Årskarakterboka, sesongen 2008

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

    Karakterbok Årskarakterboka, sesongen 2008

    Årskarakterboka 2008

    La dette være sagt med en gang: Årets sesong er uten sammenligning den verste jeg har opplevd som Lillestrøm-supporter. Alle ledd i klubben, fra spillere til støtteapparat via styret, har spilt total falitt, og opprydningen vi forhåpentligvis blir vitne til i løpet av vinteren er så å si obligatorisk om LSK skal ha en fremtid som tippeligaklubb. Spillere med millionlønninger og merittfylte karrierer har sviktet oss, og det går knappest an å betegne sesongen som noe annet enn et makkverk fra ende til annen. Jeg ville heller spist femten kilo muggent jordbærsyltetøy hver eneste dag i tre år fremfor å måtte holde ut denne dritten igjen. Vi har vært i nedrykksstriden sesongen igjennom, og skal prise oss lykkelige for at vi ikke er et Adeccoligalag per dags dato. Vi har tapt to ganger på ydmykende vis mot vif, det eneste laget i serien som faktisk er dårligere enn oss(ren skjær flaks, oss, og en god start, er eneste grunn til at Ham-Kam rykket ned og ikke nettopp denne møkkaklubben), og dette er faktisk det som er vondest å svelge. Så lenge vi slår søpla og kommer over dem på tabellen er jeg villig til å gå med på det meste, men når vi ikke en gang klarer dette er tragedien fullkommen. Årets sesong har bidratt med ett eneste lyspunkt, nemlig redningen mot RBK, da helten over alle helter og en potensiell toppspiss(nå som han får en ordentlig trener) stod frem og reddet oss fra undergangen. Uten denne seieren hadde vi forberedt oss på kvalikk og Sogndal, for sesongen ble avsluttet med den usleste forestillingen vi har prestert i hele år. Det sier ikke lite.

    I alle fall, her kommer min årlige sesongkarakterbok, og den kommer til å være alt annet enn hyggelig lesning skulle spillerene eller tidligere trenere forville seg inn hit. Etter årets sesong tviler jeg på at noen av dem(med de to naturlige unntakene) egentlig bryr seg så lenge det er en hyggelig opplevelse å ringe nettbanken.

    Vær så god, håper det faller i smak.

    En liten ting til: Jeg har regnet ut gjennomsnittet på karakterbøkene for hele året. Disse karakterene kommer i parantes etter min vurdering.
    Og nå: Vær så god. Særriøst, lizzm.

    Otto: 6(5,6)

    Det er ingen som helst tvil om at vi i Otto besitter en av tippeligaens absolutte toppkeepere. Likefullt har dette vært en sesong helt på det jevne etter hans sensasjonelle inntreden i fjor, noe ikke minst en latterlig skade(symptomatisk for sesongen vår) har bidratt til. Drar frem matchvinnerredninger rett som det er, men det hjelper liksom så lite når forsvaret vårt til tider har fremstått som julenissen, påskeharen og mora di på juleaften i en og samme enhet. Har til tider vist tegn på dårlig fotarbeid, men forhåpentligvis er dette noe han får ristet av seg ettersom han får trent seg opp ordentlig etter den nevnte skaden. En av de som kan være fornøyd med innsatsen, uten at han bør ta av av den grunn.

    Lars Ivar Moldskred: 4(4,3)

    Kom inn for en skadet Otto og innledet med å prestere to absolutt jævlige kamper mot Lyn og Fredrikstad. Det var vel ikke akkurat fritt for lynsjestemning her inne etter disse to kampene, men tjæra og fjørene ble pakket bort etter solide prestasjoner i hans neste opptredener. Er knallgod på strek(her er han i seriens toppsjikt), men dårlig med beina og til tider tvilsom i feltet. Jeg liker personligheten hans, og tror han er viktig for miljøet i klubben, men med en ung og lovende keeper på vei inn i André Hansen, tror jeg det er på tide å si farvel til denne karen, smørblid eller ei. Dette er fotball, ikke et new age-kollektiv.

