LSK vs Æreløse Hunder

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7048

    Karakterbok LSK vs Æreløse Hunder

    LSK - FK Æreløs 1-2
    Sjanser: 8-3
    Cornere: 5-2

    Som jeg sa til sønnen min, som var med på kamp i kveld: Husk at det viktigste ikke er å vinne, men å vinne ærlig. Vinner man ved å jukse, betyr ikke seieren noen ting.

    At det ble FFK som skulle bli stående igjen som det store Kujonlaget som besøkte Åråsen i 2008 hadde jeg virkelig ikke trodd, for de har aldri betedd seg på denne måten før. Kanskje lukta av medaljer har blitt for mye å bære for genkasusene fra provinsen? FFK stiller fra og med i dag i Vålerenga-klasse i min bok. Forbanna juksemakere.

    Men vi kan takke oss selv. Occeans ubegripelige bom og Myklebusts håpløse avslutning helt på tampen burde i seg selv ha vært nok til at vi fikk med oss minimum ett poeng, og grusomhetene som foranledet møkka-FFKs ledermål trodde jeg virkelig var en saga blott denne sesongen. Faen i helvete.

    Kboka:
    Otto Fredrikson 6 (7-5) Lite å gjøre med noen av måla (usikker på om han bør være kjappere på 0-2). God i feltet, en fin save i første omgang. Et par dårlige utspill. Glimrende da han rydder opp etter Bertheussen i første omgang.
    Pedersen 4,5 (5-4) Stødig nok bakover. Lite synlig fremover da vi jaget fremover i andre omgang.
    Bertheussen 2 (2-2) Markerer som en juniorspiller på FFKs andre mål. Duellsterk, men lite overveid i veldig mye av det han gjør på begge sider av pausen. Veldig ukomfortabel med ballen og plasseringssvak. Alt for heig i toppen til å spille Tippeliga-fotball, dessverre.
    Riseth 4,5 (3-6) Får to poeng i trekk for måten han forærer FFK 0-1 på. En helt vanvittig feilvurdering som jeg krever at en så garvet fyr som Vidar aldri skal gjøre. God før og god etter, men det hjelper fint lite.
    BB Stensaas 6,5 (6-7) Telte innlegg og frisparklegg på Ståle i dag, og tallenes tale er tindrende klar: 11 gode innlegg, 2 dårlige. God i begge omganger, men spesielt i andre omgang. Hadde de foran mål gjort jobben sin ville han ha hatt tre, ikke en målgivende pasning. Vår beste i dag.
    Bjørkøy 4,5 (5-4) Brukbart komfortabel med flankerollen før pause. Kombinerer godt med Occean to-tre ganger, ved ett tilfelle ble det en stor sjanse ut av det. Sliter ikke overraskende med tempoet og falt ut etter pause. Korrekt byttet ut.
    Søgård 5 (5-5) Espen omtrent sånn vi er vant til å se ham. Er for dårlig med ballen til at det kan bli noe spesielt høyere enn midt på treet, men vant mye dueller.
    Mouelhi 5 (5-5) Dominerte ikke slik han ofte har gjort i det siste. Ble for dyp til at han klarte å bli særlig skapende. Dødballer under pari, men bra legg til Occean på bakstanga etter 36 minutter, på returen på sin egne dårlig plasserte corner.
    Brenne 2,5 (3-2) Dette holder jo ikke, men alle vet jo hvorfor. Brenne kan ikke spille venstre flanke. Slik vi stilte i dag ville jeg faktisk heller ha trukket Søgård, Mouelhi og Bjørkøy inn sentralt (Kiko defensiv, Søgård/Bjørkøy vidt og sentralt) med Brenne rett bak spissene. Har ikke troa på at han skal få til noe i den posisjonen, og fikk selvsagt rett i det nok en gang. Håper på JML på flanken mot Vålerenga, Brenne tilfører ikke laget noe på venstre flanke.
    Occean 5 (6-4) God før pause, spesielt med ballen i beina (!). Burde ha spilt over mot bedre plasserte Brenne da han valgte skudd fem minutter før pause. Godt innlegg mot Myklebust etter halvtimen. Vant 50-50 i lufta etter pause, og bommer skandaløst nok på den ferdigscorede sjansen han fikk rett før slutt.
    Myklebust 5,5 (6-5) Stanga med et flott skudd tidlig i kampen, og pussig bom på OOs innlegg etter halvtimen. Ålreit jobb som høyreflanke, grov bom på overtid.

