å holde følge særlig lenge. Når vi har tre helt avgjørende kamper på ei uke, ville vi fort blitt to mann færre å regne med, sier Nordlie, som etter det RB-sporten erfarer ikke hadde noe imot at spillerne tok problemet opp med sin imam.
          Tar det igjen

          Nå slipper ingen av dem unna for godt. Dagene de får dispensasjon for nå, må Mouelhi og Essediri ta igjen seinere.
          – Det er ikke noe problem når vi kan ta det etter sesongen, sier Essediri.
          – Du kan ikke spise og drikke fra mandag til onsdag. Hender det at du jukser?
          – Nei, aldri. Det jeg må gjøre, det gjør jeg ordentlig.
          Det gjelder også Khaled Mouelhi. I og med sitt røde kort mot Tromsø, kan han praktisere ramadan som han pleier akkurat nå.
          – Jeg følger reglene så godt jeg kan. Men når jeg spiller så mye som jeg gjør, ville det vært for tøft ikke å spise hver dag.
          – I fjor var du veldig nøye med dette?
          – Da spilte jeg mindre enn nå. Det var lettere å følge opp.
          – Ramadan startet 13. september. Når du må sone for rødt kort og i tillegg sliter med en vond ankel, blir det kanskje ikke noe stort problem for deg?
          – Jeg har tatt MR-undersøkelse og får svar i dag eller i morgen. Jeg håper at jeg skal være klar til semifinalen mot Stabæk, sier Khaled Mouelhi.
          Varierer

          Forstander Basim Ghozlan i Det islamske forbundet sier praksisen med å gi dispensasjon varierer.
          – Unntakene gjelder i første rekke svake, syke, småbarn og folk som er på reise, pluss de som praktiserer hardt arbeid, sier han.
          – Hva med fotballspillere og andre idrettsfolk?
          – Hvis de skal yte maksimalt i idrett, kan det gis dispensasjon. Men min personlige mening er at en ikke kan gå fri av ramadan hele uka, fordi en skal spille en kamp.
          – Her er det snakk om tre dager?
          – Noen vil si at det er helt ok. Jeg synes kanskje det er i meste laget og mener kampdagen bør være nok.
          – Når det spilles flere kamper i uka er det en stor belastning?
          – Det er også da forskjellen i meninger mellom muslimer kan oppstå.
          – Hvis en skal spille kamper, må en ha væske underveis og etterpå. Er det lov?
          – Det finnes ikke noe enten-eller. Hvis en følger ramadan, skal en verken spise eller drikke før solnedgang.
          – På et fotballag er en avhengig av at alle spillerne kan yte maksimalt?
          – Det er spesielt. Enhver spiller er viktig for hele laget. Det er også å gjøre med at en tenker forskjellig om det å gi dispensasjon, sier Basim Ghozlan.
          PS: Sommerlekene i OL skal arrangeres i London 2012. De kolliderer med ramadan. Protester fra muslimer ser ikke ut til å bli tatt til følge. Likevel er det overveiende sannsynlig at alle muslimske utøvere vil få dispensasjon i forbindelse med deltakelse i OL.
          - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

          Stuart Baxter har forstått det.

          Kommentar

          • dollyholly
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2007
            • 965

            #65
            Se der ja. Da kan vi skrinnlegge den teorien selv om Ramadan uansett ikke kan være særlig positivt for en idrettsutøver.

            Kommentar

            • OppsalKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2008
              • 1881

              #66
              Og alle de andre gangene han har spilt en elendig kamp i gult og svart? Kan de kampene skyldes på Ramadan?

              Man kan ta Ramadan et annet punkt i året om man ville det. For dette, trengs det ikke "godkjennelse" av en imman. For dette betale man en type "dagsbot" for utsettelse.

              Man kan også betale seg unna Ramadan (med ti prosent av månedens inntekt gitt til veldedighetsformål).

              Finnes ingen unnskyldning her for svake kamper, spør du meg.
              Nå bosatt på Rasta !!!!!

              Alltid Celtic og LSK

              Kommentar

              • Geirfugl
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 561

                #67
                Opprinnelig skrevet av dollyholly
                Se der ja. Da kan vi skrinnlegge den teorien selv om Ramadan uansett ikke kan være særlig positivt for en idrettsutøver.
                Juventus’ midtbanespiller Mohamed Sissoko mangler krefter på grunn av Ramadan.