    Steinar Månemann: 5(4,5)

    Jeg skulle til å påstå at få ting har irritert meg mer det siste året enn hetsinga god-Steinar ble utsatt for før han i det hele tatt hadde akslet drakta, men det er selvsagt bare tull. Det er massevis av ting som har irritert meg mer, som foreksempel det elendige blandebatteriet i dusjen i første etasje som bidrar til at jeg skoldes regelmessig, Per Sandberg og at Hoffs pommes frites og kyllingpose ikke er spesielt god. Men! Irriterende var det. Steinar har vært en av våre absolutt beste spillere i år, og fortjener all mulig kudos for det. Med unntak av det heller betydelige tempoproblemet hans er nemlig Steinar en klasseback. Farlig på dødballer, god teknisk, villig fremover, solid defensivt, smart i posisjoneringen, og sist, men ikke minst, allsidig. Jeg liker imidlertid ikke størrelsen på lønnslippen hans, men vil uansett gjerne beholde ham.

    Le Biff: 2(4)

    Rødt hår til tross, Eirik holder desverre ikke tippeliganivå. Kan kanskje være et alternativ for en av de nyopprykkede, men utover det tror jeg han bør forberede seg på Adeccoligaspill neste år. Har vondt for å se for meg at Henning vil satse på ham. Dette er egentlig litt synd, for jeg tviler på at jeg var den eneste med gule skylapper som så potensiale i ham, og hadde forhåpninger om en ny bauta av typen vi er så godt vant med. Biff Firecrotch... Jeg vet det er barnslig, men jeg er fortsatt ganske fornøyd med den.

    Maluus Perpetuum Mobile: 7(5,4)

    Hadde Ståle vært her i hele år hadde vi befunnet oss mye høyere på tabellen. Har vært bunnsolid for oss, og har bidratt med noe så uforståelig og absurd som en god innleggsfot på venstrekanten. For de som ikke er for unge til å ha opplevd Pål Strand i mer enn én kamp i strekk må dette ha fortont seg som ren, skjær nostalgi. Ståle, feilpasningene for Norge er tilgitt nå. Nyt pensjonisttilværelsen, det har du ærlig fortjent. Takk for hjelpa, gammern!

    N'vidar: 6(4,8 )

    Det er ganske rart å se en spiller vi har næret et kollektivt hat mot i flere tiår plutselig gå berserk mot en tv-kanal vi også nærer kollektivt hat ovenfor i beste sendetid, og til alt overmål i vår egen gule wünderdrakt. 52-plukkopp var en øyeblikkelig klassiker, og strengt tatt også en innertier, tross manglende sammenheng og artikulasjon. Det er imponerende at den spilleren som tilsynelatende har vist aller mest engasjement og har ofret seg mest for klubben er nettopp Vidar Riseth. Faktisk er det utrolig. Har spilt skadet over halve sesongen, og til tider har nok spillet også båret preg av det. Har uansett stått frem som en leder på banen, resolutt i duellene og uredd uansett motstander. Jeg påstod i fjor at han ville vise seg å bli årets kjøp i tippeligaen, og selv om jeg vel knappest fikk rett er det nok ganske rimelig å gå utifra at vi hadde fått det tøft med å overleve uten ham. En av de få som kan gå inn i vinterdvalen med hevet hode.

    Blurkh: 5(5,7)

    Frodo er egentlig tippeligaens beste stopper, men han er også like lite populær blant dommerne og motstanderne som herpessår på en homseklubb. Lider voldsomt under Kippe-regelen(alle kjenner denne nå), og har i år mistet minst tre kamper for forseelser ingen andre ville fått kort for. Åpnet sesongen direkte elendig til ham å være, men har kommet veldig sterkt utover sesongen. Jeg er egentlig litt usikker på hva den manglende statusen hans blant oss supportere skyldes, når alt kommer til alt er dette tross alt en svært lojal spiller som har gitt oss mye glede og skadefryd opp gjennom årene. I en perfekt verden ville Frode vært en supporterkjæledegge på linje med Arildo og Espen, men så er faktisk ikke tilfelle. Har han i det hele tatt en egen sang? Og i så fall, hvorfor blir den aldri sunget? Dette er en jobb for.... Noen andre. Jeg er nemlig tonedøv. Det blir litt meningsløst å beskrive Frode som spiller, så derfor nøyer jeg meg med et bilde:




