LSK - Hybris & Furt Ballklub

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7055

    Karakterbok LSK - Hybris & Furt Ballklub

    Ord blir fattige når jeg om noen år skal forklare for barna mine hva som skjedde på Åråsen i 2008, hvordan det var å stå midt oppi det, miste håpet, få nytt håp for så å miste det igjen, og gå to uker uten å klare å sove mer enn fire timer om natta.

    Slik har det vært for meg etter tapet mot Fredrikstad, og jeg veit at det er mange, mange andre som har hatt det på samme måte. Mistroen etter førsesongskampene og vantroen som avløste den etter serieåpningen mot Tromsø, en kamp vi kunne ha tapt 6-1. Mismotet som fulgte de neste par serierundene som ble midlertidig avløst av falsk lettelse etter 2-0 over Viking. Følelsen av avmakt og skam da vi ble feid av banen av Vålerenga, og desperasjonen som for alvor meldte seg etter 0-4 på Lerkendal. Hatet mot Uday som fikk brygge etter hvert som bortforklaringene, sinneutbruddene og faenskapen han spydde over laget utartet. Lettelsen da han endelig ble avsatt (nei, han trakk seg ikke – han ble sparket ut). Skuffelsen da det syltynne håpet om at Udays avskjed ville gi umiddelbar poengfangst i Bodø. Sinnet og skammen over det patetiske cuptapet på Eidsvoll.

    Så – det endelige nådestøtet, slik jeg så det, i Fredrikstad. Rundspilt, rundjult og rundpult av et offensivt hjemmelag. På veien hjem etter den kampen hadde jeg resignert. Så tre strake seire. Håpet var tent, plutselig var vi ni poeng foran Hamkam. Seieren på Hamar var kanskje den aller viktigste denne sesongen. Så ble seirene avløst av uavgjortkamper. Trøkket var tilbake, men vi fikk ikke uttelling. Så det fatale tapet mot FFK, etterfulgt av faenskapet på Ullevål sist uke. Etter det har jeg ikke sovet skikkelig en eneste natt, og så var dagen kommet i det som nå for lengst har blitt i går.

    LSK – Rosenborg 4-2 (1-2)
    Sjanser: 7-6
    Cornere: 4-3

    Førsteomgangen er det lett å slakte, men først og fremst var det Rosenborg som spilte veldig god fotball. LSK ble spilt lave, og Ståle Stensaas må ha forbannet høyere makter over å måtte møte Roar Strand i en så viktig kamp. Tipper at de to må ha gjennomført omtrent 50 000 treningsøkter og spilt 400 kamper sammen. Om det er noen som kjenner svakhetene til Ståle, er det Strand, og det ble fryktelig tydelig i første omgang. Strand tar jeg av meg lua for – en fantastisk spiller, som selv om han nærmer seg 90 fortsatt er i stand til å dominere kamper. Ståle hadde en forferdelig førsteomgang, og fikk liten hjelp av Simen Brenne foran seg. Sentralt kom vi for sent inn i omtrent alt som var av dueller, og som min kjære far kommenterte det etter kampen: Fytti grisen så heldige vi var. Vi kunne ha ligget under 1-4 til pause.

    Målet mitt for denne runden var å karre oss til en uavgjort, og håpe at Aalesund og Hamkam tapte, og seier over dette Rosenborg-laget virket å være noe nær umulig. Oppmerksomheten min ble derfor retta mot det som skjedde på Ullevål, og det som skjedde etter pause kom helt bardus på meg (og ganske mange andre, tipper jeg).

    For en omgang! For et trøkk! Hva ble gjort i pausen? Jeg har sjelden sett større forskjell mellom en første- og andreomgang. Vi har vel alle sett kampen, så jeg nøyer meg med å gratulere alle og enhver. Snørr og tårer hadde fritt utløp der jeg gikk på indre bane og tok bilder etter kampen. Arnes rettmessige arvtaker er her. Apropos ham: La oss gjøre Pål og Arne en vennetjeneste i siste runde, og sende Rekdal ned i Adecco. Det er det minste de fortjener.

