KFL I 2009 - hva mer kan vi bli?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Per Arne
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2347

    KFL I 2009 - hva mer kan vi bli?

    Javisst, det er noen måneder til neste sesong, men tida er inne for å bruke tida nå som vi har tid... Hva mer kan vi bli?

    Her vil jeg se en seriøs idémyldring, løse og konkrete forslag, om alt fra topp til tå. Hva brenner du for? Flere fanziner? Gjenopplive K-TV? Tur-stunt? Filme? Programmere? Tegne?

    På hva, og hvordan kan vi gjøre KFL bedre? Som brura sa: Fill in the holes!

    Opprinnelig skrevet av kfl.no
    KFL I 2009!

    Vi går for en heidundrande sesong..

    Vi har nesten utelukkende hatt godturer i sommer/høst – og vi skal bli flere på tur i 2009! Det blir 15 kamper på Åråsen neste år, og vi skal bli enda flere faste på feltet – Sesongkort er digg, og dette tjener KFL på. Start pushinga i dag!
    FuglaTifo skal fortsette i det samme, gode sporet. Alle fasetter av KFL kan bli bedre, og vil bli bedre med ditt engasjement! Kontakt styret, eller:

    Tur-gruppe
    Denne står øverst fordi det nå er den viktigste gruppa å få i gang i KFL. Å arrangere turer er ikke en enmannsjobb, ikke en tomannsjobb, og dermed laangt ifra en kjip jobb. Turer er en kjerneoppgave, og derfor er det viktig å bygge opp en tur-gruppe som kan stå på egne bein.
    For medlemmene er det viktig å ha en turgruppe og tursjef å forholde seg til. Derfor søker vi dere som vil at KFL skal bli enda bedre på tur og bortebane.

    Kontakt Per Arne på tlf 91592932

    Buggen!
    Idésmia til Gale Isbre smir for fullt igjen og et JULENUMMER SKAL UT! Humbug & Kanari trenger nye, ferske innspill, og skribenter til dette og framtidige utgivelser.

    Kontakt Geir Sabel på tlf 92020532

    Tifo..
    ..gruppa er som alltid åpen for kanarifans som ikke har no liv.
    Men har du et liv så er det greit det òg, så kan du dele det med oss.

    Kontakt Per Arne på tlf 91592932

    ”Kreativ avdeling”
    Nytt prosjekt for 2009. Vi vil samle tegnere, illustratører, grafikere, animatører, 3D-folk, fotografer, deg med videokamera, deg med redigeringsverktøy, forfattere, programmerere og alt ditt-datt vi ikke har tenkt på, til å være med å flytte grenser hva åndsverk i Kanari-Fansen angår.

    Kontakt Petter på tlf 95222216

    Kanari-Fansen Sikkerhet
    Også denne gruppa har gjort en strålende jobb i år! 2008 har vist at det er viktig, og riktig, å ha verter/vakter på våre hjemmekamper og ikke minst på bortekamper/turer.
    Den viktigste oppgaven er å ivareta medlemmenes interesser, rettigheter og plikter i forbindelse med kampene. Arbeidsfeltet er bredt, og viktg mtp samarbeid med vår egen klubb og alle arrangør-/gjesteklubber. Utfordringene i 2009 blir større enn tidligere år ifm at vi nå har full råderett over Kanari-feltet.

    Kontakt Frode Thai på tlf 40620780

    Dette oppsummerer noen av gruppene vi har, og som gjør livet mer interessant. Ny sesong, nye muligheter.

    Vi er Kanari-Fansen - holder aldri kjeft!
    Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.
  • Bekkis
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 441

    #2
    Kanari-TV hadde vært fantastisk! Tør påstå at de er det beste initiativet som noen gang har vært i mediadelen av KFL, og det sier sitt!!

    Kommentar

    • Superstefan
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 2180

      #3
      De som allerede har tatt bilder for kfl slipper og ta kontakt med petter for og bli med i "prosjektet"?
      Last edited by Superstefan; 20.11.2008, 08:41.
      Fotograf Kreativ Kanaris

      KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

      Kommentar

      • sniper
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 5254

        #4
        Med alle de positive vibbene som er her, så forventer jeg rekord av folk som stiller opp for KFL. Nå er det virkelig på tide å vise at det ikke er bare i kjeften!


