Kristoffer Tokstad

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hoyt
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 2850

    Kristoffer Tokstad



    Lager en egen tråd for denne spilleren. Samtlige ganger jeg har lest om han, har han vært omtalt i positive ordlag, og jeg har også lagt merke til at han stadig putter mål for U17-landslaget. Samtidig kjenner jeg ikke til han så godt som jeg bør kjenne til en LSK-spiller. Kan noen som er så heldige å bo så nærme at de får med seg treninger si litt mer om han? Styrker, svakheter?

    Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg har en rar følelse som sier at vi sitter på gull her!
    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
    - Nosa
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13271

    #2
    Vi burde vel ha en tråd for alle våre lovende juniorer/rekrutter? Ellers er jo slike spillertråder vanlige på andre supporterforum.
    Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg har en rar følelse som sier at vi sitter på gull her!
    Det samme sa blomster-Finn.

    Kommentar

    • erlando
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2006
      • 858

      #3
      Det kan være sunt å pakke ned gullgraverutstyret foreløpig. Gutten har så vidt rukket å slå gjennom i 2. divisjon.

      Han har potensiale, men er uferdig. Det er én ting å være god på trening midtvinters, når tempoet er sånn passe og taklingene er kameratslige. Å gjøre det samme i Tippeligakamp mot midtbanerivjern som bruker knottene først og spør etterpå er en helt annen ballbinge.

      Når gutten er gammel nok til å kjøpe sprit selv, kan man finne frem kongevannet og håpe på et mer fast førstelagsinnslag. For 2009 får man heller håpe at Tokstad presterer på linje med LIF-nivå og ikke faller ned på vanlig LSK2-nivå.
      Ja til pause i pausen!

      Kommentar

      • Heia Lørenskog
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Apr 2006
        • 147

        #4
        Han spilte jo for Lørenskog denne sesongen, så kan prøve å fortelle det jeg har fått med meg fra kamper jeg har sett og rapporter jeg har lest.

        Han har ikke vært fast i startellevern i år, men har som regel kommi innpå (mest i starten av sesongen) eller startet (mest mot slutten av sesongen) kampene.

        Han som en spiller som er tidlig utvikla, både fysisk og psykisk.

        Han virker også som en anvendelig spiller. Han har for det meste spilt indreløper i 4-3-3'en til Aga jr., men starta også en kamp som midtspiss, der han scora ett (det?) avgjørende målet. Nå pleier Lørenskog å rullere på hvem som spiller midt og kant av de tre angriperne, så ikke sikkert han spilte hele kampen som midtspiss, men det var det han var oppført som på rb.live. (En kamp ble han også bytta inn på høyreback (da backen måtte ut med skade), men ble fort dytta opp på midten, mens en midtbanespiller ble satt ned i midtforsvaret og Thomas Bergersen ble satt ut på backen (noe han uttrykte frustrasjon over, forøvrig.))

        Så konklusjonen er vel at han er en anvendelig spiller på de offensive plassene på banen, i tillegg til å være voksen for alderen. Vet ikke helt hvor han vil passe inn i Henning Bergs 4-4-2/4-4-1-1, hvis Bergern liker å spille med to dype sentralt. Kanskje hengende spiss, men i utgangspunktet vil jeg tro at han er best som tradisjonell sentral midtbanespiller.

        Når alt detta er sagt så mener jeg han kunne hatt godt av (minst) ett år til i Lørenskog der han kan spille fast med de samma spillerne hver helg. Og rykker Lørenskog opp kunne det kanskje også vært lurt å få ett år i 1. før han erobrer eliten.
        Last edited by Heia Lørenskog; 03.12.2008, 14:54.

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          #5
          Opprinnelig skrevet av erlando
          Det kan være sunt å pakke ned gullgraverutstyret foreløpig. Gutten har så vidt rukket å slå gjennom i 2. divisjon.

          Han har potensiale, men er uferdig. Det er én ting å være god på trening midtvinters, når tempoet er sånn passe og taklingene er kameratslige. Å gjøre det samme i Tippeligakamp mot midtbanerivjern som bruker knottene først og spør etterpå er en helt annen ballbinge.

