Nyheter desember 2008

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    Nyheter desember 2008

    Alt som er nytt om Fugla og som har allmenn interesse skal i denne tråden.
    Det forventes at alle (i hvert fall de som sender innlegg) til enhver tid holder seg oppdatert på nyhetstråden.

    Idéen er at lettvektsbrukere skal kunne få med seg det meste som er viktige nyheter og informasjon om Fugla uten å måtte lese en eneste annen tråd.
    I tillegg er tråden til hjelp for oss andre slik at vi slipper å kopiere inn nyhetssaker eller gi samme informasjon i mange tråder.

    Andre tråder brukes til detalj- og nisjéinformasjon og ikke minst utallige diskusjoner og debatter.

    Vi ønsker mer av dette:
    - TV-klipp
    - Referat fra notiser som bare fins i papirversjonen av avisen
    - Egenproduserte nyheter som treningsrapporter eller informasjon om nye/solgte spillere.
    - Referat fra TV, som f.eks. TV2-sporten
    - Rettelser og feil i andre nyhetsartikler
    - Faktainformasjon som angår alle

    Unngå i det minste spørsmål, ryktesnakk og sidekommentarer.

    ----------

    Denne rapporten fra dagens trening kan fortjene plass i nyhetstråden:
    Opprinnelig skrevet av HSft
    Har ikke så mye å skrive om dagens trening egentlig, men skal prøve å presse ut noen ord for å glede folket. Det ble mest passnings- og ballføringsøvelser i dag, med noen få min med kamp på halv bane uten keeper.

    Keeperne som var tilstede var Hansen og Fredrikson. Hvor moldskred var vet jeg ikke.

    Riseth og PSA trente alternativt.

    De som var med og spilte 10 mot 10 var så vidt jeg kunne se; OO, Sundgot, Jon, Kiko, Tokstad, Riise, Ringstad, Kippe, Bert, Bergman, Fellus, Mykle, Bjørkøy, Søgård, Eriksen, Gabrielsen, Pedersen, Bergdølmo og en jeg er litt usikker på hvem var, men som jeg er ca. 75% sikker på at var bjarki.

    Bolly og johnsen manglet altså i tilegg til nevnte moldskred.

    De som imponerte meg mest i dag var kanskje gabrielsen og ringstad(som spilte venstreback i dag). Bergman viste til tider god teknikk.

    Kampene endte med at mykle bomma på tilnærmet tomt mål, og fortsatte med det trenden fra før pausen. Den gutten har et utrolig potensiale og må gå opp en skostørrelse for å få bedre treff på ballen.

    Ingen prøvespillere i dag med mindre bjarki slettes ikke var bjarki, men en prøvespiller.
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #2
    FotballMagasinet

    Bjarmann: - Godt å være hjemme!

    Pål Vermundsdammen - 01/12 13:06




    FotballMagasinet tok en prat med Lillestrøm sin nye sportsdirektør Torgeir Bjarmann etter sesongoppkjøringens første trening i LSK hallen.

    - Første ordenlig dag på jobb i din ny - gamle klubb i dag Torgeir Bjarmann?

    - Nå har jeg jobbet i hele november for å samle tråder, men det er i dag det startet for fullt med den nye sesongens første trening. Vi har hele støtteapparatet på plass og spillertroppen er mer eller mindre slik den skal være. Vi er dermed allerede godt i gang.

    - Er det drømmejobben du har fått?

    - Det er veldig godt å være tilbake. Jeg har hele tiden visst at jeg en dag skulle tilbake til Åråsen og LSK, men hadde ikke trodd at det skulle skje så fort. Jeg har fått en strålende mottakelse og det er ingen andre steder jeg heller ville ha vært. Det er godt å være hjemme igjen!

    - Kan du si litt om arbeidsoppgavene du har fått i din nye jobb?

    - Det er mange oppgaver, hvor skal jeg begynne. Jeg har i hvert fall fått den stillingsinstruksen jeg ønsket. Jeg skal være ”limet” i systemet og være mellomleddet mellom det administrative og det sportslige i klubben. Henning Berg og jeg samarbeider godt og jeg skal jobbe tett med han og de andre i trenerteamet. I tillegg er jeg på mange treninger og skal følge opp nye og aktuelle spillere samtidig som jeg har ansvar for kontrakter. Nå har jeg også 100 prosent stilling, i motsetning til i Lyn hvor jeg hadde 60 prosent stilling men jobbet fulltid.

    I 2008 hadde Kanarifuglene som målsetning og ta medalje, men endte helt nede på 12 plass i en meget svak sesong.

    - Hva er LSK sitt mål for 2009, Bjarmann?

    Det er litt for tidlig å si noe om nå, men vi skal i alle fall bli mye bedre enn fjoråret.

