Nyheter desember 2008

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #41
    smaalenene.no (ANB)


    Foto Thomas Andersen , Digitalsport Tore Andreas Gundersen (til høyre), her i kamp med Tromsøs Tom Høgli før han ble utleid fra LSK, åpner for å fortsette i Lyngby.

    Kan fortsette i Lyngby

    Oslo (ANB):
    Lillestrøm-spiller Tore Andreas Gundersen åpner for å fortsette i danske Lyngby også etter nyttår.

    Av STIAN GRYTHAUGEN
    Publisert 17.12.2008 - 15:53 Oppdatert 17.12.2008 - 15:57

    22-åringen har vært utleid fra Lillestrøm til den danske klubben i høst, men skal etter planen vende tilbake til spill på Åråsen på nyåret. Spørsmålet er om U21-landslagspilleren er med i Henning Bergs framtidsplaner – eller om det kan være aktuelt med et salg eller en forlengelse av leieoppholdet i Danmark.
    Gundersen åpner gjerne for å fortsette i Lyngby.
    – Det er ikke avklart hva som skjer ennå, men det er ikke umulig at jeg fortsetter i Lyngby. Jeg regner med en avklaring i løpet av en ukes tid, sier LSK-spilleren til det danske nettstedet bold.dk.
    Han har gjort en fin figur på nest øverste nivå i Danmark i høst, og har notert seg for fire scoringer.
    – Trenerne fortalte meg at de var fornøyd med å ha meg i Lyngby – og med den jobben jeg har gjort, sier Gundersen.
    Så spørs det om 22-åringen med en fortid i Kongsvinger får nye sjanser på dansk jord. (ANB)

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      #42
      RB


      NYE TONER: Per Mathisen lanserer ny politikk på Åråsen.


      – 2009 blir et vanskelig år for alle

      ÅRÅSEN:
      LSK-leder Per Mathisen tror det vil bli et vanskelig år for alle toppklubbene.

      Av Per Kristian Torvik
      Publisert 18.12.2008 - 15:34 Oppdatert 18.12.2008 - 15:38

      – Nå er fotball noe annet enn håndball og ishockey, der problemene tydeligvis er for fullt fart inn. Men det er ingen grunn til å tro annet enn at vi også kommer til å merke det. Inntektene vil bli mindre. Der vi først og fremst vil få nedgang er på sponsorinntektene, sier han.

      På vei med lønnskutt
      – Dere har som målsetting å kutte lønnskostnader med 20 prosent. Hvordan skal dere få til det?
      – Vi er på vei til å gjøre det med et billigere støtteapparat. I framtida skal vi hente spillere som ikke er så dyre. Ingen i LSK diskuterer å gjøre noe med dagens avtaler. Men vi regner ikke med at nye kontrakter vil være så lukrative for spillerne som de har vært.
      – Mange tror lønnskutt vil komme i en rekke klubber. Vil LSK være først ute denne gangen også?
      – Det har vi ingen planer om. Vi har aldri vært redde for å snakke om situasjonen, selv om den til tider er vanskelig. Nå ser jeg at den ene klubben etter den andre går ut og sier det samme som vi gjorde for mange uker siden.

      Dialog med tillitsvalgt
      – Er spillerne smarte hvis de tar initiativ til å gå ned i lønn før situasjonen blir veldig alvorlig?
      – Hva spillerne bør gjøre, skal ikke jeg fortelle dem. Vi kommer til å holde en tett dialog med deres tillitsvalgte om den økonomiske situasjonen.
      – Hvordan går det med årets underskudd?
      – Vi jobber med saken. Jeg har håp om at vi skal komme godt under de antakelser om rekordunderskudd som det er blitt snakket om, sier Per Mathisen.

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        #43
        Fra treningstråden:
        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
        Etter dagens trening fikk vi en liten prat med Henning Berg om ståa i troppen. Tar forbehold om at mine fotballfaglige kunnskaper ikke er helt på topp, og at jeg dermed kan ha misforstått Henning på enkelte punkter

        -----

        - De tre treningsukene før jul har gitt oss et veldig bra grunnlag. Spillerne er veldig motiverte og har stått på for fullt. Vi har fått jobbet bra med både det fysiske og det fotballmessig. Rent fysisk er det generelle nivået bra, men det er fortsatt enkelte som har litt å gå på.
        - Fotballmessig har det offensive spillmønsteret stått i fokus, og vi har jobbet mye med bevegelse og forståelse, forteller Henning.