          Når gutten er gammel nok til å kjøpe sprit selv, kan man finne frem kongevannet og håpe på et mer fast førstelagsinnslag. For 2009 får man heller håpe at Tokstad presterer på linje med LIF-nivå og ikke faller ned på vanlig LSK2-nivå.
          Ganske enig, men jeg tror faktisk vi fort kan få se mye til bergman, Tokstad , ringstad og kanskje bolly på førstelaget neste år. Ellers er tempoet på treningene for tiden faktisk høyere enn det man ser i tippeligaen vil jeg si. Dette er skyldes selvfølgelig at de ikke spiller på full bane, men trykker 22 spillere inn på ca 3/5 bane. Blir ikke mye tid til overs da.

          Tokstad viser en del fint, men han er ung og langt fra ferdig. Viser heller ikke så mye at det er noen vits i å starte noen voldsom hype. Vi vil vel ikke ha vif-tilstander heller der alle under 20 kommer til å spille i cl-finalen om et par år.


          Opprinnelig skrevet av reka
          Vi burde vel ha en tråd for alle våre lovende juniorer/rekrutter?
          Last edited by HSft; 03.12.2008, 14:39. Begrunnelse: dårlig link

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6075

            #6
            Heia Lørenskog, kan du si noen ord om Alper Gøksu også? Hvordan gjør han det hos lørenskog?

            kanskje i den andre tråden siden det er litt off topic, http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ad.php?t=13346
            .
            Last edited by HSft; 03.12.2008, 14:39. Begrunnelse: dårlig link

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3376

              #7
              Opprinnelig skrevet av erlando
              Når gutten er gammel nok til å kjøpe sprit selv, kan man finne frem kongevannet og håpe på et mer fast førstelagsinnslag. For 2009 får man heller håpe at Tokstad presterer på linje med LIF-nivå og ikke faller ned på vanlig LSK2-nivå.
              Håper vi ikke behøver å vente så lenge. Det er en myte at en spiller må passere tyve før han kan brukes. Når man ser unggutter slå igjennom som 18-åringer i Premier League hvor konkurransen er høyere må det være lov å håpe på det samme i Norge.

              Dog, kan jeg være enig i at vi ikke skal forvente så veldig mye i 2009, men 2010 bør være en målsetting.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                #8
                Opprinnelig skrevet av MortenA
                Håper vi ikke behøver å vente så lenge. Det er en myte at en spiller må passere tyve før han kan brukes. Når man ser unggutter slå igjennom som 18-åringer i Premier League hvor konkurransen er høyere må det være lov å håpe på det samme i Norge.

                Dog, kan jeg være enig i at vi ikke skal forvente så veldig mye i 2009, men 2010 bør være en målsetting.
                Enig. Det gleder meg også at berg mener det samme. Tror nok vi får se en del unggutter på laget i fremtiden. For øyeblikket kunne vi stilt et godt lag med tre stk som er for unge til å kjøpe øl

                Fredrikson
                Eriksen - Riseth - Kippe - Johnsen
                Riise - Kiko - Tokstad - Ringstad
                Occean - Bergman

                Hadde vært utrolig morsomt å se noen unge spillere slå gjennom hos oss igjen.

                Kommentar

                • Kanariz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2005
                  • 2507

                  #9
                  Han er vel ingen stjerne.

                  Mitt tips: Ender opp som Mac, bjerk og andreasen. Alle var gode på rekrutt, men ikke gode nok.

                  Kommentar

                  • Boudewijn
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Jul 2007
                    • 207

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Kanariz
                    Han er vel ingen stjerne.

                    Mitt tips: Ender opp som Mac, bjerk og andreasen. Alle var gode på rekrutt, men ikke gode nok.
                    Om jeg ikke husker feil så fikk vel Andreassen en leddsykdom og Mac hadde ikke akkurat den rette attituden (les primadonna) Thomas Bjerk var vel bare ikke god nok.
                    Byråkratkanaris

