Stolthet og ære: Åpent brev til LSK-spillerne

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL109
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1958

    Stolthet og ære: Åpent brev til LSK-spillerne

    Kjære LSK-spillere!

    Jeg tar det for gitt at dere ikke har det så gøy i garderoben for tida, og ingen tror at dere spiller dårlig fotball for moro skyld. Allikevel vil jeg være frekk nok til å stille spørsmålet om dere virkelig har skjønt alvoret i situasjonen klubben er i for tida?

    Jeg skjønner godt at det må være frustrerende å oppleve at laget samla sett ikke greier å levere varene, og at det til og med kan snike seg inn tanker om at man er den eneste i gruppa som virkelig bidrar.

    Det jeg imidlertid frykter mest er at tanken om at LSK har så god spillerstall at et nedrykk er utenkelig fortsatt er en mental sperre i spillergruppa, som hindrer at dere får ut de siste prosentene av innsats og fandenivoldskhet som kreves. Litt som å undervurdere lag fra lavere divisjoner i cupen. Foran hver av de tidlige runder blir spørsmål om mulig undervurdering stilt, og alltid avvises dette med at dette er snakka om i garderobe og spillermøter - og full innsats garanteres. Allikevel "veit" man at det blir lett match i det man løper ut på matta...

    Nå er det billedlig talt kniven på strupen før de to siste serierundene, og det utenkelige scenarioet er blitt virkelighet: Nemlig at de to laga vi "visste" ville havne bak oss på tabellen mot alle odds har hatt alle marginene på sin side. Vi kan ikke regne med hjelp fra andre lag, så dere er nødt til å gjøre jobben med å holde Lillestrøm Sportsklubb i den øverste divisjonen sjøl.

    Jeg veit godt at det er mange i spillergruppa som har spilt for klubben vår i en liten evighet, og at klubbfølelsen og lojaliteten er fryktelig sterk. Jeg veit at for dere vil et nedrykk være like bittert, sårt og vanskelig å akseptere som for oss supportere. Allikevel vakler vi foran avgrunnen. Jeg ber dere innstendig om å være tydelige ledestjerner de siste ukene av denne sesongen sånn at 34 års stolthet som et lag i toppdivisjonen kan forlenges. Det er alvor nå, gutter!

    Og til dere andre som har valgt LSK som én av mange mulige arbeidsgivere. Jeg kan godt skjønne at dere kan føle dere lurt og snytt for at den toppklubben og -satsinga dere hadde forventa å komme til feila katastrofalt. Jeg forventer allikevel at dere gjør jobben deres og at dere vil ha en profesjonell innstilling inn mot de avgjørende kampene, om ikke annet for å slippe å ha på CV-en at dere rykka ned med Lillestrøm.

    Det er veldig mange mennesker som er opptatt av Sportsklubbens ve og vel. Jeg ber dere om å bære over med de verste frustrasjonsutblåsningene og kritikken dere hører og leser. Det er ikke vondt ment, men det gjør vondt langt inn i hjerterota når det virker som at laget i vårt hjerte famler i blinde og vakler på vei mot stupet.

    Jeg er ikke urimelig, og det vil heller ikke det store flertallet i fansen være. Vi møter opp mannssterke til siste serierunde i Ålesund. Skulle LSK rykke ned vil vi fortsatt være der for å støtte de som bretter opp arma og tar et skikkelig tak for å igjen gjøre Lillestrøm til en klubb å regne med. Men vi vil ikke dit, og det vil heller ikke dere.

    Jeg ber ikke om mirakler. Bare om hederlig innsats og en forsikring om at dere har skjønt alvoret. Om stolthet og ære!

    Med vennlig hilsen
    Vidar Evje
    Medlem i Lillestrøm Sportsklubb og Kanari-Fansen Lillestrøm
    Vidar Evje

  • ChriZza
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 4265

    #2
    Kunne ikke vært mer enig Vidar.
    Du skriver omtrent det samme som jeg skriver i dag, bare mer utfyllende, med bedre ord og i klarere tekst.
    Takk! Håper de leser dette og går i seg selv..

    Kommentar

    • KFL41
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 3648

      #3
      Kloke ord.

      Satt på spissen håper jeg ikke spillerne leser dette fordi det å være på forumet nå er den verste krisepsykologen som finnes. Her har flere allerede tapt og rykket ned, men det har vi slettes ikke. Alt som skal til er tre poeng i Aalesund og det mener jeg vi bør være i stand til å klare.

      Tror spillerne skjønner alvoret, men problemet (igår) er en kollektiv lammelse som brer seg pga resultater som går feil vei. Den må de bli kvitt om det skal bli poeng. Mulig det også skyldtes en forsvarsrekke som ikke holdt TL- standard.

      Det er fremdeles større sjanse for at vi står i tippeligaen enn at vi rykker ned uten at vi skal støtte oss på statistikk. De må innse at de må gjøre jobben selv og stole på egne ferdigheter som er mer en gode nok. Dette er ikke tiden for å være apatiske.

      Den største undergruppen i KFL er vel Pessimist-kanaris. De danser i hvertfall ikke.

      Kommentar

      • ChriZza
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 4265

        #4
        Hehe.. Ikke pessimist, men realist-kanaris. Er mange av oss.

        Viktige nå er at de kommer over det. Skjønner at ja nå ligger det dårlig til og det er kun dem som kan gjøre noe med det!

        Kommentar

        • gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

          #5
          Veldig bra, Vidar. Foreslår at du tar kontakt med RB og får dette på trykk der i morgen, hvis du vil. Eller enda bedre; Kanskje ditt brev kan fremstå som en "offisiell" uttalelse fra Kanari-Fansen?
          Tror faktsik det kunne hatt virkning.
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

          Kommentar

          • frodekippe
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 480

            #6
            Veldig bra skrevet vidar

            Tusent akk for det brevet. Jeg er enig med Gamle-Perta i at dette brevet faktiask kan ha en positiv effekt på den kreisesituasjonen vi nå er oppe i...

            Hør med Sves om du kan få trykket dette i RB
            FUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD

            Bjørn Lindahl

            Kommentar

            • KFL109
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 1958

              #7
              Opprinnelig skrevet av KFL109
              Jeg ber ikke om mirakler. Bare om hederlig innsats og en forsikring om at dere har skjønt alvoret. Om stolthet og ære!
              Kjære LSK-spillere!

              Takk for at dere virkelig ga svar på tiltale! Jeg er stolt over hvordan dere greide å snu kampen mot Rosenborg.

              Dere har vist at vi tross alt har en solid grunnmur å bygge videre på foran neste sesong. En ny sesong i øverste divisjon, der Fugla utvilsomt hører hjemme!

              Med vennlig hilsen en svært takknemlig
              Vidar Evje
              Vidar Evje

              Kommentar

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