    ->Sundgot 6: Godt innhopp av Arild, med scoring og mye aktivitet i boksen.
    ->JML 6: Viktig comeback på venstreflanken. Kombinerte mye og bra med Stensaas, men ofte litt for dyp.
    ->Kippe: Tja. Gult kort var vel dagens beholdning

    Dommersatan: 1. Maken til kyllingbryst. En inept, veik, feig og puslete innsats av en kujon som ikke var oppgaven verdig. Burde ha slått ned på jukset og faenskapen til FFK med en eneste gang, men unnlot å vise styrke. Slo ikke ned på grisespillet til Hora Gashi, og gir oss absolutt ingenting. Den eneste gangen denne forbannede mannslingen viste ryggrad var da han viste ut Johnsen. Det skulle faen ikke forbause meg om man i FFK sitter på bevis for at han har besøkt transvestittbarer i Thailand eller noe sånt. Det skal være umulig å gi til verste en så bedriten kamplederinnsats i Tippeligaen. Brenn! BRENN!!
    Last edited by trigz; 05.10.2008, 22:17.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • BlodigHøne
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2007
    • 729

    #2
    Begynner å bli en del kamper uten mål for Occean nå.

    Sundgot - Myklebust i neste kamp?
    Oh, fishy, fishy, fishy fish!
    That went wherever I... did go!

    Kommentar

    • Raskolnikov
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 1452

      #3
      Veldig god karakterbok, men uenig i et par ting.

      Fredriksson bør etter min mening ta 0-2 målet og ettersom det stort sett var alt han fikk å jobbe med i 2. omgang bør han få svakere karakter enn 5.

      Bertheussen sin første omgang står til stryk. FFK har 4 sjanser og han er involvert i alle. Først spiller han ballen håpløst ut av banen og når den blir kastet inn igjen blir han enkelt dratt bort av Everton som er nær scoring. 0-1 målet er selvfølgelig Riseth sin feil, men Bertheussen burde ligget dypere i sikring og virker uoppmerksom. Når Riseth blir fraløpt av Everton burde han vært inne som sikring, men er (som vanlig) feilplassert. En håpløs omgang blir avsluttet ved å forære Everton en gigantsjanse som Otto redder på mesterlig vis. Like stor tabbe som Riseths horrible heading.

      I tillegg til de nevnte situasjonene lager Bertheussen flere unødvendige frispark og har en fryktelig dårlig pasningsfot. Soleklar stolpe! Det er fullstendig krise for oss at Kippe har karantene mot søpla.
      Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

      Kommentar

      • Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

        #4
        Opprinnelig skrevet av BlodigHøne
        Begynner å bli en del kamper uten mål for Occean nå.

        Sundgot - Myklebust i neste kamp?
        Om OO ska benkes for sin bom i dag bør vel strengt tatt Mykle settes på benken også... Nei jeg stemmer for at EJ fortsetter med både OO og Mykle, hvor Sundgot kan komme inn ca 30-40 min før slutt for en sliten midtbanespiller. Laget skaper flere sjanser pr kamp enn tilsammen på de 10 første kampene i år, så litt tolmodighet vedrørende spissene tror jeg nok lønner seg over tid.. selv om tid ikke er det LSK har mest av for tiden..!

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7048

          #5
          Sjansene våre som ikke førte til mål i dag var i følge mine notater følgende:
          3 min: Myklebust i stanga ut av intet. Kjempesjanse. God prestasjon.
          31 min: Bjørkøy og Occean spiller vegg, Occean til linja og inn mot Myklebust, som feilberegner. Så ferdigscoret ut fra tribuna. Stor sjanse.
          35 min: Myklebust kombinerer på venstre, skjærer inn og skyter hardt og bra til corner. Skaper hele sjansen selv.
          36 min: Corneren er dårlig, men Mouelhi får en ny sjanse og slår mot Occean på bakre. Stor sjanse, men dårlig heading fra Occean. Stor sjanse.
          59 min: Legg fra Stensaas mot helt umarkert Bertheussen på bakre stolpe. Bør få til en mye bedre heading enn han klarer. Ballen tvers over målgården der Myklebust er for treg på ballen. Veldig stor sjanse.
          88 min: Jeg siterer notatboka mi: "OO! Herregud!! Herregud!!".
          92 min: Jeg siterer notatboka mi: "MM!!! FAEN!! FAEN!!!!! HAR DU RADIOAKTIVE SKO?!"

