Fremtidens supportere!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Highlander
    Medlem
    Hoffnarr
    • Apr 2008
    • 60

    Fremtidens supportere!

    Fremtiden til KFL og Lillestrøm sportsklubb, er barn og unge som føler en ekte tilhørighet til klubben.
    2008 har vært ett år fylt med episoder som blant annet vold og trusler, dette blir selvfølgelig slått stort opp av presse og media.Vi har nå kommet så langt at flere av våre unge fremtidige supportere ikke lenger tør og dra på åråsen fordi de er redde, vi har foreldre som er redde for at barna skal oppleve ubehaglige episoder og derfor lar barna bli hjemme.Dette er problemer som må tas tak i før 2009 sesongen, vi må fjerne de elementene blant supporterne som står for en kultur som gjør at barn og unge ikke føler seg trygge på Åråsen.
    Jeg mener selvfølgelig ikke engasjerte lojale supportere som tar seg noen glass som flagger og mener at dommeren er en dust. Jeg mener de få som ødelegger for alle andre, de som sloss og lager kvalm.

    Åråsen skal være ett sted som alle i alle aldre skal føle seg trygge og velkomne.

    Jan P.
    From the Dawn of time; We came moving silently down through the centuries, living many secret lives, struggling to reach the time of the Gathering; when the few who remain will battle to the last. No one has ever known we were among you... until now.
  • CFD
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 2319

    #2
    Jeg mener at Åråsen _ER_ et sted som alle i alle aldre kan føle seg trygge og velkomne. Det er Media som har skapt et bilde av at det ikke er trygt på Åråsen eller på hvilken som helst annen Stadion for den saks skyld

    Hvorfor ikke ta kontakt med Frode "Thai" "kfl-sikkerhet" Johansen? Har det vært noen episoder på Åråsen iår? Jeg har ikke hørt om noen.
    Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

    Kommentar

    • kimmern
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2005
      • 1174

      #3
      Ser ikke helt det at åråsen er skummelt jeg heller. De elementene som har skapt trøbbel vet klubben og kfl hvem er og har tatt afære før.

      de foreldre som syntes åråsen er en skummel arena lukter det fordommer av lang vei og sammenliknet med oppgjør som Fenerbache - Galatasaray.

      i år har feks RB tribunen blitt en ren famile tribune.

      Kommentar

      • Percy Nilegård
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 5146

        #4
        Opprinnelig skrevet av CFD
        Jeg mener at Åråsen _ER_ et sted som alle i alle aldre kan føle seg trygge og velkomne. Det er Media som har skapt et bilde av at det ikke er trygt på Åråsen eller på hvilken som helst annen Stadion for den saks skyld
        Jeg føler meg alltid trygg på Åråsen, og for den saks skyld alle andre stadioner jeg har vært på. Problemet er som du selv er inne på at dette er ikke det bildet som vises i media. Delvis pga medias evne til å ta ting ut av sammenheng, men også pga enkeltes oppførsel.
        "Alltid blodsprengt"!
        Fong/Macho

        Even Nordlien

        Kommentar

        • mr.sandass
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2005
          • 972

          #5
          Det er hundre prosent trygt å gå på kamp på Åråsen. Media må nesten ta sin del av kaka for at mange tror det er utrygt på kamp.
          www.ultrasfeltc.net

          Kommentar

          • knut
            Make knut Great Again
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2006
            • 9413

            #6
            Sist jeg sjekka var det trygt som faen på Åråsen.

            Kommentar

            • ChriZza
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 4265

              #7
              Har vel vært en del episoder på bortebane som har skapt denne utryggheten blant foreldre desverre.

              Kommentar

              • BennyLem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2902

                #8
                Opprinnelig skrevet av mr.sandass
                Det er hundre prosent trygt å gå på kamp på Åråsen. Media må nesten ta sin del av kaka for at mange tror det er utrygt på kamp.
                Jeg vil si det nesten er 100% sikkert på kamp med LSK.

                I år har det vært så mye elendig spill, at jeg har vært bekymret for at noen av de eldre lojale traverne med sesongkort skulle krepere av hjerteinfarkt. Ren tortur har det vært til tider.

