Spilleranalysen: Nr.1 Otto Fredrikson

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3404

    Spilleranalysen: Nr.1 Otto Fredrikson

    Har lekt med tanken på å kjøre en spiller-for-spiller analyse nå som sesongen er over. Blir nok ikke hyggelig lesning eller skriving, men førstemann ut er ikke så ille.

    Otto ble nr. 50 på VG-børsen, og vår nest beste spiller.Spilte 19 kamper og slapp inn 27 mål.

    Otto har vært en av våre beste denne sesongen. Med et mer kompetent lag foran seg hadde han nok blitt nevnt som en av eliteseriens beste sammen med Sead Ramovic og Eddie Gustavson. Vi har ikke fått se så mange av matchvinner egenskapene som vi så i fjor, men i flere kamper har han reddet laget fra betydelig styggere tap. At sesongen utviklet seg til det marerittet den gjorde skal ikke skyldes på Otto. Med tanke på førstekeeperplassen så er den sikker, men den sympatiske finnen kan uheldigvis for oss supportere bli et hett salgsobjekt neste sommer.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • Raskolnikov
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 1452

    #2
    Otto har vært god, men ikke like god som i fjor. Gjør mange gode redninger, men har blitt litt mange billige mål imot nå på slutten. Etter skaden hans har han også blitt merkbart dårligere på utspill, noe som sikkert skyldes litt svakere muskulatur.

    Ubestridt førstevalg og holder han seg skadefri er jeg enig i at han kan bli het på overgangsmarkedet i løpet av/etter neste sesong.
    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

    Kommentar

    • erlando
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2006
      • 858

      #3
      Veldig på kanten til off-topic, men jeg synes det er et voldsomt varsku for Tippeligaen som helhet at Sead Ramovic trekkes fram som en av seriens beste keepere.

      Han er en forbanna håndballkeeper. Bokser konsekvent alt som kommer og bokser det i alle tenkelige og utenkelige retninger. Feltarbeidet hans er, mye på grunn av nevnte bokse-fetish, særdeles ofte fullstendig gale-mathias og han er svært begrenset når det gjelder utspill og ballbehandling.

      Det er et lite mirakel at TIL har sluppet så billig unna på de utallige returene han har gitt og på de blinde utrusningene i feltet. Dette ble godt dokumentert så sent som i sist kamp mot Stabæk.

      Ramovic har kanongode reflekser, og er i så måte en forbedret utgave av Espen Johnsen, men så lenge han også har alle svakhetene til samme mann så vil jeg aldri gå med på at han er en dyktig keeper.


      Jeg velger Otto med kneinfeksjon foran Ramovic any day. Takke meg til en keeper som faktisk har slitasje på innsiden av hanskene, som plukker innlegg og som kan sparke med begge beina. Da tåler jeg glatt at han ikke redder slike som den første igår.
      Ja til pause i pausen!

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3404

        #4
        Jeg husker en kommentator nevne det for noen måneder siden at det er blitt mer vanlig for keepere å bokse i internasjonal fotball også. Akkurat hva som er årsaken skal jeg ikke si sikkert, men det virker som at det er en trend som brer seg.

        Otto er nok ikke like spektakulær som han var i fjor når han ble kastet inn etter Heinz' avgang, men det er verdt å huske at i fjor hadde vi et av tippeligaens gjerrigste forsvar. I år har forsvaret vårt vært et lappeteppe av en annen verden, og da blir det ikke like enkelt å stå bak det.

        Å bli skadet midt i sesongen setter de fleste tilbake. Med en god vinter er jeg sikker på at Otto er tilbake neste sesong.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • erlando
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2006
          • 858

          #5
          Årsaken til mer utbredt boksing generelt er nok pga at man har begynt å bruke badeball fordi idioter høyt oppe i fotballsystemet synes det er morsommere at mål scores som følge av flaks og ikke dyktighet. (Ramovic er likevel ekstrem når det gjelder boksing og bokser i situasjoner hvor det er totalt unødvendig.)

