Sesongen 2009 starter nå

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL109
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1958

    Fra styret Sesongen 2009 starter nå

    Legger inn denne fra nyhetstråden for å gi mulighet til å lufte noen synspunkter:

    Sesongen 2009 starter nå


    Totusenogåtte er rodd i land. Vi har kjørt på med alt vi kan av tribuneliv – og det har vært meget bra i all motgangen – men så altfor mye negativt har skjedd til at Kanari-Fansen vil la dette fortsette. Sesongen 2009 starter nå.

    Skrevet av Kanari-Fansen Lillestrøm



    Dette er slik Kanari-Fansen blir fra og med i dag:

    • Først og fremst er KFL en supporterklubb som gjør alt for å støtte Lillestrøm Sportsklubb (LSK).

    • KFL skal være aktive på tribunen. Vi vil stå for en folkelig, positiv galskap der sang, hopping og visuelle virkemidler er svært viktige.

    • Kampen for ståplasser er det desidert viktigste for KFL. Vi har et fantastisk ståfelt i Kanari-Feltet, som vi har jobba knallhardt for, og som vi gir vårt liv for. Kun medlemmer av LSK eller KFL vil få kjøpt billetter eller sesongkort til Kanari-Feltet.

    • KFL er en supporterklubb som er uavhengig av absolutt alle. Samtidig er vi klare på at vi skal ha et nært samarbeid med klubben vår. Vi mener at LSK og KFL sammen skal føre Fugla tilbake til toppen av norsk fotball der vi hører hjemme. Vi har fram til i dag jobba knallhardt sammen for å nå et tilskuersnitt på 9000 mennesker på Åråsen, og KFL har bygd opp en supporterklubb på nærmere 6000 medlemmer. Vi må aldri ødelegge den grunnmuren som er lagt! KFL skal være for alle. Nå er hele familien med i KFL. Det gjør supporterklubben levende!

    • Vi krever at alle medlemmer av KFL må ta aktivt avstand fra all vold i forbindelse med fotballkamper/LSK, og rasisme i alle former. Personer som ikke gjør dette er ikke velkomne som medlemmer i KFL.

    • KFL skal framover stå fram som en enhet. Innenfor KFL er det ikke rom for ultrasfraksjoner eller ultrasrelaterte fraksjoner. Personer som tilhører fellesskap som ser på seg selv som likestilte eller alternative til KFL er uønsket, og tas ikke opp som medlemmer. Å være medlem eller tilhøre denne typen fraksjoner er å betrakte som en aktiv utmeldelse av KFL, og vil dermed være eksklusjonsgrunn.

    • En sterk og enhetlig supporterklubb er det viktigste for tribunelivet og utviklinga av LSK og KFL. Vi er sterkt imot utviklinga i land som Danmark, Sverige, Italia og store deler av Øst-Europa, der supporterklubbene er fragmentert i ulike deler som ofte sammenblander organisert voldsbruk (casuals), ultras, med flere.
    - Vi kan ikke få i pose og sekk!
    - Alle må ta et aktivt valg.
    Personer som har vært med i ulike fraksjoner er hjertelig velkomne som enkeltpersoner i KFL. Mange har allerede tatt dette valget og gjør nå en svært god jobb for LSK og KFL. Valget er personlig. KFL med over 5000 medlemmer vil leve i beste velgående uansett.


    Sammen for Lillestrøm Sportsklubb!

    Med vennlig hilsen
    Kanari-Fansen

    I nyhetstråden er det også vist til noen viktige episoder som en grunn til de ovenstående endringene. Disse kunne nok drukne litt i navnelista, men kommer lista opp her:


    Etter Stabæk-matchen ble det avholdt to allmøter i Kanari-Fansen med veldig stor oppslutning. Hovedpoenget var at KFL skulle nå være en stor sterk enhet.

    Gruppene UFC og MB kom etter intens jobbing fra KFL-styret inn på Åråsen fom. den påfølgende VIF-matchen 13. april. LSK-styret ga da klar beskjed om at disse gruppene måtte komme inn som vanlige medlemmer av Kanari-Fansen. Ultrasrelatert bekledning og effekter ble av LSK forbudt.

    Etter dette har de valgt å trekke seg bort fra KFL på alle områder, stikk i strid med intensjonen til det store flertallet i Kanari-Fansen, og samlet seg under paraplyen Ultras Lillestrøm (UL).