    JML: 3(4,1)

    Det er rein mobbing å tvinge en spiller som ikke kan spille back til å spille back foran tusenvis av mennesker. Altså; Jooooon kan ikke spille back, og det har ødelagt sesongen hans. Ifølge mine kilder var han blant de aller beste på treningsfeltet i vinter, da sannsynligvis som ving. Har vel spilt to gode kamper i år, og mangler muligens innstillingen ute på banen til å bli en toppspiller. Er rask, men det er vel omtrent beholdningen også, i alle fall i år. Jeg regner med at Jooon finner seg et nytt sted å spille neste år, da forutsatt at noen faktisk gidder ta på seg lønna hans. Synd at det ikke fungerte.

    Marius Joha.. Jona...Johnsen?: 1

    Stakkars fyr. Bomma på 27. august med bare én ussel dag. Jeg føler med deg. Kunne vært født på hele verdens favorittdato, endte opp med en komplett intetsigende en i stedet. Huff på deg.

    PSA: 4(4,7)

    God som back, dårlig som stopper. Skadet. Det burde vel oppsummere sesongen hans rimelig greit. Vi har lenge hatt spekulasjoner om at Pål Steffen skal kunne blande seg inn i landslagsdiskusjonen, men da er det vel kanskje på tide å reise seg snart. Er nesten en forgotten man etter fraværet de siste månedene, men alle vet at han har nivået inne. Håper han kommer sterkt og skadefritt tilbake neste år, for bidragene i år er blitt særdeles begrensede. Synd.

    Bjørkis: 4(4,5)

    Dette er en spiller alle vil skal lykkes. Så langt har det kun vært sukkertøy her og der, men som med de fleste andre har han kommet seg kraftig etter det første trenerskiftet. Har en veldig god pasningsfot, en godt skudd og bra overblikk, men som med formen generelt har også dette kun vært synlig i rykk og napp. Har muligens for dårlig tempo til å ta steget helt opp, men inntil videre krysser jeg fingrene for at dette er en spiller vi skal få mer glede av i fremtiden enn hva som har vært tilfelle så langt. Har også et svært lavt bunn-nivå, og det er ikke bra. Har vist tegn til at det er en gylden midtbaneduo i emning med den eminente Kallemulle, og med litt hell har vi et par som kan emulere Kristinsson og Kihlberg. Legg inn ditt eget fancy ord som begynner på e og m her, forresten.

    Espen: 2(4)

    Elendig som høyreback, to-tre gode kamper som sentral midtbane. Ingen med hjarte på rette plassen har noe annet enn kjærlighet å gi til gromgutten vår, men årets sesong har vært et mareritt. Muligens spøker det også for fremtida. Jeg tviler på at jeg er alene om å håpe om at akkurat det spøkelset fordrives og at Espen forblir fugl også neste år. Vi vet at du er bedre enn dette, supergutten vår!

    Lillebror: 1(4,6)

    Har variert fra det helt sublime(Glimt) til det totalt ubrukelige(Søpla, Aafk). Pinnen forsvares greit av at det var forventet at han skulle ta steget til en større liga og sementere landslagsplassen. Det har ikke skjedd. I det hele tatt. I stedet har vi fått en skadet og sur lillebror som har fått hele sesongen sin ruinert av de trøblete lårene sine. Bør holde kjeft om utenlandsambisjoner inntil han har vist at han fortsatt er kapabel til å levere topp vare over lengre tid igjen. Og få morra di til å slutte å blande seg! Jeg håper vi neste år får se den sprudlende og positive Bjørn Helge vi har lært oss å elske, og ikke en surmulende og skjør spradebass. Det er nemlig slik han har fremstått i år. Heia Sogndal, forresten.