        Han sier videre at hver enkelt spiller nå vet hvilken rolle de er påtenkt i laget og hva som kreves av dem der. Trenerne har gjennomført individuelle samtaler med nesten alle spillerne i løpet av de siste ukene.

        - Unggutter som Ringstad, Tokstad, Ruben og Bolly gjør et veldig bra inntrykk på treningene. Sigurdarson var litt uheldig som måtte stå over denne siste uka, men også han har vist at han har et stort potensiale.

        Av de "gamle", som f eks Kippe, BHR og Espen, så mener treneren at de ligger veldig langt framme pr dags dato.

        På spørsmål fra forumets utsendte om det er lang nok tid fram til seriestart 15. mars for å få laget på topp, så svarer Henning:

        - Det er veldig lenge til Stabæk-kampen, og vi får nok av tid til å forberede oss. Utfordringen ligger i at vi ikke får konkurrert på Tippeliganivå. Det å spille kamper i Tippeligaen er den klart beste treningen vi kan få, og først da får vi de ordentlige svarene.

        Etter morgendagens trening får spillerne to uker "fri", men hver enkelt utstyres med et eget treningsopplegg. Det handler først og fremst om fysisk trening.
        Lørdag 3. januar møtes troppen til sin første fellestrening i 2009.

        God jul!

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #44
          fotball.no

          Ruben Gabrielsen, LSK er tatt ut i G17-troppen til samling på La Manga 3. til 11. januar og landskamp mot Tyskland 10. januar:

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7048

            #45
            lsk.no

            Kippe: -Ungguttene en inspirasjon

            Første treningsmåned er snart omme for Frode Kippe, som merker at mye er forandret i LSK.

            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • gamle-perta
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2418

              #46
              To ut - to inn?

              I følge RB papir så kan Ciise Aden Abshir bli Eidsvold Tur-spiller i januar om han selv vil. Klubbene er enige om vilkårene, men spilleren er på landslagsoppdrag til midten av neste måned.
              Viktor Bjarki Arnarson kan bli leid ut til KR Reykjavik, der han var i fjor. Også her ligger avgjørelsen hos spilleren.

              To afrikanere kan kan være aktuelle for LSK-overgang:
              Alhasane Dosso er sentral midtbanespiller fra Elfenbenkysten og spiller nå i Nigeria. Han trente med LSK i november.
              Edwin Eziyodawe, spissen som "Tullebukk" har snakket så varmt om i sine treningsrapporter, kan også være på vei.
              - Han har vært ok på trening, så vi får se hva vi gjør, sier Torgeir Bjarmann til RB.
              Last edited by gamle-perta; 19.12.2008, 09:32.
              Mvh
              Gammer´n (Per T)

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                #47
                RB


                BARNDOMSKAMERATER: Bjørn Helge Riise og Lars Kristian Eriksen fra tida de ikke var lagkamerater. En av dem kastet klærne, mens den andre lot det være.

                Fikk tilbud om å bli nakenmodell

                LILLESTRØM:
                Men Bjørn Helge Riise gjorde det motsatte av barndomsvennen Lars Kristian Eriksen.

                Av Steinar Flesland
                Publisert 19.12.2008 - 12:37 Oppdatert 19.12.2008 - 12:39

                Bjørn Helge Riise fikk tilbud om å stå nakenmodell i et fotomagasin i fjor sommer.

                Det avslører han ovenfor TVRomerike i dagens program av Julestua.
                – Jeg fikk tilbud, men sa nei, mest på grunn av alt oppstyret det ville blitt, sier en rødmende Riise, som gjester programmet sammen med LSK-nykommer og barndomsvenn Lars Kristian Eriksen.
                Og nettopp Eriksen skapte store overskrifter da han sammen med tidligere lagkamerat i Lyn Christian Brink stilte opp i nettoen for Shutter Magazine i 2007.
                – Vi var ikke forberedt på all oppmerksomheten, men det var morsomt å se reaksjonene i etterkant. Det er ikke alle som liker at noen stikker seg fram, sier Eriksen.