    Følgende episoder har fulgt i kjølvannet:

    - Produksjon av eget utstyr. LSK-shopen er KFLs største sponsor. Avtalen er klokkeklar. Ingen i KFL skal produsere utstyr uten at Shopen har godkjent det. UL har lagd flere foskjellige produkter stikk i strid med dette. Shopen har gitt KFL klar beskjed: Mere av dette og det blir ingen avtale for 2009.

    - På cupkampen mot Sandar 12. mai: Valgte å markere seg med egen plassering, bannere og pyro.

    - Deretter blei det avholdt et møte mellom representanter fra styret i KFL og for denne gruppen. Her ble det avtalt noen kjøreregler, som siden ble brutt punkt for punkt.

    - I Fredrikstad 13/7: Personer i gruppa markerte seg svært negativt ved bl.a. hærverk, slåssing, angrep på KFL-sikkerhet som resulterte i at denne vakten fikk sparket løs ei nyre.

    - Bilder av KFL-vakter i provoserende settinger, legges ut på sine egne nettsider.

    - KFL-sikkerhet har gjentatte ganger opplevd trusler.

    - Fredrikstad-kampen hjemme 5/10: Personer fra gruppa er involvert i avtalt slåsskamp ved Lillestrøm stasjon, som medfører enda mer negativ omtale av LSK, og KFL.
    Trosser LSK med å bruke Ultras-effekter på stadion.

    - KFL-sikkerhet blir trua på det groveste utenfor Ullevål stadion mandag 20/10. Etter kampen trues et styremedlem i KFL.

    - RBK-kampen hjemme 26/11: En i UL som etter FFK borte blei utestengt resten av sesongen, lurer til seg fotograf-akkreditering og skal inn for å provosere foran bortefeltet.

    - Flere medlemmer av KFL, utenfor styret, mottar trusler verbalt og fysisk for sine meninger på forumet.

    - Via møtene med LSK og KFL denne våren, fikk UL beskjed om å ta klar avstand fra grupper som lefler og driver med vold i forbindelse med fotball.
    Til tross for dette har det forekommet samrøre og episoder som nevnt over.



    Dette er noen av tinga som er bakgrunnen for vår nye start.
    Last edited by KFL109; 16.11.2008, 17:31. Begrunnelse: Tatt med episodene som har vært bakgrunnen for arbeidet.
    Vidar Evje

  • KFL109
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1958

    #2
    Synes det er imponerende arbeid av styret i Kanari-Fansen å ha skaffet 300 underskrifter til støtte for erklæringen om hvordan Kanari-Fansen blir i 2009. Jeg er en av disse, og jeg stiller meg 100 % bak styrets beslutning!

    Jeg synes det er suverent at Kanari-Feltet blir et reint medlemsfelt. Fraksjoner og oppsplitting kan det aldri komme noe godt ut av.

    Allikevel vil jeg svært gjerne understreke kulepunkt 2: Sang, hopping og visuelle virkemidler er svært viktige. For meg er det svært viktig at feltet skal ha tydelig plass for ihuga supportere, og at det legges stor vekt på å videreutvikle det positive tribunelivet.

    Jeg håper også at svært mange av de positive kreftene som har jobba utenfor KFL finner sin naturlige plass sammen med oss andre i 2009.
    Vidar Evje

    Kommentar

    • Brenne(vin)
      Medlem
      Bøffel
      • Dec 2006
      • 37

      #3
      Opprinnelig skrevet av KFL109
      Synes det er imponerende arbeid av styret i Kanari-Fansen å ha skaffet 300 underskrifter til støtte for erklæringen om hvordan Kanari-Fansen blir i 2009.
      Vil bare påpeke at flere på listen ikke er KFLmedlemmer slik det blir presentert.

      Kommentar

      • Ellef
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Feb 2006
        • 112

        #4
        Herlig lesing. Nå er det på tide at vi retter fokus mot 2009, hvor vi ALLE går i samme retning for KFL og LSK.

