Bot til Lillestrøm og Rosenborg

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jan Banan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2004
    • 809

    Bot til Lillestrøm og Rosenborg

    Doms- og sanksjonsutvalget har ilagt Rosenborg BK og Lillestrøm SK bøter for deres respektive tilhengeres bruk av bluss på tribunen under kamp - se ytterligere informasjon nedenfor.


    Sanksjonssak 20/2008 – Rosenborg BK

    Doms- og sanksjonsutvalget (Utvalget) finner det bevist at Rosenborg BKs tilhengere tok i bruk
    pyroteknikk i forbindelse med Tippeligakampen mellom Lillestrøm og Rosenborg den 26. oktober 2008.

    Utvalget legger til grunn at klubbens supportere ved én anledning tente opp fire bluss på tribunen.

    Bruk av pyroteknikk er i utgangspunktet forbudt i norsk fotball, men den enkelte arrangørklubb kan søke Forbundsstyret om tillatelse til å benytte pyroteknisk materiale. Det ble ikke gjort i dette tilfellet, og det er uansett kun hjemmelagets tilhengere som kan gis tillatelse til bruk av pyroteknikk på bestemte vilkår.

    Klubben har et objektivt ansvar for tilhengerne sine, jamfør Sanksjonsreglementet, og Utvalget mener at klubben må ilegges en bot for det ovennevnte forholdet.

    Utvalget har i skjerpende retning lagt vekt på at bruken av pyroteknikk fant sted på tribunen under kampens gang, og at pyroteknikk vanligvis representerer et betydelig faremoment.

    Utvalget har etter en helhetsvurdering ilagt Rosenborg BK en bot på 15 000 kroner – i tråd med Forbundsstyrets innstilling.


    Sanksjonssak 21/2008 – Lillestrøm SK

    Doms- og sanksjonsutvalget (Utvalget) finner det bevist at Lillestrøm SKs tilhengere tok i bruk
    pyroteknikk i forbindelse med Tippeligakampen mellom Lillestrøm og Rosenborg den 26. oktober 2008.

    Utvalget legger til grunn at klubbens supportere ved én anledning tente opp to bluss på tribunen.

    Bruk av pyroteknikk er i utgangspunktet forbudt i norsk fotball, men den enkelte arrangørklubb kan søke Forbundsstyret om tillatelse til å benytte pyroteknisk materiale. Det ble ikke gjort i dette tilfellet, og det er uansett ikke under noen omstendighet tillatt å tenne bluss på selve tribunen.

    Klubben har et objektivt ansvar for tilhengerne sine, jamfør Sanksjonsreglementet, og Utvalget mener at klubben må ilegges en bot for det ovennevnte forholdet.

    Utvalget har i skjerpende retning lagt vekt på at bruken av pyroteknikk fant sted på tribunen under kampens gang, og at pyroteknikk vanligvis representerer et betydelig faremoment.

    Utvalget legger også i skjerpende retning vekt på at klubben er sanksjonert for tilsvarende forhold flere ganger de siste årene.

    Utvalget har etter en helhetsvurdering ilagt Lillestrøm SK en bot på 15 000 kroner (Forbundsstyret innstilte på en bot på 10 000 kroner).
    - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

    Stuart Baxter har forstått det.
  • Emil B
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2006
    • 5921

    #2
    Blir boten sendt videre til KFL eller tar LSK den?

    Kommentar

    • heidar
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2120

      #3
      De trenger vel penger for à finansiere VG-klapperne pà Ullevaal... Ser foròvrig at de hòynet Lillestròm sin bot; Er jeg overrasket: Nei!
      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

      Endelig er mørketida over.

      Kommentar

      • gamle-perta
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2418

        #4
        Opprinnelig skrevet av heidar
        Ser foròvrig at de hòynet Lillestròm sin bot; Er jeg overrasket: Nei!
        Nei, det er ikke overraskende siden vi er tatt for dette flere ganger de siste årene, som det står i domsavsigelsen. Og da skjerpes naturlig nok straffen.
        Mvh
        Gammer´n (Per T)

        Kommentar

        • Hexaphim
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 2750

          #5
          De som blusset sto vel fram på forumet med fullt navn, gjorde de ikke det? Da er det vel bare å sende boten direkte videre til dem.
          "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

          Kommentar

          • Fuglegutt
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2008
            • 863

            #6
            Opprinnelig skrevet av Hexaphim
            De som blusset sto vel fram på forumet med fullt navn, gjorde de ikke det? Da er det vel bare å sende boten direkte videre til dem.

            ja, det skulle jeg mene...
            På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

            Kommentar

            • Ted Nugent
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2004
              • 851

              #7
              Blir den sendt videre til gutta er ihvertfall jeg villig til å spytte inn litt, helt klokkeren blussing! Gjorde kampen og stemningen ekstra minneverdig for min del!