                    Kommentar

                    • Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Heia Lørenskog
                      Når alt detta er sagt så mener jeg han kunne hatt godt av (minst) ett år til i Lørenskog der han kan spille fast med de samma spillerne hver helg. Og rykker Lørenskog opp kunne det kanskje også vært lurt å få ett år i 1. før han erobrer eliten.
                      Bra innlegg, takk for god info!
                      Men helt uenig med deg vedr punktet over! Du er sikkert Lørenskog gutt og jeg skjønner at du gjerne vil ha han der så lenge som mulig.. Men at det er til det beste for han er jeg helt uenig med deg i! I LSK får han mulighet til å trene med de beste, samt at han dårligst spiller for 2.laget (samme som Lørenskog), men har store muligheter for å kunne få prøve seg i eliteserien (spesielt med Henning Berg som trener). Må bli slutt på de tankene om at spillere må oppnå en viss alder før de får lov til å prøve seg, er de gode nok er de gamle nok. Samme som at LSK spilte en hel sesong (eller flere sesonger) uten venstreving.. Men vi så jo alle sammen at en spiller som Mathis Bolly hadde mer enn nok kvaliteter til at han burde fått prøve seg før! Ingen forlanger at en tenåring skal være ferdig utviklet eller inneha alle de kvalitetene som en på 25 år bør ha, men at ett stort talent på 16-19 år bør få prøve seg når de er i nærheten av de som er noen år eldre er vel de fleste enige om!

                      Kommentar

                      • erlando
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2006
                        • 858

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av MortenA
                        Håper vi ikke behøver å vente så lenge. Det er en myte at en spiller må passere tyve før han kan brukes. Når man ser unggutter slå igjennom som 18-åringer i Premier League hvor konkurransen er høyere må det være lov å håpe på det samme i Norge.
                        Vel, nå var argumentet mitt ikke alderen hans, men ferdighetene han har pr dags dato. Han har knapt etablert seg på 2. divisjonsnivå. Å dermed tro at han skal kunne foreta hele hoppet på 1-1.5 år er veldig optimistisk. ...dermed ble 1+1 = 2 og jeg regnet ut hvor gammel han ville være på det tidspunktet jeg mente det ville være realistisk for ham å nå det nivået som kreves.

                        Prosessen kan akseleres med hyppig eksponering for førstelagsfotball. Dette vil i så fall gå på bekostning av førstelagets resultater. Ikke at det er noe som er ukjent for Berg - Kim "fisk-på-land" Holmens første sesong i Tippeligaen er tross alt ikke noen hemmelighet. Det er derimot ukjent for store deler av Åråsen-publikummet, som forventer resultater i hver kamp og som ikke er kjent for sin tålmodighet med spillere som misser i mottaket to ganger på rad.

                        Opprinnelig skrevet av Folke
                        Må bli slutt på de tankene om at spillere må oppnå en viss alder før de får lov til å prøve seg, er de gode nok er de gamle nok.
                        Du maser også om dette med aldren, når ingen har brukt alderen i det opprinnelige argumentet. Man har derimot argumentert med ferdigheter og behover for å utvikle disse mer, før gutten er klar for å ta steget.

                        Samme som at LSK spilte en hel sesong (eller flere sesonger) uten venstreving.. Men vi så jo alle sammen at en spiller som Mathis Bolly hadde mer enn nok kvaliteter til at han burde fått prøve seg før! Ingen forlanger at en tenåring skal være ferdig utviklet eller inneha alle de kvalitetene som en på 25 år bør ha, men at ett stort talent på 16-19 år bør få prøve seg når de er i nærheten av de som er noen år eldre er vel de fleste enige om!
                        Burde og burde. Hadde LSK vaka midt på tabellen uten overhengende fare for nedrykk, så kan det meget godt hende at Bolly hadde fått slippe til før. Det er noe som heter tid og anledning.

                        På den annen side, så har de som har sett andrefugla mye rapportert om at han er ekstremt av og på som spiller, noe som tyder på at han også har mye å jobbe med og dermed ikke var klar nok for et innhopp før helt på slutten av årets sesong.



                        "Når man er god nok er man gammel nok." - Finner det derfor merkelig at folk som ikke har sett spilleren (Tokstad) i aksjon går i strupen på de som har sett ham spille ved flere anledninger. Skulle tro det var sistnevnte som hadde best grunnlag til å bedømme om han er god nok.
                        Ja til pause i pausen!

                        Kommentar

                        • Folke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2008
                          • 5955

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av erlando
                          Vel, nå var argumentet mitt ikke alderen hans, men ferdighetene han har pr dags dato. Han har knapt etablert seg på 2. divisjonsnivå. Å dermed tro at han skal kunne foreta hele hoppet på 1-1.5 år er veldig optimistisk. ...dermed ble 1+1 = 2 og jeg regnet ut hvor gammel han ville være på det tidspunktet jeg mente det ville være realistisk for ham å nå det nivået som kreves.