                – Jeg beklager. Mot Cagliari vet jeg at jeg ikke bidro som normalt. Jeg er sliten, veldig sliten, sier Sissoko til La Gazzetta dello Sport.
                Sissoko er muslim. Han er født i Frankrike, men har foreldre fra Mali. Siden begynnelsen av september har den tidligere Liverpool-spilleren markert ramadan, en periode der muslimer faster mellom soloppgang og solnedgang.
                23-åringen ble hentet fra Liverpool til Juventus i januar. (©NTB)
                ---
                Jeg legger denne inn til info. Jeg mener ikke på noen måte at Essediri derved er "friskmeldt". Jeg mener han ikke er god nok. De kampene han legger gode innlegg, noe som er alt for sjelden, er han nyttig.
                Men han er dessverre for lite arbeidssom, er plasseringssvak, ganske treg, relativt finte- og driblesvak (med unntak av to tunneller mot Stabæk) og dårlig avslutter. Ergo: Ikke god nok for Fugla anno 2009.

                Kommentar

                • Jan Banan
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2004
                  • 809

                  #68
                  Må legge til at artikkelen fra rb.no er fra i fjor. Det er selvfølgelig mulig at Karim følger andre rutiner i år.
                  - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                  Stuart Baxter har forstått det.

                  Kommentar

                  • 007

                    #69
                    I 2-lagets knus av Fana så det veldig ut som Jooooon straks er klar for å prøve venstrekanten igjen, kanskje allerede mot TIL til lørdag.
                    Da er det vel ikke unaturlig hvis Riise tar høyrekantplassen og Karim tester innbytterbenken...

                    Kommentar

                    • Hamburg & Kanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 3006

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av CC 7
                      I 2-lagets knus av Fana så det veldig ut som Jooooon straks er klar for å prøve venstrekanten igjen, kanskje allerede mot TIL til lørdag.
                      Da er det vel ikke unaturlig hvis Riise tar høyrekantplassen og Karim tester innbytterbenken...
                      Med 3+3 for JML og rævafotball av Essediri sist burde det valget være enkelt for EJ.
                      LSK Norges beste lag

                      Kommentar

                      • OppsalKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2008
                        • 1881

                        #71
                        Såååå..... Essidiri reiser til Hellas, for å spille på et andre divisjonslag.

                        Endelig har han funnet sitt nivå, sammen med Cyril Kali.

                        Lykke til Karim, men du var\er ikke bra nok for et LSK lag som skal kjempe om medalje i år.
                        Nå bosatt på Rasta !!!!!

                        Alltid Celtic og LSK

                        Kommentar

                        • BennyLem
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2902

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                          Såååå..... Essidiri reiser til Hellas, for å spille på et andre divisjonslag.

                          Endelig har han funnet sitt nivå, sammen med Cyril Kali.

                          Lykke til Karim, men du var\er ikke bra nok for et LSK lag som skal kjempe om medalje i år.
                          Karim var nok en (i beste fall) middelmådighet vi brukte millioner på. Å kun klare å slå et par innlegg i løpet av en sesong er ikke i nærheten av å være holdbart for det LSK jeg forventer.

                          Karim er beklageligvis en del av giften som sitter igjen i såret etter Uday-regimets hodeløse anskaffelser.

                          Håper LSK får leid han bort slik at vi slipper lønnsutgifter, samtidig som vi gir bedre plass til talenter i den utesende stallen vår.
                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                          Kommentar

                          • kimmern
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2005
                            • 1174

                            #73
                            håper lsk kvitter seg med han for godt. folk som ikke klarer å slå innlegg høyere en 1 meter over bakken UPRESSET er ikke annet en direkte håpløst.
                            han blir også 30 år til sommern... få han bort.. vil heler se en unggutt

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3404

                              #74
                              Jeg synes Karim klarte seg veldig bra etter bråket han skaffet seg i begynnelsen av kontrakten. I vinter sier rapportene at han har jobbet hardt på trening, og i fjor gjorde han en grei jobb når han fikk sjansen.

                              Om han forlater oss, så ønsker jeg han all lykke videre. Etter den første artikkelen om misfornøye rullet han opp ermene og jobbet videre på en måte som imponerte ihvertfall meg.

                              Med ungdomssatsingen i klubben nå, så ligger det i kortene at han forlater oss men det gjør oss nok ikke bedre på kort sikt. Hvis Riise forlater oss til sommeren, så ser det ut til at det blir veldig unge skuldre som må inn og bære børen på høyrekant. Det kan fort koste oss noen plasser.

                              Skulle vi kvittet oss med alle spillere som ikke slår Beckham-innlegg hver gang hadde blitt tomt i garderoben. Kan ikke si at vi hadde noen bedre innleggsføtter i klubben i fjor.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • Leif A
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 3962

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av MortenA
                                Med ungdomssatsingen i klubben nå, så ligger det i kortene at han forlater oss men det gjør oss nok ikke bedre på kort sikt. Hvis Riise forlater oss til sommeren, så ser det ut til at det blir veldig unge skuldre som må inn og bære børen på høyrekant. Det kan fort koste oss noen plasser.