    Etter hvert skal vi helt klart tilbake til toppen, men først tar vi målet av oss å legge så mange lag bak oss som mulig. Vi kommer stort sett til å satse på den samme troppen som underpresterte kraftig i 2008. Vi mener det er masse kvalitet i de spillerne som er her nå. I tillegg har vi fått Lars Kristian Eriksen, back fra Lyn, Andre Hansen, keeper fra Skeid og den islandske spissen Bjørn Bergmann. Vi har stor tro på at dette skal bli bra.

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      #3
      RB

      LSK-sesongen er i gang; se bilder fra dagens trening i RB her:

      Kommentar

      • gamle-perta
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2418

        #4
        Seriestart borte mot Stabæk

        Vi serieåpner 15. mars borte mot Stabæk: http://www.tv2sporten.no/fotball/tip...cle2440943.ece
        Mvh
        Gammer´n (Per T)

        Kommentar

        • reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13271

          #5
          rb.no - Dyrker spisskompetansen


          FØLGER MED: Henning Berg følger med alt som skjer når LSK trener. Han skal gi hele spillerstallen tid til å vise at de er gode nok for laget til 2009-sesongen. ALLE FOTO: LISBETH ANDRESEN

          Dyrker spisskompetansen

          ÅRÅSEN:
          Henning Bergs årvåkne blikk følger hvert eneste spark. Den nye LSK-treneren leter etter spillere med spisskompetanse når han skal bygge sitt lag.
          Av Per Kristian Torvik
          Publisert 02.12.2008 - 06:30 Oppdatert 02.12.2008 - 07:13


          SPESIALROLLE: André Bergdølmo får et spesielt ansvar for unge spillere. 17-åringen Bjørn Bergmann Sigurdarson er en av dem LSK har store forventninger til.



          FØRSTE MØTE: Kristoffer Tokstad (foran) er helt fersk i LSK, mens Viktor Bjarki Arnarson er tilbake etter låneopphold i KR Reykjavik. Bak følger Olivier Occean med.


          Blir det gull neste år? LSK-sesongen 2009 er i gang og RBs fotograf har tatt en nærmere titt på kanarifuglene.

          – Vi skal utvikle enkeltspillere. Det blir mye individuell, differensiert trening, der vi er bevisst i forhold til enkeltes rolle og utvikling, sier Henning Berg.
          I går blåste han i gang 2009-sesongens første trening. Om 100 dager, to treningsleirer og rundt ti treningskamper skal nye LSK være preparert til første serierunde midt i mars.

          – Målet for meg og støtteapparatet er å få hver enkelt spiller til å bli seg bevisst sine ferdigheter og finne den rette treningen for å få alle til å bli bedre.

          – Det høres mer ut som individuell idrett?
          – Vi kan ikke trene en midtstopper som en kantspiller, eller en 17-åring som en på 35. Likhetene er der, men det er også forskjeller. Til slutt skal det bli et godt lag, som vil bite fra seg.

          Oppfølging
          Petter Belsvik og André Bergdølmo supplerer Berg ute på treningsfeltet. Tanken bak er nettopp å ha trenere som kan få det beste ut av hver spiller.

          – Petter har offensiv kompetanse. Han har scoret nest mest i norsk toppfotball gjennom tidene – uten fart. I Stabæk har han gjort en god jobb i flere år.

          – André Bergdølmo sitter på kunnskap om forsvarsspill, som du har sjøl?
          – En ting er å lage utviklingsmål for klubben og for spillerne. De må følges opp. Det skal diskuteres, evalueres og lages nye mål. Der blir André, som ansvarlig for 2. divisjonslaget, en meget viktig mann.

          – LSK har flere unggutter på a-lagstrening enn noen kan huske. Men er balansen mellom aldersgruppene god nok?
          – Jeg tror det er bra for de eldste å ha unge gutter som puster dem i nakken. Og det er bra for de yngste med erfaring rundt seg. Men vi har også en god balanse med spillere som er midt i 20-årene. Så troppens alderssammensetning er jeg godt fornøyd med.

          Godt utgangspunkt

          Henning Berg roser spillertroppen. Han hevder å bli trodd på at han per i dag ikke savner noen til å fylle spesielle posisjoner på banen.
          – Utgangspunktet er bra. Her er det mange som har mye å gå på. Vi skal bli mye bedre enn i fjor.

          – Både du og Torgeir Bjarmann sier nye spillere kan være på vei inn. Men da må noen ut?
          – Justeringer i en spillertropp i løpet en sesong er normalt. Nå har vi de spillerne vi har. Det er jeg godt fornøyd med. Da vi solgte Simen Brenne, var det en totalvurdering ut fra sport og økonomi. Vi ønsker å utvikle spillere som kan gå til utlandet. I framtida vil jeg naturligvis heller at vi skal selge spillere av høy kvalitet til Belgia eller Nederland for 20 millioner. Akkurat nå var det riktig å gjøre det vi gjorde.

