Hvordan bruke Riseth?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OppsalKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2008
    • 1881

    Hvordan bruke Riseth?

    Er ganske sannsynlig at KFO\Kippe\PåSAn kommer til å danne midtstopperparet i LSK i 2009.

    Så hva gjør vi med Riseth? Han var en av våre beste spiller i 2008 og det som vi elsker i LSK (krig, vilje og innsats).

    Lønnsmessig er han i nærheten av 3mil i året og veldig få lag ville hente han mens pengekrisa herjer.

    Fordi LSK kommer til å spille 4-4-2\ 4-5-1, stiller jeg spørsmål.... Kommer Riseth til å spille ankormidtbane i 2009?

    Fordelen med det er at han kan stenge\besykte bakfiren. Kiko kan spille mer offensivt. Søgård eller Bjørkøy(fx.shudder) kan komme til å bli brukt enten som sentralmidtbane med Kiko enda høyere oppover banen (eller hvis Riise forlate LSK) på høyrekanten.

    Ellers.. er det benken for en trønder som har sine beste dager bak seg?
    Nå bosatt på Rasta !!!!!

    Alltid Celtic og LSK
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    #2
    Har du hørt noe anngående Onstad som jeg ikke har fått med meg. Onstad kommer trolig ikke. PSA, Kippe og Riseth kommer til å spille midtstoppere. Tror ikke det er så mye å lure på. Ingen av disse tre kommer til å spille alle kampene og det kan bli en spennende duel mellom PSA og Riseth når alle tre er klare.

    Kommentar

    • TomLundby
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 616

      #3
      Var det ikke unge, raske, tekniske spillere LSK skulle satse på. hmm, skal vi se, en rask oppsummering av Riseth blir da:

      Unge - absolutt ikke, Riseth er tvert imot direkte gammal, eldst på laget
      Raske - absolutt ikke, Riseth er tvert imot direkte sein blitt, seinest på laget
      Tekniske - absolutt ikke, teknikken har alltid vært hans svake side, i bånnsjiktet på laget.

      Svaret blir enkelt. Send Riseth hjem til trøndelag, hvorfra han ALDRI skulle vært hentet til å begynne med. La ham evt få rollen som koordinator for KFL Trondheim og LSKs talentspeider i Trøndelag ut året. Da er takk og pris han et tilbakelagt stadium. Deretter må de ca 7 millionene brukt på ham, som ikke bare har vært bortkastede men har påvirket klubben direkte negativt, avskrives, glemmes og fortrenges raskest mulig.

      Kommentar

      • King_Raymond
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4987

        #4
        benken
        Ultras Felt C Lillestrøm

        Kommentar

        • MartinRE
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2008
          • 738

          #5
          Jeg tror PSA og Kippe kommer til å spille men siden Kippe er i karantene omtrendt hver 4-5 kamp kan han spille da
          Enige
          "Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så" Bill Shankly.

          Kommentar

          • CocaJerry
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 2532

            #6
            Hadde ikke Bergdølmo blitt ansatt så kunne han sikkert gjordt den jobben og spart oss for både kameler og penger. Han kunne også overhøvla media, dommere, NFF og alle andre som er urettferdig mot oss, det er`n dritgod på

            Selv om han er på overtid på fotballkarrieren sin så tror jeg han er god nok til å gi både Kippe og PSA bra kamp om plass også neste år, men det blir nok mest benken.

            Kommentar

            • andersmm
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 5764

              #7
              Ok, han er kanskje ikke den mest kostnadseffektive investeringen vi har gjort.

              MEN; jeg er langt i fra sikker på om Lilleström Sportsklubb hadde spilt TL-fotball i 2009 uten Vidar i stallen. Han kommer garantert å spille her neste år og vi bör forholde oss til det. Hans toppnivå er hakket over Kippe, og så lenge han er fit og i form så tar han en plass i de fleste norske midtforsvar.

