Kboka, Molde - LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7052

    Karakterbok Kboka, Molde - LSK

    MFK - LSK 1-1 (0-1)
    Sjanser: 2-4
    Cornere: 2-3

    Flaksescoringa til Occean sendte oss foran uten at det ikke var noe å si på det (selv om det heller ikke ville vært noe å si på om Molde hadde scora, eller om det hadde vært målløst til pause - rett og slett en grusomt dårlig omgang med fotball). Synes vi var defensivt bånnsolide før pause, kompakte og gode, og så lyst på det før pause.

    Etter pause, derimot... Hadde Occean kommet på Brennes geniale framspill etter 54 minutter ville vi nesten helt garantert ha vunnet. Det skjedde dessverre ikke, og så klarte vi selvsagt å pisse inn et baklengsmål i de eneste ti minuttene Molde klarte å legge noe press rundt boksen vår. LSK var feige etter pause og ble straffet for det. Egentlig en prestasjon å være feige mot en så håpløst svak motstander. Et topplag ville ha slått denne Molde-utgaven med tre mål. Andreomgangen vår sto til stryk.

    Otto 4 (5/4) - Hva tenkte han ved scoringa?! God før og etter.
    Pedersen 4 (5/3) - Ok før pause (mistet Mostrøm da han ble frispilt av Berg Hestad). Etter pause sleit han mye mer. Skapte to livsfarlige frispark og ble reddet av Kiko da han glapp markeringa på et innlegg på bakre stolpe.
    Riseth 5 (6/4) - God og sterk før pause. Solid etterpå også, men trekkes et helt, feit poeng for å ha driblet uten sikring 30 meter fra mål to minutter før slutt (!).
    Kippe 6 (6/6) - Bestemann i forsvaret. Ingen feil og brøyt opp omtrent alt som kom. Aldri utfordret på farta. Jevnt over gode pasninger. Viktig blokk på skuddet fra Koskela!
    Stensaas 5 (4/5) - Jevnt over greit, men grå. Variable dødballer.
    Essediri 4 - Mye involvert før pause, men det gikk så som så. To elendige dødballer. Fin kombo med OO sendte gjennom AS, men sistnevnte forvaltet sjansen dritdårlig.
    Bjørkøy 5 (5/4) - Som Stensaas, omtrent, bare uten dødballkommentaren. Fint skuddforsøk. Dominerer ikke og er lite synlig, men ingen feil.
    BB MOUELHI 8 (7/8 ) - Banens beste, omtrent uten konkurranse. Litt minus for ballbruken før pause, andreomgangen var omtrent perfekt. Vinner alt som er av dueller og løper som et beist kampen gjennom. Ødelegger egenhendig en Molde-overgang ved å ta et returløp på 70 meter og skremme Mostrøm til å fomle ballen over linja. Bra bruk av ballen, kunne fått matchvinnerassist på innlegget mot Sundgot. Massiv kamp og mye av grunnen til at vi fikk med oss poeng.
    Brenne 3 (4/3) - Jada, genial assist. Og en genial stikker til Occean ti minutter ut i andre. Men det var det eneste Simen bidro med i dag. Stor andel av skylda for baklengsmålet da han går på den billige skuddfinta forut for avslutningen. Talentet hans kastes bort på venstreflanken. Få ham inn sentralt.
    Occean 6 (6/5) - Griseflaks med scoringa. Fin og bevegelig før pause, god også etterpå. Uflaks som ikke fikk sin andre på ett av BHRs to gode innlegg.
    Sundgot 2 (2/2) - To sjanser på nitti minutter, den første håpløst og den andre godt utnytta. Slurver med ballen og sinker bakkespillet. Lider under at vi før pause spiller opp rett fra forsvar og aldri får igang flankene. Vinner en del på hodet, men er helt usynlig i lange perioder. Burde ha vært byttet ut.