          – Du kjenner ikke troppen veldig godt. Hvor kunne du tenkte deg en solid forsterkning?
          – Ingen steder. Ut fra den kunnskap jeg sitter på nå, er det vi har bra og kan bli bedre. Jeg gleder meg til å utvikle dette laget i samarbeid med resten av støtteapparatet, sier Henning Berg.

          Last edited by reka; 02.12.2008, 07:34.

          Kommentar

          • Bekkis
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 441

            #6
            NRK: strengere disiplin og hardere trening for LSK

            Kommentar

            • CFD
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 2319

              #7

              Fotballforbundet seier seg ferdig med saka etter at Bjørn Helge Riise vart hetsa på Color Line Stadion i haust.




              Det var i siste serierunde mellom AaFK og Lillestrøm tilropa kom.
              Episoden blir no lagt død, seier seksjonsleiar for forvaltning og juss i fotballforbundet, Roger Ness.



              Beklaga raskt

              - Vi har fått rapportar og fått stadfesta at det kom tilrop frå tilskodarar retta mot Bjørn Helge Riise, seier Ness.
              Det var i kampen mellom AaFK og Lillestrøm tilropa kom. Både mora til spelaren, Berit Riise, og AaFK-trenar Kjetil Rekdal var veldig kritiske etter kampen.
              Både AaFK og supporterklubben Stormen beklaga raskt det som var skjedd, og no vel altså fotballforbundet å legge vekk saka, etter å ha fått dei forklaringane dei var ute etter.
              Uheldig episode

              - Vi syns dette er uheldig. Det høyrer ikkje heime på ein Tippeliga-arena, seier Ness.
              - Samstundes har klubben handtert det på ein bra måte, dei har beklaga det sterkt, dei har unnskyldt seg overfor dei aktørane som har vore involvert, og dei unnskyldningane er akseptert, fortel han.
              - I tillegg har ikkje AaFK noko historikk hjå oss på arrangementsmessige overtramp, dermed finn vi det naturleg å avslutte denne saka på denne måten, seier Roger Ness.
              (NRK)
              Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

              Kommentar

              • gamle-perta
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2418

                #8
                To LSK-saker i papirutgaven til RB i dag som jeg ennå ikke har sett på rb.no:

                * Den ene handlet om at Riseth og PSA bare får lov å trene med ball annenhver dag. Dette er et ledd i opptreningsplanen som den nye fysioen, som jeg ikke husker navnet på, har lagt opp. Ingen av de to er operert, og det skal heller ikke være nødvendig.

                * Nybergsund har henvendt seg til LSK vedr Moldskred og Biffen. Litt uklart om det dreier seg om permanent overgang eller bare utleie.
                Last edited by gamle-perta; 03.12.2008, 13:29. Begrunnelse: Skrevet om punktet vedr Moldskred/Biffen
                Mvh
                Gammer´n (Per T)

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  #9
                  Denne rapporten fra dagens trening fortjener plass her:

                  Opprinnelig skrevet av HSft
                  Treninga i dag bestod som de fleste andre for tiden av mest passningsøvelser og teknikktrening. Etter det ble det jobba med forskjellige angrepsoppbygging som for det meste gikk på ett touch.

                  Det mest spennende i starten av treningen var å se keeperne trene tilbakespill med begge føtter. Mens moldskred hadde bomtreff på hver tredje og endte med å sende ballen langs baken ut i området forran 16meteren slo Hansen samtlige høyt, langt og trygt ut med begge ben.

                  De siste minuttene var det spill 11 mot 11 på halv bane. Da spilte disse lagene:

                  Moldskred
                  Eriksen - Riseth - Ruben - Jon
                  Riise - Kiko - Tokstad - Victor
                  OO - Bergman

                  Gilbert - Dan
                  Myklebust - Bjørkøy - Søgård - Essediri
                  Ringstad - Bert - PSA - Peersen
                  Hansen

                  Johnsen var med frem til spilldelen. Ingen prøvespillere på treninga i dag. rart om joxer kun var på en trening, men jeg syntes uansett det var rart at vi hadde folk som spiller fast i den skotske ligaen på prøvespill. Han var vel kanskje mest oppom for å se på forholdene og bli kjent med klubben (?).

                  Tokstad gjorde det bra i dag. Ser ikke bort fra at han kan klare å kapre plassen ved siden av kiko allerede i år.

                  Eriksen og riise kan bli en spennende duo. Synes eriksen ser bedre ut ved første blikk enn det han egentlig er, men han er nok en habil back som er med fremover og har grei fart. Litt som stoffe uten den geniale pasningsfoten.