    Brennemaneten(ach, denne er til deg. Og Plusjenko): 2(3,8 )

    Totalt hjelpesløs i store deler av sesongen. Som en ihjelkokt potet: kan brukes til alt men er ikke noe god. Å se på Simen i år har vært en øvelse i tålmodighet. Plutselig klinker han til med en herlig dragning og en stikker eller et latterlig langskudd, men i det hele og store ser han altfor ofte ut som en forskremt liten gutt med colabunnbriller og midtskill som har begynt på ny skole, der alle guttene i klassen viser seg å være gigantiske bøller med slåsehanske i begge polvottene. Nå skal det selvsagt påpekes at han er blitt brukt på feil plass i så å si hver eneste kamp han har spilt etter at Nordlie ble kasta ut, men så var han da ikke akkurat indreløpernes svar på Kong Salomon før den tid heller. Går en tøff vinter i møte, og om manges antagelser om innstilling skulle vise seg å stemmer er det god grunn til å tro at Berg sender ham ned til Fagermo i Skien.

    Karim: 4(4)

    Selveste definisjonen på spisskompetanse. Kan EN ting, nemlig å slå innlegg. Er ikke rask, spesielt fintesterk eller teknisk. Må spille på et lag som spiller raskt gjennom midtbaneleddet og bruker spissene aktivt i oppbyggingsfasen slik at han bare trenger å jogge ned på flanken, ta i mot ballen, og slå den inn i feltet. Er som et begrenset kinderegg: én ting på én gang.Regner med at han finner seg en ny klubb i løpet av vinteren.

    Kalle/Mulle(mye bedre enn Kiko, som er ulogisk): 7(5,2)

    ÅRETS SPILLER

    Årets spiller med soleklar margin. Ingen har vært viktigere for oss i år, og ingen har bidratt med mer sexyfotball enn nettopp denne kjekke unge mannen. Dette er det nærmeste vi har kommet en skikkelig klassespiller blant årets fiaskohop, på tross av en noe begredelig åpning. Før årets sesong var Kalle omtrent som å kjøpe gulerøtter fra first price, man visste aldri om man fikk råte eller digg. I år har han produsert solid form over så å si hele sesongen, og har alltid vært blant de beste uansett motstander. Har utviklet seg til å bli et realt rivjern, og har dermed fått en ekstra dimensjon i tillegg til pasningskvaliteten og teknikken. Noen har klaget på at det går for mye bakover og til siden, men det er da vitterlig bedre å holde ballen i laget enn å gi den bort når det ikke er bevegelse fremover.

    Herr Årets Mål(joho-hoho): 3(4,1)

    Jeg liker unge Magnus, selv om han er den rake motsetningen av meg selv; tynn, kortvokst, rask, stillferdig, høflig og rolig. Med treer i boka skulle man tro at det vanket slakt. Det gjør det ikke. Hvorfor? Fordi Magnus har vært to forskjellige spillere i år. Den ene var en liten evneveik guttevalp som ble mobbet ned av en av de nevnte bøllene med slåssehanske i polvotten, mens den andre plutselig dukket opp ut av det store intet da han fikk en sterk rødhåra krølltopp til å passe på seg. Magnus på høsten var et vrak av tvil og usikkerhet. Magnus på høsten har vøri en liten joker med god teknikk, fart og evnen til å gjøre det uventede. Målet hans mot RBK kan vel knappest kalles annet enn tiårets mesterverk på Åråsen, og uten dette ville vi forberedt oss på Adecco nå. Forløsende begynner knapt å betegne viktigheten av nettopp dette målet. Jeg tror vi kan regne med en åpenbaring av de sjeldne neste år, da han vil fremstå som en nøkkelspiller i Espen Hoff-rollen i Henning Bergs forhåpentligvis fornyede Lillestrøm. Jeg gleder meg. Er det forresten noen som har tenkt over at han er kliss lik guttungen i Jerry Maguire, bare uten brillene? Se selv!




    Arildo/Verdens mest sexy mann: 5(4,6)

    Jeg elsker deg, i tilfelle noen ikke har fått det med seg. Arildo har som alltid vært intelligent og målfarlig, men hadde en periode omtrent fra starten av sesongen til midten av den hvor han ikke lignet seg selv i det hele tatt. Utover sommeren og høsten kom endelig målene og formen, og vår kjære Arildo var atter en gang seg selv. Som vi elsker(gjør du ikke det er du dum). Arildo er som saltsild. Det er kanskje ikke det beste godteriet, men det er det eneste man aldri går lei av. Har alltid fullt overblikk, og ettersom han ikke spiller på fart i det hele tatt kan vi glede oss til minst fem år til med Arildo. Noe annet ville være hjerteskjærende. Hører du, Henning? Selg hvem du vil, men Arildo er hellig!!! Jeg tilgir det aldri om Arildo blir solgt. Husk det.