              Med tanke på karantene og skadehelvete vi har i forsvar så er jeg glad for å ha tre gode stoppere i stallen.
              Selvfölgelig skal vi kvitte oss med en midtstopper, men hans navn er Bert.

              Riseth dreit seg ut ved et par anledninger(FFK hjemme) i år, men det gjorde så å si alle hans lagkamerater også. I mange kamper var han stort sett ene og alene beholdningen bakover, og han hadde igjennom sesongen flere livsviktige involveringer.

              Et par måneder för han kom til oss, var han toneavgivende i et Bartelag som holdt Chelsea til uavgjort på Stamford Bridge og slo Valencia hjemme og borte. Jeg tviler på at hans fysiske egenskaper har blitt så voldsomt svekket over det siste året at han ikke duger for oss lenger. Det er forövrig latterlig å anklage ham for å ha dårlig teknikk. Sammenligna med resten av forsvarsspillerene våre er han Fuckings Maradonna.

              Hvilke andre forsvarsspiller har flere ganger finta bort motspillere denne sesongen? Forresten; hvor mange andre LSK-spillere har gjennomfört ei vellykka finte i år?
              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

              Kommentar

              • Øyvind
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2006
                • 292

                #8
                Opprinnelig skrevet av TomLundby
                . Deretter må de ca 7 millionene brukt på ham, som ikke bare har vært bortkastede men har påvirket klubben direkte negativt, avskrives, glemmes og fortrenges raskest mulig.
                Jeg vil igjen si - Takk, Jan Åge!

                (og sender samtidig de som godkjente overgangen i Sportlig utvalg en tur i skammekroken)

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13271

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av andersmm
                  Ok, han er kanskje ikke den mest kostnadseffektive investeringen vi har gjort.

                  MEN; jeg er langt i fra sikker på om Lilleström Sportsklubb hadde spilt TL-fotball i 2009 uten Vidar i stallen.
                  I så måte vil jeg si han er verdt hver krone. Vi brukte tross alt 5 mill på Bjørkøy, hans bidrag til overlevelsen 2008 er i beste fall diskuterbar, og i hans posisjon hadde vi mer eller mindre gode erstattere fra før. Det som omtales som Riseths lønn bør også deles opp i sign-on fee og faktiske lønnsmidler, da virker han som en rimeligere signering enn Bjørkøy.

                  Dessuten: Fakta er jo at mannen fikk større hjerte etter at han kom til klubben. Om ikke det er et tegn fra oven vet ikke jeg...
                  Last edited by reka; 10.12.2008, 11:27.

                  Kommentar

                  • Hamburg & Kanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 3006

                    #10
                    Hvis klubben mente alvor med å kutte lønnsutgifter er det rart at Riseth får den lønnen han gjør også i 2009. Man er vel bundet av en kontrakt, som var hårreisende i utgangspunktet.

                    Riseth har gitt et bra bidrag så langt, men så mye er han ikke verdt.
                    LSK Norges beste lag

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13271

                      #11
                      Hva er lønnen hans da? Han fikk vel nærmere 5-6 mill i sign-on fee, dette har feilaktig blitt presentert som lønnsutgifter i Dagbla'. Ligningsutskriften hans kan dere kaste i dass ettersom han har inntekter fra potet, juletrær og hyttesalg. Jeg regner med at han har et sted mellom 1 og 1,5 i året i lønn. Å sende ham avgårde etter å ha gitt ham et enormt sign-on fee for en sesong virker bortkasta, for å si det mildt...

                      Kommentar

                      • kimmern
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2005
                        • 1173

                        #12
                        vel.. skal vi kutte i lønna bør riseth være førstemann vi skal kaste ut. i tillegg er han blitt en vandrene halvskadd spiller(akilles...?)

                        Kommentar

                        • PA
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2004
                          • 500

                          #13
                          Jeg tror nok at Riseth og Kippe blir første valgene i midtforsvaret.
                          Men, med tanke på hvordan det var i år kommer nok alle 3 til og spille mye førstelagsfotball.