                  Synes ringstad er bra, men best når han kommer fremover. Bra fart og teknikk. Rart at han brukes på back, men det har kanskje en sammenheng med at vi har 0 venstrebacker så lenge marius ikke er med.

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    #10
                    Fædrelandsvennen

                    Moldskred og Bertheussen Sundet-aktuelle


                    Eirik Bertheussen er på vei bort fra Lillestrøm. Her i duell med Vålerengas Daniel Fredheim Holm. ( Foto: Kasper Wikestad / Digitalsport )

                    Av: Mattis Røhne
                    Publisert: 04.12.2008 kl. 07:56 , endret: 04.12.2008 kl. 08:00

                    Nybergsund har henvendt seg til Lillestrøm for å komme i kontakt med to av klubbens spillere; keeperen Lars Ivar Moldskred (30) og midtstopperen Eirik Bertheussen (24).


                    Lars Ivar Moldskred har fått lite spilletid på Åråsen. Keeperen er ønsket av Nybergsund. ( Foto: Dagfinn Limoseth - Digitalsport )

                    Lillestrøms sportssjef, Torgeir Bjarmann bekrefter overfor HA-sporten at Nybergsund har sendt brev til LSK om Lars Ivar Moldskred og Eirik Bertheussen.
                    – Nybergsund har vært tidlig ute med en henvendelse, og vi har ennå ikke rukket å gjøre så mye med det, sier Torgeir Bjarmann til HA-sporten.

                    Har fortsatt kontrakt
                    Både målvakten Moldskred og midtstopperen Bertheussen er under kontrakt med Lillestrøm også den kommende sesongen, men det har tidligere kommet fram at LSK ønsker å slanke stallen en smule.
                    – Er dette spillere dere kan være interesserte i at går til andre klubber?
                    – Vi forholder oss til at begge fortsatt har kontrakter med Lillestrøm, så får det være opp til spillerne selv hva de ønsker å gjøre.
                    – Vil dere kreve overgangspenger for de to – om de skifter klubb?
                    – Det har vi ikke tenkt på i det hele tatt, så det får vi vurdere om det skulle bli aktuelt, sier Torgeir Bjarmann til HA-sporten

                    – Har vært i kontakt
                    Eirik Bertheussen (24) har ungdomslandskamper for Norge og har tidligere spilt i Tromsø, Pors og Tromsdalen.
                    Midtstopperen bekrefter overfor HA-sporten at han har vært i kontakt med Nybergsund.
                    – Er det aktuelt for deg å spille for Nybergsund?
                    – Vi får se. Først skal jeg ta en prat med Lillestrøm, sier Eirik Bertheussen.
                    24-åringen betegnes som en stor og sterk stopper – fysisk tøff.

                    – Ikke hørt noe
                    Lars Ivar Moldskred har sin keeperbakgrunn fra Tjørvåg, Bergsøy, Hødd og Molde før han kom til Lillestrøm.
                    Sitt store gjennombrudd fikk han for Hødd da han reddet flere straffer i cupkampen mot Rosenborg for noen år tilbake.
                    Nå ser han ut til å bli et tredjevalg i Lillestrøm etter at klubben har hentet tilbake U21-landslagskeeperen André Hansen som har vært på utlån til Skeid.
                    Da HA-sporten snakket med Moldskred i går, hadde han mellomlandet i Danmark på veg hjem fra ferie, og han hadde ikke hørt om interessen fra Sundet.
                    – Det er helt nytt for meg, sier 30-åringen til HA-sporten.
                    Han trives godt i Lillestrøm og har ett år igjen av kontraktsperioden, men har naturligvis veldig lyst til å stå i mål i kamper.
                    – Det er jo det som er det beste, sier Moldskred, som ønsker å vite mer om hva som skjer i Lillestrøm før han vil si noe mer om henvendelsen fra Nybergsund.

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      #11
                      FotballMagasinet

                      Bjarmann: - Vi fikk et godt tilbud!

                      Pål Vermundsdammen - 04/12 09:11

                      ”Vi fikk et tilbud på Simen Brenne som gjorde det vanskelig å takke nei”, var svaret FotballMagasinet fikk når vi spurte sportsdirektør i Lillestrøm, Torgeir Bjarmann om hvorfor midtbanespilleren blei solgt.

                      - Var det rett tidspunkt å selge Simen Brenne nå, Torgeir Bjarmann?

                      - Vi har gjort våre vurderinger som går på økonomi opp mot det sportslige. Da vi fikk et såpass bra tilbud fra Odd mente vi at tidspunktet for salg var det riktige.

                      - LSK skal spille 4-4-2. Var det avgjørende når Brenne kanskje passer best i en 4-3-3 formasjon?

                      - Det var helt klart med i de vurderingene vi gjorde. Vi skal spille et 4-4-2 eller 4-4-1-1 og mener vel at Simen er best som indreløper i en 4-3-3 formasjon. Når det er sagt kan han selvfølgelig også spille bak en spiss eller som sentral midtbane.

