Alarm: 2008 er IKKE over

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    Alarm: 2008 er IKKE over

    Jeg tar på meg rollen som bekymret igjen. Selv om jeg stort sett er positiv til utviklingen, så bekymrer jeg meg litt over alt fokuset med å få inn spillere og ledere til 2009.

    Vi har tross alt syv knalltøffe kamper igjen. Aalesund er betydelig forsterket med Rekdal, og Ham-Kam er på rett spor. Samtidig klarte ikke vi å få til noe før overgangsvinduet stengte. Vi har også en trener som LSK mener ikke er god nok til å trene oss på sikt, men som på mystisk vis skal være god nok til å få oss ut av den største krisen på 18 år. Paradoksalt.

    Jeg merker virkelig panikken tar meg når noen her på forumet allerede ytrer den forbudte besvergelsen "seriegull" i forbindelse med Berg-tråden. Lærer vi aldri?

    Det er helt klart viktig å se fremover, men vi ligger enda langt fra trygg plass. Derfor mener jeg alt fokus bør ligge på å overleve i år. Det er nok av tid til å hente inn folk etter serieslutt.

    For meg blir det som skjer i LSK nå mye som å styre et skip med siktet godt festet på øyer i horisonten. Samtidig passer man seg ikke for isfjellene som nærmer seg faretruende. I vårt tilfelle har dette isfjellet et navn: Adecco.
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal
  • kimmern
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2005
    • 1173

    #2
    der kom tråden jeg tenkte å starte. du har helt rett benny. det er fortsatt mange kamper igjen og mange poeng å krige om.

    men med det spillet vi viste i 2omgang mot stabæk så ser det bra ut. og ikke minst med en frisk og rask Bjørn Helge Riise. den siste kampen vår er borte mot nettopp aafk og jeg vil ha det avgjort før den kampen for å si det mildt.

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13244

      #3
      Vi er et bånnlag, og som alle bånnlag vil vi variere i prestasjonene. Det vi skulle ha trent på i over et halvt år før seriestart har vi vært nødt til å ta på sparket etter at TN dro. Dermed er det vel ikke noe særlig fundament i bånn for prestasjonene, vi er avhengige av god dagsform og nøkkelspillere som presterer. Jeg svelger ikke johnsen og spillernes prat om stadig fremgang. Tenker vi vil få oss et par trøkker i trynet før sesongen er over.

      At Krekdal overtok Aalesund er ikke bra - laget der er ikke feiltrent slik som LSK, og vil kanskje få en Nordlie effekt. Molde har mange gode enkeltspillere og vil fortsatt vinne mange kamper, og hamkam ser ut til å ha fått litt flaks der de før hadde uflaks. Kanskje vil kampen om å unngå kvallik og nedrykk bli en episk batalje mellom oss og søpla?

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        #4
        Opprinnelig skrevet av BennyLem
        Jeg tar på meg rollen som bekymret igjen. ...
        Nei, sier du det ?
        Kan du ikke være bare litt positiv innimellom sånn at jeg slipper å å få frysninger på ryggen hver gang jeg får øye på avataren din ?

        Ja, vi kjemper på nederste halvdel av tabellen, men folk må få lov til å glede seg over hjemvendte helter som et avbrekk i hverdagen. Det blir unektelig en smule trist om en kun skal konsentrere seg om hva som kan gå galt.

        Opprinnelig skrevet av reka
        ... Kanskje vil kampen om å unngå kvallik og nedrykk bli en episk batalje mellom oss og søpla?
        Dagens synsing;
        Jeg regner med at AaFK og Kamma kommer sterkt. Det hele ender opp med at Kamma tar Kvalikplassen på bedre målforskjell enn Enga. Molde fikk et poeng mer enn dissa to og tok plassen etter oss. Vi blei, Enga datt ned - Hadde vært et lykkelig slutt på et vanskelig år.
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • Ketil Cantona
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6813

          #5
          Problemet ditt Benny er at du absolutt MÅ fremme DINE private bekymringer og bruker dermed LSK som en skygge du kan gjemme deg bak.