                Se hele intervjuet med gutta på TVRomerike i kveld fra klokka 17.30.

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  #48
                  Fra treningstråden:
                  Opprinnelig skrevet av Canário
                  Fikk med meg siste halvdel av treninga, der det først var spill med kjegler som mål på halv bane og deretter ellevermål med keepere. Bra trøkk og tempo. Liker denne ettersom det på halv bane oppstår valgmuligheter hele tida. Synes Gabrielsen og Arnarson var gode, og håper ikke Arnarsson drar uten å ha fått vite hva han står for. Unggutta viser at de tar nivået, der også Ringstad og Bolly er bra med. Bolly viser gode ting med ball.

                  I spillsekvensen med gule vester, Eriksen, Kippe, Jon, Ringstad, Riise, Mykle og Occean. Svart lag Gabrielsen, Riseth, Biffen, Søgård, Karim, Pedersen og Arnarson. (Mulighet for at jeg har glemt noen). Bra med mye oppbyggende spill og at trenertemaet setter individuelle ferdigheter høyt. Veldig vesentlig for og i utvikling av toppspillere, ref. blant andre Bergdølmo i buggen der han "brenner for basisferdigheter" og fikk "sjokk av pasningsspillet og ferdighetene i Ajax" - flott å ha en trener og assistenter som har vært fotballspillere (imots. til Nordlie og Bakkemo) og i norsk sammenheng har unik forståelse og kunnskap om hva som kreves for å gjøre suksess på fotballbanen.

                  Kiko jogget på sidelinja og var ikke med på siste halvdel. Johnsen trente alternativ med Erland og etter hvert langpasninger.

                  "tullebukk" kan forhåpentligvis utfylle. Ellers la jeg merke til at Mykle fikk Kanari-vin for årets mål. Bra gest!

                  Neste trening er 3. jaunar - god jul!

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    #49
                    Tips AS

                    Med fem dager igjen til julaften har vi hørt med supporterne i Tippeligaen hva de ønsker seg, og hva de gjerne vil gi bort av julepresanger.
                    1. Hva ønsker du deg til jul?
                    2. Hva kunne du tenke deg å gi bort i julepresang?
                    3. Hvilke håp og drømmer har du for 2009
                    Petter Ødemark, Kanarifansen
                    1. Det hadde vært en fin julegave om Marius Johnsen ble helt frisk slik at vi fikk en virkelig god back.
                    2. Jeg gir gjerne tomta på Valle tilbake til Oslo kommune.
                    3. Det er vel nok å drømme om et stabil godt lag som får ut potensielet som ligger der, tenker jeg.

                    Kommentar

                    • hoyt
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 2850

                      #50
                      Skriver inn en liten sak fra LSK-posten, i mangel på andre hendelser disse rolige juletider.

                      Rapport fra talentsatsingen i UA, av Jan Roger Sannerud:

                      "Super Ray"

                      Før jeg sier litt om 2009 vil jeg bare si noen ord om John Raymond Haraldsen, født 1994. Helgen 14-16 november arrangerte Norges Fotballforbund en samling for de beste spillerne født 94 i Norge. Der hadde vi med Raymond, som han kalles til daglig. Vi som kjenner Raymond og ser han daglig vet at det er et talent og en gutt utenom det vanlige, men vi er aldri helt sikre på hvordan det går bestandig. Jeg reiste ned til østfoldhallen lørdagen og håpet at jeg skulle få se "Super-Ray" slik vi vet han kan være.

                      På ettermiddagen var det duket for en intern kamp mellom spillerne på samlingen. Det skulle bli Raymonds store ettermiddag. Et stykke ut i første omgang scoret han sitt første mål for helgen. Og det var et mål i ypperste klasse, etter en dribleserie ikke mange i hans alder kan vise til. Videre utover i kampen skapte han sjanse på sjanse for sitt lag og han scoret to til og la opp til det fjerde for sitt lag. Tre mål og en målgivende i intern kamp på landslagssamling er jo utrolig bra, eller sinnsykt som folk i denne alderen sier.

                      Etter en slik kamp tenkte jeg at Raymond egentlig burde satse på å stå over søndagens kamp. Det han viste lørdag kan jo ikke toppes. Trodde jeg. Og mer feil er det ikke mulig å ta. I søndagens kamp scoret Raymond fire mål. Fantastisk.