    Kboka:
    Otto 7 (7-7) – Sjanseløs på målene (litt passiv på 1-2). Tre flotte redninger. Et soleklart fjerdevalg i mål, i følge en viss forumbruker. Hø-hø.
    Bjørkøy 6 (5-7) – Anonym førsteomgang, likevel uten å være i stry (utenom ved Iversens 1-2, selv om den ikke bare er hans feil). Veldig god etter pause, da han ble synlig på kanten, og kjempesamspill med Mouelhi før 2-2. Fatter ikke at han ikke har fått sjansen på høyrebacken før.
    Pedersen 6,5 (5-8 ) Fikk Iversen å bale med i luftrommet i dag, og det ble brytekamper og ufinheter fra begges side gjennom hele kampen. Fikk mer og mer tak på trønderen, og var rett og slett strålende i andre omgang. Iversen gikk sur og Pedersen stappet ham ned i lomma si. Markerte seg også med god bruk av ballen, og ble snytt for en scoring av Sundgot.
    Kippe 7 (7-7) Kanskje den viktigste grunnen til at vi ikke var akterutseilt ved pause. Stor etterpå. Du verden så savnet han var på Ullevaal. Kaptein!
    Stensaas 4,5 (2-7) Elendig førsteomgang da han ble lurt trill rundt av Strand og Sapara. Suveren andreomgang. Gode cornere og verdensklasseinnlegg til Sundgots 3-2, pluss en ultraviktig redning på strek på stillingen 1-2.
    Riise 6,5 (4-9) Arkitekten og drivkraften bak snuoperasjonen. Himmelsk andreomgang fra BHR da han var overalt, jobbet som et svin og regisserte mye av det som skjedde foran ham. Håper vi ikke mister ham nå.
    Mouelhi 5 (3-7) Dårlig førsteomgang. Fikk aldri taket på Sapara, og ble liggende bakpå og veive med armene. God andreomgang. Sto høyere, var oppi beina på RBK hele veien og sterkt delaktig i to av måla våre.
    Søgård 5 (3-7) Det samme som Kiko, omtrent. Uhyre god riv-og-røsk-jobb i andre omgang. Løp som om satan var i hælene på ham. Kjempet med hjertet. Hadde tårer i øynene etter kampen, Espen. For en mann!
    Brenne 3 Dårlig, men a) dekket rom bredt for Stensaas ved flere anledninger og b) vippet glimrende gjennom til Riise før 1-1.
    Occean 6,5 (5-8 ) To mål! Vant lite i lufta før pause, mye, mye mer etterpå. Brukte ballen godt med beina. Target man som bare Occean kan være på sitt beste.
    Myklebust 6 (3-9) Involvert i 1-1, men ellers dårlig før pause. Etterpå: Magisk! Brukte tre minutter på å slå et ferdigscoret innlegg mot Occean og gjorde nesten ikke en eneste feil med ballen i det hele tatt i andre omgang og lekte seg med furtne trønderjævler. Magisk scoring – en av de aller herligste jeg har sett på Åråsen noen sinne. Dette unnet jeg deg, Magnus!

    ->Sundgot 9: Arild er Arild. Ingen er som deg, Sundgot! Takk! Takk! Takk!
    ->Johnsen: Rakk et skudd. Herlig å se Marius tilbake!

    Henning Berg LSK har endelig en trener jeg TROR på. Det har vi ikke hatt siden Arne var her. TAKK, HENNING!

    Kanarifansen 9 Smådøll førsteomgang, nervøst da. Andreomgangen var kort og godt i verdensklasse. Stolt!
    Last edited by trigz; 28.10.2008, 18:31. Begrunnelse: populistisk grep gjennomført
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • sigurdsen
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 1818

    #2
    Liker oppsumeringa

    Kommentar

    • Fuglegutt
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2008
      • 863

      #3
      Har ventet på denne kkboka siden jeg kom på kontoret , og du skuffer ikke.. Sinnsyk kreativitet, meget bra skrevet.. Takk skal du ha!!!! Er også enig med deg over hele fjøla!!
      På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

      Kommentar

      • Fridtjof
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2005
        • 2120

        #4
        Du misforstår, Trygve...

        Magnus Myklebust: 100000000000000000
        Brassespark i krysset som utlikner, og langt på vei sikrer fornyet Tippeligakontrakt, mot trønderpakket.

        Hyll, hyll!
        Last edited by Fridtjof; 27.10.2008, 10:43.
        Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

        Kommentar

        • **El buffel**
          Medlem
          Hoffnarr
          • Oct 2006
          • 58

          #5
          Karakterbok

          Otto:8 Sterk i duellspill , god kontroll og super redning ide Annan kommer
          alene igjennom i ander omgang, for en keeper vi har..

          Bjørka:5 du er så usikker, og blir litt hemnignslammet når du får ballen i bena.
          Men du var nest siste på 2-2 til Buser så den skal du få for.