                      Simen Brenne har spilt 54 offisiell kamper for Lillestrøm og han har scoret 9 mål. Etter en trå start i debutsesongen på Åråsen i 2007 løsnet det virkelig på høsten. Han var blant lagets beste spillere og toppet sesongen med et flott mål mot Vålerenga på Ullevål. Lykken var stor når han også kunne avslutte sesongen med et nytt cupgull.

                      I 2008 kom nedturen.

                      - Hadde den dårlige sesongen til Brenne i 2008 noen betydning for salget?

                      - Nei. Det har ikke vært med i vurderingen.

                      - Hva mener du om at Simen Brenne ofte ble feilplassert ute på kanten?

                      - Jeg var ikke her da, så det veit jeg ingenting om.

                      - Ønsket Simen Brenne å gå til Odd?

                      - Vi fikk en henvendelse fra Skien og senere et bud som vi aksepterte. Etter dette fikk Simen selv avgjøre hvor han ville spille.

                      Simen Brenne kostet LSK 7 mill når han blei kjøpt fra Fredrikstad foran 2007 sesongen. Etter det FotballMagasinet erfarer betaler Odd Grenland i underkant av 4 millioner for midtbanespilleren med fortid i Fredrikstad og Moss.

                      Kommentar

                      • Ketil Cantona
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6813

                        #12
                        TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video.





                        Onstad vil til Lillestrøm


                        Esbjergs Kristian Flittie Onstad (24) ønsker å avslutte Danmark-oppholdet og komme tilbake til Tippeligaen.
                        - Jeg har ytret et ønske om å komme hjem. Det ga jeg beskjed om til klubben allerede i august, sier Onstad til TV 2 Sporten.
                        Den tidligere Lyn-spilleren ble regnet som et av de største talentene i Norge - men i 2006 forlot han Lyn for å prøve lykken i Esbjerg.
                        Nå har han fått nok.
                        - Fotballmessig har jeg det fint. Nivået i SAS-ligaen er høyt, og jeg spiller nesten alle kampene for Esbjerg. Men det er det sosiale som er hovedårsaken til at jeg ønsker å komme hjem.

                        Vil på landslaget
                        Så langt denne sesongen har forsvarsspilleren vært på banen i 15 kamper for det danske bunnlaget.
                        - Jeg føler at jeg har tatt noen steg videre siden jeg dro fra Lyn. Hvis jeg kommer hjem til Norge er det lettere å komme i søkelyset.
                        - Betyr dette at du har et mål om å bli tatt ut på landslaget?
                        - Jeg ser i hvert fall at de fleste som jeg spilte sammen med på U-21landslaget har fått sjansen hos Åge Hareide. Jeg ser ikke bort fra at det også vil være muligheter for meg på sikt, svarer 25-åringen, som står bokført med 59 kamper for aldersbestemte landslag.
                        - Er det Lyn som er mest aktuelt?
                        - Det vet jeg ikke. Jeg kommer fra Lillestrøm, så jeg legger ikke skjul på at jeg har et håp om å havne der. Jeg hadde Henning Berg som trener i nesten to år i Lyn, og har lyst til å jobbe med ham igjen, sier Onstad.

                        Vil flytte i overgangsvinduet
                        Søndag spiller Esbjerg sin siste kamp før vinterpausen. Onstad håper at dette er hans siste opptreden for de blå-hvite.
                        - Agenten min har følere ute, så jeg tror det kommer til å skje noe i januar. Jeg har i hvert fall fått signaler fra Esbjerg om at de ikke vil stå i veien dersom jeg finner meg en klubb i Norge, sier Onstad, som har 1,5 år igjen av kontrakten.
                        Last edited by Håkon Henriksen; 04.12.2008, 15:03. Begrunnelse: Hele artikkelen

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          #13
                          Dette gode referatet fra treningen i dag kan fortjene plass i nyhetstråden:
                          Opprinnelig skrevet av tullebukk
                          Dagens trening: Treninga starta med lett oppvarming(løping)..Etter det blei det lagd en hinderløype over hele banen men mange tekniske øvelser.. Etter dette så var det litt avsluttning øvelser for midtbane og spissene våre en øvelse som Karim og Bjørkøy var veldig gode på. Forsvarspillerne blei drilla i pasninger og innlegg. Treninga blei avslutta med mere løping tror dem løp 5x4 minutter med ca 80-90% puls.. En øvelse som Espen og Steinar P dominerte tror faktisk at Steinar slo Espen på di siste 100 meterne, her blei jeg veldig posetivt overaska over at Karim hang med lenge og blei nr 3..... Baktroppen blei dannet av Bertehussen,Myklebust,Bergmann(overtråkk) og Fellus. Det var med en ny 17 åring fra Nigeria og han viste ikke fram noe som helst....Mange som ikke var med i dag ...Riseth trente styrke, Oliver gikk tidlig, Riise ? Kiko? Marius ? Bolly? Ringstad? Viktor? Arild? Chiise med landslaget. Jeg fremhever Karim som dagens mest overaskende og BB på dagens trening.. Ny trening i morgen kl 1000. Gutten fra Irland måtte reise hjem pga familie årsaker.