                          Og det Andersmm sier med at vi ikke hadde spilt TL09 uten Riseth er jeg helt enig i.

                          Det er 4 mann som skal ha ære for at vi klarte oss i år.
                          Og det er Ocean, Kiko, Otto og Riseth.

                          Kommentar

                          • MartinRE
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2008
                            • 738

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av PA
                            Jeg tror nok at Riseth og Kippe blir første valgene i midtforsvaret.
                            Men, med tanke på hvordan det var i år kommer nok alle 3 til og spille mye førstelagsfotball.

                            Og det Andersmm sier med at vi ikke hadde spilt TL09 uten Riseth er jeg helt enig i.

                            Det er 4 mann som skal ha ære for at vi klarte oss i år.
                            Og det er Ocean, Kiko, Otto og Riseth.
                            Otto, Riseth, Kiko og Pedersen og/eller Stensaas.
                            "Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så" Bill Shankly.

                            Kommentar

                            • Del Portro
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Nov 2008
                              • 115

                              #15
                              Det er jeg enig i - ta med Kippe også. Den jeg er mest enig i er Stensaas. Tidenes debut på ventrekanten? Kom inn i en vanskelig periode og bidro med rutine og et venstrebein vi har savna hele sesongen. Proff og pålitelig. Hvem skulle gjort denne jobben på venstreback like bunnsolid som han? Jeg kan ikke se noen som kunne gjort det bedre. Ingen. Kom inn med innbitthet og ærgjerrighet, fôra luftskytset vårt med baller og både Kippe og Sundgot med matchvinnerscoringer. Bidro til å tette igjen forsvaret. Nei, en hedersmann er han - takk for at du var med å redda klubben vår! Hadde ikke Fjøra fått hyra inn han hadde vi hatt store problemer i høstsesongen!

                              Hvem som skal ha mest æren blir litt meningsløst å diskutere, men Ståle var uansett en veldig, veldig viktig bidragsyter. Håpet lenge at noen kunne gitt han dette bildet da hans dager i klubben var talte.

                              For å spore debatten inn til trådtittel er det fint å ha en spiller som er tydelig i spillet, veit hva det vil si å jobbe under press og levere resultater og har et rutinert knep eller to på lager han kan lære en uerfaren forsvarspiller. Men det fordrer at han har skadefri!

                              Kommentar

                              • general
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2004
                                • 1150

                                #16
                                Når vi ser tilbake på 08 sesongen (og ser bort i fra at VR hadde vært riksklyse for oss også om han ikke hadde brukt den gule drakta med verdighet) finnes det ikke noen fotballfaglige argumenter for at VR skal kuttes.

                                En stopper som tok grep fra første kamp, en midtstopper i LSK som faktisk drar skuddfinte. I tillegg mener jeg at VR som i CL mot valencia holdt Villa til en dårlig kamp har visse kvaliteter som er bra nok for LSK i 09 uansett om han nå er 10-15% dårligere. VR har også vist nok hjerte og vilje til at min skeptiskhet mot hvor mye innsats han kom til legge ned, har blitt tildels motbevist.

                                Det eneste argumentet mot VR er da kostnaden LSK har på mannen. Her mener jeg at det hadde blitt verre økonomisk å rykke ned (jeg mener at VR bidro til at vi holdt oss), enn å ta eventuelle midlertidig tap på "dyre navn" som presterer.
                                Når da 2009 stallen per dags dato ikke ser veldig mye sterkere ut,så vil jeg ikke kutte en spiller av VR sitt kaliber. 09` er 30 kamper lang. Skader, suspensjoner, slitasje og salg for å dekke røde tall kan spille inn og er vi riktig uheldige så kan befinne oss fra 9.plass og nedover. Da vil jeg at vi beholder nok av de "gamle".
                                Seriegull 2016!!!

                                Kommentar

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