          Steinar:6-7 gir Iversen (Lesrittunge) juling i hver duell enda du ikke vant
          alle mot han. Ellers grei kontroll i ander omgang.

          Kippe:7 Ahh Kippe , stor og sterk god i dueller, vondt å møte han. Men
          må nok sammen med noen av de andre forsvarerne ta på seg 1-2
          til trøndera. Markeringsvikt til 1000.

          Ståle:6 Ståle og Brenne må nesten ta på seg 1-0 , dette var deres side og dere slet til tider utrolig mye for og få kontroll på tinga som skjedde der på siden deres.

          Brenne:2 sorry , ikke mere å si om det. eller?

          Espen: 6 løper å løper , kriger å kriger. Bra mann men blir veldig anonym når
          teknikk blir viktig.

          Kiko: 7 tok kontroll på midtbanen i 2. omgang og viste hvor viktig det er!
          Bra kamp !

          Riise : 7 Bra kamp, løper og kriger, gode innvolveringer og med på kontring.
          Bra kamp.

          Myklebuster: 8 fy faen for et mål. Å herre min hatt, det var Koren stil over
          det målet. Maken ass, endelig gikk det.. Orgasme topp 10 på
          Åråsen !! Hadde også en fin innvolvering rett før 3-2 målet.

          OO: 8 to mål ble det, og det betyr så mye at du nesten får 9. Men du ble
          veldig alene innimellom og kom liksom ikke inn i det helt. Men dette har
          jo noe med det kollektive å gjøre,men alikevel bra kamp OO !!!

          Gilbert :10 For en mann , for en mann !! Kommer inn taper faen ikke en
          Duell og gjør hva han vil på banen, snur hele kampen for Lillestrøm.
          kommer det ikke statue av Arild, så skal jeg selv lage en å sette
          den utenfor Åråsen. tidenes Lillestrømspiller (Tommy sorry, men det
          passet så bra inn)

          Johnsen: 4 godt å se du får sjangsen, men blir litt lite tid å få utrettet
          noe på. Btw. Var det et skudd eller en passning til riise ?

          Åråsens stadion:10 (Gidder ikke skrive KFL pga at i går var hele Åråsen med, jeg så gammle mennesker stå å hoppe ved siden av kfl feltet, mektig)

          Kind reguards: Derek
          Last edited by **El buffel**; 27.10.2008, 15:51.
          Ulster says NO!

          Kommentar

          • morten
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 2156

            #6
            Gundersen?
            Badekar
            http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

            Kommentar

            • m_skedsmo
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Aug 2006
              • 212

              #7
              Er jeg dum siden jeg ikke skjønte denne?

              "Gundersen: 4 godt å se du får sjangsen, men blir litt lite tid å få utrettet
              noe på. Btw. Var det et skudd eller en passning til riise ?"

              Kommentar

              • erlando
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2006
                • 858

                #8
                Opprinnelig skrevet av **El buffel**
                Gundersen: 4 godt å se du får sjangsen, men blir litt lite tid å få utrettet
                noe på. Btw. Var det et skudd eller en passning til riise ?
                Godt gjort å få utrettet noe som helst, siden han er i Danmark.

                Marius Johnsen gjorde derimot en sjelden opptreden med fugla-drakt.
                Ja til pause i pausen!

                Kommentar

                • m_skedsmo
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Aug 2006
                  • 212

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                  Ikke noe galt med flere karakterbøker. Synes de kan flette trådene.
                  Joda, forsåvidt enig i det, men da bør kanskje karakterboka ha med de riktige spillerne...

                  Kommentar

                  • caLitri
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2007
                    • 634

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av m_skedsmo
                    Er jeg dum siden jeg ikke skjønte denne?

                    "Gundersen: 4 godt å se du får sjangsen, men blir litt lite tid å få utrettet
                    noe på. Btw. Var det et skudd eller en passning til riise ?"
                    Mener nok Johnsen...
                    Gi alt, stå på LSK

                    Kommentar

                    • m_skedsmo
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Aug 2006
                      • 212

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av caLitri
                      Mener nok Johnsen...

                      Joda, jeg vet jo det, men en karakterbok bør være litt bedre enn denne.

                      Kommentar

                      • morten
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 2156

                        #12
                        Klovneri kaller man dette.
                        Badekar
                        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                        Kommentar

                        • Heia Lørenskog
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Apr 2006
                          • 147

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av **El buffel**
                          Otto:8 Sterk i duellspill , god kontroll og super redning ide Annan kommer alene igjennom i ander omgang, for en keeper vi har..
                          Og den supre redninga fra Annan var mer enn redning på streken av Stensaas etter kjippen til Konan Ya.