                          Kommentar

                          • PA
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2004
                            • 500

                            #14
                            Vil til Lillestrøm

                            Erik Hoås - 04/12 13:24


                            Esbjergs Kristian Flittie Onstad ønsker seg tilbake til Tippeligaen. Neste stoppested kan bli Åråsen.
                            I 2006 forlot 24-åringen Lyn for å prøve lykken i dansk fotball og Esbjerg. Nå ønsker han seg tilbake til Norge og Lillestrøm. Dermed kan det bli gjensyn med gamletrener Henning Berg.
                            - Jeg har ytret et ønske om å komme hjem. Det ga jeg beskjed om til klubben allerede i august, sier Onstad til TV 2 Sporten.
                            Han sier han har lyst til å samarbeide med Henning Berg.
                            - Jeg hadde Henning Berg som trener i nesten to år i Lyn, og har lyst til å jobbe med ham igjen, sier Onstad.

                            Kommentar

                            • Håkon Henriksen
                              Administrator
                              • Nov 2003
                              • 6411

                              #15
                              kfl.no

                              Hvem er vi? Kanaris - året rundt!

                              Den norske tullesesongen er i gang, så hva skar’n gjørra? Legge seg ned, eller...

                              Skrevet av Kanari-Fansen Lillestrøm



                              Kanarifeltet flytter innendørs!
                              Fugla er i gang med treninger igjen, og på nyåret starter treningskampa i LSK-hallen.
                              Vi skal være der fra dag én, og lage en bra ramme for de nye unggutta, pirre opp gamlegutta, og gi Henning Berg en smak på hva som venter når serien starter..

                              Eget ståfelt, tromming, flagging og trøkk under taket i hallen. Billetter til kampa får du etterhvert kjøpt på Shoppen.

                              Medlemskap i KFL
                              Innmeldingsblankett med info, samt brosjyer om sesongkort er sendt ut til alle 2008-medlemmer. Har du flytta og ikke fått, eller lurer på no angående medlemskapet, kontakt Jan Jensen på tlf 41 02 06 89.

                              Kontingenten lyder på..
                              100,- for deg under 16 år
                              200,- om du er 16 eller eldre
                              500,- for hele familien. Alle i husstanden blir fullverdige medlemmer. Husk å føre på alles navn.

                              Støtt tifogruppa med å legge til ønsket bidrag på sluttsummen på blanketten eller der du melder deg inn. FuglaTifo vil videreføre årets gode arbeid i 2009, og takker på forhånd for ditt bidrag!

                              Sesongkort på KFL-feltet
                              Det blir som kjent 15 hjemmekamper i år, og prisen for sesongkort på feltet er kun 1600,-! Av dette får vi i tillegg 100 spenn.
                              Det blir kjørt ringerunder mandag 8. og onsdag 10. desember, for å støtte oppom sesongkortsalget.

                              Ringerunder
                              Du kan hjelpe til på ringerundene! Vi møtes kl 1630 på Åråsen - pizzaen står varm og klar.
                              Etter chit chat og ’za-tygging er det en liten briefing før vi begynner i 17-tida og holder på til ca 19 både mandag 8. og onsdag 10.12.

                              Alle som stiller får gratistur til seriestarten borte mot Stabæk. Andre gang du stiller får du valgfri gratistur til en annen kamp på østlandet.

                              Kontakt Per Arne på tlf 91 59 29 32 og meld deg på nå!

                              Humbug & Kanari
                              Medlemsblekka er sendt i trykken. Redaktøren rapporterer om en overvektig utgave, som kommer til en postkasse nær deg før jul.

                              Fugladag på LSK-Shopen lørdag 13/12
                              Det har gått et par år siden sist, men KFLs nye t-skjorte kommer i salg på Shoppen denne lørdagen. Alle som kommer før kl 10.00 er med i trekninga av et sesongkort. Coffee-ladies sørger for kaffe og pepperkaker.
                              Andre ting: Flere juletilbud i shoppen, besøk av spillere, mulighet for innmelding og fornyelse av sesongkort.

                              LSK-Lotto
                              Støtt klubben med 100,- måneden fra nyttår - Vinnersjansene er store, og premiene på 1x5000,- og 3x1000,- trekkes hver fredag gjennom hele 2009. Kontakt gjerne oss i styret for å få vite mer.

