Kippe - feil kaptein?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    Kippe - feil kaptein?

    Jeg har hevdet det før, og hevder det fortsatt: Kippe er neppe den rette kapteinstypen!
    Dette har ikke noe med hans sportslige nivå å gjøre, og han er sikkert en ok kar på alle måter.
    Men:

    Når skrek han sist ut en kommando som du hørte?
    Når kjeftet han sist på medspillere som ikke gjorde en god nok jobb?
    Når peppet han opp lagkamerater til å yte litt ekstra?
    Når dirigerte han forsvaret med tyngde og autoritet?
    Når var han siste SJEF ?

    Kanskje er vi bortskjemte fra tiden med Torgeir? Kanskje er Kippe rett og slett beskjeden?

    De andre lagene har nesten alle en kaptein som er en ledertype med stor L. Det mangler vi kanskje hos oss akkurat nå, men jeg tror både Kasey, Arild og Søgård kunne gjort en bra jobb.

    mvh
    perta
    Mvh
    Gammer´n (Per T)
  • chrissp
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 2403

    #2
    Enig i mye av dette. Vi mangler en helt klar lederskikkelse som sier fra både i medgang og motgang.

    Kan ikke helt se at vi har noen klare kandidater i første 11`ern i dag, så Kippe er vel et greit valg.

    Kasey: Kanskje, men da må han prestere gjennom en hel sesong.
    Arild: Hva har han bidratt med i det siste....
    Søgård: Jo da, men løpskapasitet er vel ikke nok.

    Han jeg har mest tro på i denne sammenheng er Powell, men han sitter jo på benken. Men for hvor lenge......?

    Andresen er en fremtidig kaptein. Gi han et par år til og han er sjef.
    Bølerkanaris

    Kommentar

    • Håkon Henriksen
      Administrator
      • Nov 2003
      • 6411

      #3
      Enig, Tror nok at en av de på midten kunne gjort en bedre jobb.

      Kasey er en god mulighet !
      Håkon Henriksen
      -
      Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
      -
      ALT FOR FUGLA

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7055

        #4
        Kasey holder ikke som kaptein utfra det han leverte etter at 3-1 føyk inn i Bergen. Han ga faen og begynte å miste ballen over hele banen.

        En kaptein må være en med autoritet, men han må også være bombesikker på laget, jobbe steinhardt i nitti minutter og ha evnen til å trekke andre spillere med seg. Om noen år vil PSA bli en klart valg som kaptein, mener jeg selv. Inntil videre tror jeg verken Søgård (som nå bør få et par kamper på benken) eller Wehrman (av ovennevnte grunner) er gode valg som kaptein.

        Sundgot kan være et alternativ, men han har vel ikke akkurat alle supporterne på sin side heller. Derfor er det like greit å fortsette med Kippe synes jeg.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • Ketil Cantona
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6813

          #5
          Mitt kapteinstips er Christoffer Anderson!!!!

          Kommentar

          • Smukken
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2004
            • 718

            #6
            Jeg støtter Kippe - ok han kan lære et triks eller to men det kan Uwe helt sikkert hjelpe han med.
            Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

            Kommentar

            • Sem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2005
              • 1626

              #7
              Kippe er en god spiller og antakelig en verdig kaptein, men vi savner noen klare lederskikkelser i laget. Det er helt klart!

              Kommentar

              • Bolsen3
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2004
                • 1061

                #8
                Ingen tvil om at Powell er best egnet som kaptein av spillerne våre, men en kaptein skal jo helst være bankers på laget, og det er ikke Powell. Så da må man spørre seg hvem som er best egnet i start 11'eren, og de to kaptein-kandidatene vi har slik jeg ser det er Kippe og Sundgot. Av de to synes jeg vel Kippe egner seg en smule bedre enn Sundgot, men ikke hvis han fortsetter det bedritende spillet han har vist i serieåpningen. Håper bare inderlig at han finner stor-formen igjen, for da er han en klippe bokstavlig talt.

                Kommentar

                • kanari gutt
                  Medlem
                  Bøffel
                  • Nov 2003
                  • 32

                  #9
                  Tror nok kanskje kippe er for "snill" til å være kaptein...


                  Du så jo (kanskje) selv mot Viking... Kippe "truet" med å kaste ballen på en viking spiller.... men har et for godt hjertet til å virkelig gjøre no sånnt ^^ :roll:

                  :P
                  LSK 4 ever

                  Kommentar

                  • da_vinci
                    Juniormedlem
                    Ferskenpels
                    • May 2005
                    • 2

                    #10
                    Bergomi som kaptein.... Han har alt som skal til. Erfaren god og vet hva som skal til. Bla opp og få han til klubben nå. :lol:

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6075

                      #11
                      Judas som kaptein, tviler på at den blir så godt mottatt. Men han har vel det som skal til han.

                      Kommentar

                      • King_Raymond
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4987

                        #12
                        Er enig i at Kippe er noen veldig klar lederskikkelse, men jeg føler at han er den beste vi har til den jobben...
                        Ultras Felt C Lillestrøm

                        Kommentar

                        • Leif A
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 3962

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                          Er enig i at Kippe er noen veldig klar lederskikkelse, men jeg føler at han er den beste vi har til den jobben...
                          Tror nok at problemet ligger der, ja.

                          Hvem andre kan være aktuelle, da?
                          Heinz (bortsett fra at han er skadet)? - har fortsatt kun kontrakt ut denne sesongen, og er fersk i klubben.
                          Stoffe - Kan være en kandidat, men er han en ledertype?
                          PSA - Litt for ung ennå, men tok ansvaret (i forsvaret) da Kippe ble skadet.
                          Rambekk - Virker ikke som en ledertype, er muligens for snill, slik som Kippe?
                          Søgård - Er fugl, men noen eldertype? Vet ikke.
                          Kasey - Mulig, men har kanskje litt for mye temperament.
                          Strand - Litt for sjelden på banen, og virker ikke som en leder
                          Sundgot - er vel visekaptein pr i dag. Og LSK har ikke tapt i år med Arild som kaptein...
                          Powell - må bli førstevalg før det kan bli aktuelt.
                          Mifsud - Han er rask, og virker blid og trivelig. Kanskje for trivelig.
                          Korén - Kanskje den beste spilleren LSK har, og har vel best fotballforståelse av alle. Hvorfor ikke?

                          Så spørs det hvor mye vekt trenerne legger på kapteins-rollen. Rösler er jo i utgangspunktet tysk, så man skulle kanskje kunne forvente en tilnærming til det opplegget de har i tysk fotball, hvor kapteinen omtrent er sidestilt med treneren. Men Uwe er vel vokst opp med øst-tysk fotball, og det er kanskje mulig at kulturen der var noe anderledes?

                          Bergomi som kaptein
                          Han er pr dags dato ikke LSK-spiller, men har det som skal til, bortsett fra en aldri så liten forhistorie i klubben...
                          Men det kan jo tenkes at det er en baktanke med å få ham hit...
                          Knurr...

                          Kommentar

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