                Selv har jeg, som flere andre, mistet masse nattesøvn grunnet Uday og Grønlund. Føler meg fortsatt tappet mentalt og fysisk, denne sesongen har garantert forkortet livet mitt med et par år. Orker knapt å skrive innlegg om dagen, og holder meg stort sett til tommelknapper.
                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                Kommentar

                • general
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2004
                  • 1150

                  #9
                  Ikke skap en unødvendig debatt hvor eneste resultatet er en endeløs stillingskrig mellom to fronter innad i fansen. Dette har vi diskutert her på forumet flere ganger i år.

                  Skulle du være oppriktig bekymret over dagens situasjon mener jeg du bør kontakte styret i KFL og gjennom de få til en allmøte på Martin`s igjen. Temaet du tar opp er et alvorlig tema og eneste måten dette kan løses på er ved en konstruktiv debatt hvor vi kan se hverandre i øynene og være redelige. Etter årest diskusjoner her på forumet om supporterkultur, Ultras kultur, ukultur på turer m.m så har vi vel alle sett at forumsynsing ikke fører frem i lengden.
                  Seriegull 2016!!!

                  Kommentar

                  • Simeone
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2008
                    • 761

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av ChriZza
                    Har vel vært en del episoder på bortebane som har skapt denne utryggheten blant foreldre desverre.
                    Nadderud ja, har det vært flere? Var jo til og med rolig i Stavanger i år jo.

                    Prøver ikke å bagatellisere et eventuelt problem, bare spør.
                    Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                    para gritarle a la FIFA:
                    ¡Que ellos son el gran ladrón!

                    Kommentar

                    • ChriZza
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 4265

                      #11
                      Fredrikstad.

                      Kommentar

                      • synøve
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2008
                        • 425

                        #12
                        synes det er viktig at foreldre tørr å la barna reise på bortekamp også uten å bekymre seg. Dette skal være moro, men i år har vi dessverre sett endel episoder som gjør at folk blir engstelige.Forståelig.

                        Kommentar

                        • FC Lillestrøm
                          I karantene
                          Forumonanist
                          • Aug 2006
                          • 198

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Highlander
                          Fremtiden til KFL og Lillestrøm sportsklubb, er barn og unge som føler en ekte tilhørighet til klubben.
                          2008 har vært ett år fylt med episoder som blant annet vold og trusler, dette blir selvfølgelig slått stort opp av presse og media.Vi har nå kommet så langt at flere av våre unge fremtidige supportere ikke lenger tør og dra på åråsen fordi de er redde, vi har foreldre som er redde for at barna skal oppleve ubehaglige episoder og derfor lar barna bli hjemme.Dette er problemer som må tas tak i før 2009 sesongen, vi må fjerne de elementene blant supporterne som står for en kultur som gjør at barn og unge ikke føler seg trygge på Åråsen.
                          Jeg mener selvfølgelig ikke engasjerte lojale supportere som tar seg noen glass som flagger og mener at dommeren er en dust. Jeg mener de få som ødelegger for alle andre, de som sloss og lager kvalm.

                          Åråsen skal være ett sted som alle i alle aldre skal føle seg trygge og velkomne.

                          Jan P.

                          Hvis det virkelig finnes folk som er redde for å gå på åråsen så er det de som har et problem og ikke kfl/lsk.
                          Å gå på åråsen en søndag ettermiddag er ikke akkurat ekstremsport.
                          Hva med alle 15-25 åringer som går på kamp nå da?
                          Ser ikke ut som de har blitt så veldig skremt av fortidens fyll og fanteri i regi kfl/ bøffelberget.

                          Jeg var selv en av mange unger som stod på asfalten foran gamle tv- bua og samla tomflakser. Husker vi måtte holde et øye opp mot berget for ikke å bli truffet av flaskene som kom flyvende, og et øye på kampen for å ha sjans til å flykte når det blei mål og påfølgende ras. Det var risikosport det.

                          Var jo flere ganger det oppstod slossing mellom supportere på asfalten også, men det var da ingen som var redde for å gå på kamp av den grunn.