                              Terminlista 2009
                              Serieoppsettet kom mandag og vi starter borte mot Stabæk. Styret har allerede tatt kontakt med bæringene, og en veldig god dialog er i gang. Sesongpremiéren er 15. mars, men tjuvstartes med en kamp lørdag 14. mars.

                              Diskutér sesongoppsettet i denne forum-tråden: http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...d.php?p=311123

                              KFL sms-tjeneste
                              Send sms til 2401 med kodeord:

                              KANARI TIFO (støtt tifo med 30kr)
                              KANARI MEDLEM (spørsmål om medlemskap 5kr)
                              KANARI (påmelding nyhetsbrev 0kr)
                              KANARI STOP (avmelding nyhetsbrev 0kr).


                              Vi kan nå anse KFL som nullstilt, en gjeng som står sammen og støtter klubben i tykt og tynt. Som tidligere annonsert vil det skje mer enn nok i KFL i løpet av vinteren (KFL i 2009! - http://kfl.no/les.php?id=382). Buggen er på vei, FuglaTifo er en helårsgruppe, en ny kreativ gruppe/mediagruppe startes opp, turgruppe skal etableres. Ta kontakt med oss på telefon 40001526 hvor sentralbord-dama Eik tar deg videre til en av oss i styret...

                              Vi er Kanari-Fansen – sitter aldri på gjerdet
                              Håkon Henriksen
                              -
                              Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                              -
                              ALT FOR FUGLA

                              Kommentar

                              • PA
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2004
                                • 500

                                #16


                                Om Brenne sin overgang.

                                på ca. 15:00

                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  #17
                                  lsk.no

                                  Berg og Bjarmann om sesongen 2009

                                  Kort intervju med Berg og Bjarmann på lsk.no her:

                                  Kommentar

                                  • Kanarifugl84
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2007
                                    • 2319

                                    #18
                                    lsk.no

                                    Henning: -Strålende innstilling

                                    Råkjøret fram mot 15. mars er i gang, og Henning Berg er godt fornøyd etter LSKs første treningsuke.

                                    Kommentar

                                    • Kopperud
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2006
                                      • 1697

                                      #19
                                      http://www.rb.no/lsk-magasinet/article3974495.ece

                                      LSK må dokumentere
                                      økonomisk kontroll


                                      ÅRÅSEN:
                                      LSK er en av et titall klubber som må rapportere til Norges Fotballforbund om den økonomiske situasjonen etter at profflisensnemnda hadde behandlet søknadene om lisens kommende sesong.
                                      Av Per Kristian Torvik
                                      Publisert 05.12.2008 - 23:00 Oppdatert 06.12.2008 - 11:34
                                      Tips en venn om denne saken
                                      Skriv ut denne siden


                                      Se større bilde
                                      INNTEKTSSVIKT: LSKs inntekter har gått dramatisk ned. Hovedårsaken er den dårlige sesongen laget har hatt i Tippeligaen. FOTO: TOM GUSTAVSEN
                                      Se større bilde
                                      FØLGER MED: Jan Løkling, leder av profflisensnemnda.




                                      – Jeg kan kommentere generelt rundt hva som er avgjørende for at vi skal gi lisens, men hvilke klubber som vi følger spesielt nøye kommer ikke fra meg, sier leder av nemnda, Jan Løkling.
                                      Konsernsjef i LSK AS, Svein Asmyhr, bekrefter at LSK er en av klubbene.
                                      – Vi har fått beskjed om at vi må avgi rapport hver fjerde måned. Første gang er i mai.
                                      – Hva ligger i det?
                                      – Ikke annet enn at vi må dokumentere at vi greier å følge opp det vi har lagt til grunn i søknaden. Vi er allerede på god vei til å redusere kostnadene i 2009.
                                      – Er du bekymret?
                                      – Med finanskrisen i tillegg til et høyt kostnadsnivå er hele norsk toppfotball bekymret om dagen. Det er en usikkerhet i sponsormarkedet vi ikke fullt vet konsekvensene av. For vår del har vi mange avtaler som fortsetter i 2009, men det er en utfordring der vi har behov for nysalg og reforhandlinger, sier Svein Asmyhr.
                                      Arbeidskapital

                                      I profflisensnemndas behandling tar en for seg områder som sportslig satsing, infrastruktur, administrasjon, lov og reglement og økonomi.
                                      – Når det vi kaller arbeidskapital er bundet opp i høye faste utgifter samtidig som inntektene svikter, kan en klubb få lite å betale lønningene med. Klubber med store økonomiske forpliktelser er noe vi er veldig oppmerksomme på og vil følge opp, sier Jan Løkling.
                                      Eiendomsmassen i en klubb er også viktig for å få lisens.
                                      – Når renta øker fra fire til åtte prosent, skaper det problemer for noen klubber. Det betyr ofte at kostnader må kuttes.
                                      – Er du urolig for utviklingen?
                                      – Det er ikke profflisensnemndas oppgave å mene noe om den. Vi peker bare på de faktiske forholdene, sier Jan Løkling.
                                      Inntektstap

