Keeperduellen, burde Moldskred få sjansen igjen?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaizer
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Nov 2006
    • 139

    Keeperduellen, burde Moldskred få sjansen igjen?

    Otto Fredrikson gikk rett inn på laget igjen når han ble skadefri mot Viking, en kamp han forøvrig ikke overbeviste i det hele tatt, han var på ene bærturen etter den andre og om noen ble imponert så gjelder det iallfall ikke undertegnede.

    Før Viking kampen hadde vi 3 seiere av 4 mulige med Moldskred i mål etter at Fredrikson igjen tok plass mellom stengene har vi ikke vunnet en eneste kamp av de siste 7.

    Personlig mener jeg det var feil å droppe Moldskred til fordel for Fredrikson når det endelig så ut som vi hadde funnet noe som lignet på formen.

    Jeg kom til å tenke litt på dette tidligere og tenkte jeg skulle sjekke statistikken til begge to.

    Fredrikson: 17 kamper - 16 poeng - 0,94p i snitt

    Moldskred: 7 kamper - 9 poeng - 1,28p i snitt

    Hva hadde status så vært om de hadde beholdt dette snittet sesongen gjennom?

    Fredrikson: 24 x 0,98 = 22,56p

    Moldskred: 24 x 1,28 = 30,72p

    Tallenes tale er klar, vi plukker mer poeng med Moldskred mellom stengene, men med tanke på at han var veldig uheldig i ene kampen mot Lyn er det vel kanskje ikke så sannsynlig med Berg på plass som trener.

    Men en ting er iallfall sikkert, Fredrikson har ikke akkurat imponert meg denne sesongen, personlig mener jeg det var syltynt før han ble skadet også.
    "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."
  • erlando
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2006
    • 858

    #2
    Fredriksson er en keeper som kjemper om plassen bak Jaaskalainen på landslaget.
    Moldskred holder Adeccoliganivå.

    Det er ikke engang noe å diskutere.
    Ja til pause i pausen!

    Kommentar

    • Xavi
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 1275

      #3
      Eneste feilene Otto har gjort I det siste var mot FFK, et par baller han burte tatt der.

      Men fikk du med deg kampen mot vålerenga? Eneste grunnen det bare ble 3-1 var pga Otto. Han sto en kjempekamp, noen som er hovedgrunnen at det sto 0-0 ved pause.

      At laget spiller ræva og ikke klarer å score mål er ikke Otto sin skyld.
      Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
      Anders, Tidligere styremedlem KFL

      Kommentar

      • holmiz
        The kjøkken-kanariz
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6064

        #4
        Statistikk brukt på den måten du presenterer det kalles missbruk av tallmateriale. Å se på poeng per match per keeper når et fotballag til enhver tid består av 11 spillere blir som å undersøke hvilken innvirkning maur har på morgendagens soloppgangens tidspunkt, eller ketchupen sin innvirkning på antall solgte hamburgere hos Burger King.

        Otto har vært, er og kommer til å være konge for Sportsklubben i god tid fremover. Selv med slike håpløse sammenlikninger.

        Det er såpass mye tilfeldigheter som avgjør utkommet av en fotballkamp, at statistikk trolig virker mer mot sin hensikt enn som et verktøy for å predikere.

        Og bare for å gjenta meg selv: Det Otto har vist gjør han til en meget sterk kandidat som årets spiller, i en heller begredelig sesong.
        Hilsen Anders

        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

        Kommentar

        • Kaizer
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Nov 2006
          • 139

          #5
          Fredrikson gjøre en del redninger, det er redningene han ikke gjør som bekymrer meg.

          Redninger en bedre keeper ville gjort, muligens Moldskred, statistikken tyder iallfall på det.

          Fredrikson har vært elendig i år og han lever på hypen fra forrige sesong.
          "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

          Kommentar

          • Xavi
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2008
            • 1275

            #6
            Les hva holmiz skriver og slutt før du driter deg ut enda mer.
            Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
            Anders, Tidligere styremedlem KFL

            Kommentar

            • holmiz
              The kjøkken-kanariz
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6064

              #7
              Opprinnelig skrevet av Kaizer
              Fredrikson gjøre en del redninger, det er redningene han ikke gjør som bekymrer meg.

              Redninger en bedre keeper ville gjort, muligens Moldskred, statistikken tyder iallfall på det.

              Fredrikson har vært elendig i år og han lever på hypen fra forrige sesong.
              Greit at jeg bor i Trondheim for tiden, men ifølge din profil holder du hus i oljebyen og kaller deg Kaizer, her lukter forumtroll lang vei spør du meg. Jeg foreslår et grunnkurs i statistikk på "universitetet" i Stavanger, så snakkes vi.
              Hilsen Anders

              Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
              Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

              Kommentar

              • Kaizer
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Nov 2006
                • 139

                #8
                Opprinnelig skrevet av holmiz
                Greit at jeg bor i Trondheim for tiden, men ifølge din profil holder du hus i oljebyen og kaller deg Kaizer, her lukter forumtroll lang vei spør du meg. Jeg foreslår et grunnkurs i statistikk på "universitetet" i Stavanger, så snakkes vi.
                Viss du leser innleggene jeg har postet så vil du se at jeg allrede etter treningskampen mot Viking før seriestart var bekymret for hvordan denne sesongen ville utarte seg.