          Otto har ikke hatt en like god sesong i år som den forrige, men har likevel vært en av våre bedre spillere - uten tvil topp 3. Vil bli en nøkkelspiller med en forhåpentligvis skadefritt 2009, og forhåpentligvis mange sesonger etter det (hvis han ikke får det for seg at det er grønnere enger andre steder).
          Ja til pause i pausen!

          Kommentar

          • Ketil Cantona
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6813

            #6
            Alltid vanskelig å følge opp en så god sesong som han hadde i fjor. I tilegg så har han spilt bakerst med en gjeng gjøkhuer til tider foran seg.

            Godt forsvar har mye å si i forhold til hvordan keeper skal opptre. Jeg forventer at han tar et lite steg neste år og mener han har potsensiale til å være neste mann ut i profflivet(måtte herren forby).

            Kommentar

            • HotpantsSS
              Medlem
              Bøffel
              • Feb 2008
              • 37

              #7
              Otto er uten tvil en kvalitetskeeper som har vært god i år, men syns han har sluppet inn litt for mange enkle baklengsmål denne sesongen. Jeg tenker IKKE på målet fra midtbanen mot Aalesund, for der mener jeg han ikke kan lastes.

              Men Berg trenger ihvertfall ikke å tråle markedet etter ny keeper, Otto holder i massevis.

              Kommentar

              • Kanarifugl84
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2007
                • 2319

                #8
                Otto ble dessuten i dag kåret til årets årets LSK-spiller av LSKZones medlemmer, jfr. nyhetstråden.

                Gratulerer Otto, vel fortjent!

                Kommentar

                • dollyholly
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2007
                  • 965

                  #9
                  Hvorfor brukes alltid VG som fasit på spillerprestasjoner?. VG er en drittavis og har ofte heltpåtrynevurderinger av kamper og spillere. Akkurat som TVto, tabloid og tynn suppe som oftest. Men jeg vil gratulere finnen med årets spillertittelen. Den er vel fortjent.

                  Årets opplevelse på åråsen, jeg sitter bak OTTO på krykker og moren til Ollie i kampen mot Lyn. Moren til Ollie hyler som en stukket gris hver gang vi har ballen, mens dama til Otto ser brydd bort på henne.

                  Da tabber Målmannen fra møre seg skikkelig ut hvor han forærer Hoff ballen og vips 1-1. Jeg ser ned på Otto og han er riktig lei seg på møremannens vegne. Han prøver å roe ned fru Occean som virker helt sjokket. En fantastisk dag på Åråsen.

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3404

                    #10
                    Skulle gjerne brukt en annen børs, men RB's er mye vanskeligere å finne frem i, og Dagbladet holder jeg personlig som dårligere enn VG.

                    Kunne sikkert samlet opp RB's børser og funnet en snittkarakter, men når VG's er så enkel og rask å finne frem til valgte jeg enkleste utvei.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • heidar
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2121

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av MortenA
                      men når VG's er så enkel og rask å finne frem til valgte jeg enkleste utvei.
                      Enkleste utvei er vel ogsà det VG gjerne bruker nàr de setter karakter pà spillerne?? Er uansett enig i at Otto har vaert vàr nest beste spiller i àr. Av det jeg har sett, har Kiko vaert bedre. Men det er vanskelig à bedòmme en keeper som sliter med et vaklevorent forsvar, det holder ikke med tre-fire klasseredninger, nàr man allikevel slipper inn màlet som gjòr at vi taper.
                      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                      Endelig er mørketida over.

                      Kommentar

                      • OppsalKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2008
                        • 1881

                        #12
                        Otto har dummet seg ut et par ganger, men har hatt en strålende sesong. Bare Ollie har blitt bedre enn ham, og Kiko et hakk bak ham i forhold til min vurdering av helvetes sesong.
                        Nå bosatt på Rasta !!!!!