                                      I LSK er det ingenting i veien med eiendomsmassen. Få klubber eier mer enn dem. Problemet er kostnadsnivået og lønnsutgiftene.
                                      – Vi er i god gang med å redusere kostnadene. Men vi er også meget usikre på inntektene, sier LSK-leder Per Mathisen.
                                      – Det er spekulert i at elitesatsingen vil gå med et underskudd på 20 millioner kroner i 2008?
                                      – Det er for tidlig å ha den store oversikten. Men tallene per i dag tyder på at vi kommer en god del bedre ut enn det.
                                      Hovedårsaken til svikten er den elendige sesongen laget har hatt i Tippeligaen.
                                      – Vi har faktisk brukt mindre enn det vi i utgangspunktet hadde tenkt. Det er inntektene som har gått dramatisk ned. Svikten i tv-penger er på mellom seks og sju millioner kroner. Å bli slått ut i 2. runde i cupen er også dårlig butikk. Vi har til de grader merket at vi ikke har råd til å bli nummer 12 i serien, sier Per Mathisen.
                                      Ultras Felt C 2005x2015

                                      Lillestrøm & Bajen

                                      Kommentar

                                      • Emil B
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2006
                                        • 5921

                                        #20
                                        Lsk.no


                                        Fart og tempo i vente.
                                        Pragmatiske Henning lover et annerledes LSK i 2009.

                                        Av Trygve Lie

                                        Den tidligere Lyn-treneren har fått med seg Petter Belsvik som ansvarlig for den offensive samhandlingen, og lover et LSK som vil spille en annerledes type fotball i 2009. Men før arbeidet med den kommende sesongen kunne komme i gang var det viktig å avslutte 2008-sesongen.

                                        - Vi hadde evaluering internt i klubben, blant annet ved at spillerne gjennomførte gruppearbeid og gav oss individuelle tilbakemeldinger, som vi skal ta med oss videre. Det er viktig for oss å ta med oss det som var bra i 2008, men også lære av det som ikke gikk så bra.

                                        Torgeir Bjarmann har allerede signalisert at et grunnkriterium for eventuelle nye spillere er fart og teknikk. Men Bjarmann/Berg har ikke til hensikt å blåkopiere det duoen fikk utrettet i løpet av sin tid i Lyn. - Vi hadde en viss suksess i Lyn med en spesiell spillestil tilpasset de spillerne vi hadde der. Petter Belsvik kommer på sin side fra en fotballkultur i Stabæk som minner mye om Lyn.

                                        - Men vi skal ikke kopiere noe eller noen, men utvikle et eget spill som er tilpasset LSK, og ferdighetene spillerne våre besitter.

                                        - Vi ønsker å spille en hurtig, teknisk fotball, med få touch og mye bevegelse. Derfor er hurtighet en viktig ingrediens for oss. Detaljene rundt spillemønsteret vårt vil måtte variere ut fra de spillerne vi har til disposisjon. Men grunnspillet vårt vil være teknisk, hurtig fotball, der vi bruker ballen for å skape noe selv. Vi ønsker å holde ballen, langs bakken og spille gjennom laget. Utviklingen av grunnspillet vårt blir et viktig tema på treningsfeltet denne vinteren.

                                        Viktor Bjarki Arnasson er tilbake i Lillestrøm etter å ha vært på utlån på Island i en sesong, og sammen med unggutter som Kristoffer Tokstad, Ruben Gabrielsen, Stian Ringberg, Bjørn Bergmann og Mathis Bolly legger Henning opp til et bikkjeslagsmål om plassen i startelleveren. Og treneren lover at alder ikke skal være en hindring for spilletid.

                                        - Vi har stor konkurranse om plassene, og det er vi glade for. Flere av ungguttene har virkelig vist seg fram denne uka, og det er artig å se. Alle ungguttene våre er spillere med en god framtid; trener de riktig og har den rette mentaliteten vil de alle bli tippeligaspillere.

                                        - Mange har forhåpninger til Bjørn Bergmann. Kan han bli å regne med i 2009, tross hans ung alder?
                                        - Bjørn har bekreftet det inntrykket vi hadde av ham, og er en spennende spisstype. Alle spillerne i troppen bør ha ambisjoner om å få spilletid i Tippeligaen, og samtlige kommer til å få muligheten til å vise seg fram i løpet av vinteren.

                                        - For min del er det veldig enkelt, jeg bruker de som er best. Er ungguttene gode nok, kommer de også til å få spille uansett om de er 17 år. Alderen har ingenting å si i den sammenhengen, avslutter Henning.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