LSKs nye tribuneregler

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL109
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1958

    LSKs nye tribuneregler

    Fra nyhetstråden som refererer til lsk.no:

    REGLEMENT OM ADGANG FOR PUBLIKUM TIL ÅRÅSEN, EFFEKTER M.V.

    § 1 Hovedregel
    Alle har adgang til Åråsen med mindre det er fattet vedtak om bortvisning eller utestengelse.

    § 2 Bortvisning av personer og grupper
    Klubbens vakter kan bortvise personer som er utestengt fra Åråsen etter § 3, overstadig berusede personer, personer som har på eller med seg effekter som er forbudt på Åråsen etter § 5 og personer som etter vaktenes oppfatning utgjør en sikkerhetsrisiko.

    Klubbens vakter kan bortvise grupper som er uønsket på Åråsen etter § 4.

    § 3 Utestengelse
    LSKs styre kan for et nærmere bestemt antall kamper eller sesonger utestenge personer som i forbindelse med LSKs kamper har
    - vært involvert i voldsepisoder
    - deltatt i episoder som man har fått forelegg av politiet eller for øvrig blitt straffet for
    - begått hærverk
    - kastet gjenstander inn på banen eller mot politi, vakter eller andre
    - brutt NFFs pyroreglement eller andre NFF-reglementer
    - hatt med effekter inn på stadion i strid med § 5
    - for øvrig opptrådt på en måte som er egnet til å skade LSKs anseelse.

    Ved utmåling av utestengelsen skal det bl.a. legges vekt på alder, forholdets alvorlighet, og om personen tidligere har vært utestengt for sammenliknbare tilfeller. Etter gjentatte overtredelser, kan en person utestenges på livstid.

    LSKs styre kan delegere sin myndighet etter første ledd til ett eller flere styremedlemmer. I hastesaker kan vedtak om utestengelse fattes på sikkerhetsmøtet før en kamp.

    § 4 Uønskede grupper
    Casualsgrupper er uønsket på Åråsen. Grupper med tilknytning til LSK som opptrer som casuals vil bli bortvist fra Åråsen.

    Ultrasgrupper er uønsket på Åråsen. Grupper med tilknytning til LSK som kommer uniformert som eller for øvrig opptrer som ultras vil bli bortvist fra Åråsen.

    § 5 Forbudte effekter
    Følgende effekter er forbudt å ha med seg inn på Åråsen:
    - våpen
    - effekter som kan brukes som våpen
    - flasker i glass eller plastikk
    - fyrverkeri eller effekter som oppfattes som slikt
    - alkohol eller alkoholholdige drikker
    - andre rusmidler
    - større flagg og bannere som ikke er brannsikre og godkjent av LSKs sikkerhetsansvarlige ev. brannvesenet
    - laserpenner
    - videokameraer
    - dyr (med unntak for førerhunder)
    - fløyter og andre gjenstander som er egnet til å lage tilsvarende lyder
    - seil, bannere, plakater og annet med:
    - politisk budskap
    - rasistisk budskap
    - oppfordringer til vold eller hat
    - usaklig hets mot politiet, NFF eller andre myndigheter
    - reklame
    - skjerf, drakter, gensere, jakker eller annet som tilsier tilhørighet til grupper som er uønsket etter § 4

    Personer med slike effekter vil bli bortvist fra Åråsen eller bedt om å gi eller legge fra seg effektene. LSK har ikke ansvar for innleverte effekter.

    § 6 Adgang til Kanarifeltet på Notar-tribunen
    Bare medlemmer av KFL eller LSK har adgang til Kanarifeltet på Åråsen. Personer med billetter til kanarifeltet og som ikke kan dokumentere medlemskap gjennom medlems- eller årskort, kan henvises til Diadora-tribunen hvis det er plass der. Hvis det ikke er plass på Diadora-tribunen, kan personen bortvises fra Åråsen.