          Jeg er også bekymret for at sesongen kan ta en ny vri om Hamkam/Alesund skulle begynne å vinne sine kamper. Men jeg er 100% sikker på at det ikke blir nedrykk da Hamkam, Ålesund og ikke minst Molde er dårligere lag enn oss.

          Men har du Benny noengang prøvd å være en smule positiv, jeg har sluttet å lese inleggene dine så lenge de baserer seg på LSK. Alle andre tråder vil bli lest i fremtiden.

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13244

            #6
            Blir hardt for Benny å svelge når vi står med seriegullet i hånda år etter år. Trolig vil han da ha større omtanke for Jan Halvor Halvorsens nokså mediokre skjebne på tross av at alle forutsetninger for suksess var oppfylt. Jeg ønsker ham da velkommen til å tilbringe mer tid sammen med meg Backstage i de fremtidige gullkantede LSK-tider, hvor vi kan spamme ned forumet med halvtørre vitser, billige one-liners og generelt negativt PP.

            Kommentar

            • Roll75
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2007
              • 834

              #7
              Jeg velger å ha en positiv fokus på det som er igjen av serien. Vi har i den senere tid vist i glimt at vi blir et lag å regne med i de siste kampene. Jeg er helt sikker på at gutta skal klare dette og ønsker ikke å krisemaksimere! Men det er klart; hvis spillerne har den holdningen som de mest negative har her på forumet, så går det rett ned i adecco!

              Kommentar

              • kimmern
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2005
                • 1173

                #8
                sist jeg sjekka så er det demokrati i Norge(også på forum) så benny kan få si akkurat det han selv måtte mene. jeg ser ikke poenget i å slakte han, for det han mener er at vi må ha fokus på denne sesongen og det som er NÅ.
                en ting om gangen er en fin ting.

                Kommentar

                • Roll75
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2007
                  • 834

                  #9
                  Det er mange som har fokus på det som er nå. Samtidig må det være lov å ha to eller flere tanker i hodet! Folk må da få lov til å se en positiv utvikling og følgelig ha gode forhåpninger bl.a. om en sluttabellposisjon flere plasseringer bedre enn dagens!

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7029

                    #10
                    Helt enig med BennyLem. First things first. Vi er alt annet enn på trygg grunn.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • general
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2004
                      • 1150

                      #11
                      Er så ufattelig lei slike tråder. Vi er alle oppegående mennesker som er klar over hvor landet ligger.

                      La oss glede oss litt til fremtiden med forandringer som kommer, nå som det er par dager når det er landsenpause. Kan vi ikke drømme oss litt bort. Hverdagen med bekymringer kommer raskt nok.

                      Ikke ødelegg "Bjarmann kommer hjem" helgen min, med bekymringer. De har vi nok av ellers.
                      Seriegull 2016!!!

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3174

                        #12
                        1. Jeg gleder meg over at Bjarmann er på vei tilbake til Åråsen, selv om jeg egentlig har regna med det i noen uker nå. Men det du regner med som nesten sikkert, er råsurt når det ikke skjer, så gleden over bekreftelsen er stor.

                        2. Jeg er nesten alltid bekymra over hvordan det går, og hvordan det skal gå videre, ettersom angst er en fotballsupporters sterkeste følelse (som Nick Hornby treffende beskriver det i Fotballfeber), og vi alle er utrolig flinke til å finne det minste lille bekymringsfulle punkt. Og i år har det vært og er mange og store slike punkter.

                        Jeg lar ikke denne bekymringa ødelegge gleden, for jeg går med den som en underliggende følelse nærmest konstant, mens gleden kommer oppå som et lite lag med glasur. Og jeg tipper at ledelsen og spillerne ikke lar denne nyheten gå ut over konsentrasjonen - hvor vi supportere har konsentrasjonen spiller egentlig relativt liten rolle for hvordan laget spiller, tross alt.