              Kommentar

              • gamle-perta
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2418

                #8
                Opprinnelig skrevet av Ted Nugent
                Blir den sendt videre til gutta er ihvertfall jeg villig til å spytte inn litt, helt klokkeren blussing! Gjorde kampen og stemningen ekstra minneverdig for min del!
                Jeg foretrekker heller å gi penger til TIFO-fondet enn å gi penger til å betale unødvendige bøter.
                Mvh
                Gammer´n (Per T)

                Kommentar

                • Lovefool
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2007
                  • 495

                  #9
                  Guttene som blusset stod selv frem på medlemsmøtet på Martins tidligere i år og sa at de ville betale boten/ta en eventuell straff som måtte komme, og at det hadde vært planen hele tiden.
                  Don't waste today regretting yesterday instead of making a memory for tomorrow.
                  http://www.lovefool.org

                  Kommentar

                  • Henrik
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2006
                    • 2110

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Lovefool
                    Guttene som blusset stod selv frem på medlemsmøtet på Martins tidligere i år og sa at de ville betale boten/ta en eventuell straff som måtte komme, og at det hadde vært planen hele tiden.
                    Kudos til dem! Står stor respekt av det, i motsetning til de som gjemmer seg bak LSK/KFL og rømmer fra boten.

                    Kommentar

                    • Ted Nugent
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2004
                      • 851

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                      Jeg foretrekker heller å gi penger til TIFO-fondet enn å gi penger til å betale unødvendige bøter.
                      Det kan du godt si, men for meg er blussing glimrende TIFO når det blir brukt ved riktig anledning (som mot RBK og cupfinalen). Jeg velger derfor å se på det å være med og spleise på en bot som omtrent det samme som å gi til TIFO-fondet, men jeg ser at det er ulovlig og respekterer derfor selvfølgelig at andre mener noe helt annet her.

                      Kommentar

                      • heidar
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2004
                        • 2120

                        #12
                        Spesielt respekterer jeg at noen har baller nok til à stà fram, vaere villige til à ta ansvaret, og holder seg selv ansvarlig for noe som gleder mange. Kudos! At man hjelper til med betalingen/belastningen, har jeg da ikke noen problemer med!
                        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                        Endelig er mørketida over.

                        Kommentar

                        • FUGlinho
                          KFL styremedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 2454

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                          (....)Utvalget legger også i skjerpende retning vekt på at klubben er sanksjonert for tilsvarende forhold flere ganger de siste årene. (Forbundsstyret innstilte på en bot på 10 000 kroner).
                          Unnskyld meg, men har ikke Rosenborg supporterne også blussa flere ganger de siste årene? De har ikke blitt straffet ekstra pga dette?
                          Kim
                          Styremedlem KFL

                          Kommentar

                          • gamle-perta
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2418

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Ted Nugent
                            Det kan du godt si, men for meg er blussing glimrende TIFO når det blir brukt ved riktig anledning (som mot RBK og cupfinalen).
                            Ikke vanskelig å være enig i det, men i forhold til reglementet så er det altså forbudt - og boten øker og øker for hver gang. Det vet de som blusser, det vet alle vi andre også.
                            Og jeg synes fortsatt det er dumt å pådra seg unødvendige utgifter med viten og vilje.

                            Dessuten blir jo dette å regne som en "prikk" på førerkortet. Og jo flere prikker LSK får, jo dårligere stiller vi neste gang NFF har en sak på oss.
                            Mvh
                            Gammer´n (Per T)

                            Kommentar

                            • Skinke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2007
                              • 3914

                              #15
                              Ja til levende supporter liv.
                              Ja til blussing.
                              Ja til Visuelt kaos.

                              Vi er faen meg fotballsupportere vi er ikke noen jævla nikkedukker for nff heller.

                              Pyro er helt fantastisk visuelt! noen ganger passer det bedre enn andre men fy faen så pent det er!

                              150kroner kommer fra meg til Nilsen (desverre er det jul og ikke akkurat mye penger å skryte av).
                              Daukjøtt Felt C

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13271

                                #16
                                Tja, både under cupfinalen og seieren mot RBK føltes det ikke bare lovlig, det føltes rett og slett påkrevd ut. Så lenge folk klarer å begrense pyro til slike øyeblikk, og så lenge de er sporty nok til å stå frem og ta bota selv er det vanskelig å bli sur. Kontonummer på pm, så spytter jeg også i litt.

                                Kommentar

                                • kimmern
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2005
                                  • 1173

                                  #17
                                  et totalt pyromania i stabæk hallen hadde vært morro å sett. men da blir vel lsk degradert ut av ligasystemet

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13271

                                    #18
                                    Drømmen hadde vært om pyroen gikk av akkurat rett etter at den første ballen var blitt mælt i taket på den dustehallen og indirekte frispark blåst, og at dritthallen måtte evakueres etterpå på grunn av litt røyk.

                                    Kommentar

                                    • ChriZza
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 4265

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av kimmern
                                      et totalt pyromania i stabæk hallen hadde vært morro å sett. men da blir vel lsk degradert ut av ligasystemet
                                      Det hadde vært ren og skjær idioti.

                                      Kommentar

                                      • Vestfold Kanaris
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Oct 2004
                                        • 4583

                                        #20
                                        Oppfordrer blusserne til å sende meg et kontonummer, så spytter jeg i 500.-
                                        LOUD
                                        PROUD
                                        ULTRA

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