                          Prosessen kan akseleres med hyppig eksponering for førstelagsfotball. Dette vil i så fall gå på bekostning av førstelagets resultater. Ikke at det er noe som er ukjent for Berg - Kim "fisk-på-land" Holmens første sesong i Tippeligaen er tross alt ikke noen hemmelighet. Det er derimot ukjent for store deler av Åråsen-publikummet, som forventer resultater i hver kamp og som ikke er kjent for sin tålmodighet med spillere som misser i mottaket to ganger på rad.


                          Du maser også om dette med aldren, når ingen har brukt alderen i det opprinnelige argumentet. Man har derimot argumentert med ferdigheter og behover for å utvikle disse mer, før gutten er klar for å ta steget.

                          Burde og burde. Hadde LSK vaka midt på tabellen uten overhengende fare for nedrykk, så kan det meget godt hende at Bolly hadde fått slippe til før. Det er noe som heter tid og anledning.

                          På den annen side, så har de som har sett andrefugla mye rapportert om at han er ekstremt av og på som spiller, noe som tyder på at han også har mye å jobbe med og dermed ikke var klar nok for et innhopp før helt på slutten av årets sesong.



                          "Når man er god nok er man gammel nok." - Finner det derfor merkelig at folk som ikke har sett spilleren (Tokstad) i aksjon går i strupen på de som har sett ham spille ved flere anledninger. Skulle tro det var sistnevnte som hadde best grunnlag til å bedømme om han er god nok.
                          Når en spiller har fått kontrakt med a-laget til LSK OG er i a-stallen så syntes jeg ikke det er så rart at jeg "antar" at noen i systemet finner han god nok.. Eller at de ser muligheten i at han/de kan bli gode nok!
                          Men uansett hva jeg syntes om de enkelte spillere og hva slags grunnlag jeg har for å bedømme de så er det egentlig samme pokker i forhold til LSK sitt bruk eller ikke bruk av unge talenter.. Den beste venstrevingen i stallen sist høst var Mathis Bolly, da bør han brukes fremfor andre spillere uansett hvor gode de er som spiss, back, sentral midtbane eller som keeper for den saks skyld så lenge de ikke er en bedre venstreving! En grunn til at LSK var i bunnkampen kan jo være at de ikke brukte spillerne på riktig plass, samt at de ikke lot andre spillere som tydligvis har mye bra i seg få prøve seg. Mange spillere varierer i prestasjonene, men du finner ikke gull så lenge de sitter på benken...!

                          Kommentar

                          • Heia Lørenskog
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Apr 2006
                            • 147

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Folke
                            Bra innlegg, takk for god info!
                            Men helt uenig med deg vedr punktet over! Du er sikkert Lørenskog gutt og jeg skjønner at du gjerne vil ha han der så lenge som mulig.. Men at det er til det beste for han er jeg helt uenig med deg i! I LSK får han mulighet til å trene med de beste, samt at han dårligst spiller for 2.laget (samme som Lørenskog), men har store muligheter for å kunne få prøve seg i eliteserien (spesielt med Henning Berg som trener). Må bli slutt på de tankene om at spillere må oppnå en viss alder før de får lov til å prøve seg, er de gode nok er de gamle nok. Samme som at LSK spilte en hel sesong (eller flere sesonger) uten venstreving.. Men vi så jo alle sammen at en spiller som Mathis Bolly hadde mer enn nok kvaliteter til at han burde fått prøve seg før! Ingen forlanger at en tenåring skal være ferdig utviklet eller inneha alle de kvalitetene som en på 25 år bør ha, men at ett stort talent på 16-19 år bør få prøve seg når de er i nærheten av de som er noen år eldre er vel de fleste enige om!
                            Som erlando også skriver har heller ikke jeg brukt aldern som noen ulempe for Tokstad.

                            Men siden han i år har slitt med å danke ut én av Anders Engh, Gunnar Norebø, Christoffer Gautland Andersen (i starten av sesongen)/Joachim Jørgensen (Godset(?)reject)(i andre halvdel), så ser jeg ikke at han skulle danke ut Kiko, Søgård, Bjørkøy eller Viktor i kampen om to sentrale midtbaneplasser.

                            At han trener med Lillestrøm selvom han spiller for Lørenskog ser jeg på som en selvfølge (altså trener med begge), og at han gjennom dissa treningene og god matching som en sentral spiller i 1.ellevern på Lørenskog vil utvikle seg raskere til å bli klar for eliten. Er ikke sikker på at det er det samma å spille på LSK2, der han får nye lagkamerater hver uke, som er lite samspilte.