                        gilbert

                        Kommentar

                        • Roll75
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2007
                          • 834

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av reka
                          Blir hardt for Benny å svelge når vi står med seriegullet i hånda år etter år. Trolig vil han da ha større omtanke for Jan Halvor Halvorsens nokså mediokre skjebne på tross av at alle forutsetninger for suksess var oppfylt. Jeg ønsker ham da velkommen til å tilbringe mer tid sammen med meg Backstage i de fremtidige gullkantede LSK-tider, hvor vi kan spamme ned forumet med halvtørre vitser, billige one-liners og generelt negativt PP.
                          Er langt på vei enig men reka her. Synes dog at det har kommet mye fornuftig fra Benny tidligere i år bl.a i hans kritikk av TN. Men det går jo ann å prøve å være litt mer positiv når vi tross alt er på 3. plass hvis vi ser på de 6 siste rundene!!! Smiiiiiiiiiiiiiiiiiil!!!!!!!!

                          Kommentar

                          • Fugl1120
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 3528

                            #14
                            Selvsagt helt enig med Benny. Det er selvsagt lov å glede seg over at Bjarmann har kommet hjem, det tror jeg samtlige som er glad i klubben gjør. Problemet er at det virker som om alt plutselig har blitt mye lysere. Vi spilte en fabelaktig andre omgang mot Stabæk, Henning Berg skal ta over roret med godfotball langs bakken, en ny, ung back har kommet inn etc etc. Faktumet er at til tross for massevis av gleder, har vi ikke fått flere poeng av den grunn. Når sesongen 2008 er ferdig, og plassen i Tippeligaen 2009 er sikra, DA er det på tide å se framover på hva Henning og Torgeir kan få til. Nå er det Jan Åge Fjørtoft, Erland Johnsen, Frode Grodås og Steinar Pedersen som gjelder. Nå må vi spille som hver kamp er cupfinalen(godt uttrykk, men jeg håper vitterlig ikke vi spiller som vi har gjort de siste to cupfinalene, det har nemlig vært krisedårlig). Jeg er dessverre redd neste match vil bli en nedtur, etter den fantastiske andreomgangen vi presterte mot Stabæk. Dog tror jeg det er fordelaktig at Rekdal forsvant rett før Molde-matchen, det kan skape litt uro.

                            Forventer en vanvittig innsats fra spillerne de siste matchene, og man så at både i Stabæk-matchen og mot Køben borte kan vi gjøre det meget bra også mot gode motstandere. Dersom vi holder nivået oppe, slik vi gjorde i perioder av disse kampene, kan vi avgjøre bunnstriden tidlig. Det er likevel lite som tyder på det i forhold til hvor stabile vi har vært i år, innsats må alltid ligge i bunn. Noen liker å kalle slike som meg for negative, jeg mener det er fornuftig bekymring. Det viser i hvert fall at man kun ønsker det beste for klubben.
                            Lauken er vår venn!

                            Kommentar

                            • koppen
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2006
                              • 456

                              #15
                              enig i trådstarter her, klarer liksom ikke å glede meg til neste sesong før ny tippeliga kontrakt er i boks!
                              "en tjøttpølse og en solobrus takkskalduha værsåsnill"

                              Kommentar

                              • Folke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2008
                                • 5955

                                #16
                                Det må da være lov å drømme seg litt bort i en ellers grå og kjedelig hverdag?!!
                                Selvfølgelig er det viktigst av alt at fokuset ligger på å overleve denne sesongen, helst klatre ett par plasser oppover også..
                                Men frem til neste kamp (mot ett lag fullt av jålebukker jeg ikke gidder å bruke energi på) så går jeg å drømmer om neste sesong!!

                                Kommentar

                                • Ketil Cantona
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6813

                                  #17
                                  Hadde gledet meg til neste år om vi skulle spilt i 3 div.

                                  Lov ¨å la tankene fly litt frem i tid. Hvis en ser bortsett fra Køben kampen så har vi 10 poeng på siste 5, det er faktisk ganske bra!

                                  Kommentar

                                  Working...
                                  😀
                                  😂
                                  🥰
                                  😘
                                  🤢
                                  😎
                                  😞
                                  😡
                                  👍
                                  👎