    El Metro: 5(4,9)

    Fra det latterlige til det sublime. I det store og hele er metern et frustrerende syn på banen, da vel og merke når han ikke har en av supermanndagene sine. Dette er en spiller som ville tjent flere sekunder på hundremetern om noen bare kunne lære ham å løpe ordentlig, men det er det tydeligvis bare jeg som har fått med meg(rekk opp hånda om du vil være med i besserwisserklubben, det er dritkult). Er sannsynligvis den sterkeste spissen i tippeligaen, og i sommer var han helt vill. Før RBK-kampen hadde han imidlertid en elendig periode, ditto under Uday. Når det er sagt er det ingen tvil om Oliviers tolv mål har vært sterkt utslagsgivende for fortsatt liv i toppen, og vi skylder ham stor takk for det. Garanterer ti mål per sesong, og bør i utgangspunktet være i stallen også neste år, men jeg vil uansett få minne om Arsene Wengers tese om at medspillere har mye lettere for å ty til ineffektive langpasninger i trengte situasjoner om de vet at de har en hodesterk spiller på topp. Er et potensielt salgsobjekt, og vi trenger penger.

    Dan Penis(noen sier fallos, jeg sier spade): 5

    Har vært et friskt pust med enkelte av innhoppene sine, mens han har vært tilsvarende blek når han har startet. Er driblesterk, hurtig og uforutsigbar, noe vi har like mye av i årets stall som John Fredriksen har skrupler, smak og pene døtre. Altså er han et unikum. Jeg håper virkelig han blir satset på neste år.

    Bighead fra Flisa: 1

    Har ikke vist noenting som helst og er etter alle solemerker ferdig i klubben om ikke noe rart skulle skje. Bomkjøp. Hvordan i helvete kan denne karen tjene 600000 kroner i året??? Sier alt om den innkjøps- og lønnspolitikken som har vært ført i klubben de siste årene. Tragikomisk.

    Mathis Bolly: For få kamper til karakter

    Om ikke denne karen har en fremtid i klubben begriper jeg ingenting. Herlig innhopp mot Aafk, men det kvarteret han presterte der bønnfaller meg nærmest om å stille spørsmålstegn til hvorfor han ikke fikk prøve seg i en posisjon vi rett og slett ikke har spillere. Jeg gleder meg til å se mer!

    Fortsetter...
    Last edited by ChriZza; 04.11.2008, 23:24.
    Ni principe ni rey...

    D10S!
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

    #2
    For de som måtte lure går grensa for en post på 20000 tegn. Jævla tull. I alle fall, her kommer resten av boka:

    Trenere:

    Tom Nordlie: -
    Jeg gidder ikke skrive noe engang. Alt er sagt før. Jævla møkkamann.

    Erland Johnsen: 5

    Takk for innsatsen, Erland. Det har du virkelig fortjent. Jeg synes Erland var maksimalt uheldig etter den lovende starten, og hadde han fått de sju poengene han skulle hatt mot Brann, Stabæk og Lyn(de som hevder at det ikke finnes noen konspirasjon eller kollektiv motvilje til LSK er faen meg naive) i stedet for å bli ranet i alle kampene og ende opp med usle to, ville han blitt genierklært. Desverre ødela han for seg selv da han ble utvist og suspendert for to kamper. Uten dette ville han sannsynligvis fått fullført oppdraget. Når alt kommer til alt er jeg glad for at jeg slapp finne ut hvordan det ville gått. Hadde endel merkelige disponeringer, men også taktiske høydare, som f.eks. Myklebust som hengende spiss mot Stabæk. Tviler på at han blir sittende i jobben han nå innehar særlig lenge, da prestasjonene hans hos oss, i en fryktelig vanskelig periode, nok har gjort ham attraktiv for lag i Adecco. Alltid verdig og sympatisk i media.