                            I framtida - kanskje 2010/2011-sesongen - er jeg ikke i tvil om at han kan bli en bra spiller for Lillestrøm.

                            Kommentar

                            • Folke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2008
                              • 5955

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Heia Lørenskog
                              Som erlando også skriver har heller ikke jeg brukt aldern som noen ulempe for Tokstad.

                              Men siden han i år har slitt med å danke ut én av Anders Engh, Gunnar Norebø, Christoffer Gautland Andersen (i starten av sesongen)/Joachim Jørgensen (Godset(?)reject)(i andre halvdel), så ser jeg ikke at han skulle danke ut Kiko, Søgård, Bjørkøy eller Viktor i kampen om to sentrale midtbaneplasser.

                              At han trener med Lillestrøm selvom han spiller for Lørenskog ser jeg på som en selvfølge (altså trener med begge), og at han gjennom dissa treningene og god matching som en sentral spiller i 1.ellevern på Lørenskog vil utvikle seg raskere til å bli klar for eliten. Er ikke sikker på at det er det samma å spille på LSK2, der han får nye lagkamerater hver uke, som er lite samspilte.

                              I framtida - kanskje 2010/2011-sesongen - er jeg ikke i tvil om at han kan bli en bra spiller for Lillestrøm.
                              Når du sier at han trenger tid, så bruker du alder som en grunn.. Hadde han hvert 30 år hadde ingen sagt at han trenger tid! Det vesentlige med at han er i stallen til LSK er jo at han har MULIGHETEN til å kunne få prøve seg i kamp med de "store" gutta.. Jeg påstår ikke at han er god nok til å ta fra noen av de plassen pr i dag, men jo mer han får prøve seg jo fortere kan han bli det!

                              Kommentar

                              • Heia Lørenskog
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Apr 2006
                                • 147

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Folke
                                Når du sier at han trenger tid, så bruker du alder som en grunn.. Hadde han hvert 30 år hadde ingen sagt at han trenger tid!
                                Nei, aldern er ingen grunn til at han trenger tid. Han trenger tid fordi han ikke er god nok enda. Aldern er i så måte en fordel, siden han har mer tid til å nå riktig nivå. Hadde han vært 30 hadde man bare sagt at han ikke er god nok og latt han ("enkelt og greit") gå til en annen klubb.

                                Kommentar

                                • Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Heia Lørenskog
                                  Nei, aldern er ingen grunn til at han trenger tid. Han trenger tid fordi han ikke er god nok enda. Aldern er i så måte en fordel, siden han har mer tid til å nå riktig nivå. Hadde han vært 30 hadde man bare sagt at han ikke er god nok og latt han ("enkelt og greit") gå til en annen klubb.
                                  Enig i at aldern er en fordel, en stor fordel som jeg syntes det er greit at LSK og spilleren selv drar nytte av.. Derfor mener jeg det er best at han lærer av de beste mens han er i en alder hvor han er best mottagelig for å lære! Dette er ikke noe hokkus pokkus, det er sånn de driver i de store fotballand rundt om i verden og Norge bør ikke være noe unntak!

                                  Kommentar

                                  • vermu
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2008
                                    • 1729

                                    #18
                                    Jeg har sett Alper Gøksu i 3 kamper i år, alle for junior interkrets i Lørenskog. Gøksu er en allsidig spiller, han spilte både høyre back, venstre back og stopper. Jeg har ikke sett han nok til å ha sterke meninger, men hans styrker er ihvertfall en god pasningsfot og spilleforståelse. Han har også gode lederegenskaper.

                                    Min vurdering er at han holder et relativt godt nivå i junior interkretsserien.
                                    Men jeg blir meget overrasket hvis han en gang i framtiden blir en Tippeligaspiller.

                                    Opprinnelig skrevet av HSft
                                    Heia Lørenskog, kan du si noen ord om Alper Gøksu også? Hvordan gjør han det hos lørenskog?

                                    kanskje i den andre tråden siden det er litt off topic, http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ad.php?t=13346
                                    .

                                    Kommentar

                                    Working...
                                    😀
                                    😂
                                    🥰
                                    😘
                                    🤢
                                    😎
                                    😞
                                    😡
                                    👍
                                    👎