    -> Søgård. Usynlig innhopp.
    -> Fellus. På overtid. Jada. Et spørsmål tvinger seg fram: Hva er vitsen? Gi ham tid til å bli svett i panna, i det minste. Ellers kan han vel like gjerne sitte på benken. Erlands Fellus-innbytte var som en dårlig parodi på Arne Erlandsen. Jeg mistenker nesten at det bare var på fleip. Fellus kan godt få sjansen mot Brann, hvis vi skal spille med to spisser. Sundgot forsvarer ikke en startplass i formen han er i nå.
    ->BHR. Kom til to bra innlegg, begge mot OO. Bortsett fra det var det en del rusk i maskineriet (bl.a. dårlig press på Berg Hestad før pasningen som førte til scoringa), men det viktigste er at Bjørn Helge Riise er tilbake. En gledens dag.

    Dommer: Johnny Ditlefsens beste kampledelse med LSK involvert. God dømming i en elendig kamp.
    Last edited by trigz; 14.09.2008, 19:38.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

    #2
    Som vanlig er vi stort sett enige, men et par punkter må jeg få utfordre deg på.

    Legg forøvrig nøye merke til hva jeg har lært meg:
    • Kippe fortjener mer enn 6. Reiser seg mesterlig etter det jeg vil påstå var en heller svak kamp mot Stabæk, og vinner ALT. Var tilbake slik vi helst vil se ham, stor, sterk og jævlig skummel. Burde scora og har noen kjipe pasninger, menmen. Det er ikke hans jobb. Slo til med karrierens første ballgjenvinning på motstanders banehalvdel i åpent spill.
    • Kalle var ikke så god. Var best på midten, men det betyr ikke allverdens ettersom den i all hovedsak var svak. Jobber fabelaktig bra, men jeg synes det blir mange håpløse balltap og feil i pasningspillet. Vil gjerne gi ene pinnen hans til Blurkhern, som var min BB.
    • Ditlevsen dømte muligens sin beste kamp med oss i en av rollene, men han var likefullt elendig. Molde gikk i kroppen på våre spillere hele kampen igjennom, og var generelt ufine i duellspillet, uten at Johnnymann syntes det gjorde noe som helst. Ikke så rart, de fleste klanskaller liker jo gjerne å se kanarifugler bli mørbanka.
    • Andre omgang fortjener mye hardere slakt. Fy faen så dårlig, faktisk var dette omtrent på samme nivå som under Uday. Fellus burde kommet inn samtidig med Søgård, et bytte som også kom altfor sent. Ellers er vi, som nevnt, auf(?) bølgelengde.


    Jonevret er forøvrig en fornuftig mann: dette var en drittkamp.
    Ni principe ni rey...

    D10S!

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7052

      #3
      Opprinnelig skrevet av Grusom B
      Kippe fortjener mer enn 6. Reiser seg mesterlig etter det jeg vil påstå var en heller svak kamp mot Stabæk, og vinner ALT. Var tilbake slik vi helst vil se ham, stor, sterk og jævlig skummel. Burde scora og har noen kjipe pasninger, menmen. Det er ikke hans jobb. Slo til med karrierens første ballgjenvinning på motstanders banehalvdel i åpent spill.
      Joda, kanskje du har rett. Men kapteinen må ta ansvar når hele laget blir baktunge etter pause. Synes ikke han klarte det slik han burde.

      Opprinnelig skrevet av Grusom B
      Kalle var ikke så god. Var best på midten, men det betyr ikke allverdens ettersom den i all hovedsak var svak. Jobber fabelaktig bra, men jeg synes det blir mange håpløse balltap og feil i pasningspillet. Vil gjerne gi ene pinnen hans til Blurkhern, som var min BB.
      Uenig. Kiko var enorm i dag. Han var den eneste jeg la merke til før pause, og fortsatte i samme spor etter hvilen, da han samtidig var mer synlig offensivt. Synes han var veldig, veldig, veldig god i dag, og vår overlegent beste spiller.

      Opprinnelig skrevet av Grusom B
      Ditlevsen dømte muligens sin beste kamp med oss i en av rollene, men han var likefullt elendig. Molde gikk i kroppen på våre spillere hele kampen igjennom, og var generelt ufine i duellspillet, uten at Johnnymann syntes det gjorde noe som helst. Ikke så rart, de fleste klanskaller liker jo gjerne å se kanarifugler bli mørbanka.
      Niks, det synes jeg ikke. Det var mye fysisk begge veier, og Ditlefsen synes jeg blåste rettferdig. Faktisk mulig han overså et MFK-straffespark da Stensaas dytter en eller annen overende på et frispark fra venstre, så jeg synes ikke vi kan peke på Johnny D i dag. Han dømte bra.