          MM skaper altså to gedigne sjanser som følge av egne ferdigheter, og brenner 2-3 som andre skaper for ham. OO skaper en for MM og kommer til to typiske OO-sjanser til, som han brenner.

          Uansett skal åtte store sjanser være nok til å score mer enn ett mål i Tippeligaen. Vi var ikke så ræva i dag som enkelte i kamptråden synes å mene.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • Raskolnikov
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 1452

            #6
            Opprinnelig skrevet av trigz
            31 min: Bjørkøy og Occean spiller vegg, Occean til linja og inn mot Myklebust, som feilberegner. Så ferdigscoret ut fra tribuna. Stor sjanse.
            Myklebust får ballen bak seg og velger å hoppe over den. Siden ingen av våre spillere var bak han er det en feilvurdering, men han kunne heller ikke avsluttet direkte selv.
            Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

            Kommentar

            • sniper
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 5254

              #7
              OO virker til å ha skylapper ut av en annen dimensjon når han ikke er i form. Blir ikke mange assists av slikt heller. Er direkte skuffet over han om dagen, og synes det er rart at Legenden ikke starter når det fra trenerenes ståsted blir skrytt veldig av hans prestasjoner på trening.

              Myklebust er med sin fart viktig for laget, og gir oss en annen dimensjon, da får det heller være at han ikke får noen mål i i år, han skaper nok til å forsvare plassen.

              Opprinnelig skrevet av trigz
              LSK - FK Æreløs 1-2
              Sjanser: 8-3
              Cornere: 5-2

              Som jeg sa til sønnen min, som var med på kamp i kveld: Husk at det viktigste ikke er å vinne, men å vinne ærlig. Vinner man ved å jukse, betyr ikke seieren noen ting.
              Jeg klarer ikke la være. Fjoråret og semifinalen er for kort tid unna til at vi kan dømme andre for slike ting.
              FFK fikk oss ihvertfall ut av fatning, det skal de ha, det er vi som ikke er gode nok, ikke noe mer å snakke om det, selv om det er så sinnsvakt forbanne irriterende med drittspill ala semi 2004 og Skiklubben Lyn, jeg tror kampen i dag overgår den kampen også.

              Petter

              Kommentar

              • LSK N/B
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 830

                #8
                Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                Veldig god karakterbok, men uenig i et par ting.

                Fredriksson bør etter min mening ta 0-2 målet og ettersom det stort sett var alt han fikk å jobbe med i 2. omgang bør han få svakere karakter enn 5.

                Bertheussen sin første omgang står til stryk. FFK har 4 sjanser og han er involvert i alle. Først spiller han ballen håpløst ut av banen og når den blir kastet inn igjen blir han enkelt dratt bort av Everton som er nær scoring. 0-1 målet er selvfølgelig Riseth sin feil, men Bertheussen burde ligget dypere i sikring og virker uoppmerksom. Når Riseth blir fraløpt av Everton burde han vært inne som sikring, men er (som vanlig) feilplassert. En håpløs omgang blir avsluttet ved å forære Everton en gigantsjanse som Otto redder på mesterlig vis. Like stor tabbe som Riseths horrible heading.

                I tillegg til de nevnte situasjonene lager Bertheussen flere unødvendige frispark og har en fryktelig dårlig pasningsfot. Soleklar stolpe! Det er fullstendig krise for oss at Kippe har karantene mot søpla.
                synes også du må ta med at det er han som slipper FFK spissen på 2-0 målet.
                03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                Nei til NFF!

                Kommentar

                • KFL41
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 3648

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av petter
                  Jeg klarer ikke la være. Fjoråret og semifinalen er for kort tid unna til at vi kan dømme andre for slike ting.
                  Petter
                  Semien i fjor har i hvertfall ikke jeg dårlig samvittighet for. Til det har en rekke usportsligheter fra Stabæk sin side oppveid for. Det holder å nevne Annan.

                  I tillegg ledet vi 1-0 på hjemmebane og var klart best. Det var fortsatt godt over 70 % sjanse for at vi ville nådd den finalen uten handsen.

                  Kommentar

                  • heidar
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2004
                    • 2120

                    #10
                    Jeg husker semifinalen ifjor som en kamp der vi rundspilte Stabaek, er det noen som har lest for mye aviser???
                    En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                    Endelig er mørketida over.