    Personer som er ekskludert fra KFL iht. organisasjonens vedtekter vil ikke ha adgang til Kanarifeltet. Det gjelder også om de fortsatt er medlem av LSK. Eventuelle adgangsbegrensninger til resten av stadion vil i slike tilfeller avgjøres av klubbens styre etter de alminnelige retningslinjer.
    Vidar Evje

  • KFL109
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1958

    #2
    Jeg anser § 4 som den mest kontroversielle i LSKs nye tribuneregler, hvor casuals- og ultrasgrupper vil bli bortvist fra hele Åråsen stadion - ikke bare fra Kanari-Feltet.

    § 6 må være en stor seier for Kanari-Fansen som supporterklubb, hvor det slås fast at Kanari-Feltet er for medlemmer av LSK eller KFL.

    Men det er det siste avsnittet som viser en god dialog mellom LSK og KFL-styret: Er man ekskludert fra KFL får man allikevel ikke plass på Kanari-Feltet som medlem av LSK. Svært bra jobba!

    Med LSK i ryggen får Kanari-Fansen mulighet til å virkeliggjøre sin visjon for 2009.
    Vidar Evje

    Kommentar

    • claig
      Juniormedlem
      Ferskenpels
      • Oct 2008
      • 1

      #3
      ser bra ut det her

      § 6 Adgang til Kanarifeltet på Notar-tribunen
      Bare medlemmer av KFL eller LSK har adgang til Kanarifeltet på Åråsen. Personer med billetter til kanarifeltet og som ikke kan dokumentere medlemskap gjennom medlems- eller årskort, kan henvises til Diadora-tribunen hvis det er plass der. Hvis det ikke er plass på Diadora-tribunen, kan personen bortvises fra Åråsen.
      dette er det eneste jeg er litt usikker på.. jeg og dama har ganske forskjellig musikksmak, og hun pleier å "betale" tilbake at jeg er med på konserter hun vil se ved å være med meg på åråsen. betyr dette at vi må kjøpe billetter et annet sted enn på Kanarifeltet? vil jo gjerne at hun skal få føle ordentlig på stemninga og kanskje bli litt hekta selv..

      Kommentar

      • Speeder
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 951

        #4
        Opprinnelig skrevet av claig
        ser bra ut det her



        dette er det eneste jeg er litt usikker på.. jeg og dama har ganske forskjellig musikksmak, og hun pleier å "betale" tilbake at jeg er med på konserter hun vil se ved å være med meg på åråsen. betyr dette at vi må kjøpe billetter et annet sted enn på Kanarifeltet? vil jo gjerne at hun skal få føle ordentlig på stemninga og kanskje bli litt hekta selv..
        I følge Petter, i en annen tråd, jobbes det med å finne en løsning på dette, ala dagskort e.l.
        Tore Galgerud

        Kommentar

        • CocaJerry
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 2532

          #5
          Her er det mye som kan feiltolkes og som er så vagt at vaktene og KFL/LSK kan gjøre hva faen de vil.

          Hva er å opptre som en ultras?
          Hvordan opptrer en casual da han er på kamp.
          hva er det som ikke kan brukes som våpen?
          kan man bli utestengt hvis man råkjører på vei til Åråsen og får bot?
          Hva er saklig hets mot politi og vakter, og godtar de saklig kritikk om det skrikes av 200 man?
          Opprinnelig skrevet av KFL109

          § 6 Adgang til Kanarifeltet på Notar-tribunen
          Bare medlemmer av KFL eller LSK har adgang til Kanarifeltet på Åråsen. Personer med billetter til kanarifeltet og som ikke kan dokumentere medlemskap gjennom medlems- eller årskort, kan henvises til Diadora-tribunen hvis det er plass der. Hvis det ikke er plass på Diadora-tribunen, kan personen bortvises fra Åråsen.
          Skal vi starte å jage hjem folk som står i luka og skal kjøpe biletter også eller?

          Kommentar

          • ChriZza
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 4265

            #6
            Hvis folk ikke klarer å kjøpe riktige billetter kan dem takke seg selv.

            Kommentar

            • CocaJerry
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 2532

              #7
              Opprinnelig skrevet av ChriZza
              Hvis folk ikke klarer å kjøpe riktige billetter kan dem takke seg selv.
              Hva om dette er folk som aldri har vært på Åråsen og det er fullt over alt bortsett fra på KFL feltet. Skal vi tvinge dem til å melde seg inn i KFL eller skal vi sende hjem med biletten i hånda?