      Opprinnelig skrevet av Grusom B
      Andre omgang fortjener mye hardere slakt. Fy faen så dårlig, faktisk var dette omtrent på samme nivå som under Uday. Fellus burde kommet inn samtidig med Søgård, et bytte som også kom altfor sent. Ellers er vi, som nevnt, auf(?) bølgelengde.
      Tror det var et verre resultat for Molde enn det var for oss, klinisk talt. Og vi hadde faktisk to store sjanser etter pause. Men selvsagt var andreomgangen skamdårlig. Uday-nivå var det imidlertid ikke. Langt derifra.

      Selvsagt var det en drittkamp! LSK under EJ spiller drittfotball på bortebane, og det er helt greit, det, men vi må snart ha et par seire igjen. Jeg tror ikke det er god strategi å satse på å vinne alt hjemme resten av sesongen: RBK og FFK kommer til å gi oss et helvete, det er jeg rimelig sikker på. Programmet i avslutninga av sesongen er tøft for vår del, så at vi ikke satset mye mer på å punktere kampen etter pause vil jeg aldri forstå. Det var reinspikka feighet.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • BennyLem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2902

        #4
        Spørsmål: Du gir stort sett vurderinger av alt, inkludert spillere og dommer.

        Hvorfor ikke en vurdering av trener? Da tenker jeg på laguttak, taktikk, oppmuntring, bytter og lignende. Selvfølgelig vrient å vite hva som blir sagt i pausen, men vi ser alle hvilke (mangelfulle) disposisjoner som blir foretatt.

        Tipper det hadde blitt mye stolper på trenere i år. I hvert fall i min bok.
        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          #5
          Opprinnelig skrevet av Grusom B
          Fellus burde kommet inn samtidig med Søgård, et bytte som også kom altfor sent. Ellers er vi, som nevnt, auf(?) bølgelengde.

          Jeg så ikke helt meningen med søgård-byttet i dag heller. Siden du mente det burde komme før så har du kanskje en begrunnelse for at det var et godt bytte? Hadde vært interessant å høre. Jeg fulgte ikke så ekstremt godt med på første del av annen omgang og kan ha gått glipp av noe. Fellusbyttet burde vært gjort etter 0 min, om ikke vi skulle starta med brenne i midten, og hvem skulle vi da brukt på venstre?

          Synes taktikken blir veldig klønete. Å spille med en venstrekant som egentlig er sentral og gjør seg best på midten er egentlig greit. Synes også det kan fungere og er ok med to store stasjonære spisser. Men kombinasjonen er jo helt håpløs.

          Utrolig irriterende at vi ikke gikk for 3 i dag. Det kan fort koste oss tippeligaspill i 2009.

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7052

            #6
            Opprinnelig skrevet av BennyLem
            Hvorfor ikke en vurdering av trener? Da tenker jeg på laguttak, taktikk, oppmuntring, bytter og lignende. Selvfølgelig vrient å vite hva som blir sagt i pausen, men vi ser alle hvilke (mangelfulle) disposisjoner som blir foretatt.
            Tja, laguttaket er litt pysete (Sundgot foretrekkes foran Fellus, evt. med Brenne i midten bak OO og BHR på venstre), bortsett fra det er det vel ikke noe å si på valget fra start.

            Synes det er helt greit å ha fokus på forsvaret i en bortekamp, og vi lå fint og kompakt i store deler av kampen. Forsvarscoachingen har EJ steinkoll på, det er det offensive det skorter på. Savner mer dristighet og nytenking i valgene framover på banen, og når vi så hvor god Myklebust var ved siden av OO synes jeg definitivt EJ burde ha vurdert å bruke Fellus fra start i stedet for Sundgot.

            Byttene: Jeg ville ha tatt av Bjørkøy for BHR, kjørt BHR på venstre og Brenne bak spissene, og Fellus burde ha kommet inn tjue minutter før, for Sundgot.