    Henning Berg: For få kamper til karakter

    Først redda han oss, så leverte gutta årsverste. Gleder meg til neste år, så fremt vi får renska litt opp i stallen. Det er ingen tvil om at vi har hentet en topptrener i Henning.

    Kanarifansen: 8

    Det er ikke annet å gjøre, for alle andre norske supportergrupperinger, enn å bøye seg i støvet. Vi er suverent best, og den støtta vi har gitt laget i en sesong hvor ALT har gått til helvete er rett og slett uten make her til lands. Dette ville vært en tier hadde det ikke vært for litt manglende variasjon og to råtne kamper mot søppelet.
    Du bare vet "look to Lillestrøm" har vært en gjennomgangsfrase i alle andre supporterklubber i år. Dette gjenspeiler seg også i endels vanvittige kopifråtsing av våre sanger og tekster. Lagets tolvte mann, indeed.

    Og dermed var årets sesong oppsummert, låst vekk, og forhåpentligvis svært fort glemt. Jeg føler følgende oppsummering sier alt:

    ÆSJ!!!
    Ni principe ni rey...

    D10S!

    Kommentar

    • rødstrupe
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Jul 2008
      • 126

      #3
      Opprinnelig skrevet av Grusom B
      Årskarakterboka 2008

      Lillebror: 1(4,6)
      Hæ? En ener? Han har bidratt til at vi har holdt oss, både med en fantastisk arbeidsinnsats som ikke alltid blir lagt merke til, samtidig som han også kom inn etter skaden med visse etterlengtede bidrag offensivt. Helt enig i at det ikke er godt gammelt Riise-nivå, men skal man få en ener skal man virkelig ha vært dårlig.

      Opprinnelig skrevet av Grusom B
      El Metro: 5(4,9)
      En femmer? Olli har for meg vært vår klart viktigste spiller, med 12 mål for et lag som ikke har skapt sjanser - noe han selvfølgelig må ta litt skyld i selv, men det er mest pga mangende kreativitet hos de bak seg.
      En annen ting som går mange hus forbi er den innsatsen Olli legger ned for laget defensivt. Maken til pliktoppfyllende jobbing fra en spiss skal man lete lenge etter i tippeligaen, og det er som Drillo sa i et fotballekstra; "Occean er den spissen i tippeligaen som er jevnt over best defensivt så vel som offensivt". Når man i tillegg legger til grunn hvor viktig de 12 målene var for oss i år, samtidig som man må huske på hvor ekstremt viktig Olli var i RBK-matchen er det ikke lenger noen tvil. Olli er helt klart årets spiller.

      Ellers er jeg ganske enig.
      STOP CHILDREN WATCHING VÅLERENGA

      Join the cause:
      Bli med i denne:

      http://apps.facebook.com/causes/216376?m=cc366e79

      Kommentar

      • Grusom B
        Generalissimo Bellisimo
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6248

        #4
        Jeg skal kommentere alle kommentarer når det er kommet endel, men foreløpig trekker jeg meg litt tilbake så det ikke blir slik at annenhvert svar er fra meg.

        Takk for hjelpa med korrigeringer, Chrizza!
        Last edited by Grusom B; 05.11.2008, 00:05.
        Ni principe ni rey...

        D10S!

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7053

          #5
          Artig lesning. Skal skrive noe liknende når jeg får tid. Akkurat nå er jeg ekstremt lei av fotball, så det kan komme til å drøye noen dager...
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • forzakanaris
            Medlem
            Møteplager
            • Feb 2007
            • 92

            #6
            Takk for en oppsummering av denne møkkasesongen som er skrevet slik at du har satt ord på mange av de følelsene jeg også har hatt, samtidig som du får meg til å dra på smilebåndet!!

            Takk til alle dere som har bidratt til interessant og god lesing ift. karakterbøker, treninger etc!!!
            -= I döda vinkeln ser jag allt du gjör =-

            Kommentar

            • BlodigHøne
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2007
              • 729

              #7
              Husar, Gunda, Markus?
              Oh, fishy, fishy, fishy fish!
              That went wherever I... did go!