              Kommentar

              • Petter Ø
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3008

                #8
                Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                Hva om dette er folk som aldri har vært på Åråsen og det er fullt over alt bortsett fra på KFL feltet. Skal vi tvinge dem til å melde seg inn i KFL eller skal vi sende hjem med biletten i hånda?
                Har det noen gang skjedd at det er 100% fullt på hele stadion utenom feltet?
                Petter Ø - Kreativ Kanaris
                http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                Kommentar

                • ChriZza
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 4265

                  #9
                  Man må jo få info sammen med billetten, og det skal jo ordnes dagspass e.l. så dette vil ikke bli et problem.
                  Man har nå hele vinteren på seg å planlegge hvordan dette skal løses.

                  Kommentar

                  • sniper
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 5254

                    #10
                    LSK bør være MEGET flinke til å informere om dette ved salg av billetter til KFL-tribunen. De bør overgå seg selv og tidligere sesonger en høy gang dersom dette skal gå knirkefritt, hvis ikke kan man ikke skylde på kundene (billettkjøperne).

                    Kommentar

                    • Torsi
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Apr 2007
                      • 80

                      #11
                      før så har det vel gått å kjøpe sitteplass billetter også komme inn på feltet med den billetten uansett om man ikke er medlem. er det slutt på det også nå eller? eller har det kanskje aldri vært lov?
                      Aldri alene til Åråsen (eller ullevaal??) :D

                      Kommentar

                      • dalen
                        Brannsupporter
                        Myklebust Light
                        • Jun 2007
                        • 391

                        #12
                        Hvordan skal det gå med økt flagging når denne røveren dukket opp:

                        § 5 Forbudte effekter
                        Følgende effekter er forbudt å ha med seg inn på Åråsen:
                        - større flagg og bannere som ikke er brannsikre og godkjent av LSKs sikkerhetsansvarlige ev. brannvesenet

                        Hva er et brannsikkert banner/flagg?
                        If heartaches brought fame in love's crazy game,
                        I'd be a legend in my time.
                        If they gave gold statuettes for tears and regrets,
                        I'd be a legend in my time.

                        Johnny Cash - A Legend In My Time

                        Kommentar

                        • Lars
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6156

                          #13
                          Les en gang til. Større flagg og bannere, altså elementer i større tifo-arrangementer etc. Uansett er ikke dette noe problem for KFL, da stoffet tifo-gruppa kjøper fra Italia er brannsikkert.

                          Kommentar

                          • Petter Ø
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3008

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av dalen
                            Hvordan skal det gå med økt flagging når denne røveren dukket opp:

                            § 5 Forbudte effekter
                            Følgende effekter er forbudt å ha med seg inn på Åråsen:
                            - større flagg og bannere som ikke er brannsikre og godkjent av LSKs sikkerhetsansvarlige ev. brannvesenet

                            Hva er et brannsikkert banner/flagg?
                            Denne har vært lenge på alle eliteseriekamper. Alle Fuglatifo's store flagg og bannere er laget av brannsikkert stoff. Samme gjelder plaststripes. LSK's sikkerhetsansvarlig sto et kvarter å prøvde å tenne på plaststripsene våre på seriestarten. Han var sikker på at det var brennbart materiale Så ja, da vi har testet også
                            Last edited by Petter Ø; 17.11.2008, 13:31. Begrunnelse: endra til LSK sin sikkerhetsansvarlig. Vår Thai er ikke pyroman
                            Petter Ø - Kreativ Kanaris
                            http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                            Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                            Kommentar

                            • CocaJerry
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 2532

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av SvartogGulKanarifugl
                              Har det noen gang skjedd at det er 100% fullt på hele stadion utenom feltet?

                              Akkurat det bryr de menneskene som blir sendt hjem eller tvingt til å melde seg inn i KFL seg lite om.

                              Tenk om det kommer en kar med unger.
                              Hvis de allerede har kjøpt/fått billett på forhånd til feltet og det er fullt på alle andre tribuner, skal vi sende de hjem eller skal vi tvinge de til å melde seg inn i KFL?