            Karakter? Vet ikke, men vi fikk ett poeng. Det er mer enn null.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Grusom B
              Generalissimo Bellisimo
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6248

              #7
              Jepp, kan godt forklare Søgård. Men først vil jeg presisere at jeg også mener fellus burde kommet inn lenge før, og da gjerne fra start, ettersom vi manglet bevegelse og kreativitet fremover. Så, Søgård. Vi ble løpt så å si i senk og ble pressa lenger nedover enn hva som var meninga(hvis ikke er det taktisk dødt i hodet til EJ). Da er det veldig greit å sette inn et rivjern for en sliten ballsentral med hakket svakere fighteregenskaper. Greit nok, jeg ser at det er litt selvmotsigelse grunnet mitt tidligere uttalte ønske om mer kreativitet, men når man blir presset bakover og løpt ned overalt får man ikke muligheten til å bruke kreativiteten uansett. Hadde Fellus kommet samtidig med Søgård ville dette altså løftet Søgårdbyttet opp til et mye mer fornuftig og gjennomtenkt nivå, men likefullt, poengene er der.

              Trigz: Sier ikke at Kalle var dårlig, overhodet ikke. Er simpelthen ikke enig i at han var så enorm som du mener, pga. de nevnte balltapene. Men jeg skal være enig i at han var veldig bra i førsteomgang, selv om det også da var lavere pasningsprosenter enn hva vi er bortskjemt med fra den kanten. Er den spilleren jeg synes har hatt størst positiv utvikling i år(ikke mye å ta av, men likefullt). Mulig jeg hadde på meg antijohhny-brillene mine i dag, ettersom jeg ikke tåler fyren, men syntes Molde fikk gå litt vel hardt i på midten. Vi får enes om uenighet her, tror jeg. Enig i at vi skal være mer fornøyd med poenget enn dem, syntes det lå et seiersmål gal vei i luften på slutten. Sesongavsluttningen tatt i betraktning tror jeg imidlertid Molde var mest fornøyd med et poeng. Og du har rett, vi tar aldri Rosenborg. FFK kanskje, om vi er kyniske nok, men også tvilsom. Søpla derimot, de svina der kommer til å få kjenne smerte i returoppgjøret.

              Helt enig i at taktikken for andre omgang var jævlig feig. Og feil!
              Ni principe ni rey...

              D10S!

              Kommentar

              • Ola
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 1651

                #8
                Opprinnelig skrevet av HSft

                Synes taktikken blir veldig klønete. Å spille med en venstrekant som egentlig er sentral og gjør seg best på midten er egentlig greit. Synes også det kan fungere og er ok med to store stasjonære spisser. Men kombinasjonen er jo helt håpløs.
                Dette er jeg så eig i at jeg må kommentere. Her kunne Erland ha valgt å sette Essediri eller Riise over på venstre og ta ut Bjørkøy. Eller han kunne tatt ut Sundgot på Fellus tidligere. Det var som faen at vi ikke fikk med 3 poeng i dag. Dette skal tydeligvis være spennende helt inn.

                Kommentar

                • Bekkis
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 441

                  #9
                  synes egentlig alle byttene var spesielle i dag. Karim hadde noe offensiv kreativitet i dag, i motsetning til resten av et ganske så tafatt lag. bjørkøy mot søgård er ett bytte jeg ikke skjønner, synes vi skulle kjørt på for full pott og derfor hatt mer offensiv kreativitet i laget på slutten. etter min mening burde sungodt vært byttet ut i hvilen. greit nok, han er mestscorende i klubben, men det han presterer i dag er under enhver kritikk! Benken venter!

                  Kommentar

                  • Fotball24/7
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2008
                    • 263

                    #10
                    Byttene i dag var grusomme, når først Riise kommer innpå så synes jeg vi skal kjøre med to vinger og kjøre Brenne opp bak Occean. Så jo før 0-1 målet hva de kan utrette. Fikk vondt i kroppen av byttene i dag.
                    Dette er en ball

                    Kommentar

                    • kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2315

                      #11
                      Dagbladet presterer å gi Kiko 2p på børsen. Flott vurdering. For en tåpe av en journalist.
                      Er stort sett enig i kboka. Helt utrolig å la Arild få så mye tid som han gjør.
                      Han kan kun ha en funksjon på banen og det er som en klassisk targetman
                      på topp. Det er en lidelse å se han behandle ballen, selvom han virker
                      litt mer venn med den idag enn i det siste. Allikevel går det så tregt så tregt.
                      Er takknemlig for alle målene han har gitt oss men nå kaller benken, samt
                      at ledelsen burde se på muligheten for å tjene noen slanter på mannen
                      hvis vi kan.