                          Kommentar

                          • skotten
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 1794

                            #14
                            De som hevder at Åråsen er trygt har nok langt på vei rett i dette. Men å hevde at media er skyld i at supportere ikke ønsker å ta med seg barna sine på kamp, er så far out at jeg nesten mangler ord for det. Episoder som Nadderud og Fredrikstad (og forsåvidt også den skamfulle episoden på Lillestrøm Syd før FFK hjemme), gir mediene noe å skrive om. Utenforstående skiller forståelig nok ikke på om episodene skjer hjemme eller borte.

                            Disse episodene er skapt av elementer i fansen, ikke av mediene. Disse elementene må enten skjønne at oppførselen er til stor skade for Lillestrøm Sportsklubb i alle henseender, og korrigere atferden, eller finne seg i at de ikke er velkomne på Lillestrøm Sportsklubb sine arrangementer før de har tatt et oppgjør med seg selv.

                            Kommentar

                            • Skinke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2007
                              • 3914

                              #15
                              Urelevant hva som skjedde for 10-20år siden. Vi er i 2008 og ting forandrer seg.

                              Vi kan ikke ha en sesong til med de samme episodene (stabæk away og ffk away) igjen. Ikke bare for at familier skal føle seg ”trygge” men for kfl sin fremtid også. Det er engang sånn at kfl ikke går rundt uten sponsorer, blir det ett nytt år som i år spørs det om noen sponsorer vil være med videre.
                              Sånn er realiteten.
                              Last edited by Skinke; 08.11.2008, 21:57.
                              Daukjøtt Felt C

                              Kommentar

                              • Bibaboy
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2008
                                • 712

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Simeone
                                Nadderud ja, har det vært flere? Var jo til og med rolig i Stavanger i år jo.

                                Prøver ikke å bagatellisere et eventuelt problem, bare spør.
                                Når det gjelder bråket inne på Nadderud Stadion så var det hovedsaklig Politiet egen skyld som tidlig provoserte Supporterne med hunder. Jeg stod å så på dette 20 meter unna og ble meget provosert over Politiet oppførsel.... Ikke rart deler av supporterne ble provosert.
                                Fugla Forever

                                Kommentar

                                • xeR
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 11206

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                                  Når det gjelder bråket inne på Nadderud Stadion så var det hovedsaklig Politiet egen skyld som tidlig provoserte Supporterne med hunder. Jeg stod å så på dette 20 meter unna og ble meget provosert over Politiet oppførsel.... Ikke rart deler av supporterne ble provosert.
                                  Politiet var vel litt på tå hev pga det som skjedde i sandvika før kampen. Jeg er enig i at politiet håndterte situasjonen feil, men det er som sagt ingen røyk uten ild. Politiet handling var nok ikke en aksjon, men en reaksjon. Det er nok flere som må gå i seg selv etter stabæk away.
                                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                  Kommentar

                                  • ChriZza
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 4265

                                    #18
                                    Men ikke rart politiet jakter ild når det var røyk allerede inne på puben i Sandvika.
                                    Hadde det ikke vært tull på forhånd hadde dte ikek blitt tull på stadion.

                                    Kommentar

                                    • skotten
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 1794

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                                      Når det gjelder bråket inne på Nadderud Stadion så var det hovedsaklig Politiet egen skyld som tidlig provoserte Supporterne med hunder. Jeg stod å så på dette 20 meter unna og ble meget provosert over Politiet oppførsel.... Ikke rart deler av supporterne ble provosert.
                                      Du må gjerne ha meninger om politiarbeidet i Asker og Bærum, og det er ikke direkte feil det du skriver. Men å vinkle denne debatten inn på dette, indikerer bare at du ikke innser hvor alvorlig denne situasjonen er for Kanari-Fansen og Lillestrøm Sportsklubb.

                                      Kommentar

                                      • tullebukk
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2006
                                        • 5446

                                        #20
                                        Nok en gang greier vi kunst stykket og vinkle et posetivt innlegg til noe negativt ....Helt utrolig... Og jeg har selv opplevd negative ting inne på Åråsen i år og ja jeg har med meg dattera mi på 8 år ....Og jeg liker ikke at folk truer meg på hjemme kampene.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