        Petter

        Kommentar

        • Rønnern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6690

          #5
          Per Arne kan også treffes her:http://www.kanari-fansen.no/debatt/member.php?u=148

          Geir Sabel kan også treffes her: http://www.kanari-fansen.no/debatt/member.php?u=1398

          Petter kan også treffes her: http://www.kanari-fansen.no/debatt/member.php?u=191

          Frode Thai kan også treffes her: http://www.kanari-fansen.no/debatt/member.php?u=1620
          Mvh Ronnie "The Runner"
          LSK for alltid

          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

          Kommentar

          • BennyLem
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 2902

            #6
            Opprinnelig skrevet av gulost
            Her vil jeg se en seriøs idémyldring, løse og konkrete forslag, om alt fra topp til tå. Hva brenner du for? Flere fanziner? Gjenopplive K-TV? Tur-stunt? Filme? Programmere? Tegne?
            Hva med juleverksted hvor vi lager sesongkort?
            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

            Kommentar

            • morten
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 2156

              #7
              ”Kreativ avdeling”
              Nytt prosjekt for 2009. Vi vil samle tegnere, illustratører, grafikere, animatører, 3D-folk, fotografer, deg med videokamera, deg med redigeringsverktøy, forfattere, programmerere og alt ditt-datt vi ikke har tenkt på, til å være med å flytte grenser hva åndsverk i Kanari-Fansen angår.


              Den her likte jeg!
              Badekar
              http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

              Kommentar

              • gamle-perta
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2418

                #8
                Opprinnelig skrevet av morten
                ”Kreativ avdeling”
                Nytt prosjekt for 2009. Vi vil samle tegnere, illustratører, grafikere, animatører, 3D-folk, fotografer, deg med videokamera, deg med redigeringsverktøy, forfattere, programmerere og alt ditt-datt vi ikke har tenkt på, til å være med å flytte grenser hva åndsverk i Kanari-Fansen angår.
                Den her likte jeg!

                Jeg også, særlig formuleringen "åndsverk i Kanari-Fansen"...
                Dette blir spennende!
                Mvh
                Gammer´n (Per T)

                Kommentar

                • Petter Ø
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3008

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Superstefan
                  De som allerede har tatt bilder for kfl slipper og ta kontakt med petter for og bli med i "prosjektet"?
                  Har sett på dere som selvfølgelige hovedpersoner i prosjektet faktisk Har ikke hatt tid til å kontakte all verdens med folk enda, men regner med det er flere her på forumet som de siste åra har kommet med filmklipp, bakgrunnsbilder osv som stiller opp.

                  Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                  Jeg også, særlig formuleringen "åndsverk i Kanari-Fansen"...
                  Dette blir spennende!
                  Åndsinger unite!
                  Petter Ø - Kreativ Kanaris
                  http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                  Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                  Kommentar

                  • Tony
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4737

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av SvartogGulKanarifugl
                    Har sett på dere som selvfølgelige hovedpersoner i prosjektet faktisk Har ikke hatt tid til å kontakte all verdens med folk enda, men regner med det er flere her på forumet som de siste åra har kommet med filmklipp, bakgrunnsbilder osv som stiller opp.



                    Åndsinger unite!
                    Snakker vi DVD prosjekt?

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13271

                      #11
                      Med hakkete lyd?

                      Spøk til side: Savner sted hvor man kan dele div. multimedia fuglastoff.
                      Last edited by reka; 20.11.2008, 14:10.

                      Kommentar

                      • Petter Ø
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3008

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Tony
                        Snakker vi DVD prosjekt?
                        Det er noe jeg kunne tenkt meg hvertfall. Det viktigste er å samle gruppa så blir det akuratt det vi velger å gjøre det til. Har tenkt ut noen mulige ting:
                        -Bakgrunnsbilder
                        -Skjermsparere
                        -Bilder til artikler
                        -Kanari-TV! Jeg er vel den som har mest mest gjennom tidene på Fritz og Petter om å dra igang igjen. Så det må jeg jo fortsette med
                        -Tribunefilmer
                        -Års-DVD
                        -Grafikk til alt fra tifo til t-skjorter

                        Sikkert både mer og mindre vi kan finne på. Hovedessensen er å samle kreative nerdz som liker å sitte i mørke kjellere og redigere/photoshoppe innimellom andre obskure nerdeinteresser
                        Petter Ø - Kreativ Kanaris
                        http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                        Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                        Kommentar

                        • Fritz
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2004
                          • 1033

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av SvartogGulKanarifugl
                          -Kanari-TV! Jeg er vel den som har mest mest gjennom tidene på Fritz og Petter om å dra igang igjen. Så det må jeg jo fortsette med
                          Det er flott at vi er savnet, og vi hadde det moro når vi lagde KTV, men for min egen del må jeg dessverre si nei til å ta på meg slike oppdrag neste år. Det blir ikke tid til overs med en sneip på vei, samt en jobb som ikke krever noe mindre med årene.

                          Men dersom noen ønsker å videreføre KTV-konseptet stiller jeg selvfølgelig opp med råd og tips hvis det er ønskelig.

                          Kommentar

                          • sniper
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 5254

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Fritz
                            Det er flott at vi er savnet, og vi hadde det moro når vi lagde KTV, men for min egen del må jeg dessverre si nei til å ta på meg slike oppdrag neste år. Det blir ikke tid til overs med en sneip på vei, samt en jobb som ikke krever noe mindre med årene.