                      7 mål og en målgivende på en landslagssamling kan vel nesten ingen vise maken til og det beste av alt er at Raymond bare er i startgropen når det gjelder utvikling som spiller. Og jeg gleder meg veldig over å kunne jobbe videre med denne gutten sammen med lagtrenerne hans, Rune Larsen og Ranveig Karlsen.

                      ---
                      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                      - Nosa

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        #51
                        Dagsavisen

                        Med seriestart allerede 14. og 15. mars har toppklubbene kortere tid enn noen gang på å forberede seg til tidenes lengste norske fotballsesong. Nå har alle sammen sydd sammen vinterprogrammet, og første mandag i det nye året starter alle klubbene sesongoppkjøringen.
                        Holder LSK hjemme
                        Lillestrøms nye trener, Henning Berg, har ambisjoner om å gjøre laget betydelig mer ballbesittende og har en rekke unge talenter som han vil prøve ut. Og av praktiske årsaker benytter han de flotte treningsfasilitetene Lillestrøm er i besittelse av. Alle de fem hjemlige treningskampene er lagt til LSK-hallen, som ligger bare en Frode Kippe-klarering fra Åråsen.
                        – Vi jobber mye med en ny spillestil, men har det som alle andre ganske travelt etter nyttår, sier kaptein Kippe til klubbens egen hjemmeside, lsk.no.
                        Seriestart er lagt til søndag 15. mars, men en av kampene blir flyttet til NRKs sendedag på lørdag, og det kan fort bli Stabæk – Lillestøm.
                        http://www.dagsavisen.no/sport/article388422.ece

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          #52
                          VG

                          Lillestrøm reduserer


                          Budsjettet for LSK blir lavere i 2009 enn det var i 2008, forteller daglig leder Frank Grønlund.
                          SPØRSMÅL
                          1. Hvordan stort ser klubbens budsjett ut til å bli i 2009 sammenlignet med 2008?
                          2. Regner dere med inntektsreduksjoner neste år, i tilfelle på hvilke områder?
                          3. Hvor mye blir satt av til spillerkjøp i 2009 kontra 2008?
                          4. Hvordan blir satsingen på utvikling av unge spillere i 2009 kontra tidligere?
                          5. Hva skjer med spillerlønningene i klubben i 2009?
                          6. I hvilken grad har dere klausuler som gjør at dere kan kutte lønnskostnader om dere går glipp av viktige inntekter, som for eksempel ved nedrykk eller misset europacupplass?
                          SVAR:
                          1. Budsjettet blir vel redusert med omtrent ti prosent og til omtrent 110 millioner kroner.
                          2. Foreløpig har vi ikke merket noen spesielle reduksjoner. Det virker som om markedet går relativt bra, og det er ikke mye som er redusert.
                          3. Om vi skal handle spillere så må det være andre interessenter som er med på det. Da spørs det fra spiller til spiller. Vi samler en pool av mennesker og presenterer den aktuelle spilleren for dem.
                          4. Vi satser enda større på dette og har hentet inn mange 15-16-åringer som allerede er på lønningslista. Så på dette punktet bruker vi mer midler enn noen gang.
                          5. Foreløpig skjer det vel ingenting her, men det er ingen som kan regne med påslag i lønna. På sikt så må vi få ned lønnskostnadene, men det må være i form av kontrakter som går ut og at spillere selges.
                          6. Vi har ingen klausuler ut over det som ligger i kontraktene, som det er hjemmel for å endre. Det er en mulighet her og vi har gjort det før.

                          (VG NETT 26.12.08 kl. 15:30, sist oppdatert 26.12.08 kl. 15:42)
                          Budsjettet for LSK blir lavere i 2009 enn det var i 2008, forteller daglig leder Frank Grønlund.

                          Kommentar

                          • glasgow
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2007
                            • 1251

                            #53
                            Fiasko-året i bilder.

                            http://www.rb.no/bilde/article4018436.ece

                            Aktuelt

                            Registrer ditt firma gratis






                            Fiasko-året i bilder

                            Slik så RB-fotografene årets LSK-sesong.

                            Kommentar

                            Working...
                            😀
                            😂
                            🥰
                            😘
                            🤢
                            😎
                            😞
                            😡
                            👍
                            👎