                        Alltid Celtic og LSK

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3404

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av heidar
                          Enkleste utvei er vel ogsà det VG gjerne bruker nàr de setter karakter pà spillerne??
                          Hadde det vært en bedre og enklere børs der ute, så er det bare å gi meg et tips. Intill jeg finner noe bedre får jeg nøye meg med VG på tross av dennes svakheter.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • Percy Nilegård
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 5146

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av MortenA
                            Hadde det vært en bedre og enklere børs der ute, så er det bare å gi meg et tips. Intill jeg finner noe bedre får jeg nøye meg med VG på tross av dennes svakheter.
                            GrusomB og Trigz har jo gode børser.
                            "Alltid blodsprengt"!
                            Fong/Macho

                            Even Nordlien

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3404

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                              GrusomB og Trigz har jo gode børser.
                              Det har de utvilsomt, men jeg tok snarveien og unngikk å sette meg ned å lete opp tråder og beregne snitt-karakterer. Var litt enklere å klikke seg inn på VG og få antall mål, kort, assist, kamper, minutter på en og samme side.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av MortenA
                                Det har de utvilsomt, men jeg tok snarveien og unngikk å sette meg ned å lete opp tråder og beregne snitt-karakterer. Var litt enklere å klikke seg inn på VG og få antall mål, kort, assist, kamper, minutter på en og samme side.
                                Årskarakterboka 2008 La dette være sagt med en gang: Årets sesong er uten sammenligning den verste jeg har opplevd som Lillestrøm-supporter. Alle ledd i klubben, fra spillere til støtteapparat via styret, har spilt total falitt, og opprydningen vi forhåpentligvis blir vitne til i løpet av vinteren er så å si obligatorisk om


                                Her er snittet.
                                Last edited by Kjell.T.Ring; 12.11.2008, 12:56. Begrunnelse: Skrev snittene i stedet for snittet som er mildt sagt latterlig
                                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                Kommentar

                                • gutt94
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2007
                                  • 3271

                                  #17
                                  Otto syntes jeg har verdt midels i år. Har hatt noen episoder hvor han burde tatt den, og noen stjerne redninger.
                                  Han kan ennå bli bedere, fjerne de opplagte redningene som han ikke alltid tar. Og fikse litt på utspille sine som har verdt litt dårlig til tider.

                                  Men overalt er han en midels spiller men vår beste keeper.
                                  KnutHSolberg

                                  Kommentar

                                  • Oddis
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2006
                                    • 2744

                                    #18
                                    Otto har avsolutt vært en av de beste spillerne i stallen i år! Er ikke alltid like greit å gjøre alle de "opplagte" redningene bak et så vaklende forsvar. Er mye mer å vurdere før man skal reagere enn det man trur! Vært keeper sjøl og veit åssen det der fungerer.

                                    Ville ikke byttet han mot noen andre keepere i årets tippeliga!

                                    Fotarbeidet blei som sagt før her dårligere etter skaden, men det har noe med ballfølelse å gjøre, samtidig som han ikke var godt nok opptrent i det beinet etter skaden.. I tillegg har han masse gode matchvinnerredninger som har redda både 1 og 3 poeng opptil flere ganger i år!
                                    Gratulerer med en andreplass på min ranking i år Otto!!
                                    Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                                    Kommentar

                                    • Fuglegutt
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2008
                                      • 863

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Oddis
                                      Otto har avsolutt vært en av de beste spillerne i stallen i år! Er ikke alltid like greit å gjøre alle de "opplagte" redningene bak et så vaklende forsvar. Er mye mer å vurdere før man skal reagere enn det man trur! Vært keeper sjøl og veit åssen det der fungerer.

                                      Ville ikke byttet han mot noen andre keepere i årets tippeliga!

                                      Fotarbeidet blei som sagt før her dårligere etter skaden, men det har noe med ballfølelse å gjøre, samtidig som han ikke var godt nok opptrent i det beinet etter skaden.. I tillegg har han masse gode matchvinnerredninger som har redda både 1 og 3 poeng opptil flere ganger i år!
                                      Gratulerer med en andreplass på min ranking i år Otto!!

                                      2re plass? hvem topper lista??
                                      På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

                                      Kommentar

                                      • andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Fuglegutt
                                        2re plass? hvem topper lista??
                                        Kalle! Uten tvil.
                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                        Kommentar

                                        Working...