                                Skulle vi kvittet oss med alle spillere som ikke slår Beckham-innlegg hver gang hadde blitt tomt i garderoben. Kan ikke si at vi hadde noen bedre innleggsføtter i klubben i fjor.
                                Én mulig løsning til både klubbens og Karim sin fordel kan jo være en utleieavtale frem til sommeren. Om Riise da skulle forsvinne til utlandet (og nå begynner jeg å bli rimelig lei av uttalelsene hans....) så har Karim i mellomtiden fått kamptrening.
                                Knurr...

                                Kommentar

                                • xeR
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 11206

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                                  Én mulig løsning til både klubbens og Karim sin fordel kan jo være en utleieavtale frem til sommeren. Om Riise da skulle forsvinne til utlandet (og nå begynner jeg å bli rimelig lei av uttalelsene hans....) så har Karim i mellomtiden fått kamptrening.
                                  En ide det ja, men skulle Riise stikke så er det bare å flytte myklebust over på høyrekanten. Tokstad har i 2 kamper nå vist at han kan ha noe for seg på kanten. Han har i hvertfall riktig holdning. Komem seg rundt back og legge inn i feltet.Karim bør man kvitte seg med uansett. Han er på hell og vil aldri bli annet enn stallfyll.
                                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                  Kommentar

                                  • andersmm
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 5764

                                    #77


                                    Faen Karim, ta et hint a. Både du og jeg veit at du ikke kommer til å få voldsomt mye spilletid her.

                                    Blir vanskelig å slanke troppen, når visse spillere nekter å innse realitetene. Nå har vi hatt muligheten til å leie ut både Karim og snublepetter fra Flisa, men begge har sagt at de önsker å kjempe om en plass her. Reality check.
                                    Artig at Karim prater om spilletid for å komme tilbake til landslaget. Han burde först konsentrere seg om å prestere på et akseptabelt nivå.

                                    Like merkelig er det at Gundersen tror han skal klare å spille seg til en spissplass her. Jeg tror det har gått opp for de fleste at han ikke er god nok for spill i LSK. Ikke engang som joker eller back-up. At han ikke forlenget Lyngby-oppholdet, der han faktisk fikk spilletid og putta mål er utenfor min fatteevne. Han kunne spilt fast og utviklet seg samtidig som han ville hevet galematias lönn fra Fjörtoft/Udayregimet. En nokså sweet deal. I LSK har han derimot Occean, Sundgot, Bergmann og Bolly för seg i köa, antakeligvis Myklebust også litt avhengig av om han skal satses på som kant. I tillegg vet vi at LSK jobber med denne Edwin-figuren.

                                    Ingen av de to ovennevnte har gjort seg fortjent til noen plass i LSK-stallen under de to årene de har värt her. Karim spilte en del i fjor, ene og alene på grunn av BHRs skade. Det eneste han viste frem under den forholdsvis lange perioden han fikk spille, var noen fine legg på frispark. Ellers var han forholdsvis tam. Gundersen er enda verre, og det gjör vondt å titte på ham. Hver gang han har fått sjansen har han sett ut som en fjortenåring. Definitivt ingen toppspiller.

                                    LSK burde gjöre det rimelig klart at vi ikke behöver deres tjenester, og at utleie eller salg burde väre deres hovedfokus. Her vil de ikke få et kamptilbud.

                                    Er vi heldige kommer JML, Biffen og Moldskred til å takke nei til utlånsavtaler de også för sesongen. "Vi vil kjempe oss inn i laget". Gröss
                                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                    Kommentar

                                    • CFD
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 2319

                                      #78
                                      Utleie , fristillelse / salg.. Med en stall på så stor som LSK og disse personene må nesten forstå at de er 2.valg eller 3.valg for en posisjon. Jeg håper endel spillere bli lånt ut slik at andre kan overta lønnsforpliktelsene. Moldskred er sikkert en sympatisk fyr ,men han burde jo også se fordelene av å bli leid ut / fristilt.
                                      Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13272

                                        #79
                                        Vi kan vel trøste oss med at disse 3., 4. og 5. valgene ser ut til å være blodharde LSK-fans som nekter å forlate klubben i deres hjerter

                                        Kommentar

                                        • BennyLem
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 2902

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av reka
                                          Vi kan vel trøste oss med at disse 3., 4. og 5. valgene ser ut til å være blodharde LSK-fans som nekter å forlate klubben i deres hjerter
                                          Ja. Fy-faan. Tydeligvis lettere for disse sullikene å få fatt i sesongkort på Åråsen enn det er for undertegnede.
                                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