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7052

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av kunden
                        Dagbladet presterer å gi Kiko 2p på børsen. Flott vurdering. For en tåpe av en journalist.
                        Det er faktisk en så sykelig feil og latterlig vurdering at noen bør skrive inn til sportsredaktøren i Dagbladet og kreve at dusten blir sparket asap.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3384

                          #13
                          Jeg er mer skremt over at noen faktisk leser Dagbladet.

                          Kan ikke si noe på karakterboka da jeg ikke har sett kampen, men synes det er helt greit å bruke hele skalaen. At Kiko dermed får uvanlig bra betalt i forhold til andre børser er i mine øyne en bra ting.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • kunden
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 2315

                            #14
                            Du leser ikke Dagbladet, og ser ikke på kamp hehe. Høres litt enfoldig ut.

                            Jeg mistenker dog at flere journalister nærmest slår terning om hvilke
                            karakterer de gir spillerne. Ihvertfall de som ikke har et velrennomerte navn.
                            Visse spillere får jo aldri lavere enn 6, nesten uavhengig om de har
                            spilt eller ikke.
                            Derfor blir det å lese disse karakterbøkene til avisene nærmest
                            kun underholdning å regne. Dette må vi leve med inntil LSK er i toppen
                            igjen, først da vil avisene sette inn ressurser for å dekke kampene på
                            et litt mer seriøst nivå.

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13271

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av trigz
                              Det er faktisk en så sykelig feil og latterlig vurdering at noen bør skrive inn til sportsredaktøren i Dagbladet og kreve at dusten blir sparket asap.
                              For en sportsredaksjon som består av klansmedlemmer er nok terningkast to for Mouhelis meget gode innsats fullstendig logisk. Minner om at Morten Pedersen mente at Start rykket ned pga. dårlig gressmatte og at VIF's talentsatsing var en ren drømmefabrikk, hvor bl.a. Roberts var en av norges beste spillere. Mannen er kjent for en frodig hårmake, men mange mener det istedet er en form for hussopp som har gått løs på det fuktige treverket i toppetasjen hans. Esten O' Sæthers endeløse visdom har jo også produsert en rekke kommentarer hvor hans løsrevede og abstrakte setninger gutturalt ejakulert i det journalistiske tomrom fremstår som gule hull i en endeløs mental snøfonn. Selv med maks 10-20 setninger i hver kommentar regner jeg med at korrekturleserne i Dagbladet må logge timesvis med overtid hver gang. Skal du sende e-post til den redaksjonen foreslår jeg at du uttrykker deg meget enkelt, fortrinnsvis med hyppig forekommende enstavelsesord og bruker enkle referanser til konkrete og basale sansememessige opplevelser som de kan kjenne seg igjen i. Faren for at du vil finne igjen dine setninger i maltraktert og uthevet form i en av Estens kommentarer er ellers overhengende.

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13271

                                #16
                                Riseth tatt ut på rundens lag av Semb.

                                Kommentar

                                • Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955

                                  #17
                                  Arild Sundgot er jo helt håpløs om dagen!
                                  Får vel karakter 1 om man gjør alt feil men prøver på eksamen på skolen.. I så fall ville karakteren her gitt seg selv. Sikkert mange her som syntes jeg er helt på jordet her, og at Sundgot er god til å holde på ballen o.l. Men man må spille ball for å skape sjanser og score mål.. Ellers helt enig i boka.
                                  Men at BHR og Fellus ikke får starte viser jo bare hvorfor EJ ikke egner seg som hovedtrener. At han har kontroll defensivt er bra, men det er jaggu meg ikke forbudt å prøve å skape en sjanse eller to...!!

                                  Kommentar

                                  Working...
                                  😀
                                  😂
                                  🥰
                                  😘
                                  🤢
                                  😎
                                  😞
                                  😡
                                  👍
                                  👎