                            Men dersom noen ønsker å videreføre KTV-konseptet stiller jeg selvfølgelig opp med råd og tips hvis det er ønskelig.
                            Jeg kan dessverre heller ikke stille, har ikke tid. Det er synd, for jeg fikk ufattelig mye oppmerksomhet på grunn av dette

                            Kommentar

                            • gamle-perta
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2418

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av petter
                              Det er synd, for jeg fikk ufattelig mye oppmerksomhet på grunn av dette
                              Og det var det viktigtse, ja....?
                              Mvh
                              Gammer´n (Per T)

                              Kommentar

                              • Percy Nilegård
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 5146

                                #16
                                Kanarit-tv ja, det var tider. Artig å se at to "amatører" med ett kamera eller to klarer å lage 1000 ganger bedre fotballsendinger enn TV2.
                                "Alltid blodsprengt"!
                                Fong/Macho

                                Even Nordlien

                                Kommentar

                                • Fritz
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2004
                                  • 1033

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                                  Kanarit-tv ja, det var tider. Artig å se at to "amatører" med ett kamera eller to klarer å lage 1000 ganger bedre fotballsendinger enn TV2.
                                  Husker at ambisjonene ikke var små heller. Det tekniske klimakset kom når vi spilte inn Studio-Kanari med studioverten foran greenscreen, belyst av arbeidslamper. Vi lagde et digitalt studio, hvor vi klipte inn en fiktiv samtale med Petter "live" fra Åråsen før en kamp mot VIF.

                                  Opptaket fra studio (kjelleren til Petter) ble laget fredag før kampen. "Livesendingen" bestod av innlagte pauser timet med stoppeklokke for å få det til å se naturlig ut til søndagen. Petter "kommuniserte" med studio via mobilproppen i øret. Det hele så overlegent kunstig ut med en spygrønn glorie rundt studioverten, og Petter med en overdreven konsentrert mine for å "høre" hva som ble sagt fra studio, der han stod på et kokende Åråsen.

                                  Hører også med til historien at vi lagde tre studioopptak denne fredagen: ett hvis vi tapte, ett for uavgjort, og ett hvis vi vant.

                                  Heldigvis ble det til at episoden som gikk på lufta sluttet med at studioverten triumferende kunne fortelle at "vi er glad for at vi knuste Vålerenga!".

                                  Kommentar

                                  • KanariGulFugl
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 454

                                    #18
                                    det finnes så mange gode skribenter (eller én som skriver masse) som skriver referat fra turer... hva med å lage tegneserie ut av de referatene og legge ut her??? DET hadde jeg gledet meg til hver uke i alle fall (eller annen hver uke)

                                    Kommentar

                                    • Tony
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4737

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av SvartogGulKanarifugl
                                      Det er noe jeg kunne tenkt meg hvertfall. Det viktigste er å samle gruppa så blir det akuratt det vi velger å gjøre det til. Har tenkt ut noen mulige ting:
                                      -Bakgrunnsbilder
                                      -Skjermsparere
                                      -Bilder til artikler
                                      -Kanari-TV! Jeg er vel den som har mest mest gjennom tidene på Fritz og Petter om å dra igang igjen. Så det må jeg jo fortsette med
                                      -Tribunefilmer
                                      -Års-DVD
                                      -Grafikk til alt fra tifo til t-skjorter

                                      Sikkert både mer og mindre vi kan finne på. Hovedessensen er å samle kreative nerdz som liker å sitte i mørke kjellere og redigere/photoshoppe innimellom andre obskure nerdeinteresser
                                      Ang. dvd prosjekt så ble det jobba med for en tid tilbake. Men det døde dessverre ut...Har ihvertfall 4-5 90min filming mot feltet fra målet ved rb tribunen under vif, rosenborg, strømsgodset på Åråsen og lyn away. Kanskje man kan lage noe youtube snutter av disse

                                      Disse er fra 2007

                                      Kommentar

                                      • heidar
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2004
                                        • 2120

                                        #20
                                        Spillerintervjuer pà kfl.no. Nàr jeg en sjelden gang beveger meg utenfor forumet (som vel er min norske adresse akkurat nà), er det intervjuene etter kamp jeg setter mest pris pà. Stor takk til Rònnern for à stille gode spòrsmàl, og ikke det samme som er à lese i norske ukeblader dagen etter. (Det finnes ikke aviser i norge som skriver om fotball). Men flere intervjuer utenfor kampsituasjon hadde vaert noe!

                                        (Og om denne tràden var mer rettet mot tribuneaktiviteter mà jeg bare beklage og skylde pà Chiantien: Jeg vet moderatorene har meg i skuddlinjen)
                                        Last edited by heidar; 23.11.2008, 06:16. Begrunnelse: En aerlig unnskyldning for à forsòple forumt med mine meninger, mer enn visse andre klarer!
                                        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                        Endelig er mørketida over.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