                          Kommentar

                          • vEgz
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Aug 2006
                            • 130

                            #14
                            Nok en gang bøyer jeg meg i støvet trigz, morsom lesning hvor jeg nikker gjenkjennende til mye av det du skriver. Imponert over hvor mye du får med deg, hehe.

                            Er rart at man skal kunne glede seg til å lese en karakterbok av en forumbruker når man er ferdig med en kamp (eller er det kanskje ikke det?), men dette er noe jeg ser frem til hver gang!

                            Stå på!

                            Kommentar

                            • Sultanen
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2005
                              • 257

                              #15
                              Enig i det meste , men når det gjelder Stensaas og Brenne er jeg uenig.
                              Stensaas har en langt bedre første omgang enn Brenne og sistnevnte fortjener karakteren 1.


                              Stensaas får ingen hjelp av Brenne overhodet. Brenne plasserer seg håpløst defensivt og blir løpende imellom. Lustig var han aldri i nærheten av. Da havner Stensaas opp med trekanten Lustig, Sapara og Strand og da hjelper det ikke hvor god ventreback du er.

                              Kommentar

                              • andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Sultanen
                                Stensaas får ingen hjelp av Brenne overhodet. Brenne plasserer seg håpløst defensivt og blir løpende imellom. er.
                                Det som irriterer meg mest ved Brenne er den totale mangelen på evne til å fölge spillere. Jeg har revet meg i håret over dette utallige ganger i år. Når motspiller har ballen går han opp i vedkommende, men når motstanderen sender ballen videre tror Simen at jobben er gjort. Dette gir da motstanderen en fin anledning til å jogge avgårde og finne rom for så å få ballen tilbake. På den tida har Brenne stått og titta i stedet for å fölge spilleren, og får derfor en helsikes jobb med å löpe opp de 10 meterne han har gitt i forsprang.

                                Det skjer gang på gang på gang, og er sykt frustrerende. Spörsmålet er om dette er primadonnanykker, liten forståelse for de defensive aspektene i fotball eller rett og slett dårlig fokus.
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                Kommentar

                                • Kanarifugl84
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2007
                                  • 2319

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av andersmm
                                  Det som irriterer meg mest ved Brenne er den totale mangelen på evne til å fölge spillere. Jeg har revet meg i håret over dette utallige ganger i år. Når motspiller har ballen går han opp i vedkommende, men når motstanderen sender ballen videre tror Simen at jobben er gjort. Dette gir da motstanderen en fin anledning til å jogge avgårde og finne rom for så å få ballen tilbake. På den tida har Brenne stått og titta i stedet for å fölge spilleren, og får derfor en helsikes jobb med å löpe opp de 10 meterne han har gitt i forsprang.

                                  Det skjer gang på gang på gang, og er sykt frustrerende. Spörsmålet er om dette er primadonnanykker, liten forståelse for de defensive aspektene i fotball eller rett og slett dårlig fokus.
                                  Jeg føler for å uttrykke min begeistring for dette innlegget, i kraft av min manglende "tommel-opp"-funksjon! Jeg er 100% enig og sitter med de samme tankene om Brenne selv. Word!

                                  Kommentar

                                  • Jan Banan
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2004
                                    • 809

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Sultanen
                                    Stensaas har en langt bedre første omgang enn Brenne og sistnevnte fortjener karakteren 1.
                                    Brenne fortjener cred for den lekre pasningen til Riise foran 1-1 målet og dermed også karakter 2, muuuuuligens 3, men det er nok litt snilt.
                                    - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                                    Stuart Baxter har forstått det.

                                    Kommentar

                                    • Grusom B
                                      Generalissimo Bellisimo
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6248

                                      #19
                                      Enig i alt, digg kbok. Et minus, however. Arildo skal ha ti. Av prinsipp. For en mann!
                                      Ni principe ni rey...

                                      D10S!

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13272

                                        #20
                                        Enig med grusomB. Kommer man inn fra benken, snur kampen og skårer et avgjørende mål skal man ha 10. 10 som i lønn for et langt strevsomt liv, 10 som i kjærlighet til mor og far, 10 som i å gi sitt liv for landet og 10 som i trofast mot sine idealer. Rett og slett 10, selv uten Arild-faktoren. Faktisk synes jeg 11 ville være en riktigere tallsetting av et guddommelig fenomen som strengt tatt ikke kan kvantifiseres.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