              Kommentar

              • Grusom B
                Generalissimo Bellisimo
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6248

                #8
                Husar burde kanskje vært med(men ærlig talt, er det noen som bryr seg). Gundersen er der, han er bighead fra flisa eller hva det nå enn var jeg kalte ham. Kiesen; ingen som helst vits.
                Ni principe ni rey...

                D10S!

                Kommentar

                • general
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2004
                  • 1150

                  #9
                  Gleda meg stort til dette Grusom, skuffet ikke. På en veldig god måte får du frem poengene uten å trekke det ut i evigheten. Stort sett veldig enig, med unntak av at jeg føler kanskje MM og OO bl.a. slipper lett unna
                  Seriegull 2016!!!

                  Kommentar

                  • MedlemNR35
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2004
                    • 905

                    #10
                    Gleder meg til karakterboken om hvert enkelt medlem av KFL!

                    Godt jobba Grusom.

                    Kommentar

                    • Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

                      #11
                      Jeg føler jeg forklarer godt hvorfor Riise får pinne. To gode kamper med enkelte glimt av storhet innimellom i en sesong hvor det var forventet at han skulle ta det store steget og dominere tippeligaen... Det er pinne.

                      Occean forstår jeg derimot veldig godt at mange reagerer på. Når Occean er god er han en matchvinner, noe han også har vært i flere kamper. Men! Når Occean ikke er god er han en belastning for hele laget, og det har vært flere kamper hvor det siste har vært tilfelle enn det første. Jeg kunne kanskje tippet det opp på en sekser, men når bunn-nivået er så lavt som det er synes jeg femmer er på sin plass. At han er god i boksen og til å ta ned oppspill veier ikke helt opp for de dårlige valgene og pasningskvaliteten. Men for all del, han er på vippen.
                      Ni principe ni rey...

                      D10S!

                      Kommentar

                      • Martin
                        Juniormedlem
                        Bøffelpromp
                        • Oct 2008
                        • 10

                        #12
                        Enig i stort sett hele analysen. Spesielt av Kiko. Han er den mest undervurderte spilleren i Tippeligaen. Han har spilt stabilt godt i hele år! Uten å bli lagt godt nok merke til av verken tv2, VG eller annen media. Men det er vel kanskje ingen spillere på LSK som får noe "gratis" i disse mediene. Tenk bare så mye oppmerksomhet en spiller som Doffen får! Kiko er 100 ganger bedre!

                        Kommentar

                        • Leif A
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 3962

                          #13
                          Særdeles bra, Grusom.
                          Likte spesielt dine kommentarer rundt Kippe sin "standing." Du har rett i at vi burde satt mer pris på hans verdi som spiller.

                          Og Arild burde kanskje fått en ekstra karakter for å nekte å bli solgt til andre klubber?
                          Knurr...

                          Kommentar

                          • Grusom B
                            Generalissimo Bellisimo
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6248

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                            Og Arild burde kanskje fått en ekstra karakter for å nekte å bli solgt til andre klubber?
                            Jeg er blitt uvenner med objektiviteten min pga dette. Vi prater ikke med hverandre lenger!
                            Ni principe ni rey...

                            D10S!

                            Kommentar

                            • Kimito
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 2600

                              #15
                              Glimrende lesning GB! Kudos for det du har lagt ned i dette, og for at du spisset det med et par perfekte bilder (det hjelper når det er så mye tekst...luft og sånn).

                              Er enig i det meste, men ville nok gitt Occean seks og Riise en toer.
                              Ferdigskåra

                              Kommentar

                              • Grusom B
                                Generalissimo Bellisimo
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6248

                                #16
                                Sheet1 KFL Karakterbok 2008* 1 Otto Fredrikson,2 Steinar Pedersen,4 Erik Bertheussen,5 John Anders Bjørkøy,6 Ståle Stensaas,7 Espen Søgård,8 Martin Husár,9 Vidar Riseth,10 Bjørn Helge Riise Runde 1 ,Lillestrøm - Tromsø ,1 - ...


                                Stor takk til iL, som har gjort en kjempeinnsats og satt alle karakterer i alle(!) karakterbøker opp på regneark. Om noen kan legge ut dette så det synes på ordentlig(og ikke bare lenke) ville det vært flott, jeg er fortsatt teknologisk tilbakestående og klarer det ikke selv.