                Fredrikson har vist i hele år at han ikke er en matchvinner, det er akkurat hva vi trenger nå, ikke en keeper som er jevn på det meste men ikke særlig god på noe.
                "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

                Kommentar

                • Henrik
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2006
                  • 2110

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Kaizer
                  Viss du leser innleggene jeg har postet så vil du se at jeg allrede etter treningskampen mot Viking før seriestart var bekymret for hvordan denne sesongen ville utarte seg.

                  Fredrikson har vist i hele år at han ikke er en matchvinner, det er akkurat hva vi trenger nå, ikke en keeper som er jevn på det meste men ikke særlig god på noe.
                  Otto er en strålende sisteskanse for LSK, og sammen med Kiko har han vært et lyspunkt i en ellers begredelig sesong.

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7055

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Kaizer
                    Fredrikson har vist i hele år at han ikke er en matchvinner, det er akkurat hva vi trenger nå, ikke en keeper som er jevn på det meste men ikke særlig god på noe.
                    Det er det mest patetiske jeg har lest på flere måneder. Otto er kanonbra på strek og har levert en haug med syke refleksredninger i år, senest to stykker mot Vålerenga. Denne tråden er meningsløs. Otto er udiskutabelt vår beste keeper.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • Kaizer
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Nov 2006
                      • 139

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Henrik
                      Otto er en strålende sisteskanse for LSK, og sammen med Kiko har han vært et lyspunkt i en ellers begredelig sesong.
                      Fredrikson har ikke vært et lyspunkt.

                      Må ikke snakke om Moueli en gang, vi solgte Tippeligaens desidert beste balanserende midtbanespiller for å gjøre plass til ham.

                      Galskap fra ende til annen sier jeg.

                      Hvem er ansvarlig for spillerkjøpene i klubben egentlig, er det Fjøra eller er det treneren som legger premissene, de siste årene har iallfall ene middelmådigheten etter den andre vandret inn portene på Åråsen, spillere fullstendig blottet for fart og teknikk og ferdighetene til å utfordre en mot en og dermed skape ubalanse hos motstanderne.
                      "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

                      Kommentar

                      • Xavi
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2008
                        • 1275

                        #12
                        Du som kan så mye må vel vite hvem som har ansvaret for spillerkjøp.
                        Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                        Anders, Tidligere styremedlem KFL

                        Kommentar

                        • Kaizer
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Nov 2006
                          • 139

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Xavi
                          Du som kan så mye må vel vite hvem som har ansvaret for spillerkjøp.
                          Nei det er noe jeg egentlig aldri har tenkt så mye på tidligere, vanligvis er det en vurdering sportslig ledelse og trener tar sammen, men det jer er ute etter er hvem som legger premissene og føringene i dette arbeidet, er det Fjørtoft eller var det Nordlie.
                          "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

                          Kommentar

                          • dennis
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2006
                            • 872

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Kaizer
                            Fredrikson har ikke vært et lyspunkt.

                            Må ikke snakke om Moueli en gang, vi solgte Tippeligaens desidert beste balanserende midtbanespiller for å gjøre plass til ham.

                            Galskap fra ende til annen sier jeg.

                            Hvem er ansvarlig for spillerkjøpene i klubben egentlig, er det Fjøra eller er det treneren som legger premissene, de siste årene har iallfall ene middelmådigheten etter den andre vandret inn portene på Åråsen, spillere fullstendig blottet for fart og teknikk og ferdighetene til å utfordre en mot en og dermed skape ubalanse hos motstanderne.
                            sett kamp i år ?? eller sitter du på en brun pub på vestlandet og slenger meldinger om noe du ikke har sett??

                            Kommentar

                            • Kaizer
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Nov 2006
                              • 139

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av dennis
                              sett kamp i år ?? eller sitter du på en brun pub på vestlandet og slenger meldinger om noe du ikke har sett??
                              Skal ikke skryte på meg at jeg har sett alle kampene, men 16-17 kamper har jeg nok sett i sin helhet, bare 3 stk live i år skal jeg innrømme.
                              "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

                              Kommentar

                              • dennis
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 872

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Kaizer
                                Skal ikke skryte på meg at jeg har sett alle kampene, men 16-17 kamper har jeg nok sett i sin helhet, bare 3 stk live i år skal jeg innrømme.
                                med sveisebriller?

                                Kommentar

                                • Kaizer
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Nov 2006
                                  • 139

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av dennis
                                  med sveisebriller?
                                  Hadde det bare vært så vel.
                                  "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

                                  Kommentar

                                  • Siggen
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2004
                                    • 656

                                    #18
                                    Troll trollere trollest...
                                    ----------------------------------------------------------------------------
                                    Sometimes I drink a glass of water. Just to surprise my liver...
                                    ----------------------------------------------------------------------------

                                    Kommentar

                                    • Kaizer
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Nov 2006
                                      • 139

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Siggen
                                      Troll trollere trollest...
                                      Dette er helt seriøst, før Fredrikson kom inn på laget igjen hadde vi vunnet 3 av de 4 siste kampene, siden har vi ikke vunnet en eneste en og Fredrikson har ikke akkurat stått frem som noen matchvinner, heller det motsatte.
                                      "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

                                      Kommentar

                                      • Serbern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 5496

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Kaizer
                                        Dette er helt seriøst, før Fredrikson kom inn på laget igjen hadde vi vunnet 3 av de 4 siste kampene, siden har vi ikke vunnet en eneste en og Fredrikson har ikke akkurat stått frem som noen matchvinner, heller det motsatte.
                                        Og du mener seriøst at Moldskred sto fram som en matchvinner i de kampene han sto??

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