                    Kommentar

                    • sniper
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 5254

                      #11
                      Er vel samme hvordan kampen forløper vel, juks er juks.

                      Petter

                      Kommentar

                      • sniper
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 5254

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av KFL41
                        Semien i fjor har i hvertfall ikke jeg dårlig samvittighet for. Til det har en rekke usportsligheter fra Stabæk sin side oppveid for. Det holder å nevne Annan.

                        I tillegg ledet vi 1-0 på hjemmebane og var klart best. Det var fortsatt godt over 70 % sjanse for at vi ville nådd den finalen uten handsen.
                        Og, uansett historikk og slike ting, å jukse seg til mål eller hva det måtte være pisser på historikken og sjela til LSK, vi skal være et lag som spiller knallhardt, men fair.

                        Nok OT fra meg, I am back on track.

                        Petter

                        Kommentar

                        • MedlemNR35
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2004
                          • 905

                          #13
                          Bare overskiften er verdt en tommel opp!

                          Kommentar

                          • Marat
                            Juniormedlem
                            Bøffelpromp
                            • Sep 2008
                            • 19

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av trigz
                            Otto Fredrikson 6 (7-5)God i feltet, en fin save i første omgang. Et par dårlige utspill.
                            En ting jeg har merket meg, først og fremst gjennom femmetersutspill og fra den avstanden, er nettopp Ottos utspill etter skaden. Det virker som han har blitt satt en del tilbake. Med OO på topp og en Myklebust på bakromsløp, er det om å gjøre å få utspillene lengst mulig, enten ved (og mest sannsynlig) ved at OO stusser eller mottar. Utspillene kommer som regel litt over midtbanestreken, og laget får ikke satt "linja" langt nok fram. Det gjør at OO ofte må trekke ned for å duellere. OO er avhengig av å være rettvendt og få duellene mest mulig rundt 16-meteren, og ikke ned for å hente og få lengre vei til 16-meteren. En annen ting i dag er også det at Arild og OO ofte går i samme rom, og skal man ha nytte av to "targetspisser" må, der Arild utvilsomt er best, en gå ned i mellomrommet å fordele og ikke begge stå i 16-meteren og "vente" på pasningen.

                            Ellers veldig enig i karakterene. At Søgård nær sagt ble "banens beste" her, og ble det på stadion, sier alt om denne kampen. For en jobb "man ikke legger merke til" kan ikke være spesielt bra, og i hvert fall ikke ettersom det er offensivt midtbanen, og da mest den sentrale, svikter. Søgårds rolle er viktig på lik linje med alle andre roller som bør fylles, og det er ikke overordnet alt annet og det spiller liten rolle hva annet man ellers bidrar med så lenge "man løper nok". Og hvordan måler man om man "løper nok"? Det handler vel så mye om valgene man tar og de taktiske og tekniske evnene i det defensive spillet. LSKs midtbane skriker på kreativitet, og i hjemmekamper som denne, da det ikke handler om å "ta ut" en motstander-spiller, kan det være betimelig å spørre seg om det hadde vært lurere å flytte Brenne inn sentralt og begynt med to venstrebeinte spillere på ventresida, der Midttun Lie spiller kant.

                            For øvrig har jeg sjelden sett en midstopper som Biffen som spiller med så høy risiko i sine defensive oppgaver og bruker sklitaklinger og "gå i kroppen"-manøvrer som sitt primære forsvarsvåpen. Spilleforståelsen må det være noe i veien med. Selger seg utrolig lett, både i forhold til timing og posisjonering i press, til å være en spiller som skal være en sikkerhet i forsvar.

                            Marat
                            Лучше всего с футболом являются фанатиками болельщиков

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7048

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Marat
                              At Søgård nær sagt ble "banens beste" her, og ble det på stadion, sier alt om denne kampen.
                              Søgård er langt unna bestemannspremien i min bok, for å ha sagt det. En kamp på det jevne, intet mer.
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • Marat
                                Juniormedlem
                                Bøffelpromp
                                • Sep 2008
                                • 19

                                #16
                                Enig i det, det var bare ut fra karakterene at han var en av de bedre, men det sier som sagt mer om hva som ble prestert enn at Søgård gjorde en god macth.
                                Лучше всего с футболом являются фанатиками болельщиков

                                Kommentar

                                • Hamburg & Kanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 3006

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av BlodigHøne
                                  Begynner å bli en del kamper uten mål for Occean nå.