                                Kudos, iL!
                                Ni principe ni rey...

                                D10S!

                                Kommentar

                                • fotball_marthe
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2005
                                  • 1069

                                  #17
                                  Veldig bra karakterbok! Enid med deg i alt,faktisk. Riise fortjener dårlig, akkurat for de grunna de sa. I tillegg klarer du å gjøre den litt humoristisk, og det er gøyalt
                                  Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                                  Kommentar

                                  • MortenA
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 3384

                                    #18
                                    Veldig god oppsummering, Grusom.

                                    Jeg avventer å fortsette de individuelle spilleranalysene mine da denne tråden sannsynligvis får mer oppmerksonhet.
                                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                    Kommentar

                                    • dollyholly
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2007
                                      • 965

                                      #19
                                      Årets spiller med soleklar margin. Ingen har vært viktigere for oss i år, og ingen har bidratt med mer sexyfotball enn nettopp denne kjekke unge mannen. Dette er det nærmeste vi har kommet en skikkelig klassespiller blant årets fiaskohop, på tross av en noe begredelig åpning. Før årets sesong var Kalle omtrent som å kjøpe gulerøtter fra first price, man visste aldri om man fikk råte eller digg. I år har han produsert solid form over så å si hele sesongen, og har alltid vært blant de beste uansett motstander. Har utviklet seg til å bli et realt rivjern, og har dermed fått en ekstra dimensjon i tillegg til pasningskvaliteten og teknikken. Noen har klaget på at det går for mye bakover og til siden, men det er da vitterlig bedre å holde ballen i laget enn å gi den bort når det ikke er bevegelse fremover.
                                      Å kalle en spiller som sinker framdriften i ethvert angrep bye fare for sexy er mildt sagt helt på tryne. Artig lesning grusom og jeg imponeres av ditt grundige arbeid, men jeg mener at du bommer når du lovpriser en midtbanespiller som etter mine kalkulator ikke har puttet et eneste mål i år (mulig jeg tar feil?). Hadde vært interessant å få en oversikt over antall målgivende pasninger. Jeg vet at forsvaret lovpriser hans defensive jobb, men grusom jeg mener at en KLASSESPILLER på midtbanen bør sette noen mål, gjerne noen skudd fra distanse.

                                      No offence Grusom
                                      Last edited by Rønnern; 07.11.2008, 15:17. Begrunnelse: Fikset quoting

                                      Kommentar

                                      • Kanarifugl84
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2007
                                        • 2319

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av dollyholly
                                        Å kalle en spiller som sinker framdriften i ethvert angrep bye fare for sexy er mildt sagt helt på tryne. Artig lesning grusom og jeg imponeres av ditt grundige arbeid, men jeg mener at du bommer når du lovpriser en midtbanespiller som etter mine kalkulator ikke har puttet et eneste mål i år (mulig jeg tar feil?). Hadde vært interessant å få en oversikt over antall målgivende pasninger. Jeg vet at forsvaret lovpriser hans defensive jobb, men grusom jeg mener at en KLASSESPILLER på midtbanen bør sette noen mål, gjerne noen skudd fra distanse.
                                        Kiko er (med små unntak) den eneste midtbanespilleren vår som har tatt ansvar denne sesongen. Resten har vært skikkelig søppel. Kiko har vært nødt til å være ryddegutt defensivt på midtbanen, da INGEN andre har tatt dette ansvaret. Han har gjort den jobben glimrende, og da sier det seg selv at det blir mindre krefter å bidra med offensivt. Sinker fremdriften, sier du? Hvilken fremdrift? I stor grad(noe bedre etter at EJ/FG/HB tok over) har våre offensive spillere stått rolig og klødd seg i r*** når Kiko har mottatt ballen sentralt på midten. Da skjønner jeg tunisieren godt, da han velger en kontrollert støttepasning/tversoverpasning til en lagkamerat. Kiko har, i likhet med Otto, vært det nærmeste vi har vært en klassespiller denne sesongen.

                                        By the way, 1 mål og 2 målgivende denne sesongen.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