Stallen i 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    #61
    Opprinnelig skrevet av McGuffy
    Det vil vel også si at han ikke kan spille for A-laget? I og med at han kommer utenom overgangsvinduet. Amatørkontrakt?
    MAn kan vel uansett hente spillere uten kontrakt. Tipper Mosis ikke hadde noen kontrakt med skeid og derfor kan gå utenfor vinduet uten problemer. Men det blir ren gjetting.

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3163

      #62
      Stallen - nå også med oversikt over skader

      På oppfordring har jeg nå forsøkt å legge inn kort informasjon om skadesituasjonen i denne oversikten. For at dette skal ha noen verdi, må vi ha nærmest daglig løpende oppdatering. Denne oppgaven er såpass krevende at jeg forutsetter solid innsats ikke bare fra undertegnede, men minst like mye fra moderatorer, og fra enhver som finner ny informasjon om dette, enten det er fra lsk.no, RB, andre media eller direkte fra treningsfeltet.

      gilbert

      Kommentar

      • superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

        #63
        Absolutt ikke meningen å være kritisk gilbert (du gjør en enorm innsats, tusen takk!), men er det mulig å formattere innlegg 1 mer leselig? F.eks. ved å bruke en tabell? Hvilke funksjoner kan vi bruke for dette?
        Enøyd i de blindes dal.

        Kommentar

        • ulfpulf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 2501

          #64
          Flott tiltak, gilbert!
          Jeg har brukt denne tråden (Stallen i 2009) mye, og vil gjerne ha førsteinnlegget her som det alltid har vært, det vil si med opplysninger som er ganske faste over lang tid.
          Skadene synes jeg hører hjemme i et tilsvarende førsteinnlegg i Skadede spillere 2009. Der trenger egentlig bare navnet og skaden stå, og helst en dato som sier når opplysningen ble lagt inn.
          Da vil eventuelle diskusjoner om skader også havne i den tråden, og ikke her i spillerstalltråden.

          Kommentar

          • Håkon Henriksen
            Administrator
            • Nov 2003
            • 6411

            #65
            Burde ikke Colin Nkee inn i lista?
            Han debuterte jo mot Asker i NM

            Født 14/1-91
            Drakt 31 i den matchen
            Håkon Henriksen
            -
            Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
            -
            ALT FOR FUGLA

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3163

              #66
              Lista er oppdatert ut fra dagens info i RB om skader før Molde-kampen.

              Jeg prøver nå, som et eksperiment, å oppdatere lista (fort)løpende med skadesituasjonen opp mot neste tellende A-lagskamp. Som nevnt er dette MEGET krevende, og det er godt mulig at vi/jeg finner ut at det blir for tungt (arbeidskrevende) og vanskelig (mangel på god oppdatert info) og dropper denne info'en etter noen ukers/måneders forsøk.

              Både undertegnede som trådstarter og moderatorer kan legge inn oppdatering om skader, slik flere moderatorer tidligere har vært flinke til å gjøre med andre nye data. Vi unngår at tråden blir veldig lang (bare med tips fra alle andre forumbrukere), men samtidig framgår det ikke at det er lagt inn noe nytt: Det framgår bare av dato for oppdatering av startinnlegget og begrunnelsen for det. Her kan en også sjekke hvor oppdatert lista skal være. Men de som vil vite skadestatus må derfor sjekke aktivt, selv om det ikke er kommet nye innlegg.

              Flere har, i likhet med undertegnede, ønsket å ha denne informasjonen her og ikke (eventuelt bare) i Kanaripedia. Et argument for dette er at tråden om stallen ligger der likevel, øverst på hovedforumet: Det samme er et argument for å ha det i denne eksisterende tråden, heller enn å opprette enda en egen tråd.

              Tråden er rett nok tung av informasjon, men jeg mener likevel det er relativt lett å finne det en ser etter, hvis en kjenner strukturen og bruker lista relativt ofte. If it ain't broke, don't fix it. (Eller Occam's razor, eller: Det enkleste er det beste.)

              Om alle som har spilt et par minutter for A-laget i tellende kamper skal på lista, er en smakssak. Den kan i så fall fort bli veldig lang; jeg har valgt en mellomløsning (se startinnlegget). De to Fredrikene deltar for eksempel praktisk talt fast på de A-lagstreningene jeg har sett i det siste, det gjelder slett ikke Colin N'Kee.

              gilbert
              Last edited by gilbert; 25.06.2009, 11:52.

              Kommentar

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