        Sammen for Lillestrøm Sportsklubb!
        Wenche Myhre

        Kommentar

        • Rosapanter
          Medlem
          Hoffnarr
          • Jan 2007
          • 40

          #5
          Støtt styret og deres medspillere

          Sammen er vi sterke støtt Kanari-fansen, møt opp på allmøte tirsdag-
          Nå må vi få slutt på undergrupper som kun setter seg og sin kultur i fokus, og driter i kanari-fansen.

          Mvh
          Rosapanter

          Kommentar

          • Messias
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2005
            • 624

            #6
            Fantastisk tiltak. Står vi alle sammen om dette, blir 09 et fantastisk år for kanarifansen!
            Gleder meg allerede

            For alltid, sammen for LSK !

            Kommentar

            • KFL109
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 1958

              #7
              Opprinnelig skrevet av Brenne(vin)
              Vil bare påpeke at flere på listen ikke er KFLmedlemmer slik det blir presentert.
              Det spiller ingen rolle. De som støtter oppropet støtter den linja KFL ønsker og som LSK har lagt seg på gjennom sitt tribunereglement.

              Det er ikke overraskende at flere som ikke ser Kanari-Feltet som sitt naturlige oppholdssted på stadion allikevel ønsker at de som støtter opp rundt klubben drar i samme retning.
              Vidar Evje

              Kommentar

              • Kvittre
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 265

                #8
                Endelig et "statement" som ikke kan tolkes hverken hit eller dit..
                Vet det fantes noe lignende etter "oppvaskmøtet" på Martins, men dette er mer tydelig og enkelt å forholde seg til.
                Den som ikke har skjønt det nå liksom...

                Gleder meg til 2009-sesongen!

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  #9
                  Flott initiativ fra styret, som jeg selvsagt støtter 100%. Også timingen er bra, fint at denne erklæringen kommer såpass lang tid før seriestart og dermed kan danne grunnlaget for aktiviteten i 2009.

                  Kommentar

                  • Trondeo
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3062

                    #10
                    Er nok redd for at noe av rekrutteringen vil bli rammet av denne medlemstvangen. Så om jeg forstår rett, om man vil være en match på feltet, MÅ man være medlem av klubben eller KFL?

                    Litt usikker på effekten av dette, men er redd for at rekrutteringen vil bli noe vanskeligere..

                    Kommentar

                    • gamle-perta
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2418

                      #11
                      Tror denne erklæring rett og slett er det viktigste dokumentet KFL har laget hittil i sin historie.
                      Mye har vært på vei i feil retningen denne sesongen, og krefter som kunne ødelagt KFL og LSK fra innsiden var i ferd med å få et fotfeste.
                      Dagens erklæring er et krystallklart signal om at disse kreftene er uønsket.
                      Erklæringen trekker videre opp klare mål, retningslinjer og virkemidler på en slik måte at de bør få bred støtte fra alle som vil LSK godt.
                      Dette bør være en solid grunnmur for å bygge Kanarifansen opp til et slikt nivå at vi blir en av de viktigste faktorene for at Sportsklubben igjen skal klatre mot toppen i norsk fotball.
                      Jeg er stolt av å være medlem av en organisasjon som tør å ta så klare og tydelige valg i så viktige spørsmål.
                      Mvh
                      Gammer´n (Per T)

                      Kommentar

                      • Ellef
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Feb 2006
                        • 112

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av RSP
                        Flott initiativ fra styret, som jeg selvsagt støtter 100%. Også timingen er bra, fint at denne erklæringen kommer såpass lang tid før seriestart og dermed kan danne grunnlaget for aktiviteten i 2009.
                        En god grunnstøtte for planlegging av 2009. Dette er ikke noe bare styret mener, vi er flere tusen menn, kvinner, barn, pensjonister, pasienter etc...
                        Wenche Myhre

                        Kommentar

                        • Syngende Fugl
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2008
                          • 415

                          #13
                          Bra! Full støtte fra min side!
                          Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner! - Send KANARI TIFO til 2401 (30,-)

                          Kommentar

                          • Simeone
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2008
                            • 761

                            #14
                            Hvorfor skal de alltid lyves? Dette her stemmer ikke:

                            *Ingen i UFC var med på noe organisert slossing mot Fredrikstad

                            *Personen som hadde foto akkreditering under RBK kampen var ikke utestengt/ har ikke vært utestengt i år

                            Jeg var selv tilstede på brua i Fredrikstad og jeg vil gjerne at dere dokumenter påstanden at en KFL vakt ble angrepet og sparket av folk fra UL så han ble skadet alvorlig.