                              En annen ting, dagspass? er det noe som skal koste penger eller er det noe KFL har tenkt å bruke tid på gratis?
                              Last edited by CocaJerry; 17.11.2008, 13:57. Begrunnelse: teskje

                              Kommentar

                              • Petter Ø
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3008

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                                Akkurat det bryr de menneskene som blir sendt hjem eller tvingt til å melde seg inn i KFL seg lite om.


                                Hvis de allerede har kjøpt/fått billett på forhånd til feltet og det er fullt på alle andre tribuner, skal vi sende de hjem eller skal vi tvinge de til å melde seg inn i KFL?
                                Poenget mitt var at det sannsynligvis ikke vil skje. LSK og deres utsalgsteder må være enormt klare på at feltet kun er for medlemmer. Regner med at medlemskap også må vises ved kjøp av billett.

                                Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                                En annen ting, dagspass? er det noe som skal koste penger eller er det noe KFL har tenkt å bruke tid på gratis?
                                Vet ikke. I utgangspunkter er ingenting vi gjør gratis, men betales via medlemskontigenten. Om f.eks et medlem vil ha med en kompis som vil føle på stemningen og evt bli medlem seinere så håper jeg vi har en ordning klar som gjør det lett å fikse dette. Som flere her har nevnt så er det viktig å passe på rekruteringen.
                                Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                                Kommentar

                                • dalen
                                  Brannsupporter
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2007
                                  • 391

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Lars
                                  Les en gang til. Større flagg og bannere, altså elementer i større tifo-arrangementer etc. Uansett er ikke dette noe problem for KFL, da stoffet tifo-gruppa kjøper fra Italia er brannsikkert.
                                  Jeg antok at "større flagg" var storflagg... men ok.
                                  Ikke det at jeg var så bekymret, men jeg begynte å se for meg at en måtte kutte ned på bannere pga brannsikkerhet. Men når disse er brannsikre så er det vel ingen "hindring" der.

                                  Takker for svar!
                                  If heartaches brought fame in love's crazy game,
                                  I'd be a legend in my time.
                                  If they gave gold statuettes for tears and regrets,
                                  I'd be a legend in my time.

                                  Johnny Cash - A Legend In My Time

                                  Kommentar

                                  • CocaJerry
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 2532

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av SvartogGulKanarifugl
                                    Poenget mitt var at det sannsynligvis ikke vil skje. LSK og deres utsalgsteder må være enormt klare på at feltet kun er for medlemmer. Regner med at medlemskap også må vises ved kjøp av billett.


                                    Vet ikke. I utgangspunkter er ingenting vi gjør gratis, men betales via medlemskontigenten. Om f.eks et medlem vil ha med en kompis som vil føle på stemningen og evt bli medlem seinere så håper jeg vi har en ordning klar som gjør det lett å fikse dette. Som flere her har nevnt så er det viktig å passe på rekruteringen.
                                    Du svarer meg med ett spørsmål også er dette dine svar etterpå : Sannsynligvis, regner med og veit ikke. Hvorfor svarer du da?

                                    Kommentar

                                    • Ytre
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2008
                                      • 773

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av KFL109
                                      - oppfordringer til vold eller hat
                                      Skal dette være en vits?

                                      Slik jeg tolker dette regelverket er det ikke lov å synge hater vålenga eller annet søppel lenger.

                                      Og det er ikke lov å synge "etter matchen skal du dø" til dommern

                                      Ja dette er virkelig ett bra regelverk
                                      I med- og motgang, vi er Lillestrøm!

                                      Kommentar

                                      • Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Ytre
                                        Skal dette være en vits?

                                        Slik jeg tolker dette regelverket er det ikke lov å synge hater vålenga eller annet søppel lenger.

                                        Og det er ikke lov å synge "etter matchen skal du dø" til dommern

                                        Ja dette er virkelig ett bra regelverk
                                        Da leser du regelverket som fanden leser Bibelen. Jeg tror du vil se at hatsanger mot Vålerenga og slemme dommere fortsetter som før.

                                        Kommentar

                                        Working...