                                  Sundgot - Myklebust i neste kamp?
                                  Myklebust setter jo ikke akurat sjansene han kommer til, heller.
                                  Uventet at akkurat han skal vise seg å være så lite kald foran mål, jeg trodde han var en smartere spiss enn som så. Gutten prøver jo å blåse inn alle de gangene der han rett og slett kunne bredsidet ballen inn.

                                  Occean må starte. Ved siden av han får det være konkurranse mellom de andre. Myklebust er såpass bra som en offensiv playmaker, en virvelvind som gjør forsvarere matte, at han nesten må satses mere på fremover også. Men gi gutten noen privatleksjoner med Tom Lund, please. Det samme kunne Occean trengt igjen også.

                                  Sundgot er en bedre måssnik, men mangler som alltid, tempo i kroppen. Gi han sprint-trening og en video av Bolt fra Jamaica.
                                  LSK Norges beste lag

                                  Kommentar

                                  • Bekkis
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 441

                                    #18
                                    Myklebust burde seriøst flytte inn i LSK-hallen etter denne kampen. trene avslutninger døgnet rundt. han nærmer seg tore andre flo i å være vaksinert mot å score!

                                    Kommentar

                                    • Hamburg & Kanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 3006

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av trigz
                                      LSK - FK Æreløs 1-2
                                      Sjanser: 8-3
                                      Cornere: 5-2

                                      Som jeg sa til sønnen min, som var med på kamp i kveld: Husk at det viktigste ikke er å vinne, men å vinne ærlig. Vinner man ved å jukse, betyr ikke seieren noen ting.

                                      At det ble FFK som skulle bli stående igjen som det store Kujonlaget som besøkte Åråsen i 2008 hadde jeg virkelig ikke trodd, for de har aldri betedd seg på denne måten før. Kanskje lukta av medaljer har blitt for mye å bære for genkasusene fra provinsen? FFK stiller fra og med i dag i Vålerenga-klasse i min bok. Forbanna juksemakere.

                                      Brenne 2,5 (3-2) Dette holder jo ikke, men alle vet jo hvorfor. Brenne kan ikke spille venstre flanke. Slik vi stilte i dag ville jeg faktisk heller ha trukket Søgård, Mouelhi og Bjørkøy inn sentralt (Kiko defensiv, Søgård/Bjørkøy vidt og sentralt) med Brenne rett bak spissene. Har ikke troa på at han skal få til noe i den posisjonen, og fikk selvsagt rett i det nok en gang. Håper på JML på flanken mot Vålerenga, Brenne tilfører ikke laget noe på venstre flanke.
                                      Klarer ikke Brenne selv å si fra til lagledelsen at han ikke synes det fungerer på venstre ving og at han må spille sentralt ?? Eier han ikke lederegenskaper, ellr i det minste evne til å uttale seg om sin egen situasjon? Dette er vel vår dyreste mann, hvorfor må vi gjøre kompromisser utav hans posisjon på banen ???? Dette skjønner jeg ikke. Simen Brenne er ikke venstre ving. Gjenta det tusen ganger så kanskje ordene sitter.
                                      LSK Norges beste lag

                                      Kommentar

                                      • Hamburg & Kanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 3006

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Bekkis
                                        Myklebust burde seriøst flytte inn i LSK-hallen etter denne kampen. trene avslutninger døgnet rundt. han nærmer seg tore andre flo i å være vaksinert mot å score!
                                        Ha Ha Ha. Flo, greit nok, hva med Jørn Andersen på tampen av karrieren? Satan, som han bomma. Lange i VIF ? Rushfeldt i TIL akkurat nå ? Eller rundens vinner, knehøna Lasse Olsen. Alle gutta der har tatt samme vaksine.

                                        Jeg er derimot veldig overrasket over at lille, tekniske Myklebust ikke klarer å holde hodet kaldt en eneste gang i løpet av sesongen 2008. Skjønn at du gjerne bør skyte hardt for å score fra 15-25 meter. Fra 5 meters hold trenger men ikke forsøke å lage hull i nettet HVER gang. Det går an å bredside, pirke ballen inn med tåa, løpe ballen inn i mål, bruk hvilken del av kroppen du vil faktisk uten henda. Det gis ikke stilkarakterer for scoringer, dette er ikke skihopp der man skal score til 20 i stil.
                                        LSK Norges beste lag

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