                            Dokumentasjon, vitner kan gjerne sende meg en PM.

                            Kommer med en lengre liste over trusler og lovbrudd (med påfølgende politianmelder) KFL styret har kommet med i år etter jeg har fått meg summet meg litt.
                            Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                            para gritarle a la FIFA:
                            ¡Que ellos son el gran ladrón!

                            Kommentar

                            • skotten
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 1794

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Trondeo
                              Er nok redd for at noe av rekrutteringen vil bli rammet av denne medlemstvangen. Så om jeg forstår rett, om man vil være en match på feltet, MÅ man være medlem av klubben eller KFL?

                              Litt usikker på effekten av dette, men er redd for at rekrutteringen vil bli noe vanskeligere..
                              Vil anta at dette kan la seg løse ved f.eks gjestepass, dersom en ønsker å ta med ikke-medlemmer på feltet. Løses kan det i hvert fall.

                              Kommentar

                              • Petter Ø
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3008

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Trondeo
                                Er nok redd for at noe av rekrutteringen vil bli rammet av denne medlemstvangen. Så om jeg forstår rett, om man vil være en match på feltet, MÅ man være medlem av klubben eller KFL?

                                Litt usikker på effekten av dette, men er redd for at rekrutteringen vil bli noe vanskeligere..
                                Dette er noe som vil jobbes med å finne en lur løsning på iløpet av vinteren. Enten med dagspass eller noe annet. Det er ikke for at nye folk ikke skal få komme inn på feltet å føle på stemningen at medlemskravet er satt.
                                Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                                Kommentar

                                • T.Pennant
                                  I karantene
                                  Forumsadist
                                  • Jul 2008
                                  • 121

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Rosapanter
                                  Sammen er vi sterke støtt Kanari-fansen, møt opp på allmøte tirsdag-
                                  Nå må vi få slutt på undergrupper som kun setter seg og sin kultur i fokus, og driter i kanari-fansen.

                                  Mvh
                                  Rosapanter
                                  Ja. "sammen er vi sterke". Er nettopp "sammen" kfl ikke er nå. KFL blir styrt av en gruppe på rundt 20 personer i praksis.

                                  Kommentar

                                  • Lars
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6156

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Simeone
                                    *Ingen i UFC var med på noe organisert slossing mot Fredrikstad
                                    Det står vel at folk fra UL, ikke UFC spesifikt, deltok i slossinga...

                                    Kommentar

                                    • KFL109
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 1958

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Rosapanter
                                      Nå må vi få slutt på undergrupper
                                      Jeg mener også at vi må kvitte oss med dette uttrykket en gang for alle.

                                      Ultras Lillestrøm-paraplyen har ikke det siste året vært i nærheten av å opptre som noen undergruppe av Kanari-Fansen. I mine øyne har det vært en utvikling i å opptre tilnærmet som en alternativ supportergruppe - og i form likestilt med KFL.

                                      I sin spede start var UFC i mine øyne en positiv undergruppe av Kanari-Fansen som var med å pushe tribunelivet i en spennende retning. At det var noe ugress i plenen tolket jeg som en type pubertetsopprør, og det er ingen hemmelighet at jeg offentlig har uttrykt sterk støtte spesielt til dette fellesskapet.

                                      Alt dette så lenge jeg så disse som en vennegjeng som tilhørte Kanari-Fansen og som anerkjente KFLs vedtekter og arbeid.

                                      Når så UFC begynte å oppføre seg som en egen, selvstendig organisasjon så var min positivitet slutt. For meg er Kanari-Fansen den eneste supporterklubben jeg anerkjenner for støtte av Lillestrøm Sportsklubb. UFC har ikke vært noen undergruppe av KFL i 2008.

                                      La oss som ønsker et sterkt KFL stå sammen! Velger noen å stå utenfor er det et helt legitimt valg som må respekteres. Men da har de også valgt å stå utenfor tribunefellesskapet på Kanari-Feltet.
                                      Vidar Evje

                                      Kommentar

                                      • skotten
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 1794

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Simeone
                                        *Ingen i UFC var med på noe organisert slossing mot Fredrikstad
                                        Det står da heller ikke UFC, men UL

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